1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 5/10 від 11.01.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 лютого 1999 р.
за N 107/3400
Про затвердження Інструкції про порядок витрачання бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями, оплату праці й відряджень медичних та інших працівників, які направлені на боротьбу з епідеміями
З метою реалізації Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та у зв'язку з переведенням Міністерства охорони здоров'я на оплату рахунків через органи Державного казначейства України
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Інструкцію про порядок витрачання бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями, оплату праці й відряджень медичних та інших працівників, які направлені на боротьбу з епідеміями (додається).
2. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Першого заступника Міністра охорони здоров'я - Головного державного санітарного лікаря України Л.С.Некрасову.
Міністр охорони
здоров'я України
Міністр фінансів України

А.М.Сердюк
І.О.Мітюков
Затверджено
Наказ Міністерства охорони здоров'я
і Міністерства фінансів України
11 січня 1999 р. N 5/10
Інструкція про порядок витрачання бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями, оплату праці й відряджень медичних та інших працівників, які направлені на боротьбу з епідеміями
1. Загальні положення
1.1. З метою реалізації Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" та у зв'язку з переведенням Міністерства охорони здоров'я на оплату рахунків через органи Державного казначейства України встановлюється такий порядок витрачання бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями, оплату праці й відряджень медичних та інших працівників, які направлені на боротьбу з епідеміями.
1.2. Бюджетні асигнування на заходи боротьби з епідеміями можуть витрачатися на проведення спеціальних заходів, спрямованих на ліквідацію захворювань серед людей на чуму, холеру, натуральну віспу, туляремію, сибірку, бруцельоз, лептоспіроз, епідемічний висипний тиф, ВІЛ-інфекцію/СНІД, епідемічні енцефаліти, черевний тиф, дизентерію, сальмонельози, дифтерію, грип, вірусні гепатити, трихінельоз, інші інфекційні та паразитарні захворювання, а також випадків масових отруєнь людей і проведення епідеміологічних та епізоотичних обстежень, винищувальних і дератизаційних робіт на територіях, ензоотичних щодо чуми, туляремії, лептоспірозу та інших природно-вогнищевих інфекцій.
Указані асигнування можуть також витрачатись на проведення позапланових протиепідемічних заходів при збільшенні захворюваності або загрозі поширення інфекційних і паразитарних захворювань у розмірах, які не перевищують 25 відсотків від загальних сум асигнувань на боротьбу з епідеміями.
2. Про порядок витрачання бюджетних асигнувань на заходи боротьби з епідеміями
2.1. Асигнування на боротьбу з епідеміями передбачаються в Державному бюджеті, республіканському бюджеті Автономної Республіки Крим, обласних та міських (міст Києва та Севастополя) бюджетах і можуть витрачатись на такі цілі:
2.1.1. на розгортання й утримання спеціальних тимчасових інфекційних стаціонарів, додаткових інфекційних ліжок у дитячих інфекційних лікарнях і відділеннях, ізоляторів і обсерваторів;
2.1.2. на організацію й утримання спеціальних тимчасових протиепідемічних, санітарно-гігієнічних, дезінфекційних, евакуаційних, рухомих протиепідемічних загонів, спеціальних лабораторій, спеціальних тимчасових епідеміологічних і санітарно-гігієнічних бригад і груп швидкого реагування;
2.1.3. на оплату відряджень медичного та іншого спеціального персоналу, який направлений Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій на боротьбу з епідеміями у вогнищах інфекційних або паразитарних захворювань людей (порядок оплати відряджень зазначених категорій працівників наведено в розділі 3 цієї Інструкції);
2.1.4. на проведення Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій позапланових протиепідемічних заходів при підвищенні захворюваності чи загрозі поширення інфекційних і паразитарних захворювань, якщо потрібний обсяг роботи не може бути забезпечений постійно діючою мережею санітарно-профілактичних закладів;
2.1.5. на оплату витрат, пов'язаних з вивченням епідситуацій в окремих регіонах України із залученням спеціалістів інших країн.
2.2. При проведенні спеціальних заходів, пов'язаних з попередженням та ліквідацією вогнищ холери, асигнування можуть також, крім потреб, які вказані в пункті 2.1, витрачатися на:
2.2.1. здійснення доплат до заробітної плати працівникам, які направлені на роботу з ліквідації вогнищ холери згідно з установленим порядком (наведено в розділі 3 цієї Інструкції);
2.2.2. утримання гуртожитків для персоналу, який переведено на казармене становище;
2.2.3. утримання спеціального транспорту, який залучено для проведення відповідних заходів;
2.2.4. придбання лабораторного, господарчого обладнання й устаткування, автотранспорту, пального, мастильних матеріалів, запасних частин, засобів зв'язку, дезінфікуючих та мийних засобів, профілактичних, лікувальних і діагностичних імунобіологічних препаратів і поживних середовищ, хімічних реактивів тощо;
2.2.5. організацію й утримання рухомих банно-дезінфекційних і ізоляційних пунктів;
2.2.6. розгортання й утримання ізоляторів і обсерваторів;
2.2.7. організацію й утримання тимчасових спеціалізованих лабораторій;
2.2.8. при проведенні заходів з ліквідації вогнищ холери до складу витрат на утримання тимчасових ліжок, зокрема в ізоляторах і обсерваторах, тимчасових протиепідемічних загонів і спеціальних лабораторій включаються витрати на оплату понаднормових робіт адміністративно-господарським працівникам та працівникам органів охорони здоров'я (згідно з діючим законодавством про понаднормові роботи).
2.3. Витрати, передбачені підпунктами 2.2.1, 2.2.2 та підпунктами 2.2.7 і 2.2.8 пункту 2.2, включають у себе витрати на заробітну плату персоналу, харчування хворих та осіб, які перебувають на карантині в ізоляторах та обсерваторах, придбання медикаментів та імунобіологічних препаратів, дезінфекційних засобів, препаратів та матеріалів для проведення лабораторних досліджень, придбання обладнання та інвентарю, м'якого інвентарю, а також господарські та інші витрати, потрібні для нормальної роботи тимчасово розгорнутої протиепідемічної мережі.
2.4. При витратах коштів на вказані заходи потрібно керуватися таким:
2.4.1. тимчасові інфекційні стаціонари, обсерватори, ізолятори та інфекційні ліжка створюються при наявності відповідних рішень Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, якщо постійно діюча мережа інфекційних лікарень та інших лікувально-профілактичних закладів не в змозі забезпечити в повному обсязі госпіталізацію інфекційних хворих, осіб, які були в контакті з ними й потребують ізоляції або обсервації;
2.4.2. тимчасові протиепідемічні й санітарно-гігієнічні загони, які направлятимуться на місця для надання допомоги в ліквідації спалахів інфекційних захворювань, створюються за наказами Міністерства охорони здоров'я України;
2.4.3. рухомі тимчасові протиепідемічні й санітарно-гігієнічні, дезінфекційні та евакуаційні загони, тимчасові спеціальні лабораторії, банно-дезінфекційні та ізоляційні пункти створюються Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, якщо необхідний об'єм роботи не може бути забезпечений постійно діючою мережею при наявності рішень відповідних органів державної виконавчої влади;
2.4.4. позапланові протиепідемічні й санітарно-гігієнічні заходи проводяться Міністерством охорони здоров'я України, Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, головними державними санітарними лікарями Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, на водному, повітряному та залізничному транспорті при підвищенні захворюваності або загрозі поширення інфекційних і паразитарних захворювань, при виникненні або загрозі виникнення отруєнь людей, ураженні населення хімічними, радіаційними речовинами і коли необхідні обсяги роботи не можуть бути забезпечені постійно діючою мережею відповідних закладів.
У рішенні про розгортання вищезазначеної додаткової мережі встановлюється кількість розгорнутих і перепрофільованих закладів, їхня штатно-організаційна структура, кількість ліжок у них, загонів, лабораторій, груп, строк функціонування, а також розмір необхідних асигнувань на їхнє утримання та джерела покриття додаткових витрат.
2.5. Планові асигнування на здійснення заходів боротьби з епідеміями відображаються відповідно в розписах доходів і видатків Державного бюджету України і республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, відповідних бюджетів областей, міст Києва і Севастополя за функцією "Заходи боротьби з епідеміями" (КФК 080703) та функцією економічної класифікації "Дослідження і розробки, державні програми"(КЕКВ 1170). Фактично здійснені витрати, пов'язані з проведенням заходів боротьби з епідеміями, відображаються по тих же підрозділах бюджетної класифікації у формі 2 "Звіт про виконання кошторису витрат". Дані про додаткову розгорнуту мережу лікувально-профілактичних закладів (кількість ліжок, штатних посад, фонд заробітної плати і т.п.) подаються за ф.3 - 4 "Звіт про виконання плану по штатах і контингентах у закладах охорони здоров'я і соціального забезпечення". Зазначені дані за вказаними формами подають одночасно з бухгалтерськими квартальними і річними звітами.
2.6. Витрати коштів за рахунок асигнувань, виділених на боротьбу з епідеміями, повинні використовуватися суворо за цільовим призначенням. Забороняються витрати цих коштів на утримання постійно діючої мережі і на будь-які інші цілі, не передбачені в пунктах 2.1 - 2.4 Інструкції.
Винні в нецільовому використанні цих коштів особи підлягають відповідальності згідно з чинним законодавством.
2.7. Кошти на заходи боротьби з епідеміями, передбачені в Державному бюджеті України, витрачаються:
2.7.1. на фінансування заходів, безпосередньо здійснених Міністерством охорони здоров'я України згідно з кошторисами, які затверджуються Міністром охорони здоров'я України або його першим заступником - головним державним санітарним лікарем України;
2.7.2. на фінансування заходів, здійснюваних органами й закладами охорони здоров'я, які знаходяться у безпосередньому функціональному підпорядкуванні Міністерства охорони здоров'я України, згідно з кошторисами, які затверджуються Міністром охорони здоров'я України або його першим заступником - головним державним санітарним лікарем України;
2.7.3. на фінансування заходів, які здійснюються Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управліннями охорони здоров'я обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій у разі повного використання коштів, передбачених у бюджетах Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, і відсутності при цьому можливостей спрямувати на боротьбу з епідеміями зекономлені кошти від витрат на охорону здоров'я у цих бюджетах.
2.8. Для одержання додаткових асигнувань на проведення заходів боротьби з епідеміями з Державного бюджету Міністерство охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, управління охорони здоров'я держадміністрацій областей, міст Києва та Севастополя подають Міністерству охорони здоров'я України:
2.8.1. відповідні клопотання про виділення коштів на здійснення заходів з ліквідації спалаху інфекційних хвороб або на проведення позапланових, протиепідемічних заходів та рішення Ради міністрів Автономної Республіки Крим, державних адміністрацій областей, міст Києва та Севастополя щодо розгортання тимчасових інфекційних стаціонарів і додаткових ліжок, рухомих протиепідемічних, санітарно-гігієнічних, дезінфекційних і евакуаційних загонів, а також інших закладів і їхніх підрозділів з обгрунтуваннями потреби їхнього розгортання, обсягу роботи та наявності місцевих технічних можливостей для організації їхнього функціонування;

................
Перейти до повного тексту