1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
аграрної політики
та продовольства України
28.11.2013 № 701
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2014 р.
за № 95/24872
( Інструкцію скасовано на підставі Розпорядження КМ № 169-р від 10.03.2017 )
ІНСТРУКЦІЯ
з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері насінництва та розсадництва
І. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП), Закону України "Про насіння і садивний матеріал" та визначає процедури складання протоколів про адміністративні правопорушення, передбачені статтею 104-1 КУпАП, розгляду справ про такі адміністративні правопорушення та ведення діловодства у цих справах.
1.2. Від імені Державної інспекції сільського господарства України та державних інспекцій сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі розглядати справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з порушенням порядку та умов ведення насінництва та розсадництва (стаття 104-1 КУпАП), і накладати адміністративні стягнення згідно зі статтею 244 КУпАП мають право: Головний державний інспектор сільського господарства України, головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, їх заступники, старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства (далі - державний інспектор).
ІІ. Оформлення протоколу про адміністративне правопорушення
2.1. Державні інспектори складають протоколи про адміністративні правопорушення (далі - протокол) (додаток 1) у випадках виявлення порушення законодавства щодо порядку та умов ведення насінництва та розсадництва за місцем вчинення правопорушення (статті 8, 258, 259 КУпАП ).
2.2. При складанні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз'яснюються її права і обов'язки, передбачені статтею 63 Конституції України та статтею 268 КУпАП, про що робиться відмітка у протоколі.
2.3. Протокол складається у двох примірниках, один з яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
2.4. Усі реквізити протоколу заповнюються розбірливим почерком. Не допускається заповнення протоколу олівцем.
Не допускається робити закреслення чи виправлення відомостей, що заносяться до протоколу, а також внесення додаткових записів після того, як протокол підписано особою, стосовно якої його складено. У графах, які не заповнюються під час складання протоколу, проставляються прочерки.
2.5. У протоколі зазначаються:
дата і місце його складення;
посада, прізвище, ім'я та по батькові особи, яка склала протокол (зазначаються повністю, без скорочень). У разі здійснення виправлень вони засвідчуються підписом державного інспектора, який склав протокол, та особи, на яку він складається;
відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (прізвище, ім'я та по батькові, рік народження, місце народження, місце проживання, місце роботи та займана посада (найменування підприємства, установи, організації), серія та номер документа, що посвідчує особу);
місце, час учинення і суть адміністративного правопорушення;
нормативно-правовий акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення (з обов'язковим зазначенням статей, їх частин, пунктів, абзаців тощо);
прізвища, імена, по батькові, адреси, телефони свідків і потерпілих, якщо вони є;
пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності (можуть бути викладені в протоколі або на окремому аркуші з відміткою про це в протоколі. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати в протоколі пояснення і зауваження щодо його змісту, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання. У разі відмови особи від пояснень у протоколі чи від його підписання в ньому обов'язково робиться запис про це);
інші відомості, необхідні для вирішення справи (наприклад: відомості про результати обстежень місць вирощування, оброблення і зберігання насіння та садивного матеріалу, відмітки про наявність документів, які підтверджують правопорушення).
2.6. Протокол підписується особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, та особою, яка його склала, а за наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписаний також і цими особами.
2.7. Не пізніше наступного дня після складення протокол реєструється в журналі обліку матеріалів у справах про адміністративні правопорушення (додаток 2).
У зазначеному журналі, який повинен бути прошнурований і скріплений гербовою печаткою Державної інспекції сільського господарства України або державних інспекцій сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та мати пронумеровані сторінки, також фіксуються результати розгляду справ про адміністративні правопорушення.
ІІІ. Розгляд справ про адміністративні правопорушення
3.1. Справа про адміністративне правопорушення розглядається державним інспектором у п'ятнадцятиденний строк з дня одержання ним протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.
3.2. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, повідомляється про час та місце розгляду порушеної стосовно неї справи про адміністративне правопорушення.
Повідомлення про розгляд справи про адміністративне правопорушення (додаток 3) оформляється на бланку Державної інспекції сільського господарства України, державних інспекцій сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і вручається особі, що притягається до адміністративної відповідальності, не пізніше ніж за три доби до дня розгляду справи. У повідомленні зазначаються дата, час і місце розгляду справи.
Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. За відсутності цієї особи справа може бути розглянута лише у випадках, коли є дані про своєчасне її повідомлення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
3.3. Усі документи (засвідчені в установленому порядку копії), що досліджуються під час розгляду справи, мають бути долучені до матеріалів справи про адміністративне правопорушення.
3.4. При розгляді справи про адміністративне правопорушення з'ясовується: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують або обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
ІV. Оформлення постанови у справі про адміністративне правопорушення
4.1. Розглянувши справу про адміністративне правопорушення, державний інспектор виносить одну з таких постанов:
про накладення адміністративного стягнення (додаток 4);
про закриття справи (додаток 5).
4.2. Якщо при розгляді справи державний інспектор дійде висновку, що в порушенні є ознаки кримінального правопорушення, він передає матеріали прокурору, органу досудового розслідування. У такому випадку виноситься постанова про закриття справи відповідно до вимог чинного законодавства, яка надсилається до вищезазначених органів разом з матеріалами справи.
До органів прокуратури, органів досудового розслідування направляються оригінали документів.
4.3. Відповідно до вимог статті 283 КУпАП та статті 18 Закону України "Про виконавче провадження" постанова повинна містити:
назву і дату видачі, найменування органу, який виніс постанову, дату розгляду справи та номер постанови;
відомості про особу, щодо якої розглядається справа: прізвище, ім'я та по батькові, дата і місце народження, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний орган доходів і зборів і мають відмітку у паспорті);
опис обставин, установлених при розгляді справи;
зазначення нормативно-правового акта, який передбачає відповідальність за це адміністративне правопорушення;
прийняте у справі рішення;
порядок виконання постанови;
вказівку про порядок і строк її оскарження;
дату набрання постановою законної сили, з урахуванням строків її оскарження;
строк пред'явлення постанови до виконання.
4.4. Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується державним інспектором, який розглянув справу, і скріплюється гербовою печаткою органу, який виніс постанову.
4.5. Провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за таких обставин:
відсутність події та складу адміністративного правопорушення;
недосягнення особою на момент вчинення адміністративного правопорушення шістнадцятирічного віку;
неосудність особи, якою вчинено протиправну дію чи бездіяльність;
скасування акта, який встановлює адміністративну відповідальність;
закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 КУпАП ;
наявність за тим самим фактом щодо особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, постанови компетентного органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення або нескасованої постанови про закриття справи про адміністративне правопорушення, а також повідомлення про підозру особи в кримінальному провадженні за даним фактом;

................
Перейти до повного тексту