1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Інструкція


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ У СПРАВАХ ОХОРОНИ
ДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ МИТНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЗАКОРДОННИХ СПРАВ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ КОМАНДУВАЧА НАЦІОНАЛЬНОЇ ГВАРДІЇ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА І ПРОДОВОЛЬСТВА УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО
ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
І Н С Т Р У К Ц І Я
29.03.1994
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 травня 1994 р.
за N 106/315
( Інструкція втратила чинність на підставі Наказу Адміністрації Державної прикордонної служби N 1011 від 09.12.2008 )
Про взаємодію та розмежування функцій щодо здійснення контролю на державному кордоні
I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Інструкція призначена для удосконалення взаємодії, координації зусиль та розмежування функцій на кордоні Державного комітету у справах охорони державного кордону України (Держкомкордону), Державного митного комітету (Держмиткому), Міністерства внутрішніх справ (МВС), Служби безпеки (СБ), Головного управління командуючого Національною гвардією (НГ), Міністерства транспорту (Мінтранс), Міністерства закордонних справ (МЗС), Міністерства охорони здоров'я (МОЗ), Міністерства сільського господарства і продовольства (Мінсільгосппроду), Міністерства охорони навколишнього середовища (Мінприроди).
1.2. Особи, транспортні засоби, вантажі та інші предмети, що перетинають державний кордон України, підлягають прикордонному і митному контролю. У відповідних випадках здійснюється також санітарно-карантинний, ветеринарний, фітосанітарний і екологічний контроль, контроль за вивезенням з території України культурних цінностей та інший контроль. Контроль та заходи на кордоні здійснюються з додержанням Законів "Про державний кордон України", "Про прикордонні війська України", "Про митну справу", "Про міліцію", "Про ветеринарну медицину", "Про карантин рослин", Митного кодексу, та інших законодавчих і нормативних актів України.
1.3. При виконанні своїх функціональних завдань у пунктах пропуску та поза ними, підрозділи зазначених в Інструкції міністерств та відомств взаємодіють з метою виявлення і затримання порушників кордону; протидії нелегальній міграції та іншим правопорушенням на кордоні, контрабандному та незаконному переміщенню через кордон товарів та інших предметів з порушеннями чинного законодавства.
1.4. Напрямками взаємодії є:
- розроблення та здійснення узгоджених заходів щодо запобігання, виявлення і розкриття порушень чинного законодавства з прикордонних і митних питань, протидії організованій нелегальній міграції, контрабандному та незаконному переміщенню через кордон товарів та інших предметів;
- розслідування та розкриття злочинів, в тому числі у сфері зовнішньоекономічної діяльності, розшук та затримання карних злочинців;
- обмін інформацією про наміри і спроби порушень державного кордону, незаконному переміщенню через кордон товарів та інших предметів а також про джерела придбання і канали незаконного переміщення через кордон валюти, сировини, значних обсягів промислових виробів та сільськогосподарської продукції, товарів народного вжитку, культурних та історичних цінностей, крадених автомобілів;
- внесення до відповідних інстанцій, міністерств та відомств пропозицій щодо усунення виявлених причин і умов, які сприяють здійсненню порушень законодавства про державний кордон та митну справу, та пропозицій щодо змін і доповнень до чинного законодавства України;
- узагальнення підсумків та розробка нових форм взаємодії.
1.5. Основні форми взаємодії:
- проведення спільних засідань колегій міністерств та відомств, оперативних нарад їх керівного складу;
- проведення спільних операцій за єдиним планом та задумом з комплексним використанням сил і засобів;
- створення спільних оперативних штабів (робочих груп) для координації дій (за необхідності);
- оперативний обмін інформацією, що стосується спільної діяльності на кордоні (як правило в письмовій формі), з дотриманням вимог конспірації та захисту відомостей, що передаються.
1.6. Взаємодія здійснюється:
- на державному рівні - між центральними апаратами Держкомкордону, Держмиткому, МОЗ, Мінсільгосппроду, Мінприроди, Мінтрансу, МЗС, МВС, СБ і НГУ;
- на обласному рівні - між управліннями Прикордонних військ, прикордонними загонами, окремими контрольно-пропускними пунктами (ОКПП), митними органами, МВС Республіки Крим, обласними управліннями внутрішніх справ та служби безпеки, УВС організації роботи на транспорті, державними управліннями охорони навколишнього природного середовища, управліннями МОЗ, Мінсільгосппроду, командирами дивізій Національної гвардії;
- на районному рівні - між прикордонними підрозділами (комендатурами, контрольно-пропускними пунктами (КПП), митницями, міськими і районними відділами внутрішніх справ, відділами охорони здоров'я, управліннями сільського господарства і продовольства, інспекціями охорони навколишнього середовища, підрозділами дорожньої міліції, органами внутрішніх справ на транспорті, міськими, районними і міжрайонними підрозділами обласних управлінь Служби безпеки, полками (окремими батальйонами) Національної гвардії.
Механізмом реалізації завдань, принципів і форм взаємодії вважати плани взаємодії, які відпрацьовуються на обласному та районному рівнях відповідно до цієї Інструкції та уточнюються:
- на рівні районних підрозділів - щоквартально;
- на обласному рівні - 1 раз в півроку;
- за необхідності - негайно.
1.7. З метою раціонального використання сил та засобів, виключення дублювання при здійсненні прикордонного, митного та інших видів контролю виділити таке розмежування в роботі заінтересованих міністерств та відомств:
переговорний процес із суміжними державами і міжнародними організаціями, вирішення питань візового в'їзду до України іноземних громадян - Міністерство закордонних справ України;
охорона державного кордону і виключної (морської) економічної зони; забезпечення паспортного контролю під час перетинання державного кордону; координація робіт, пов'язаних з проведенням делімітації та демаркації кордону; боротьба з нелегальною міграцією - Державний комітет у справах охорони державного кордону України;
охорона державного кордону у повітряному просторі - Війська Протиповітряної оборони України;
організація транспортного сполучення через державний кордон; організація діяльності, реконструкції та будівництва пунктів пропуску через державний кордон для залізничного, водного і повітряного сполучення; вирішення питань шляхового будівництва у прикордонних районах - Міністерство транспорту України;
забезпечення митного контролю; організація діяльності, реконструкції та будівництва пунктів пропуску через державний кордон для автомобільного сполучення - Державний митний комітет України;
забезпечення ветеринарного і фітосанітарного контролю у пунктах пропуску через державний кордон - Міністерство сільського господарства і продовольства України;
забезпечення санітарно-карантинного контролю, медичного обслуговування громадян у пунктах пропуску через державний кордон - Міністерство охорони здоров'я України;
забезпечення екологічного контролю у пунктах пропуску через державний кордон - Міністерство охорони навколишнього природного середовища України;
здійснення у пунктах пропуску через державний кордон контролю за вивезенням з України культурних цінностей - Міністерство культури України;
забезпечення охорони громадського порядку і безпеки автомобільного руху у прикордонних районах, у тому числі на під'їздах до пунктів пропуску, профілактика і боротьба зі злочинністю; вирішення питань паспортизації громадян України та перебування іноземних громадян в Україні - Міністерство внутрішніх справ України;
координація транспортного сполучення для виїзду за кордон з метою туризму - Державний комітет України по туризму.
II. ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ ВЗАЄМОДІЇ
2.1. Держкомкордон та його підрозділи:
2.1.1. Розробляє разом з МЗС і іншими центральними органами виконавчої влади пропозиції щодо правового оформлення кордонів України із суміжними державами та реалізації міжнародних договорів з питань режиму державного кордону.
2.1.2. Розробляє і вносить разом з Держмиткомом до Кабінету Міністрів України узгоджені з відповідними міністерствами і відомствами пропозиції щодо вдосконалення діяльності пунктів пропуску через державний кордон України.
2.1.3. Вживає заходів до розвитку ділових зв'язків з командуванням прикордонних військ країн, з якими укладено відповідні договори та угоди.
2.1.4. Організує видачу віз іноземним громадянам і особам без громадянства у пунктах пропуску через державний кордон України.
2.1.5. Разом з митними органами та іншими контрольними органами, визначають у пунктах пропуску через державний кордон України місця здійснення прикордонного, митного та інших видів контролю.
2.1.6. Контролюють режим у пунктах пропуску через державний кордон, а при необхідності встановлюють у приміщеннях і місцях, де здійснюється прикордонний контроль, додаткові режимні правила, які регламентують порядок допуску в них осіб, які беруть участь у контролі та обслуговуванні пасажирів і транспортних засобів закордонного прямування.
Здійснюють пропуск до режимної зони пункту пропуску співробітників органів Держмиткому, СБ, МВС, МОЗ, Мінсільгосппроду, Мінтрансу, Мінприроди та прокуратури, які перебувають при виконанні службових обов'язків за пред'явленими службовими посвідченнями, а за лінію паспортного контролю - за установленими перепустками.
2.1.7. Організують взаємодію з контрольними службами в пунктах пропуску з метою підтримання режиму у пунктах пропуску через державний кордон, приймають остаточне рішення на пропуск через кордон осіб та транспортних засобів.
2.1.8. Самостійно або разом з органами СБ, МВС і Держмиткому виконують оперативні завдання стосовно осіб, які прямують через державний кордон.
2.1.9. В зв'язку з відсутністю необхідних умов на новостворених ділянках кордону по утриманню порушників кордону, передають в підрозділи внутрішніх справ осіб, затриманих в адміністративному порядку на строк від трьох годин до десяти діб на українсько-російській, українсько-білоруській, українсько-молдовській ділянках кордону за письмовими відношеннями командирів прикордонних підрозділів.
2.1.10. Передають в органи внутрішніх справ затримані автомототранспортні засоби, що знаходяться в розшуку, та осіб які керували ними.
2.1.11. При затриманні осіб та транспортних засобів за спробу незаконного вивезення з України товарів негайно викликають працівників митниць для їх передачі, а за неможливості цього - передають осіб, транспортні засоби і вантажі в найближчу митницю.
2.2. Держмитком та його органи:
2.2.1. Здійснюють митний контроль шляхом перевірки документів, огляду транспортних засобів, товарів та інших предметів, особистого огляду, переогляду, обліку предметів, переміщуваних через митний кордон України та інші дії передбачені митним законодавством, з метою забезпечення дотримання державними органами, підприємствами та їх посадовими особами, а також громадянами порядку переміщення через кордон України товарів, транспортних засобів та інших предметів.
З метою прискорення прикордонно-митного контролю він здійснюється за можливістю спільно з іншими видами контролю. При цьому контроль багажу і ручної поклажі осіб, транспортних засобів і вантажів здійснюється під час в'їзду в Україну - після прикордонного контролю, під час виїзду - до прикордонного контролю.
2.2.2. Приймають від Прикордонних військ, органів СБ, МВС і реалізують у встановленому порядку інформацію про проведення цілеспрямованого митного огляду речей і особистого огляду осіб, які прямують через кордон.
Приймають від Прикордонних військ та підрозділів внутрішніх справ затримані предмети, які є предметами контрабанди чи порушенням митних правил.
2.2.3. Самостійно або спільно з прикордонниками оглядають транспортні засоби і вантажі з метою виявлення зброї, боєприпасів, вибухових, отруйних, токсичних, радіоактивних, наркотичних речовин та інших предметів, заборонених до ввезення в Україну і вивезення з України.

................
Перейти до повного тексту