- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.12.2013 № 1490
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2014 р.
за № 101/24878
Про затвердження Порядку розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю
1. Затвердити Порядок розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю, що додається.
3. Департаменту економіки оборони та безпеки забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Державної служби експортного контролю України Демьохіна В.А.
Міністр економічного розвитку і торгівлі України | І.М. Прасолов |
ПОГОДЖЕНО: В.о. Міністра доходів і зборів України Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва Голова Державної служби експортного контролю України | В.С. Левицький М.Ю. Бродський В.А. Демьохін |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
16.12.2013 № 1490
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2014 р.
за № 101/24878
ПОРЯДОК
розгляду справ про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок установлює процедури розгляду Державною службою експортного контролю України (далі - Держекспортконтроль) справ про порушення суб’єктами здійснення міжнародних передач товарів - юридичними особами (далі - юридичні особи) вимог законодавства в галузі державного експортного контролю.
1.2. Завданням провадження у справах про порушення юридичними особами вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - справа) є своєчасне, повне та об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її відповідно до законодавства, забезпечення виконання винесеного рішення, виявлення причин та умов, що призводять до вчинення юридичними особами порушень вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - порушення), а також запобігання порушенням.
1.3. Посадові особи Держекспортконтролю в межах своїх повноважень зобов’язані в разі виявлення ознак порушення вжити всіх необхідних заходів для встановлення факту порушення та його документального оформлення, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
1.4. Відповідальним підрозділом Держекспортконтролю, що здійснює функції правозастосування, є відділ правозастосування і розслідувань у сфері державного експортного контролю.
1.5. Профільними підрозділами визначаються департаменти, управління, відділи Держекспортконтролю, що здійснюють функції за відповідним напрямом діяльності в галузі державного експортного контролю.
1.6. Підготовка справ до розгляду здійснюється уповноваженою наказом Держекспортконтролю посадовою особою відповідального підрозділу Держекспортконтролю (далі - уповноважена особа) із залученням посадових осіб профільного підрозділу.
Рішення про накладення штрафів приймається Головою Держекспортконтролю, його першим заступником або заступником (далі - керівник) відповідно до розподілу обов’язків чи доручення Голови Держекспортконтролю протягом десяти днів з дня одержання матеріалів, необхідних для вирішення справи.
1.7. Керівник зобов’язаний під час розгляду справи вжити всіх передбачених законодавством заходів для всебічного, повного та об’єктивного дослідження обставин справи.
1.8. У разі виявлення ознак порушення законодавства, розгляд якого не належить до компетенції Держекспортконтролю, уповноважена особа в установленому порядку інформує про це відповідні державні органи.
1.10. У випадку, коли порушення вчинено внаслідок спільних дій кількох юридичних осіб, справи щодо цих осіб передаються за дорученням керівника одній уповноваженій особі для їх одночасної підготовки до спільного розгляду.
1.11. Об’єднання справ щодо юридичних осіб в одне провадження або виділення справи щодо юридичної особи в окреме провадження допускається лише в разі, якщо це сприятиме всебічному, повному та об’єктивному дослідженню обставин справи та прийняттю рішення у справі.
II. Питання провадження у справі
2.1. У разі виявлення ознак можливих порушень посадова особа профільного підрозділу Держекспортконтролю готує повідомлення, у якому наводиться інформація щодо підстав для його складання з посиланням на ідентифікацію товарів, про які йдеться в цьому повідомленні, та особливості здійснення їх міжнародних передач (якщо така ідентифікація проводилася Держекспортконтролем) і зазначенням відповідного абзацу
статті 24 Закону.
Повідомлення передається до відповідального підрозділу Держекспортконтролю для здійснення заходів, передбачених статтями 23-28 Закону.
2.2. Після встановлення факту порушень, передбачених абзацами другим, четвертим - шостим та десятим статті 24 Закону, уповноважена особа зобов’язана надіслати на адреси Міністерства доходів і зборів України та юридичної особи повідомлення про зупинення на підставі статті 16 Закону дії дозвільного документа, за яким установлено факт порушення.
2.3. Уповноважена особа Держекспортконтролю складає протокол про порушення юридичною особою вимог законодавства в галузі державного експортного контролю (далі - протокол) за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, та готує матеріали, необхідні для вирішення справи.
2.4. Справа не підлягає розгляду Держекспортконтролем за таких умов:
відсутність події порушення;
відсутність у діях юридичної особи складу порушення;
розгляд справи не належить до сфери повноважень Держекспортконтролю;
є постанова, винесена посадовими особами Держекспортконтролю в установленому порядку, яку не скасовано, або рішення суду за тим самим фактом;
припинення юридичної особи, щодо якої порушено справу;
унаслідок змін у законодавстві вчинені дії втратили ознаки порушення.
2.5. Розгляд справи може бути відкладено у зв’язку з необхідністю одержання додаткових доказів, залучення до участі у справі експертів та/або інших осіб, а також в інших випадках, коли розглянути справу та винести рішення щодо неї на підставі наявних документів неможливо.
2.6. Про відкладення розгляду справи керівником виноситься постанова про відкладення розгляду справи за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, у якій зазначаються причини відкладення та дата наступного розгляду.
2.7. Копії постанови про відкладення розгляду справи протягом трьох робочих днів у встановленому порядку надсилаються всім учасникам розгляду справи.
III. Порушення справи
3.1. У разі виявлення ознак порушень законодавства уповноваженою особою складається протокол щодо юридичної особи та відповідна кількість протоколів про адміністративне правопорушення, якщо за таке порушення передбачено адміністративну відповідальність.
3.2. У разі якщо юридичною особою вчинено декілька порушень, уповноважена особа складає окремий протокол щодо кожного порушення.
3.3. Протокол складається за участю керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, щодо якої він складається. Повноваження уповноваженого представника юридичної особи, яка притягається до відповідальності, засвідчуються довіреністю. Запрошення для складання протоколу надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про його вручення не пізніше ніж за десять днів до дати складання протоколу. У запрошенні зазначається дата, час і місце складання протоколу.
3.4. У протоколі зазначаються:
номер, дата, місце його складання;
посада, прізвище, ім’я, по батькові особи, яка склала протокол;
повне найменування юридичної особи, щодо якої складено протокол, її місцезнаходження, код за ЄДРПОУ та номери засобів зв’язку;
суть та обставини порушення;
нормативно-правовий акт, вимоги якого порушено;
пояснення керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, щодо якої складено протокол;
відомості про повторне вчинення порушень юридичною особою, щодо якої складено протокол;
інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Пояснення керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, щодо якої складено протокол, викладаються в довільній формі та додаються до протоколу у вигляді додатка.
3.5. У разі неявки до Держекспортконтролю керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, протокол може бути складено без його участі лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення цієї юридичної особи про дату, час і місце складання протоколу. У цьому випадку протокол складається в той самий день, на який було викликано керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, та робиться відповідний запис у протоколі про те, що керівник (уповноважений представник) юридичної особи, яка притягається до відповідальності, для підписання протоколу не з’явився.
3.6. Один примірник протоколу після його підписання надається керівнику (уповноваженому представнику) юридичної особи, щодо якої його складено. У разі коли керівник (уповноважений представник) юридичної особи, щодо якої порушено справу, не з’явився для підписання протоколу, один його примірник надсилається на адресу юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням одночасно з викликом на розгляд справи.
3.7. Протокол разом з поясненнями керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, документами, що стосуються справи, та проектом відповідної постанови протягом трьох днів після його складення передається посадовими особами відповідального підрозділу керівнику для розгляду справи.
3.8. У разі виявлення передумов вчинення порушень уповноваженою особою Держекспортконтролю складається припис щодо усунення таких передумов за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.
У приписі зазначаються:
дата його складання;
найменування та місцезнаходження юридичної особи, якій адресовано припис;
підстави для складання припису;
заходи, які необхідно виконати, та строки їх виконання;
посада, прізвище, ім’я та по батькові уповноваженої особи, яка склала припис, її підпис.
Припис складається у двох примірниках та додається до протоколу в разі його складання.
IV. Підготовка справи до розгляду
4.1. Керівник під час підготовки справи до розгляду вирішує такі питання:
дотримання вимог законодавства під час складання протоколу;
наявність необхідних додаткових матеріалів;
чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справи.
4.2. Після вирішення питань, зазначених у пункті 4.1 цього розділу, керівник визначає дату розгляду справи. За дорученням керівника начальник відповідального підрозділу чи його заступник письмово повідомляє юридичну особу та заінтересованих осіб про дату розгляду справи.
4.3. У разі якщо юридична особа, щодо якої застосовано штраф за порушення в галузі державного експортного контролю, протягом року з дня сплати штрафу не вчинила повторного порушення під час здійснення цього виду діяльності, ця особа вважається такою, щодо якої не застосовувався штраф за вчинення порушення.
4.4. За потреби керівник може витребувати додаткові матеріали, висновки та інші докази, необхідні для прийняття обґрунтованого рішення у справі.
4.5. Держекспортконтроль до розгляду справ має право залучати експертів, фахівців, третіх осіб, а також використовувати їх письмові висновки та пояснення, що стосуються справи.
V. Розгляд справи
5.1. Справа розглядається в присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи, яка притягається до відповідальності. Запрошення на розгляд справи надсилається за місцезнаходженням юридичної особи реєстрованим поштовим відправленням з рекомендованим повідомленням про його вручення не пізніше ніж за десять днів до дати розгляду справи. У запрошенні зазначаються дата, час і місце розгляду справи.
Повноваження уповноваженого представника юридичної особи, яка притягається до відповідальності, засвідчуються довіреністю.
5.2. За відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне сповіщення цієї юридичної особи про дату, час і місце розгляду справи, а також в разі ненадходження від юридичної особи клопотання про відкладення розгляду справи.
У разі надходження повідомлення про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням розгляд справи відкладається на один місяць, про що складається постанова про відкладення розгляду справи. При цьому перебіг строку притягнення юридичної особи до відповідальності, який установлений пунктом 1.9 розділу Iцього Порядку, зупиняється. Уповноваженою особою протягом трьох робочих днів з моменту одержання такого повідомлення надсилається письмовий запит державному реєстратору щодо надання витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
У разі одержання інформації про зміну місцезнаходження юридичної особи запрошення на розгляд справи надсилається на цю адресу.
Якщо відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зміни щодо місцезнаходження юридичної особи не вносилися та протягом місяця до Держекспортконтролю не надійшло повідомлення від юридичної особи про зміну місцезнаходження, справу може бути розглянуто за відсутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи.
5.3. Якщо керівник дійде висновку про необхідність присутності керівника (уповноваженого представника) юридичної особи під час розгляду справи та/або в разі надходження клопотання про відкладення розгляду справи, керівник виносить постанову про відкладення розгляду справи.
Рішення про відкладення розгляду справи може бути прийнято за умови дотримання встановленого пунктом 1.9 розділу I цього Порядку строку притягнення юридичної особи до відповідальності.
5.4. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи має право: бути заслуханим, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, оскаржувати рішення уповноваженої особи у справі. Керівник (уповноважений представник) юридичної особи також має право висловлюватися рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо він не володіє мовою, якою ведеться провадження.
................Перейти до повного тексту