1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
19.12.2003 N 21-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2004 р.
за N 81/8680
Про затвердження Порядку розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 27-1 від 21.11.2017 )
Відповідно до статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", пункту 12 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року N 121, правління Пенсійного фонду України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - Порядок), що додається.
2. Установити, що рішення за результатами розгляду скарги страхувальника у межах процедури оскарження рішення про накладення штрафу, нарахування пені та вимог про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування приймають:
в Пенсійному фонді України - Голова правління Пенсійного фонду України або його заступники відповідно до розподілу функціональних повноважень;
в головних управліннях Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - начальники головних управлінь або їх заступники;
в управліннях Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах - начальники управлінь або їх заступники.
3. Установити, що попередній розгляд скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та підготовка проектів рішень за скаргами здійснюється:
в головних управліннях Пенсійного фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - юридичними відділами (управліннями);
в Пенсійному фонді України - юридичним управлінням.
4. Установити, що попередній розгляд заяв про узгодження вимог про сплату недоїмки зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та підготовка проектів рішень за заявами в управліннях Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах здійснюється працівниками підрозділів з надходження доходів, що ведуть облік надходження платежів.
5. Юридичному управлінню та управлінню надходження доходів подати цю постанову до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
6. Юридичному управлінню разом з управлінням надходження доходів, начальникам головних управлінь Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі:
організувати роботу щодо розгляду скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв про узгодження вимог про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до Порядку;
здійснювати моніторинг, узагальнення та аналіз розгляду скарг страхувальників на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв про узгодження вимог про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування;
контролювати додержання органами Пенсійного фонду України вимог Порядку під час здійснення перевірок та ревізій.
7. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови правління Пенсійного фонду України О.Б.Зарудного.
Голова правління Б.Зайчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова правління
Пенсійного фонду України
19.12.2003 N 21-2
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2004 р.
за N 81/8680
ПОРЯДОК
розгляду органами Пенсійного фонду України скарг на рішення про накладення штрафу, нарахування пені та заяв страхувальників при узгодженні ними вимоги про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру подання та розгляду органами Пенсійного фонду України (далі - Пенсійний фонд) скарг страхувальників при узгодженні ними вимог про сплату недоїмки із сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - вимога про сплату недоїмки), оскарженні рішень про нарахування пені та накладення фінансових санкцій, передбачених частиною 9 статті 106 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон); скарг банків на рішення про накладення фінансових санкцій, передбачених частиною 10 статті 106 Закону, та організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення про накладення штрафів, передбачених частиною 11 статті 106 Закону.
1.2. Не може бути оскаржена страхувальником вимога про сплату недоїмки, сформована на підставі зобов'язання зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), самостійно визначеного страхувальником у розрахунку суми страхових внесків, рішень про нарахування пені та накладення штрафів, які оскаржувались та розглянуті відповідно до вимог цього Порядку, та вимога, узгоджена відповідно до частини третьої статті 106 Закону. У разі коли у майбутніх періодах страхувальник самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданому ним розрахунку суми страхових внесків, такий страхувальник зобов'язаний зазначити їх у складі розрахунку страхових внесків за будь-який наступний період.
1.3. Дія цього Порядку не поширюється на розгляд скарг страхувальників, банків та організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення та вимоги, зазначені в пункті 1.1 цього Порядку, за наявності порушених відповідних кримінальних справ або подання відповідних позовів до суду.
З урахуванням строків позовної давності страхувальник (банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій) має право оскаржити в суді вимогу Пенсійного фонду про сплату недоїмки, рішення про нарахування пені та накладення штрафу у будь-який момент після отримання відповідної вимоги про сплату недоїмки або рішення. Вимога про сплату недоїмки або рішення органу Пенсійного фонду, стосовно якого подана скарга до суду, не підлягає оскарженню відповідно до вимог цього Порядку. Страхувальник (банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій) зобов'язаний письмово повідомляти орган Пенсійного фонду про кожний випадок судового оскарження його вимог про сплату недоїмки або рішень протягом трьох робочих днів із дня звернення до суду.
1.4. Відмова в прийнятті скарги та/або заяви про узгодження вимоги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, крім випадків, зазначених у цьому розділі, забороняється.
Реєстрація скарги та/або заяви про узгодження вимоги повинна відбуватися в день її подання або надходження до органу Пенсійного фонду, але не пізніше наступного робочого дня. Реєстрація заяви про узгодження вимоги здійснюється працівником органу Пенсійного фонду, уповноваженим на це керівником цього органу, в журналі реєстрації заяв про узгодження вимог про сплату недоїмки (додаток 1). Реєстрація скарг на рішення про нарахування пені та накладення штрафу здійснюється працівником органу Пенсійного фонду, уповноваженим на це керівником цього органу, в журналі реєстрації скарг (додаток 2).
1.5. У скарзі та/або заяві має бути зазначено:
1) прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи, а для юридичної особи - її найменування, адреса;
2) найменування органу Пенсійного фонду, яким видано вимогу про сплату недоїмки або рішення, що оскаржується, дата і номер;
3) суть порушеного питання, прохання чи вимога;
4) інформація про оскарження вимоги про сплату недоїмки або рішення органу Пенсійного фонду в суді.
Скарга та/або заява підписується фізичною особою або уповноваженою нею на те особою, а для юридичної особи - керівником або представником юридичної особи, уповноваженим відповідно до законодавства.
( Абзац шостий пункту 1.5 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 27-1 від 21.11.2017 )
Скарга та/або заява повинна бути викладена в письмовій формі та надіслана до органу Пенсійного фонду поштою або передана фізичною чи юридичною особою через представника.
Якщо скарга та/або заява в інтересах фізичної або юридичної особи подається її представником, то до скарги та/або заяви додається копія довіреності (або договору), оформленої відповідно до вимог чинного законодавства.
1.6. Скарга, оформлена без дотримання цих вимог, що не дає можливості розглянути скаргу по суті, повертається особі, яка її подала, з відповідними обгрунтуваннями не пізніше п'яти днів від дня отримання такої скарги, про що робиться відмітка в журналі реєстрації скарг.
Заява про узгодження вимоги про сплату недоїмки, оформлена без дотримання вимог пунктів 1.6 та 2.1 цього Порядку, повертається особі, яка її подала, з відповідним обгрунтуванням не пізніше наступного робочого дня від дня її отримання, про що робиться відмітка в журналі реєстрації заяв.
1.7. Якщо питання, порушені у скарзі, одержаній органом Пенсійного фонду, не входять до його повноважень, то така скарга в термін не більше п'яти календарних днів пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється особі, яка подала скаргу (додаток 3), та робиться помітка в журналі реєстрації скарг.
1.8. Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом Пенсійного фонду від однієї і тієї ж особи з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті.
1.9. У разі оскарження страхувальниками, банками та організаціями, які здійснюють виплату і доставку пенсій, вимоги про сплату недоїмки або рішення про накладення штрафу, нарахування пені зупиняється з дня подання скарги до органу Пенсійного фонду або позову до суду.
2. Узгодження вимоги про сплату недоїмки
2.1. У разі коли страхувальник вважає, що управління Пенсійного фонду в районі, місті, районі у місті, об’єднане управління (далі - територіальний орган Пенсійного фонду) неправильно визначили суму недоїмки, такий страхувальник має право звернутися до територіального органу Пенсійного фонду, вимога про сплату недоїмки якого оскаржується, з заявою про узгодження вимоги, яка подається у письмовій формі та супроводжується документами (розрахунками, копіями платіжних доручень тощо), що свідчать про неправильність обчислення сум недоїмки, зазначених у вимозі.
( Пункт 2.1 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Пенсійного фонду N 27-1 від 21.11.2017 )
2.2. Заява повинна бути подана до територіального органу Пенсійного фонду протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання страхувальником вимоги про сплату недоїмки.
2.3. Заява про узгодження вимоги про сплату недоїмки розглядається територіальним органом Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів від дня її отримання.
2.4. За результатами розгляду заяви про узгодження вимоги про сплату недоїмки територіальний орган Пенсійного фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та повідомити про нього особу, що подала заяву.
2.5. Територіальний орган Пенсійного фонду приймає одне з таких рішень:
- про повне або часткове задоволення заяви страхувальника про узгодження вимоги про сплату недоїмки, скасування оскарженої вимоги про сплату недоїмки та надсилання страхувальнику нової вимоги;
- про залишення вимоги про сплату недоїмки без змін, а заяви страхувальника без задоволення.
2.6. У разі незгоди страхувальника з рішенням територіального органу Пенсійного фонду, прийнятим у межах процедури узгодження вимоги про сплату недоїмки, подальше його оскарження здійснюється відповідно до вимог цього Порядку щодо розгляду скарг страхувальників на рішення органів Пенсійного фонду або в судовому порядку.
3. Подання первинної скарги
3.1. У разі коли страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, вважає, що орган Пенсійного фонду прийняв рішення, що суперечить законодавству про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування або виходить за межі його компетенції, встановленої законом, такий страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право оскаржити у вищому органі Пенсійного фонду таке рішення.
3.2. Скарга на рішення територіальних органів Пенсійного фонду подається відповідно до головних управлінь Пенсійного фонду в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - регіональні органи Пенсійного фонду) у письмовій формі та супроводжується документами, що свідчать про неправильність рішення.
Скарга на рішення регіональних органів, утворених шляхом злиття (приєднання) територіальних органів, подається до Пенсійного фонду України.
( Пункт 3.2 глави 3 доповнено новим абзацом другим згідно з Постановою Пенсійного фонду N 27-1 від 21.11.2017 )
Про подання скарги страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, зобов'язані одночасно повідомити територіальний орган Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується.
3.3. Скарга повинна бути подана до регіонального органу Пенсійного фонду протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання страхувальником, банком, організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, рішення, що оскаржується.
3.4. До документів, які свідчать про неправильність рішення, що оскаржується, належать:
акт перевірки, рішення про нарахування пені та накладення штрафу та інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму страхових внесків, що належить до сплати, або застосовано штраф, нараховано пеню;
вимога про сплату недоїмки;
заява про узгодження вимоги про сплату недоїмки.
Крім цього, необхідно подати зауваження та пояснення, якщо вони були подані скаржником під час перевірки і розгляду матеріалів перевірки та прийняття рішення, висновки органу Пенсійного фонду щодо поданих зауважень і пояснень. У висновку необхідно також зазначити про подання чи неподання особою позовної заяви до суду про визнання недійсною вимоги про сплату недоїмки або рішення органу Пенсійного фонду, наявність постанови про порушення кримінальної справи.
Зазначені документи, за винятком висновків, подаються в копії.
3.5. Якщо страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату та доставку пенсій, не додали до скарги документів, передбачених пунктом 3.4 цього Порядку, регіональний орган Пенсійного фонду, що уповноважений розглядати скаргу, витребує від територіального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується, зазначені документи (додаток 4), про що робиться відмітка в журналі реєстрації скарг.
3.6. Якщо в скарзі страхувальника за результатами розгляду заяви про узгодження вимоги про сплату недоїмки порушуються питання, що не розглядалися під час узгодження вимоги, зазначена скарга направляється на новий розгляд до територіального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується (додаток 5).
4. Подання повторної скарги
4.1. У разі коли регіональний орган Пенсійного фонду надсилає страхувальнику, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, рішення про повне або часткове незадоволення його скарги, такий страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, має право звернутися протягом десяти робочих днів, наступних за днем отримання відповіді, з повторною скаргою до Пенсійного фонду України.
4.2. Скарга в письмовій формі може подаватись на ім'я голови правління Пенсійного фонду України до регіонального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується, чи безпосередньо до Пенсійного фонду України. Про подання повторної скарги безпосередньо до Пенсійного фонду України страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, зобов'язані одночасно повідомити регіональний орган Пенсійного фонду, який розглядав первинну скаргу, та відповідний територіальний орган Пенсійного фонду.
4.3. Скарга, що надійшла, реєструється у регіональному органі Пенсійного фонду, який прийняв рішення, що оскаржується, і протягом трьох діб надсилається разом із необхідними для її розгляду документами, зазначеними в пункті 3.4 цього Порядку, до Пенсійного фонду України.
Крім цього, необхідно подати інші наявні у регіонального органу Пенсійного фонду документи, що засвідчують обставини справи, та матеріали розгляду первинної скарги.
У разі безпосереднього звернення із скаргою до Пенсійного фонду України страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, документи, зазначені в цьому пункті, подаються Пенсійному фонду України ним безпосередньо.
4.4. Якщо страхувальник, банк, організація, яка здійснює виплату і доставку пенсій, до скарги не додали зазначених документів, Пенсійний фонд України витребує від регіонального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується, або скаржника документи, передбачені пунктами 3.4 та 4.3 цього Порядку, про що робиться відмітка в журналі реєстрації скарг.
4.5. Якщо в повторній скарзі страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, отриманій Пенсійним фондом України, порушуються питання, що не розглядалися у первинній скарзі, зазначена скарга направляється на новий розгляд до регіонального органу Пенсійного фонду, рішення якого оскаржується.
5. Розгляд скарг
5.1. Орган Пенсійного фонду зобов'язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом двадцяти календарних днів від дня отримання скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, або протягом строку, продовженого за рішенням органу Пенсійного фонду на його адресу поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку, про що робиться відмітка в журналі реєстрації скарг.
Орган Пенсійного фонду може прийняти рішення про продовження строків розгляду скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, понад строки, визначені в абзаці першому цього пункту, але не більше шістдесяти календарних днів, та письмово повідомити про це страхувальника, банк, організацію, яка здійснює виплату і доставку пенсій, до закінчення двадцятиденного строку (додаток 6).
Підставою для прийняття такого рішення може бути: відсутність доданих до скарги документів (акта перевірки, розрахунків до акта перевірки, рішення, прийнятого за розглядом акта перевірки, рішення, прийнятого за розглядом скарги, необхідних для розгляду скарги; необхідність додаткової перевірки наданих бухгалтерських документів або документів обліку; необхідність документів інших організацій, що входять до їх компетенції, для з'ясування обставин справи).
У разі коли орган Пенсійного фонду приймає рішення про продовження строків розгляду скарги (заяви) страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, нарахування пені зупиняється на такий додатковий строк незалежно від результатів розгляду скарги, про що зазначається в рішенні про продовження строків розгляду скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
5.2. Скарга на рішення територіальних органів Пенсійного фонду про нарахування пені та накладення штрафів, подана із дотриманням порядку і строків, визначених пунктами 3.3 та 4.1 цього Порядку, зупиняє строки їх сплати до винесення рішення вищим органом Пенсійного фонду або судом рішення у справі.
Строки сплати фінансових санкцій також призупиняються до винесення судом рішення в разі оскарження страхувальником вимоги про сплату недоїмки, якщо накладення фінансових санкцій пов'язано з її виникненням або несвоєчасною сплатою.
У разі коли останній день строків, зазначених у пункті 5.1 цього Порядку, включаючи встановлені за рішенням керівника органу Пенсійного фонду (або його заступника), припадає на вихідний або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший наступний робочий день.
5.3. Скарга, подана з порушенням порядку і строків, визначених пунктами 3.3 та 4.1 цього Порядку, не підлягає розгляду органами Пенсійного фонду і повертається із зазначенням причин (додаток 7), про що робиться помітка в журналі реєстрації скарг.
5.4. Орган Пенсійного фонду при розгляді скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, перевіряє законність і обгрунтованість рішення, що оскаржується, і приймає одне з таких рішень:
1) залишає рішення, яке оскаржується, без змін, а скаргу без задоволення;
2) скасовує в певній частині рішення, яке оскаржується, і не задовольняє скаргу страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, в певній частині;
3) скасовує рішення, яке оскаржується, і задовольняє скаргу страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
5.5. У разі скасування раніше прийнятого рішення органу Пенсійного фонду про нарахування пені, накладення штрафу та рішення за заявою страхувальника про узгодження вимоги про сплату недоїмки вони вважаються відкликаними з дня прийняття рішення вищого органу Пенсійного фонду про повне або часткове задоволення скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, про що зазначається в рішенні відповідного органу Пенсійного фонду.
5.6. Рішення, прийняте за розглядом скарги, може бути менш сприятливе для страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, ніж рішення, яке оскаржувалося.
У разі збільшення органом Пенсійного фонду суми страхових внесків, пені та штрафних санкцій, які належать до сплати, або недоїмки раніше надіслані вимоги про сплату недоїмки або рішення про накладення штрафу, нарахування пені не відкликаються, а на суму такого збільшення органом Пенсійного фонду надсилається окрема вимога про сплату недоїмки (рішення про нарахування пені, накладення штрафу).
Збільшена сума вимоги про сплату недоїмки, штрафу та пені повинна бути сплачена або може бути оскаржена страхувальником, банком, організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, за процедурою, визначеною цим Порядком, із застосуванням строків, установлених для сплати або оскарження збільшеної суми страхових внесків (рішення про нарахування пені, накладення штрафу).
5.7. Рішення Пенсійного фонду України, прийняте за розглядом скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, не підлягає подальшому адміністративному оскарженню, але може бути оскаржене в судовому порядку.
6. Рішення за розглядом скарги
6.1. Рішення за розглядом скарги та/або заяви страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, приймає керівник органу Пенсійного фонду (або його заступник відповідно до розподілу функціональних повноважень).
6.2. Рішення про результати розгляду скарги та/або заяви страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, оформляється відповідно до вимог законодавства про мови (додаток 8). Зміст рішення складається зі вступної, описової, мотивувальної та резолютивної частин.
Рішення оформляється на бланку органу Пенсійного фонду, який розглядав скаргу та/або заяву.
У вступній частині рішення зазначаються: повне найменування особи, яка подала скаргу та/або заяву, прізвище та ініціали громадянина або фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності, посадової особи скаржника; відомості про інших осіб, які брали участь у розгляді скарги та/або заяви; відомості про предмет оскарження, якого стосується скарга та/або заява; дата прийняття скарги та/або заяви до розгляду (дата і номер зазначаються за даними журналу реєстрації вхідної кореспонденції).
Описова частина рішення повинна містити перелік документів, які були взяті до уваги при розгляді скарги та/або заяви, дату і номер вимоги про сплату недоїмки або оскаржуваного рішення, посаду, прізвище та ініціали керівника органу Пенсійного фонду (або його заступника), який видав зазначені документи, та стисле викладення вимог і клопотання особи, яка подала скаргу та/або заяву.
У мотивувальній частині рішення мають бути наведені результати дослідження матеріалів скарги та/або заяви та докази, на яких грунтуються висновки посадової особи органу Пенсійного фонду, яка розглядала скаргу та/або заяву, а також посилання на конкретні статті та пункти законів України та інших нормативно-правових актів, якими обгрунтовано відповідь на скаргу та/або заяву.
Резолютивна частина рішення повинна містити висновок про задоволення чи часткове задоволення скарги та/або заяви або про відмову в задоволенні вимог чи клопотання особи, викладених у скарзі та/або заяві.
У рішенні також зазначається, що в разі незгоди особи, яка подала скаргу та/або заяву, з прийнятим рішенням, воно може бути оскаржене в органі Пенсійного фонду вищого рівня (із зазначенням строку такого оскарження) або в судовому порядку.
6.3. У разі повного або часткового задоволення скарги в рішенні даються розпорядження органу Пенсійного фонду, рішення якого скасовано повністю або в певній частині, про вчинення відповідних дій.
6.4. Перший примірник рішення після зазначення реєстраційного номера вихідної кореспонденції надсилається (вручається) страхувальнику, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
Рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові під розписку чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження із повідомленням про вручення.
6.5. Другий примірник рішення, прийнятого за розглядом скарги та/або заяви страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, надсилається територіальному органу Пенсійного фонду за місцем реєстрації скаржника (передається структурному підрозділу (працівнику), до повноважень якого входить підготовка вимог про сплату недоїмки), для виконання (вчинення установлених законодавством дій) і зберігається у справі з матеріалами розгляду скарги, які долучаються до справи скаржника.
6.6. Третій примірник рішення, прийнятого органом Пенсійного фонду за розглядом скарги та/або заяви страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, залишається в цьому органі Пенсійного фонду і зберігається у справі з матеріалами розгляду скарги та/або заяви.
6.7. Четвертий примірник рішення, прийнятого Пенсійним фондом України за розглядом повторної скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, надсилається для вчинення установлених законодавством дій регіональному органу Пенсійного фонду і зберігається разом з матеріалами розгляду скарги страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій.
6.8. Якщо вмотивоване рішення за скаргою та/або заявою страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, не надсилається скаржнику протягом строку, встановленого для розгляду його скарги та/або заяви або протягом строку, продовженого за рішенням органу Пенсійного фонду, така скарга та/або заява вважається повністю задоволеною на користь скаржника з дня, наступного за останнім днем зазначених строків. Скарга вважається також повністю задоволеною на користь страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, якщо рішення органу Пенсійного фонду про продовження строків її розгляду не було надіслано скаржнику до закінчення двадцятиденного строку.
7. Кінцеві положення
7.1. Процедура оскарження (узгодження вимоги про сплату недоїмки) закінчується:
останнім днем строку, передбаченого пунктами 2.2, 3.3 та 4.1 цього Порядку, для подання скарги та/або заяви про перегляд рішення (вимоги про сплату недоїмки) органу Пенсійного фонду в тому разі, коли така скарга та/або заява не була подана у зазначений строк;
днем отримання страхувальником, банком, організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, рішення органу Пенсійного фонду про повне задоволення скарги, викладеної у заяві;
днем отримання страхувальником, банком, організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, рішення Пенсійного фонду України, що не підлягає подальшому адміністративному оскарженню;
днем прийняття судом рішення у справі за позовом страхувальника, банку, організації, яка здійснює виплату і доставку пенсій, щодо визнання недійсним рішення (вимоги про сплату недоїмки) органу Пенсійного фонду.
7.2. Страхувальник зобов'язаний самостійно сплатити узгоджену суму недоїмки (пені, штрафів) протягом десяти робочих днів після отримання узгодженої вимоги (відповідного рішення).
Сплата сум штрафів та пені, зазначених у рішеннях, що оскаржувались страхувальником, банком, організацією, яка здійснює виплату і доставку пенсій, здійснюється у строки, визначені відповідно до абзацу третього частини 13 статті 106 Закону.
7.3. Особа, яка подала скаргу на рішення (заяву про узгодження вимоги про сплату недоїмки) органу Пенсійного фонду, має право:
1) особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу та/або заяву, та брати участь у перевірці поданої скарги та/або заяви;
2) ознайомитися з матеріалами перевірки;
3) подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом Пенсійного фонду, який розглядає скаргу та/або заяву;
4) бути присутньою при розгляді скарги та/або заяви;
5) користуватися послугами адвоката або уповноваженого представника, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
6) одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги та/або заяви;
7) висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги та/або заяви;
8) вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом неправомірних рішень;
9) відкликати або анулювати подану скаргу та/або заяву в будь-який час до прийняття рішення за наслідками розгляду скарги та/або заяви.
Відкликання або анулювання скарги та/або заяви проводиться за письмовою заявою особи, яка подала скаргу та/або заяву.
7.4. Структурні підрозділи (працівники) органів Пенсійного фонду, уповноважені розглядати скарги та/або заяви страхувальників, банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, на рішення, зазначені в пункті 1.1 цього Порядку, мають право одержувати у встановленому порядку від посадових осіб органів Пенсійного фонду документи, довідки, розрахунки, пояснення та інші матеріали, необхідні для виконання покладених на них завдань, а також залучати до розгляду скарг за згодою керівника інші структурні підрозділи (працівників) органів Пенсійного фонду.
7.5. Ведення обліку скарг та/або заяв страхувальників, банків, організацій, які здійснюють виплату і доставку пенсій, покладається на структурні підрозділи (працівників) органів Пенсійного фонду, уповноважених керівниками цих органів.
7.6. Скарги та матеріали, що засвідчують обставини справи, зберігаються протягом 10 років.
7.7. Інформація, яка стала відома посадовим особам Пенсійного фонду під час розгляду скарг, обробляється з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних" та не підлягає розголошенню.
( Пункт 7.7 глави 7 в редакції Постанови Пенсійного фонду N 27-1 від 21.11.2017 )
Начальник юридичного управління Т.Рябцева
Додаток 1
до пункту 1.4
Порядку розгляду органами
Пенсійного фонду України
скарг на рішення про
накладення штрафу,
нарахування пені та заяв
страхувальників при
узгодженні ними вимоги про
сплату недоїмки із сплати
страхових внесків на
загальнообов'язкове державне
пенсійне страхування
ЖУРНАЛ
реєстрації заяв про узгодження вимог про сплату недоїмки
-----------------------------------------------------------------------------
| N |Найменування| Дата | Дата | Сума |Результати |Відомості |Примітка|
|з/п| скаржника |відправ-|отримання |вимоги|узгодження,| про | |
| | | лення | заяви | |дата, номер|оскарження| |
| | | заяви | органом | | рішення | рішення | |
| | | |Пенсійного| | | | |
| | | | фонду | | | | |

................
Перейти до повного тексту