1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 49 від 01.03.95 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
10 квітня 1995 р.
за N 99/635
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 45 від 31.01.2003 )
Про затвердження Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України
На виконання Закону України "Про освіту"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України (додається).
2. Головному управлінню вищої освіти після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України направити вказане Положення вищим навчальним закладам України і органам управління освітою на місцях.
3. Ректорам (директорам) вищих навчальних закладів України ознайомити з Положенням про приймальну комісію вищого навчального закладу членів приймальної комісії та її підрозділів для керівництва в роботі.
4. Вважати такими, що втратили чинність, накази Міністерства вищої освіти України від 28.02.92 р. N 39 і від 26.03.92 р. N 60.
Міністр М.Згуровський
Затверджено
наказом Міністерства освіти
України від 01.03.95 р. N 49
Положення про приймальну комісію вищого навчального закладу України
I. Загальні положення
1. Для організації і проведення прийому студентів до вищого навчального закладу створюється приймальна комісія, головним завданням якої є формування контингенту студентів усіх форм навчання із числа найбільш підготовленої і здібної молоді.
2. Приймальна комісія в своїй роботі керується чинним законодавством України, Умовами прийому до вищих навчальних закладів України, Правилами прийому до вищого навчального закладу та іншими відомчими нормативними актами.
3. Склад приймальної комісії вищого навчального закладу затверджується наказом його ректора (директора), який є головою комісії.
4. До складу приймальної комісії входять: проректор (заступник директора) з навчальної роботи - заступник голови, відповідальний секретар та його заступники, декани (заступники деканів) факультетів, завідуючі відділеннями, голови циклових (предметних) комісій, а також можуть входити провідні професори та доценти (кількість не обмежується).
5. До складу приймальної комісії можуть бути включені представники виконавчих комітетів місцевих Рад народних депутатів, підприємств, установ і організацій, для яких ведеться підготовка спеціалістів.
6. Відповідальний секретар та його заступники призначаються із числа провідних викладачів вищого навчального закладу.
7. Для виконання робіт пов'язаних з вирішенням завданнь по відбору і зарахуванню вступників до вищого навчального закладу, приймальна комісія (наказом її голови) створює структурні, функціональні підрозділи (відбіркові, екзаменаційні, апеляційні комісії та комісії по співбесіді) з числа найбільш досвідчених, кваліфікованих і сумлінних викладачів даного вищого навчального закладу.
7.1. Для проведення вступних випробувань створюються предметні екзаменаційні комісії та комісії по співбесіді і призначаються їх голови. Допускається включати до складу екзаменаційних комісій викладачів інших навчальних закладів і працівників науково-дослідних установ за рекомендаціями керівництва за місцем основної роботи.
7.2. Для вирішення спірних питань і розгляду апеляцій абітурієнтів створюється апеляційна комісія і призначається її голова.
7.3. Для прийому документів, проведення консультацій з питань вибору майбутньої професії і оформлення особових справ вступників на факультетах і в територіальних структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях, факультетах), при необхідності, організуються відбіркові комісії, які працюють під керівництвом приймальної комісії вищого навчального закладу.
При необхідності можуть створюватися виїзні відбіркові комісії, порядок роботи яких встановлюється приймальною комісією вищого навчального закладу згідно з Правилами прийому до вищого навчального закладу.
До складу відбіркових комісій входять декан факультету (директор філії, завідуючий відділенням) - голова, секретар відбіркової комісії (в територіальних підрозділах - представники приймальної комісії базового вищого навчального закладу), а також можуть входити професори, доценти, викладачі факультету (кількість не обмежується).
8. До роботи в приймальній комісії та її підрозділах не допускаються особи, діти яких вступають до цього вищого навчального закладу.
9. Для забезпечення роботи приймальної і відбіркових комісій наказом ректора (директора) затверджується технічний персонал з числа викладачів, науково-технічних працівників і навчально-допоміжного персоналу вищого навчального закладу.
10. Наказ про затвердження складу приймальної комісії видається ректором (директором) вищого навчального закладу не пізніше грудня, а екзаменаційних, апеляційної, відбіркових комісій та технічного персоналу - за 2 місяці до початку прийому документів.
11. Склад підрозділів приймальної комісії, в тому числі технічного персоналу, за винятком членів, які входять до них за службовим положенням, доцільно щорічно поновлювати з урахуванням характеристики попередньої роботи в цих комісіях не менше як на третину. Робота у складі одного з підрозділів приймальної комісії більше трьох років підряд не допускається.
II. Функції приймальної комісії
12. З метою успішного вирішення завдань по формуванню контингенту студентів комісія:
12.1. Розробляє згідно з Умовами прийому до вищих навчальних закладів України і подає на затвердження до міністерства або відомства за підпорядкуванням узгоджені з Міністерством освіти України Правила прийому до вищого навчального закладу.
12.2. Координує діяльність усіх підрозділів вищого навчального закладу, що займаються профорієнтацією молоді та її підготовкою до складання вступних випробувань.
12.3. Організує прийом документів, приймає рішення про допуск вступників до вступних випробувань, звільнення від вступних іспитів (згідно з Правилами прийому до вищого навчального закладу). Визначає умови їх зарахування (за результатами участі в конкурсі, поза конкурсом, за результатами співбесіди та інш.)
12.4. Організує і проводить передекзаменаційні консультації і консультації з питань вибору спеціальності, яка б найбільш відповідала здібностям, нахилам і підготовці абітурієнта.
12.5. Здійснює контроль за роботою предметних екзаменаційних комісій, розглядає і затверджує усі випадки зміни оцінок.
12.6. Розглядає і затверджує звіти предметних екзаменаційних комісій про результати складання вступних випробувань.
12.7. Розглядає результати вступних випробувань, приймає рішення про зарахування до складу студентів з урахуванням джерел фінансування.
12.8. Контролює діяльність технічних, інформаційних і побутових служб по забезпеченню організації і проведення прийому студентів.
13. До початку прийому документів приймальна комісія визначає і вносить до Правил прийому до вищого навчального закладу у поточному році:
13.1. Дисципліну, іспит з якої є профілюючим.
13.2. Порядок проведення конкурсу для зарахування на місця, що фінансуються з коштів державного бюджету. Конкурс може проводитись окремо за напрямами підготовки, за спеціальностями, по факультету, по вищому навчальному закладу в цілому при умові, що вступні випробування співпадають.
13.3. Порядок зарахування на місця, що фінансуються з коштів - місцевого бюджету, галузевих міністерств, відомств, підприємств, установ та організацій, фізичних та юридичних осіб.
13.4. Перелік посад, характер роботи на яких відповідає профілю спеціальностей, з яких здійснюється підготовка у вищому навчальному закладі, якщо Правила прийому до вищого навчального закладу передбачають переваги особам, які мають стаж роботи за фахом.
13.5. Кількість місць, що виділяється для зарахування слухачів підготовчих відділень (якщо проводиться їх позаконкурсне зарахування) та місць, що відведено за планами цільової підготовки.
13.6. Порядок організації прийому в територіальних структурних підрозділах вищого навчального закладу (філіях, факультетах).
13.7. Кількість та форми проведення вступних випробувань, критерії їх оцінок, система оцінок (чотирьохбальна, багатобальна, залікова та ін.). При встановленні багатобальної системи необхідно визначати яка кількість балів відповідає оцінкам чотирьохбальної системи ("2"-незадовільно; "3"-задовільно; "4"-добре; "5"-відмінно).
13.8. Строки проведення вступних випробувань.
13.9. Строки проведення зарахування на навчання.
13.10. Порядок зарахування як оцінок вступних іспитів результатів участі в олімпіадах, турнірах, конкурсах, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт, оцінок, одержаних на випускних іспитах підготовчих відділень, в профільних класах та спеціалізованих школах, вищих та професійних середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах, що входять до навчальних комплексів на базі цього вищого навчального закладу.
13.11. Порядок зарахування осіб, які набрали однакову кількість балів, а також осіб, котрі вступають на навчання без відриву від виробництва.
13.12. Порядок участі в конкурсі осіб, які складали вступні випробування в іншому вищому навчальному закладі.
13.13. Порядок подання вступниками апеляцій та їх розгляду.
14. При необхідності приймальна комісія організує попередній відбірковий творчий конкурс робіт осіб, які вступають на спеціальності мистецтва і за його результатами приймає рішення про допуск учасників до вступних випробувань.
Усі рішення приймальної комісії не повинні суперечити Умовам прийому до вищих навчальних закладів України і своєчасно доводитись до відома вступників.
III. Організація роботи приймальної комісії
15. Приймальна комісія працює відповідно до річного плану, який затверджується головою приймальної комісії.
15.1. Рішення приймальної комісії приймається більшістю голосів при присутності на засіданні не менше 2/3 затвердженого складу. Рішення приймальної комісії оформлюється протоколом, який підписується головою і відповідальним секретарем приймальної комісії.
15.2. На першому засіданні приймальної комісії чітко визначаються і документально оформляються обов'язки всіх осіб, які залучаються до організації та проведення прийому, визначається порядок вивчення нормативних документів, що стосуються діяльності приймальної комісії.
15.3. До початку прийому документів приймальна комісія організує роботу по профорієнтації молоді, завчасно готує бланки необхідної документації, інформаційні матеріали, проводить підбір складу предметних екзаменаційних та відбіркових комісій, технічного персоналу.

................
Перейти до повного тексту