1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
23.12.2011 № 471
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 січня 2012 р.
за № 59/20372
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку № 37 від 11.04.2018 )
Про затвердження Положення про порядок реєстрації, видачі ліцензії, регулювання діяльності санаційного банку та нагляду за ним
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку № 2 від 08.01.2013 № 517 від 11.08.2015 )
Відповідно до статей 15, 55 Закону України "Про Національний банк України" та 66, 67, 86-1 Закону України "Про банки і банківську діяльність", а також з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 880-р "Про утворення санаційного банку", з метою забезпечення безпеки та стабільності банківської системи Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про порядок реєстрації, видачі ліцензії, регулювання діяльності санаційного банку та нагляду за ним, що додається.
2. Департаментам нормативно-методологічного забезпечення банківського регулювання та нагляду (Іваненко Н.В.), юридичному (Новіков В.В.) подати цю постанову на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови Національного банку України Соркіна І.В.
4. Постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
Голова С.Г. Арбузов
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник Керівника
Секретаріату Кабінету Міністрів України
Голова Комітету Верховної Ради України
з питань фінансів, банківської діяльності,
податкової та митної політики


Ю. Аністратенко


В.Ю. Хомутиннік
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
23.12.2011 № 471
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 січня 2012 р.
за № 59/20372
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок реєстрації, видачі ліцензії, регулювання діяльності санаційного банку та нагляду за ним
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено відповідно до Закону України "Про банки і банківську діяльність" (далі - Закон про банки) та інших нормативно-правових актів, у тому числі нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Національний банк), а також з урахуванням розпорядження Кабінету Міністрів України від 14.09.2011 № 880-р "Про утворення санаційного банку".
1.2. Санаційний банк створюється у формі публічного акціонерного товариства на базі Публічного акціонерного товариства "РОДОВІД БАНК" (далі - АТ "РОДОВІД БАНК") за рішенням Кабінету Міністрів України, прийнятим за поданням Національного банку, узгодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів і банківської діяльності.
Строк діяльності санаційного банку визначається в статуті санаційного банку.
1.3. Завданням санаційного банку є проведення роботи з активами державних банків та банків, у капіталізації яких взяла участь держава, спрямованої на максимізацію надходжень від повернення цих активів.
Предметом діяльності санаційного банку є активи, що виникли на підставі цивільно-правових договорів, укладених АТ "РОДОВІД БАНК" до дня набуття ним статусу санаційного банку, а також активи, які виникли на підставі цивільно-правових договорів, укладених санаційним банком з державними банками та банками, у капіталізації яких взяла участь держава.
1.4. АТ "РОДОВІД БАНК" набуває статусу санаційного банку після видачі йому Національним банком ліцензії санаційного банку.
Санаційний банк здійснює свою діяльність на підставі ліцензії санаційного банку, яка одночасно є генеральною ліцензією на здійснення валютних операцій (далі - ліцензія).
1.5. Національний банк здійснює реєстрацію, видачу ліцензії, регулювання діяльності санаційного банку та нагляд за ним у порядку, визначеному цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами Національного банку.
1.6. Припинення діяльності санаційного банку здійснюється відповідно до законодавства України.
Діяльність санаційного банку припиняється у зв'язку з:
а) ліквідацією за ініціативою власників санаційного банку, у тому числі у зв'язку із закінченням установленого строку діяльності;
б) ліквідацією за рішенням Національного банку;
в) продажем приватним інвесторам (з відкликанням ліцензії санаційного банку).
1.7. Санаційний банк є учасником системи електронних платежів Національного банку.
1.8. Санаційний банк не є учасником Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.
2. Погодження нової редакції статуту АТ "РОДОВІД БАНК" у зв'язку з набуттям ним статусу санаційного банку
2.1. Нова редакція статуту АТ "РОДОВІД БАНК" у зв'язку з набуттям ним статусу санаційного банку набирає чинності з дня її державної реєстрації.
2.2. Уповноважена особа, яка визначена загальними зборами учасників банку, для здійснення дій, пов'язаних з державною реєстрацією та отриманням ліцензії санаційним банком (далі - уповноважена особа), для погодження нової редакції статуту АТ "РОДОВІД БАНК", пов'язаної з набуттям ним статусу санаційного банку, подає до Національного банку такі документи:
а) клопотання про погодження нової редакції статуту АТ "РОДОВІД БАНК";
б) протокол загальних зборів учасників банку про затвердження нової редакції статуту АТ "РОДОВІД БАНК", пов'язаної із набуттям ним статусу санаційного банку;
в) статут АТ "РОДОВІД БАНК" у новій редакції (далі - статут санаційного банку), затверджений загальними зборами учасників банку, засвідчений відбитком печатки банку, оформлений відповідно до вимог статті 8 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" та підписаний головою правління банку, у трьох примірниках;
г) відомості про склад наглядової ради, правління за підписом уповноваженої особи;
ґ) документи, визначені нормативно-правовими актами Національного банку з питань реєстрації та ліцензування банків, що дають змогу зробити висновок про професійну придатність та ділову репутацію голови, його заступників та членів наглядової ради, голови правління, його заступників та членів правління, головного бухгалтера та його заступника, керівника служби внутрішнього аудиту, які подаються разом з рішенням уповноваженого органу про призначення цих керівників.
2.3. Національний банк у разі подання неповного пакета документів протягом трьох робочих днів з дня отримання повертає його без розгляду.
Національний банк у разі невідповідності поданих документів вимогам законодавства України, у тому числі цього Положення, приймає рішення про відмову в погодженні статуту санаційного банку та повертає документи на доопрацювання.
2.4. Рішення про погодження або відмову в погодженні статуту санаційного банку приймає Комітет з питань нагляду та регулювання діяльності банків, нагляду (оверсайту) платіжних систем (далі - Комітет з питань нагляду) протягом 10 робочих днів з дня отримання всіх документів, визначених в пункті 2.2 цієї глави.
( Пункт 2.4 глави 2 із змінами, внесеними згідно зПостановою Національного банку № 517 від 11.08.2015 )
3. Державна реєстрація санаційного банку
3.1. Державна реєстрація статуту санаційного банку здійснюється шляхом унесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (далі - Єдиний державний реєстр) у порядку, встановленому законодавством України.
3.2. Санаційний банк не пізніше наступного робочого дня після унесення державним реєстратором відповідного запису до Єдиного державного реєстру надсилає Національному банку повідомлення разом з двома нотаріально засвідченими копіями статуту з відміткою державного реєстратора щодо проведення державної реєстрації статуту санаційного банку та витяг з Єдиного державного реєстру.
3.3. Національний банк уносить запис про реєстрацію статуту санаційного банку до Державного реєстру банків у день прийняття рішення про надання ліцензії санаційного банку.
4. Надання ліцензії санаційного банку

................
Перейти до повного тексту