1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів
України
24.12.2010 N 1629
( z0087-11 )
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2011 р.
за N 89/18827
НАЦІОНАЛЬНЕ ПОЛОЖЕННЯ (СТАНДАРТ)
бухгалтерського обліку в державному секторі 124 "Доходи"
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів N 1135 від 23.12.2016 N 571 від 13.06.2017 )
I. Загальні положення
1. Це Національне положення (стандарт) визначає методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про доходи від обмінних та необмінних операцій.
2. Норми цього Національного положення (стандарту) застосовуються суб'єктами бухгалтерського обліку в державному секторі (далі - суб'єкти державного сектору).
3. Це Національне положення (стандарт) не поширюється на визнання і оцінку доходів, які визначаються в інших національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку в державному секторі, зокрема пов'язані з:
договорами оренди;
дивідендами, які належать за результатами фінансових інвестицій та обліковуються за методом участі в капіталі;
продажем або змінами у вартості основних засобів і нематеріальних активів;
змінами у справедливій вартості фінансових активів та фінансових зобов'язань або їх ліквідації;
змінами вартості інших поточних активів;
змінами вартості біологічних активів;
видобуванням корисних копалин.
4. Терміни, що використовуються у національних положеннях (стандартах) бухгалтерського обліку в державному секторі, мають таке значення:
бюджетне асигнування - повноваження суб'єкта державного сектору, надане відповідно до бюджетного призначення, на взяття бюджетного зобов'язання та здійснення платежів, яке має кількісні, часові та цільові обмеження;
відсотки - плата за використання грошових коштів, їх еквівалентів або сум, що заборговані суб'єкту державного сектору;
дебіторська заборгованість - сума заборгованості суб'єкту державного сектору на певну дату, що виникає внаслідок обмінних та необмінних операцій;
дивіденди - частина чистого прибутку, розподілена між учасниками (власниками) відповідно до частки їх участі у власному капіталі підприємства;
необмінна операція - це господарська операція, яка не передбачає передачі активів, послуг (робіт) в обмін на отриманий дохід або активи, але може передбачати виконання певних умов;
обмінна операція - це господарська операція з продажу/придбання активів в обмін на грошові кошти, послуги (роботи), інші активи або погашення зобов'язань;
податкова подія - подія, що свідчить про настання податкових зобов'язань;
роялті - платежі будь-якого виду, одержані як винагорода за користування або за надання права на користування об'єктом права інтелектуальної власності;
трансферти - кошти, одержані з бюджетів усіх рівнів, від інших держав або міжнародних організацій на безоплатній та безповоротній основі;
цільове призначення переданих активів - умови, які обмежують або визначають цілі використання переданих активів.
II. Класифікація доходу та його визнання
1. Доходи суб'єктів державного сектору класифікуються в бухгалтерському обліку за такими групами:
1.1. Доходи від обмінних операцій:
бюджетне асигнування;
доходи від надання послуг (виконання робіт): плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю; надходження бюджетних установ від додаткової (господарської) діяльності;
( Абзац третій підпункту 1.1 пункту 1 розділу ІІ в редакції Наказу Міністерства фінансів N 1135 від 23.12.2016 )
доходи від продажу (доходи від операцій з капіталом, доходи від продажу нерухомого майна);
доходи від відсотків, роялті та дивідендів;
інші доходи від обмінних операцій.
1.2. Доходи від необмінних операцій:
податкові надходження;
неподаткові надходження (збори та платежі);
( Абзац третій підпункту 1.2 пункту 1 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів N 1135 від 23.12.2016 )
трансферти та кошти, що отримують бюджетні установи від підприємств, організацій, фізичних осіб та від інших бюджетних установ для виконання цільових заходів;
надходження до державних цільових фондів;
зобов'язання, що не підлягають погашенню.
2. Доходи від обмінних операцій визнаються у такому порядку:
2.1. Не визнаються доходами від обмінних операцій такі надходження:
2.1.2. Суми податку на додану вартість, акцизного податку, інших податкових надходжень, що підлягають перерахуванню до бюджету та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування.
2.1.3. Сума попередньої оплати (авансу) в рахунок оплати товарів, робіт, послуг.
2.1.4. Сума завдатку під заставу або в погашення бюджетної позики (кредиту) у випадках, передбачених законодавством.
2.1.5. Надходження, що належать іншим особам.
2.2. Дохід визнається у разі, якщо існує ймовірність надходження суб'єкту державного сектору економічних вигід або потенціалу корисності, пов'язаних з обмінною операцією. Визнаний дохід не коригується на ту його частину, яка не оплачена покупцем (замовником тощо), з визнанням цієї суми витратами.
2.3. Бюджетні асигнування визнаються доходом при визнанні понесених витрат, пов'язаних із виконанням суб'єктом державного сектору своїх повноважень, визначених законодавством, або отриманні активу, послуг (робіт) на виконання заходів, не пов'язаних із основною діяльністю.
2.4. Дохід, пов'язаний з наданням послуг (виконанням робіт), визнається виходячи зі ступеня завершеності операції з надання послуг (виконання робіт) на дату балансу, якщо може бути достовірно оцінений результат цієї операції.
Результат операції з надання послуг (виконання робіт) може бути достовірно оцінений за наявності всіх наведених нижче умов:
можливості достовірної оцінки доходу;
ймовірності надходження економічних вигід від надання послуг (виконання робіт);
можливості достовірної оцінки ступеня завершеності надання послуг (виконання робіт) на дату балансу;
можливості достовірної оцінки витрат, здійснених для надання послуг (виконання робіт) та необхідних для їх завершення.
2.5. Дохід від продажу активів визнається, якщо задовольняються такі умови:
суб'єкт державного сектору передав споживачеві суттєві ризики, пов'язані з контролем над активом;
суб'єкт державного сектору не здійснює надалі управління та контроль за проданим активом;
суму доходу можна достовірно визначити;
існує ймовірність надходження до суб'єкта державного сектору економічних вигід або потенціалу корисності;

................
Перейти до повного тексту