1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
27.12.2006 N 500/861
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2007 р.
за N 32/13299
Про затвердження Положення про організацію навчально-виробничого процесу на виробництві
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства соціальної політики N 1505/1290 від 20.09.2017 )
На виконання розпоряджень Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року N 158-р "Про схвалення Концепції розвитку системи підвищення кваліфікації працівників на період до 2010 року", від 26 липня 2006 року N 429-р "Про затвердження плану заходів щодо реалізації Концепції розвитку системи підвищення кваліфікації працівників на період до 2010 року" та з метою удосконалення організації професійно-технічного навчання робітників на виробництві
НАКАЗУЄМО:
Затвердити Положення про організацію навчально-виробничого процесу на виробництві, що додається.
Міністр праці
та соціальної політики
Міністр освіти і науки
ПОГОДЖЕНО:
 
В.о. Міністра транспорту
та зв'язку України
Заступник Міністра
промислової політики України
Заступник Міністра будівництва,
архітектури та житлово-комунального
господарства України
Заступник Міністра аграрної
політики України
Заступник Міністра палива
та енергетики України
Керівник Робочої комісії профспілок
з ведення колективних переговорів,
укладення Генеральної угоди на новий
строк, забезпечення її виконання,
заступник Голови ФПУ
Перший Віце-президент
Всеукраїнської асоціації
роботодавців
Віце-президент Спілки підприємців
малих, середніх і приватизованих
підприємств
Перший заступник Голови
Федерації роботодавців України

М.Папієв
С.Ніколаєнко



В.В.Корнієнко

В.С.Новицький


В.П.Бут

С.І.Мельник

Ю.Іоффе




Г.В.Осовий


В.Биковець


Ю.Лозовський

В.О.Грищенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мінпраці України,
МОН України
27.12.2006 N 500/861
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 січня 2007 р.
за N 32/13299
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію навчально-виробничого процесу на виробництві
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено на підставі Положення про професійне навчання кадрів на виробництві, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства освіти і науки України від 26.03.2001 N 127/151, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 6 квітня 2001 року за N 315/5506, інших чинних нормативно-правових актів з питань професійного навчання робітників підприємств.
1.2. Навчально-виробничий процес на виробництві - це система організаційних, дидактичних і технічних заходів, спрямованих на реалізацію змісту освіти певного кваліфікаційного рівня відповідно до державних стандартів професійно-технічної освіти та вимог виробництва.
Положення визначає систему планування, організації, обліку навчально-виробничого процесу та проведення контролю знань, умінь, навичок учнів, слухачів на виробництві та в навчальних закладах професійно-технічної освіти I атестаційного рівня.
Навчально-виробничий процес на виробництві забезпечує професійну підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації робітників.
1.3. Навчально-виробничий процес на виробництві ґрунтується на принципах особистісно-орієнтованих педагогіки й андрагогіки, демократизму, незалежності від політичних, громадських, релігійних об'єднань, відповідності вимогам виробництва, науково-технічного прогресу, спільної діяльності працівників, учнів, слухачів, колективів підприємств, організацій, установ (далі - підприємств).
2. Планування навчально-виробничого процесу
2.1. Професійна підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації робітників на виробництві здійснюються шляхом курсового або індивідуального навчання. Основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничого процесу підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації на виробничо-технічних курсах шляхом курсового навчання на виробництві є:
робочий навчальний план;
робочі навчальні програми з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовки;
розклад занять.
Основними навчально-методичними документами з планування навчально-виробничого процесу підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації на виробничо-технічних курсах шляхом індивідуального навчання на виробництві є:
робочий навчальний план;
робочі навчальні програми з навчальних предметів та професійно-практичної підготовки;
графік консультацій.
Основними навчально-методичними документами з планування курсів цільового призначення є навчальна програма, графік (розклад) проведення занять.
2.1.1. Робочий навчальний план підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації кваліфікованого робітника на виробничо-технічних курсах - це документ, що розробляється на основі державного стандарту професійно-технічної освіти з конкретної професії (типового навчального плану) відповідно до вимог виробництва і визначає загальний фонд навчального часу, перелік навчальних предметів, послідовність їх вивчення, кількість годин, відведених на них, терміни кваліфікаційної атестації учнів, слухачів.
В робочому навчальному плані підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації робітника шляхом індивідуального навчання на виробництві на консультації відводиться не менше 15% обсягу часу, передбаченого на професійно-теоретичну підготовку, з урахуванням складності робіт з професії, особливостей виробництва на певному підприємстві.
Робочі навчальні плани професійно-технічного навчання робітників затверджуються керівником підрозділу, до повноважень якого належать функції професійного розвитку працівників підприємства.
2.1.2. Робоча навчальна програма з навчального предмета розробляється на основі державного стандарту професійно-технічної освіти з конкретної професії (типової навчальної програми відповідного предмета) з урахуванням особливостей виробництва і визначає перелік тем із зазначенням кількості годин, відведених на їх вивчення, зміст навчального матеріалу. Робочі програми із загальнотехнічних предметів, соціально-економічних курсів розробляються з урахуванням специфіки професії і мають прикладний характер. Робоча навчальна програма з навчального предмета затверджується керівником підрозділу, до повноважень якого належать функції професійного розвитку працівників підприємства.
2.1.3. Робоча навчальна програма професійно-практичної підготовки розробляється на основі державного стандарту професійно-технічної освіти з конкретної професії (типової навчальної програми професійно-практичної підготовки) відповідно до вимог виробництва і визначає перелік тем виробничого навчання та виробничої практики із зазначенням кількості годин, відведених на їх вивчення, зміст професійних умінь, навичок та способи і методи їх формування. Робоча навчальна програма затверджується керівником підрозділу, до повноважень якого належать функції професійного розвитку персоналу підприємства.
2.1.4 Навчальна програма курсів цільового призначення розробляється підприємством відповідно до мети і завдань підвищення кваліфікації робітників, може передбачати теоретичне та практичне навчання. Навчальна програма визначає перелік тем із зазначенням кількості годин, відведених на їх вивчення, зміст навчального матеріалу. Програма курсів цільового призначення затверджується керівником підрозділу, до повноважень якого належать функції професійного розвитку персоналу підприємства.
2.2. За потреби навчання учнів, слухачів окремим видам робіт на різних робочих дільницях (місцях) складаються графіки їх переміщення. У графіку переміщення зазначаються прізвища учнів, слухачів, назви робочих дільниць (місць), теми програми чи найменування робіт та тривалість роботи на кожному робочому місці.
2.3. Відповідно до навчального плану розробляється розклад занять, що передбачає професійно-теоретичну та професійно-практичну підготовку в групах на кожний день тижня. У розкладі повинно бути визначено час, місце, навчальний предмет, з якого проводяться заняття в даній групі, та прізвища педагогічних працівників, які їх проводять. Розклад занять установлює загальний режим навчання: початок та кінець кожного заняття.
Розклад занять затверджується не пізніше як за тиждень до початку навчання керівником підрозділу, до повноважень якого належать функції професійного розвитку персоналу підприємства.
Розклад занять повинен забезпечувати рівномірний розподіл навчального навантаження учнів, слухачів, збереження працездатності протягом робочого дня, тижня, навчального періоду.
2.4. При організації підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кваліфікованих робітників шляхом індивідуального навчання складається графік консультацій з теоретичного курсу, що містить відомості про предмет, дату, час та місце проведення консультацій, прізвища консультантів та учнів, слухачів.
3. Організація навчально-виробничого процесу
3.1. Організація навчально-виробничого процесу здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства України та навчально-методичних документів з професійно-технічного навчання на виробництві.

................
Перейти до повного тексту