1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Положення


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
П О Л О Ж Е Н Н Я
N 9/5 від 05.02.99
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
5 лютого 1999 р.
за N 71/3364
Затверджено
Наказ Міністерства юстиції України
05.02.99 N 9/5 ( z0070-99 )
( Положення втратило чинність на підставі Наказу Мін'юсту N 36/5 від 30.08.2000 )
Положення про районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції
1. Районні, районні у містах, міські (міст обласного значення) управління юстиції (далі - управління юстиції) є територіальними органами Міністерства юстиції України (далі - Мін'юст).
Управління юстиції підпорядковуються Мін'юсту та безпосередньо Головному управлінню юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласним, Київському та Севастопольському міським управлінням юстиції.
2. Управління юстиції у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, наказами Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції та цим Положенням.
3. Основними завданнями управління юстиції є:
участь в організації здійснення державної правової політики;
організація надання юридичних послуг з метою реалізації прав, свобод і законних інтересів громадян та юридичних осіб;
виконання рішень судів та виконавчих документів інших органів, контроль за своєчасністю, правильністю та повнотою виконання рішень;
організаційне забезпечення та координація роботи установ нотаріату, реалізація основних завдань, визначених Мін'юстом, Головним управлінням юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями юстиції щодо розвитку нотаріату в Україні;
забезпечення діяльності органів реєстрації актів громадянського стану, здійснення контролю та заходів щодо поліпшення їх роботи;
державна реєстрація нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів;
легалізація місцевих об'єднань громадян та реєстрація інших юридичних осіб у порядку, встановленому чинним законодавством;
здійснення у випадках, передбачених законодавством, реєстрації прав на нерухоме майно, ведення реєстру застави рухомого майна;
організація діяльності, пов'язаної з громадянством та реєстрацією фізичних осіб;
здійснення методичного керівництва правовою роботою в місцевих органах виконавчої влади, на державних підприємствах, в установах і організаціях, надання зазначеним органам методичної допомоги у приведенні нормативних актів у відповідність до чинного законодавства;
розвиток правової інформатизації, формування у громадян правового світогляду;
організація роботи з кадрами апарату управління юстиції, установ юстиції, підвищення кваліфікації їхніх працівників.
4. Управління юстиції відповідно до покладених на нього завдань:
1) бере участь в організації здійснення державної правової політики;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його повноважень, розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавства та подає їх до Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції;
3) здійснює державну реєстрацію нормативно-правових актів районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, їх управлінь, відділів, інших підрозділів, що зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер, веде реєстр цих актів;
4) бере участь у розвитку системи правової інформатизації;
5) веде роботу з обліку та підтримання в контрольному стані актів законодавства, нотаріальної та судової практики, надає практичну допомогу районним (міським) судам та установам юстиції з цих питань, інформує обласні, Київське та Севастопольське міські управління юстиції про стан обліку нормативних актів в районному управлінні юстиції, судах і установах юстиції;
6) забезпечує через відповідні відділи державної виконавчої служби виконання рішень, ухвал, постанов судів у цивільних справах, постанов у справах про адміністративні правопорушення, вироків, ухвал та постанов судів у кримінальних справах щодо майнових стягнень, а також постанов і рішень органів, виконання яких покладено на державних виконавців;
7) організовує та контролює виконання міжнародних договорів України з питань правової допомоги в цивільних, сімейних, кримінальних справах, а також конвенцій і угод з питань, пов'язаних з діяльністю судів та установ юстиції;
8) узагальнює роботу з питань виконання судових рішень;
9) організовує навчання державних виконавців і поширює позитивний досвід з питань виконання судових рішень;
10) здійснює згідно з чинним законодавством легалізацію місцевих громадських організацій, місцевих осередків зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевих громадських організацій, реєстрацію місцевих благодійних організацій, відділень (філій, представництв) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, кредитних спілок, асоціацій та інших добровільних об'єднань органів місцевого самоврядування, статутів територіальних громад, веде відповідні реєстри та книги обліку, а також готує звітність щодо цих об'єднань громадян, яку подає до обласного управління юстиції;
11) контролює додержання місцевими громадськими організаціями, місцевими осередками зареєстрованих всеукраїнських, міжнародних об'єднань громадян та місцевими громадськими організаціями, місцевими благодійними організаціями, відділеннями (філіями, представництвами) всеукраїнських та міжнародних благодійних організацій, регіональними (місцевими) творчими спілками, територіальними осередками всеукраїнських творчих спілок, кредитними спілками, асоціаціями та іншими добровільними об'єднаннями органів місцевого самоврядування, територіальними громадами положень їхніх статутів;
12) здійснює контроль за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності ліцензійних умов щодо провадження підприємницької діяльності з юридичної практики та судово-експертної діяльності;
13) організовує підготовку та передання архівної документації до обласного нотаріального архіву;
14) готує на розгляд Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції матеріали щодо анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю;
15) забезпечує повну, правильну та своєчасну реєстрацію актів громадянського стану, розгляд матеріалів про переміну прізвищ, імен, по батькові та про внесення виправлень, змін, доповнень до записів актів громадянського стану, а також про поновлення втрачених актових записів; видачу громадянам свідоцтв та довідок про реєстрацію, та сімейний стан громадян України;
16) забезпечує подання до відділів реєстрації актів громадянського стану Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції матеріалів для вирішення питання щодо анулювання поновлених та повторно складених записів актів;
17) забезпечує належний облік, зберігання, витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану;
18) забезпечує підвідомчі органи реєстрації актів громадянського стану бланками свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану, записів актів громадянського стану, а також іншою документацією;
19) вивчає та узагальнює практику застосування чинного законодавства при реєстрації актів громадянського стану;
20) забезпечує належне зберігання та оформлення книг реєстрації актів громадянського стану, метричних книг та іншої документації, пов'язаної з реєстрацією цих актів;
21) перевіряє дотримання вимог чинного законодавства посадовими особами виконавчих органів сільських і селищних рад, які реєструють акти громадянського стану, та надає їм методичну допомогу;
22) забезпечує складання та подання в установленому законодавством порядку звітів про реєстрацію актів громадянського стану та витрачання бланків свідоцтв про реєстрацію актів громадянського стану;
23) організовує надання працівниками відділу реєстрації актів громадянського стану громадянам додаткових платних послуг правового і технічного характеру;
24) веде облік законодавства та практики роботи органів реєстрації актів громадянського стану та забезпечує належне ведення цієї роботи у відділі реєстрації актів громадянського стану;

................
Перейти до повного тексту