- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
04.01.2024 № 40/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 січня 2024 р.
за № 35/41380
Про внесення змін до наказу Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5
1. У заголовку та пункті 1 наказу Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року
№ 578/5 "Про затвердження Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів",
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 квітня 2012 року за № 571/20884, слова "установ, підприємств та організацій" замінити словами "юридичних осіб".
3. Сектору архівної справи (Рудь В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра юстиції України Горовця Є.
ПОГОДЖЕНО: Тимчасово виконуючий обов’язки Міністра молоді та спорту України Віце-прем’єр-міністр з відновлення України - Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Міністр соціальної політики України Виконувач обов’язків Міністра економіки України Голова Державної служби фінансового моніторингу України Заступник Голови Державної аудиторської служби України Голова Державної архівної служби України Голова Державної служби статистики України В.о. Голови Державної податкової служби України Заступник Голови Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру Міністр освіти і науки України Тимчасово виконуючий обов’язки Міністра культури та інформаційної політики України Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Міністр фінансів України Генеральний секретар Громадської спілки "Всеукраїнське громадське об’єднання "Національна Асамблея людей з інвалідністю України" Голова правління Пенсійного фонду України | М. Бідний О. Кубраков О. Жолнович Т. Качка І. Черкаський Ю. Солянік А. Хромов І. Вернер Т. Кірієнко Я. Штикер О. Лісовий Р. Карандєєв О. Вискуб С. Марченко В. Назаренко Є. Капінус |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
04 січня 2024 року № 40/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 січня 2024 р.
за № 35/41380
ЗМІНИ
до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів
1. У заголовку цього
Переліку слова "установ, підприємств та організацій" замінити словами "юридичних осіб".
2. У пункті 1.2 слова "установами, підприємствами та організаціями" замінити словами "юридичними особами".
3. У пункті 1.4:
1) абзац другий викласти в такій редакції:
"Строки зберігання документів, що зазначаються у цьому Переліку та регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, застосовуються фізичними особами - підприємцями, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.";
2) доповнити абзацом третім такого змісту:
"Строк зберігання для документів та інформації, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, для фізичних осіб - підприємців встановлюється відповідно до Податкового кодексу України та становить 3 роки.".
4. Пункт 2.10 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Строки зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, внесків, інших обов’язкових платежів, розраховуються з дня подання податкової чи іншої звітності, для складення якої використовуються зазначені документи та/або інформація, а в разі її неподання - з передбаченого Податковим кодексом України граничного строку подання такої звітності.".
5. В абзаці другому пункту 2.11 друге та третє речення викласти в такій редакції: "Так, примітки до статей "Документи, пов’язані з предметом податкової перевірки, інспектування (ревізії) органу державного фінансового контролю та/або адміністративним чи судовим оскарженням прийнятого за її (його) результатами рішення, зберігаються не менше встановленого мінімального строку та протягом одного року після закінчення передбаченого законом строку для судового оскарження такого рішення, а у разі такого оскарження - протягом одного року з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким закінчено розгляд справи, а у разі оскарження такого судового рішення - протягом трьох місяців з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, подальше оскарження якого неможливе. Документи, щодо яких сплинув мінімальний строк зберігання, що стосуються звітних періодів, за які більше не може проводитись податкова перевірка, інспектування (ревізія), підлягають знищенню (крім тих, що можуть бути використані для документального забезпечення процесу відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації та тимчасової окупації)." та "Документи та інформація, на які поширюються вимоги статей 39 і 39-2 Податкового кодексу України, зберігаються не менше 7 років." конкретизують строки зберігання бухгалтерської документації.".
6. Пункт 2.12 виключити.
У зв’язку з цим пункти 2.13-2.18 вважати відповідно пунктами 2.12-2.17.
7. У пункті 2.15:
1) в абзаці першому слово "певна" виключити;
2) абзац другий виключити.
У зв’язку з цим абзаци третій, четвертий вважати відповідно абзацами другим, третім;
3) абзац другий викласти в такій редакції:
"Статистична звітність та фінансова звітність організацій відбирається до складу НАФ у фондах організацій, що їх створили (авторів документів). Первинні та адміністративні дані в паперовій або електронній формі, отримані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, під час проведення державних статистичних спостережень, підлягають знищенню протягом одного року з дати їх отримання від юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, розташованих на території України та за кордоном, фізичних осіб - підприємців відповідно до частини другої статті 31 Закону України "Про офіційну статистику".".
8. У Списку скорочень до цього Переліку:
1) в абзаці десятому слова "ЕЦП - електронний цифровий підпис" замінити словами "КЕП - кваліфікований електронний підпис";
2) після абзацу десятого доповнити абзацом одинадцятим такого змісту:
"КСЗІ - комплексна система захисту інформації;".
У зв’язку з цим абзаци одинадцятий - двадцять третій вважати відповідно абзацами дванадцятим - двадцять четвертим.
9. У статті 186:
1) цифру "3" замінити цифрою "5";
2) графу 5 викласти в такій редакції:
"-1 Документи, пов’язані з предметом податкової перевірки, інспектування (ревізії) органу державного фінансового контролю та/або адміністративним чи судовим оскарженням прийнятого за її (його) результатами рішення, зберігаються не менше встановленого мінімального строку та протягом одного року після закінчення передбаченого законом строку для судового оскарження такого рішення, а у разі такого оскарження - протягом одного року з дня набрання законної сили судовим рішенням, яким закінчено розгляд справи, а у разі оскарження такого судового рішення - протягом трьох місяців з дня набрання законної сили остаточним судовим рішенням, подальше оскарження якого неможливе. Документи, щодо яких сплинув мінімальний строк зберігання, що стосуються звітних періодів, за які більше не може проводитись податкова перевірка, інспектування (ревізія), підлягають знищенню (крім тих, що можуть бути використані для документального забезпечення процесу відшкодування матеріальної шкоди, заподіяної внаслідок збройної агресії російської федерації та тимчасової окупації).
-2 Документи та інформація, на які поширюються вимоги статей 39 і 39-2 Податкового кодексу України, зберігаються не менше 7 років.".
10. У статтях 187, 318, 319, 323, 325-328, 330, 333, 334, 336-338, 351, 353, 928, 1006, 1007, 1011, 1083, 1086, 1090, 1109, пунктах "в"-"ґ" статті 352 цифру "3" замінити цифрою "5".
11. У статтях 206, 252, 254, 320, 324, 331, 339, 769, 875, 965, 966, 972, 973, 978-981, 1013, 1088, 1132, 1146, 1243, 1245, 1371, 1401, 1511, 1512, 1569, 1579, 1603, 1643, 1644, 1652, 1665, 1670, 1686, 1688, 1689, 1815, 1821, 1829, 1862, 1904, 1917, 1923, 1956, 1958, 1969, 1979, 1987, 2000, 2016, 2018, 2021, 2026, 2027, пункті "б" статті 1654:
1) цифру та літеру "3 р." замінити цифрами та літерою "5 р.-1";
2) графу 5 доповнити новою приміткою такого змісту:
"-1 Див. примітки до статті 186".
12. У статтях 207, 950, 954, 968, 976, 984, 1084, 1124, 1690-1692, 1787, 1832, 1971:
1) цифру та літеру "-1 р." замінити цифрами та літерою "5 р.-1";
2) графу 5 доповнити новою приміткою такого змісту:
"-1 Див. примітки до статті 186".
13. У статті 219:
1) цифру "3" замінити цифрою "5";
2) слова "конкурсних торгів" замінити словами "публічних закупівель".
14. У статті 248 слово "торгів" замінити словами "публічних закупівель".
15. Статті 249, 250 викласти в такій редакції:
"
249. | Відомості про асигнування для здійснення видатків та відкриття кредитів організаціям: | | | -1 За відсутності річних - постійно -2 Див. примітки до статті 186 |
а) річні | Пост. | До ліквідації організації |
б) квартальні | 5 р.-1, 2 | 5 р.-1, 2 |
в) місячні | 1 р. | 1 р. |
250. | Відомості про використання кредитів: | | | -1 За відсутності річних - постійно -2 Див. примітки до статті 186 |
а) річні | Пост. | До ліквідації організації |
б) квартальні | 5 р.-1, 2 | 5 р.-1, 2 |
в) місячні | 1 р. | 1 р. |
".
16. У статях 269, 271, 319, 344, 353, 927, 1006, 1007, 1011, 1083, 1086, 1090, 1109, 1323, 1434, 1580, 1684 слова "примітку один" замінити словом "примітки".
17. У статті 302:
1) слово "Пост." замінити словом та цифрою "Пост.-7";
2) графу 5 доповнити новою приміткою такого змісту:
"-7 За місцем складення, в інших організаціях - доки не мине потреба".
18. Статтю 311 викласти в такій редакції:
"
311. | Фінансова звітність з примітками до неї: | | | -1 За місцем складення, в інших організаціях - доки не мине потреба -2 За відсутності річних - пост. -3 За відсутності річних - до ліквідації організації -4 За відсутності річних, квартальних - пост. -5 За відсутності річних, квартальних - до ліквідації організації -6 Див. примітки до статті 186 |
а) консолідовані річні | Пост.-1 | До ліквідації організації-1 |
б) річні | Пост.-1 | До ліквідації організації-1 |
в) квартальні | 5 р.-2, 6 | 5 р.-3, 6 |
г) місячні | 1 р.-4 | 1 р.-5 |
".
19. У статтях 332, 757, 900, 1010, 1047, 1050, 1051, 1119, 1121, 1122, 1152, 1241, 1529, 1612, 2075:
1) цифри та літеру "3 р.-1" замінити цифрами та літерою "5 р.-1, 2";
2) графу 5 доповнити новою приміткою такого змісту:
"2 Див. примітки до статті 186".
20. У статті 345:
1) цифру "3" замінити цифрою "5";
2) слово "засідань" виключити.
21. У статті 379 цифрb "75" замітити цифрfvb "50".
22. У статтях 673, 675, 676, 699 слова "інваліди з дитинства та діти-інваліди" у всіх відмінках замінити словами "особи з інвалідністю з дитинства та діти з інвалідністю" у відповідних відмінках.
23. У статті 698 слова "інвалідам війни" замінити словами "особам з інвалідністю внаслідок війни".
24. У статті 699 цифру та літеру "5 р." замінити цифрами та літерою "5 р.-1".
25. У пункті "б" статті 927 цифри та літеру "3 р.-1, 2" замінити цифрами та літерою "5 р.-2".
................Перейти до повного тексту