1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ
ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
НАЦІОНАЛЬНЕ КОСМІЧНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
N 3/21 від 22.01.2002


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 лютого 2002 р.
за N 104/6392
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва N 228/220 від 16.07.2010 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем
Відповідно до статті 8 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" і постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем (додається).
2. Головному управлінню контролю та реформування процедур легалізації суб'єктів господарювання Держпідприємництва України (Апатенко О.П.) та Управлінню космічних комплексів НКАУ (Засуха С.О.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника голови Держпідприємництва України Третьякова С.І. та першого заступника генерального директора НКАУ Комарова В.Г.
Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва
Генеральний директор
Національного космічного
агентства України


О.В.Кужель


О.О.Негода
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики та
підприємництва і
Національного космічного
агентства України
22.01.2002 N 3/21
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 лютого 2002 р.
за N 104/6392
Порядок
контролю за додержанням ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем
Цей Порядок розроблено відповідно до Законів України "Про космічну діяльність", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва", постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Національного космічного агентства України від 19 грудня 2000 року N 79/215 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2001 року за N 966/5187.
Контроль за додержанням суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем (далі - ліцензійні умови), здійснюють Національне космічне агентство України (далі - НКАУ) як орган ліцензування, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (і його територіальні органи) (далі - Держпідприємництва) як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування (далі - органи контролю) в межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок.
1. Організація перевірок
1.1. Планові перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов проводяться органами контролю згідно з річним планом перевірок, який затверджується наказом (розпорядженням) відповідного органу контролю. Плани перевірок узгоджуються між НКАУ та Держпідприємництва з урахуванням того, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше ніж один раз на рік.
1.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю за наявності обставин, передбачених чинним законодавством України.
1.3. Орган контролю письмово або телефонограмою повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки не пізніше ніж за п'ять календарних днів до її початку.
Термін проведення перевірки становить до п'яти робочих днів. У разі великого обсягу робіт, за рішенням керівника органу контролю (його заступника), термін перевірки може бути продовжений до десяти робочих днів.
1.4. Для проведення перевірки ліцензіата органом контролю видається розпорядчий документ про призначення голови та членів комісії і посвідчення на проведення перевірки (додаток 1), за підписом керівника органу контролю (його заступника), яке засвідчується печаткою.
1.5. Посвідчення реєструється в журналі обліку (додаток 2), з посиланням на розпорядчий документ. Сторінки журналу обліку мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
1.6. Для проведення перевірки можуть залучатись фахівці науково-дослідних установ галузі (за їх згодою).
2. Права комісії з перевірки дотримання ліцензійних умов
Голова та члени комісії з перевірки дотримання ліцензійних умов (далі - комісія) мають право:
ознайомитись із необхідними для проведення перевірки документами;
доступу на територію, у виробничі та інші приміщення ліцензіата для їх обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів;
отримувати від ліцензіатів письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
3. Обов'язки комісії
Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі виключно нормами законодавства;
об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами ліцензійних умов;
забезпечувати додержання державної та комерційної таємниці, що стали відомі в ході перевірки ліцензіата.
4. Відповідальність комісії
Голова та члени комісії несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за:
необ'єктивне відображення в акті перевірки даних про діяльність ліцензіата;
приховування фактів порушень чи зловживань, допущених ліцензіатом;
інші дії, учинені в процесі перевірки, які порушують чинне законодавство України.
5. Порядок проведення перевірки
5.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата посвідчення на перевірку та документи, які засвідчують особи голови та членів комісії.
5.2. Під час перевірки ліцензіата комісія перевіряє додержання Ліцензійних умов провадження розроблення, випробування, виробництва, експлуатації ракет-носіїв, космічних апаратів та їх складових частин, наземної космічної інфраструктури та її складових частин, обладнання, що входить до складу космічного сегмента супутникових систем, затверджених спільним наказом Держпідприємництва і НКАУ від 19 грудня 2000 року N 79/215, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2000 року за N 966/5187, а також додержання чинного законодавства з питань ліцензування:
виконання загальних вимог до суб'єктів космічної діяльності, зазначених у п.2 ліцензійних умов, щодо наявності персоналу відповідної кваліфікації, відповідних нормативно-правових та нормативних документів із стандартизації, виробничих площ та обладнання, що дозволяє виконувати заявлений вид діяльності;
виконання вимог п. 3, 4, 5, 6 ліцензійних умов - щодо розроблення, випробування, виробництва, експлуатації космічної техніки - в частині, що стосується діяльності, зазначеної в ліцензії;
виконання розпоряджень про усунення порушень ліцензійних умов;
відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію та в установчих документах;
наявність копії ліцензії, що підтверджує право філії або іншого структурного підрозділу ліцензіата на провадження певного виду господарської діяльності на підставі отриманої ним ліцензії;
наявність рішень про створення філій, відокремлених структурних підрозділів ліцензіата, відповідність затверджених положень про їх створення чинному законодавству;
у разі відсутності ліцензії - наявність довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження зазначеної вище господарської діяльності;
своєчасність переоформлення ліцензій;
своєчасність повідомлення органу ліцензування та органу державної реєстрації, у якому зареєстровано ліцензіата, про зміну місцезнаходження, організаційно-правової форми, форми власності, назви тощо;
достовірність даних у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії;
своєчасність подання повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії.
6. Порядок оформлення результатів перевірки
6.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання суб'єктом господарювання ліцензійних умов.
6.1.1. Акт перевірки складається у двох примірниках під час проведення перевірки (згідно з формою, наведеною в додатку 3): один примірник акта перевірки видається керівникові (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи), другий - зберігається в органі контролю, який здійснив перевірку.
6.1.2. Факт ознайомлення з актом перевірки та отримання належного йому примірника керівник ліцензіата (юридичної особи) або його уповноважений представник засвідчує особистим підписом із зазначенням дати та печаткою суб'єкта господарювання.
6.1.3. У разі відмови ліцензіата підписати акт перевірки голова комісії робить відповідний запис про те, що ліцензіат з актом ознайомлений, але підписувати його відмовився.
Керівник ліцензіата або його уповноважений представник (юридична особа) має право дати пояснення та викласти зауваження щодо змісту акта та проведення перевірки. Ці документи є невід'ємною частиною акта.
6.1.4. Виявлені порушення, зафіксовані в акті перевірки, мають бути підтверджені посиланням на конкретні пункти, розділи, статті чинних нормативно-правових актів. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.
6.1.5. Забороняється вносити до акта перевірки відомості про порушення, які не підтверджені документально.
6.2. У разі виявлення порушень не пізніше десяти робочих днів від дати складення акта перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов можливе застосування двох видів санкцій: або органи контролю видають розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов, або НКАУ приймає рішення про анулювання ліцензії на підставах, викладених у п.6.6.
6.3. У разі усунення виявлених перевіркою порушень ліцензійних умов протягом десяти робочих днів від дати складення акта перевірки додержання ліцензіатом ліцензійних умов, якщо це підтверджено документально і не потребує додаткової перевірки, зазначене в п. 6.2 розпорядження про усунення виявлених порушень ліцензійних умов не видається.
6.4. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення ним виявлених порушень ліцензійних умов , зобов'язаний його виконати і в установлений у розпорядженні строк у письмовій формі повідомити про це орган, який видав розпорядження.
6.5. У разі невиконання ліцензіатом розпорядження про усунення виявлених порушень ліцензійних умов:
6.5.1. Органи контролю складають акт про невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії.
6.5.2. Територіальні органи Держпідприємництва направляють копію акта про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов до Держпідприємництва, який звертається до НКАУ з пропозицією щодо анулювання ліцензії (копія акта додається) і повідомляє про це відповідний територіальний орган.
6.5.3. Держпідприємництва направляє до НКАУ копію акта про невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень ліцензійних умов з пропозицією щодо анулювання ліцензії.
6.5.4. НКАУ на підставі акта про невиконання розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов приймає рішення про анулювання ліцензії.

................
Перейти до повного тексту