- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА РАДА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 січня 2018 р.
за № 92/31544
Про затвердження Змін до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору
1. Затвердити Зміни до
Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору, затвердженого рішенням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 01 грудня 2010 року № 1684, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2010 року за № 1294/18589 (зі змінами), що додаються.
2. Юридичному управлінню подати це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Відділу зв’язків зі ЗМІ, громадськими організаціями та діяльності суспільного мовлення оприлюднити це рішення на офіційному веб-сайті Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника голови Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення У. Фещук.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
ради України з питань
телебачення і радіомовлення
21.12.2017 № 2428
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 січня 2018 р.
за № 92/31544
ЗМІНИ
до Плану розвитку національного телерадіоінформаційного простору
1. у розділі І:
пункт 1.5 викласти в такій редакції:
"1.5. Загальна характеристика телерадіоінформаційного простору, перелік телерадіоорганізацій, що здійснюють загальнонаціональне, регіональне ефірне теле- та радіомовлення, наведені у додатках 1, 2 до цього Плану.".
2. У розділі ІІ:
1) у главі 1:
пункт 1.1 викласти в такій редакції:
"1.1. Пріоритетним завданням для Національної ради залишається розбудова мереж мовлення публічного акціонерного товариства "Національна суспільна телерадіокомпанія України" (далі - НСТУ), у тому числі і в прикордонних регіонах України, де спостерігається недостатнє покриття сигналом українських мовників.";
пункт 1.4 виключити.
У зв’язку з цим пункти 1.5 - 1.11 вважати відповідно пунктами 1.4 - 1.10;
пункт 1.5 після слів "пропозицій НСТУ" доповнити словами "щодо розвитку мереж суспільно-політичного, культурно-освітнього, молодіжного каналів суспільного радіо";
у пункті 1.7 слова та цифри "УР-1, УР-2, УР-3 та ефективного використання радіочастотного ресурсу" замінити словами та цифрами "та сіток мовлення на каналах УР-1, УР-2, УР-3, що дозволить більш ефективно використовувати радіочастотний ресурс";
у пункті 1.8:
слово "державна" виключити;
доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"Національна рада розробляє План дій щодо розвитку мережі радіомовлення в діапазоні середніх хвиль для пріоритетного забезпечення українським мовленням тимчасово окупованих територій Автономної Республіки Крим та м. Севастополь, тимчасово непідконтрольних органам державної влади України територій Донецької та Луганської областей.";
у пункті 1.9 слово "державного" виключити;
2) главу 3 викласти в такій редакції:
"3. Принципи та порядок переходу до цифрового ефірного телерадіомовлення
3.1. В Україні цифрове наземне ефірне теле- та радіомовлення реалізується у смугах радіочастот, визначених
Планом використання радіочастотного ресурсу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 09 червня 2006 року № 815 (далі - План використання радіочастотного ресурсу), у стандартах DVB-T, DVB-T2 та DRM, Т-DAB відповідно.
3.2. На підставі висновків УДЦР здійснюються заходи з реалізації проекту звукового мовлення у цифровому стандарті DAB у м. Києві з використанням потужностей державного оператора телекомунікацій Концерну РРТ.
3.3. Національна рада вивчає питання впровадження цифрового радіомовлення у стандарті DRM у діапазоні середніх хвиль.
3.4. Національна рада сприяє затвердженню національних стандартів для забезпечення подальшого розвитку цифрового наземного ефірного телевізійного мовлення в стандарті DVB-T2.
3.5. Національна рада аналізує інформацію щодо охоплення територій та населення цифровим сигналом, зони невпевненого прийому для покращення покриття цифровим сигналом на підставі вимірювань та/або розрахунків.
3.6. Вимкнення аналогового телебачення відбуватиметься поетапно.
Включення областей та населених пунктів України та/або окремих РЕЗ мовлення до відповідного етапу вимкнення аналогового телебачення здійснюється, враховуючи необхідність:
захисту інформаційного простору України;
забезпечення безперервності мовлення телекомпаній та їх прийому населенням на всій території країни;
ефективного використання радіочастотного ресурсу, враховуючи технічні можливості стандарту DVB-T2.
3.7. Завершення переходу від аналогового до цифрового мовлення здійснюється у строки, визначені
Планом використання радіочастотного ресурсу. Суб’єкти господарювання, які використовують аналогові засоби мовлення, можуть припинити їхнє використання за власним бажанням раніше визначеного строку припинення використання радіотехнології "Аналогове телевізійне мовлення" та звернутися до Національної ради з відповідною заявою.
3.8. В останню чергу вимикаються телеканали, які використовуються НСТУ, телерадіоорганізаціями місцевого (регіонального в межах області) мовлення, які не мають ліцензії на цифрове мовлення, за умови нестворення завад цифровим засобам мовлення, та канали, що працюють на прикордонних територіях з країною-агресором та Республікою Молдова, а також у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження (окуповані території Донецької, Луганської областей, Автономної Республіки Крим та м. Севастополь), на територіях, які розташовані на лінії зіткнення, а також на територіях, які межують із тимчасово окупованою територією Автономної Республіки Крим.
3.9. Національна рада сприяє здійсненню мовлення ліцензіатами місцевої категорії мовлення, які використовують аналоговий стандарт, але не отримали ліцензії на цифрове мовлення, якщо таке мовлення не створює завад цифровому мовленню.
3.10. У разі надходження висновків УДЦР Національна рада розглядатиме питання про створення додаткових мультиплексів та добудову діючих.
3.11. Національна рада сприяє створенню локальних цифрових мультиплексів в стандарті DVB-Т/T2 з метою забезпечення цифровим телевізійним мовленням населення на території тимчасово окупованого Криму та непідконтрольних органам державної влади України територій Донецької та Луганської областей.
3.12. У зв’язку з дефіцитом радіочастотного ресурсу для потреб радіомовлення в смузі радіочастот 470-862 МГц, який пов’язаний з впровадженням систем мобільного зв’язку в смузі І цифрового дивіденду, за наявності висновків УДЦР створюється загальнонаціональний мультиплекс у смузі частот метрового діапазону (174-230 МГц) з використанням потужностей державного оператора телекомунікацій Концерну РРТ.
3.13. За результатами перепланування частотних виділень, передбачених для цифрового телевізійного мовлення, з метою вивільнення смуги частот І цифрового дивіденду (790-862 МГц) створюватимуться мережі синхронного телевізійного мовлення у смузі частот 21-48 ТВК (470-694 МГц) після повного переходу на цифровий стандарт мовлення та припинення використання аналогових технологій.
3.14. З метою реалізації прав телерадіоорганізацій на переоформлення чинних ліцензій у зв’язку з впровадженням цифрового телебачення Національна рада звертається до УДЦР щодо визначення вільного радіочастотного ресурсу, придатного для створення місцевих цифрових багатоканальних телемереж у порядку, визначеному пунктом 7 частини третьої статті
16 Закону України
"Про радіочастотний ресурс України" , відповідно до пропозицій, наданих місцевими телерадіоорганізаціями.
3.15. Національна рада за зверненням ліцензіатів переглядає розподіл програм у багатоканальних телемережах МХ-1, МХ-2, МХ-3 та МХ-5 для загальнонаціонального покриття.
3.16. Конкурс на отримання ліцензії на багатоканальне мовлення Національна рада проводить за наявності вільних каналів у цифрових мультиплексах.
3.17. Національна рада в межах повноважень розглядає питання створення провайдерами програмної послуги платних пакетів програм у багатоканальних цифрових ефірних телемережах для надання якісних, різноманітних програм всім верствам населення.
3.18. З метою безперешкодного доступу до програм ефірного цифрового мовлення їх розповсюдження здійснюється у відкритому доступі без застосування систем кодування, за винятком систем цифрового платного мовлення.
3.19. Національна рада розглядає заяви мовників та ухвалює рішення про продовження ліцензій на ефірне мовлення з використанням аналогових телевізійних каналів. Строк дії таких ліцензій встановлюється відповідно до Закону України
"Про телебачення і радіомовлення" з приміткою "До прийняття Національною радою окремого рішення про перехід на цифрове мовлення або вимкнення аналогового телевізійного мовлення у регіоні", враховуючи кінцевий термін застосування радіотехнології аналогового телевізійного мовлення, визначений
Планом використання радіочастотного ресурсу.
3.20. Конкурси на отримання ліцензій на ефірне телевізійне мовлення з використанням аналогових каналів не оголошуються, якщо це не викликано необхідністю інформаційної безпеки держави або забезпечення потреб місцевого телерадіомовлення.
3.21. Усі ліцензіати багатоканальних телемереж МХ-1, МХ-2, МХ-3 та МХ-5 зобов’язані брати участь в інформуванні населення про перехід країни на цифровий стандарт мовлення, зокрема про дати відключення аналогового ефірного мовлення у регіонах, про причини переходу до цифрового мовлення, аргументи щодо необхідності переходу саме в ці терміни, представлення переваг, які отримають споживачі від переходу на цифрове мовлення в державі, умови подальшого доступу до сигналу вітчизняних телеканалів з ефіру; щодня безкоштовно транслювати у своїх програмах інформацію, зміст якої відповідає вимогам соціальної реклами, загальним хронометражем 5 хвилин на добу, з яких 30 % - у прайм-таймі.
3.22. З метою найширшого охоплення населення цифровим телевізійним мовленням до вимкнення аналогового телебачення Національна рада сприяє здійсненню комплексу заходів щодо:
заохочення населення стосовно отримання або придбання обладнання для прийому цифрового сигналу (зокрема забезпечення за рахунок держави пільгових категорій громадян, соціальна реклама, привабливе змістове наповнення телепрограм);
залучення органів місцевого самоврядування, громадських благодійних організацій з метою сприяння придбанню обладнання для прийому цифрового сигналу;
роз’яснення серед населення способів покращення умов прийому програм цифрового ефірного телебачення (зокрема налаштування приймальних антен на цифрові передавачі, правильне налаштування обладнання для прийому цифрового сигналу, застосування сертифікованих антенних систем);
розробки технічних заходів стосовно збільшення кількості домогосподарств, які прийматимуть програми цифрового телебачення (зокрема добудова малопотужних передавачів у зонах невпевненого прийому телевізійного сигналу);
інформування населення про наявність інших можливостей перегляду вітчизняних телепрограм.
3.23. Національна рада здійснює консультації з громадськістю та органами державної влади з метою нормативного врегулювання питання щодо тарифів на телекомунікаційні послуги, що надаються для потреб телерадіомовлення з використанням радіочастотного ресурсу.
3.24. Вивільнення частотного ресурсу від засобів аналогового та цифрового мовлення для впровадження системи рухомого (мобільного) зв’язку четвертого покоління здійснюватиметься після повного переходу від аналогового до цифрового мовлення у строки, визначені
Планом використання радіочастотного ресурсу, за наявності висновків УДЦР щодо вільного радіочастотного ресурсу для заміни діючих телевізійних каналів.
3.25. Національна рада в межах повноважень, передбачених законодавством, організовує заходи щодо обговорення технічних вимог до цифрового сигналу, технічної якості зображення телевізійних каналів, приймального телевізійного обладнання тощо.
3.26. З урахуванням розвитку новітніх медіа-послуг Національною радою вивчається питання розвитку нових технологій, які сприяють створенню конкурентного середовища, дозволять реалізувати нові бізнес-можливості для мовників та провайдерів програмної послуги.";
3) у главі 4:
пункт 4.3 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Розширення території покриття багатоканальної ефірної цифрової телемережі з використанням технології "МІТРІС" здійснюється на підставі дозвільних документів УДЦР. У разі їх відсутності - забезпечується через звернення суб’єкта господарювання, який надає або планує надавати програмні послуги на певній території, безпосередньо до УДЦР за зазначеним вище висновком, який разом із заявою є підставою для внесення змін до ліцензії.";
4) у главі 5:
доповнити новими пунктами 5.4, 5.5 такого змісту:
"5.4. Ліцензіати, що здійснюють діяльність зі створення і розвитку супутникових каналів мовлення та телемереж (DTH-платформ), надають регулятору технічну можливість для проведення моніторингу.
5.5. Можливість застосування кодованого способу розповсюдження супутникових програм визначається з урахуванням інформаційної безпеки держави, уникнення перешкод для доступу громадян до вітчизняних програм, необхідності максимального охоплення україномовним контентом всієї території України, зокрема тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополь та тимчасово непідконтрольних органам державної влади України територій Донецької та Луганської областей, а також прикордонних областей України.";
5) у главі 6:
пункт 6.2 викласти в такій редакції:
"6.2. З метою створення рівних умов ведення господарської діяльності в галузі телерадіомовлення та унеможливлення діяльності суб’єктів господарювання, які надають програмні послуги незалежно від технології без отримання відповідної ліцензії, Національна рада в межах компетенції вживає заходів:
до суб’єктів господарської діяльності, які використовують телекомунікаційні ресурси, Інтернет-мережу задля формування пакетів програм та забезпечення абонентам можливості їх перегляду на договірних засадах;
щодо опрацювання звернень від громадських організацій та об’єднань, які займаються питаннями діяльності провайдерів програмної послуги, з метою унеможливлення протиправної діяльності суб’єктів господарювання на ринку телекомунікаційних послуг;
щодо проведення нарад (конференцій), розміщення інформаційних матеріалів на офіційному веб-сайті Національної ради та роз’яснення про недопущення діяльності без відповідної ліцензії;
щодо звернення до органів державної влади для вжиття заходів стосовно припинення діяльності без відповідної ліцензії таких суб’єктів господарювання;
щодо ініціювання внесення змін до законодавства про врегулювання діяльності з використання Інтернет-мережі;
щодо ініціювання внесення змін до законодавства про посилення відповідальності за діяльність без відповідної ліцензії та порушення прав інтелектуальної власності у сфері телебачення і радіомовлення;
щодо запровадження принципів чесної конкуренції у діяльності провайдерів програмної послуги.";
доповнити главу новим пунктом такого змісту:
"6.4. Задля спрощення регулювання діяльності ліцензіатів Національна рада здійснює виключно позапланові перевірки провайдерів програмної послуги.".
3. У розділі ІІІ:
1) у пункті 1:
доповнити пункт після підпункту 3 новими підпунктами 4, 5 такого змісту:
"4) моніторингу телепрограм з метою нагляду за дотриманням ліцензіатами обсягу передач та/або фільмів, виконаних державною мовою;
5) моніторингу телепрограм з метою висвітлення теми антитерористичної операції та теми окупації Криму;".
У зв’язку з цим підпункти 4 - 6 вважати відповідно підпунктами 6 - 8;
2) у пункті 2:
підпункт 3 доповнити новим абзацом такого змісту:
"телерадіоорганізації не мають права транслювати та анонсувати програми або їх відеосюжети, які можуть завдати шкоди фізичному, психічному чи моральному розвитку дітей та підлітків, а також програми, здатні впливати на нормальний фізичний, розумовий або моральний розвиток дітей та юнацтва, а також програми, що містять сцени, які викликають жах, сцени вбивства, насилля (фізичного чи психологічного), сцени, звернені до сексуальних інстинктів, крім як протягом ефірного часу в добовому відрізку з 23.00 до 6.00 та на каналах з обмеженим доступом. Такі програми або передачі повинні мати спеціальне попередження, відповідно позначатися в розкладі програм телерадіоорганізацій та спеціально позначатись безпосередньо перед їх трансляцією.";
3) у пункті 4:
підпункт 5 після слова "мовників" доповнити словами ", а також програми регіональних телерадіокомпаній з Донецької, Луганської областей, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, які залишили окуповані території";
4) у пункті 5:
підпункт 9 викласти в новій редакції:
"9) ініціювання внесення змін до законодавства для регулювання діяльності ліцензіатів у сфері телерадіомовлення на прикордонних територіях та на територіях, які розташовані на лінії зіткнення, а також на територіях, які межують із тимчасово окупованою територією Автономної Республіки Крим;";
у підпункті 13 слова "виконанню плану дій на 2017 рік щодо" виключити;
доповнити пункт новими підпунктами 16, 17 такого змісту:
"16) збір та аналіз інформації про правопорушення та втрати у сфері телерадіомовлення на окупованій території Донецької, Луганської областей, Автономної Республіки Крим та м. Севастополя;
17) вивчення потреб областей України, зокрема прикордонних регіонів, в розвитку телекомунікаційної інфраструктури;".
У зв’язку з цим підпункти 16, 17 вважати відповідно підпунктами 18, 19;
5) пункт 6 доповнити новим абзацом такого змісту:
"сприяє спрощенню подання суб’єктами інформаційної діяльності щорічної інформації про свою структуру власності через модуль офіційного веб-сайту Національної ради шляхом заповнення відповідних форм.".
4. У додатках:
1) у додатку 1:
у пункті 2 цифри "28", "58", "165" замінити цифрами "29", "57", "163";
у пункті 5 цифри "61", "224" замінити цифрами "39", "232";
у пункті 6 цифри "12" замінити цифрами "10";
у пункті 7 цифри "744", "180" замінити відповідно цифрами "716", "201";
у пункті 8 цифри "99" замінити цифрами "97";
2) додаток 2 викласти в новій редакції, що додається;
3) додатки 3, 4 виключити.
У зв’язку з цим у тексті цього Плану посилання на додатки 3, 4 виключити.
Начальник управління радіочастотного ресурсу та технічного контролю |
Т. Мироненко |
Додаток 2
до Плану розвитку національного
телерадіоінформаційного простору
(пункт 1.5 розділу І)
ПЕРЕЛІКИ
телерадіоорганізацій
Перелік
телерадіоорганізацій, що здійснюють загальнонаціональне аналогове телевізійне мовлення та/або цифрове телевізійне мовлення у стандарті DVB-T
№ з/п |
Телерадіоорганізація |
Логотип |
Наявність ліцензії на мовлення |
аналогове |
цифрове |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України", м. Київ |
"UA:ПЕРШИЙ" "UA: ПЕРШИЙ DIGITAL" |
х |
х |
2 |
ПАТ "Національна суспільна телерадіокомпанія України", м. Київ |
"UA:КУЛЬТУРА" |
|
х |
3 |
ДП "Парламентський телеканал "Рада" |
"Рада" |
|
х |
4 |
ТОВ ТРК "Студія "1+1", м. Київ |
"1+1" |
х |
х |
5 |
ПрАТ "Телеканал "Інтер", м. Київ |
"ІНТЕР" |
х |
х |
6 |
ТОВ "Новий канал", м. Київ |
"Н" |
х |
х |
7 |
ТОВ "ТРК "Україна", м. Донецьк |
"Україна" |
х |
х |
8 |
ТОВ "ТРК "Україна", м. Донецьк |
"Індиго TV" |
|
х |
9 |
ТОВ "ТРК "Україна", м. Донецьк |
"НЛО.ТV" |
|
х |
10 |
ПрАТ "Міжнародний Медіа Центр-СТБ", м. Київ |
"С-Можливо все!" (комбіноване) |
х |
х |
11 |
ПрАТ "ТК "ТЕТ", м. Київ |
"ТЕТ" |
х |
х |
12 |
ТОВ "Телестудія "Служба інформації", м. Київ |
"НТН" |
х |
х |
13 |
ТОВ "Телеодин", м. Київ |
"М1" |
х |
х |
14 |
ТОВ "ТРК "Експрес-Інформ", м. Київ |
"5 +" |
х |
|
15 |
Підприємство з іноземними інвестиціями у формі ТОВ "ТРК "НБМ" , м. Київ |
"5" |
х |
х |
16 |
ТОВ "ТРО "Мульті Медіа Сервіс", м. Київ |
"К1" в колі |
х |
х |
17 |
ТОВ "МК ТРК "ICTV", м. Київ |
"зображувальне позначення - асиметрична п’ятикутна зірка, яка утворюється з’єднанням ліній різної довжини під різними кутами у кожній точці" та/або "зображувальне позначення - асиметрична п’ятикутна зірка, яка утворюється з’єднанням ліній різної довжини під різними кутами у кожній точці, на контрастному фоні" та/або "комбіноване позначення, яке складається: з зображувального елемента - асиметрична п’ятикутна зірка, яка утворюється з’єднанням ліній різної довжини під різними кутами у кожній точці, та з словесного елемента "ICTV" - виконаного оригінальним шрифтом. Зображувальний та словесний елементи розташовано поруч" |
х |
х |
18 |
ТОВ "Телеканал "ПРЯМИЙ", м. Київ |
"ПРЯМИЙ" |
х |
х |
19 |
ТОВ "ТРК "Кіно ТВ", м. Київ |
"Ентер-фільм" |
|
х |
20 |
ТОВ "Музичне телебачення", м. Київ |
"ZOOM" |
|
х |
21 |
ТОВ "Телеканал "МЕГА", м. Київ |
"М" |
х |
х |
22 |
ТОВ "ТРК "Музика ТВ", м. Київ |
"ПІКСЕЛЬ TV" |
|
х |
23 |
ТОВ "ТОТВЕЛЬД", м. Київ |
"XSPORT" |
|
х |
24 |
ТОВ "Телеканал "К2", м. Київ |
"К2" |
|
х |
25 |
ТОВ "РЄАЛ ІСТЕЙТ-ТВ", м. Одеса |
"2+2" |
|
х |
26 |
ТОВ "ТРК "Нові комунікації", м. Київ |
"Z ZIK" |
|
х |
27 |
ТОВ "Голдберрі", м. Київ |
"ЕСПРЕСО" |
|
х |
28 |
ТОВ "АСПЕРА 2011", м. Київ |
"ЕСКУЛАП-TV" |
|
х |
29 |
ТОВ "ТРК "Погода ТБ", м. Київ |
"BUSINESS" |
|
х |
30 |
ТОВ "КОРОНА САНРАЙС", м. Київ |
"ВІНТАЖ ТВ" |
|
х |
................Перейти до повного тексту