- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 січня 2005 р.
за N 16/10296
Про затвердження Правил користування Дніпропетровським метрополітеном
1. Затвердити Правила користування Дніпропетровським метрополітеном, що додаються.
2. Департаменту розвитку та координації систем транспорту та зв'язку (Легенький Г.М.) подати цей наказ до Міністерства юстиції України для державної реєстрації.
3. Державному підприємству "Дніпропетровський метрополітен" (Котляров О.М.) довести Правила користування Дніпропетровським метрополітеном до відома пасажирів через засоби масової інформації, забезпечити їх вивчення та неухильне виконання працівниками метрополітену.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства транспорту
та зв'язку України
22.12.2004 N 1119
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 січня 2005 р.
за N 16/10296
ПРАВИЛА
користування Дніпропетровським метрополітеном
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Метрополітен - міський електричний транспорт, користування яким пов'язано з підвищеною небезпекою. Правила користування Дніпропетровським метрополітеном (далі - Правила) розроблені з метою забезпечення надійного та якісного перевезення й обслуговування громадян, що користуються метрополітеном, захисту прав споживачів, регулюють відносини між пасажирами і метрополітеном.
1.2. Правила поширюються на пасажирів, що користуються послугами метрополітену. Вони встановлюють умови проїзду пасажирів і перевезення багажу, обов'язки, права перевізника і пасажирів.
1.4. Працівники метрополітену повинні забезпечити безпеку пасажирів і високий рівень культури обслуговування, створити їм необхідні зручності, бути ввічливими у відношенні до кожного пасажира, виявляти турботу й увагу до них, уживати заходів з метою усунення недоліків в обслуговуванні громадян, незалежно від того, за яких обставин і з чиєї вини вони виникли, але разом з тим вимагати від пасажирів безумовного виконання Правил користування метрополітеном.
1.5. Станції метрополітену відкриті для входу щодоби з 5 години 35 хвилин до 23 години.
1.6. Особи, що перебувають на території метрополітену, повинні бути взаємно ввічливими і дбайливо відноситися до споруджень і устаткування метрополітену, дотримуватись чистоти, громадського порядку, вимог Правил, а також поступатись місцем у вагонах поїздів інвалідам, ветеранам війни і праці, людям похилого віку та пасажирам з дітьми.
1.7. У разі порушення Правил пасажирами чи при загрозі їх безпеці пасажири повинні залишити територію метрополітену.
2. УМОВИ ПРОЇЗДУ ПАСАЖИРІВ І ПЕРЕВЕЗЕННЯ БАГАЖУ
2.1. Оплаті підлягають:
2.1.1. Кожний прохід пасажира за межі пропускних пунктів станцій метрополітену.
2.1.2. Перевезення:
ручного багажу, розміри якого перевищують 60х20х40 см за довжиною, шириною і висотою;
рулону, довжина якого понад 100 см, а діаметр понад 12 см;
довгомірних предметів понад 150 см;
візків, які транспортуються виключно в розібраному стані;
велосипедів та їм подібних транспортних засобів виключно в розібраному вигляді.
Документи на право пільгового проїзду в метрополітені не дають права на безкоштовне перевезення ручного багажу зазначених розмірів.
2.2. Підходячи до пропускних пунктів, пасажири повинні заздалегідь приготувати проїзні квитки, жетони або пред'явити документ, який дає право на пільговий чи безкоштовний проїзд. Інші документи (у тому числі нотаріально завірені копії) права на безкоштовний проїзд не дають. Пільгові проїзні квитки надають право на проїзд тільки за наявності в пасажира відповідного документа.
2.3. На кожній станції пасажирам надається доступна інформація щодо режиму роботи метрополітену, правил безпечного поводження в ньому, тарифів на проїзд, місцезнаходження книги скарг та пропозицій, інших послуг в наочному вигляді та через гучномовець. Пасажирам також надається інформація щодо переліку осіб, які мають пільги на безкоштовний проїзд у метрополітені, телефонні номери місцевих органів виконавчої влади, керівництва метрополітену та територіального Управління у справах захисту прав споживачів Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики.
2.4. Пасажири, які пред'явили документи, що мають ознаки підроблення, виправлення, з прізвищем, що не відповідає посвідченню особи, проходять в метрополітен на загальних підставах.
2.5. У випадках виявлення в поїздах, на станціях або в пішохідних переходах забутих чи загублених речей пасажир повинен звернутися до чергового персоналу станції чи працівника відділу охорони метрополітену УМВС України для вжиття відповідних заходів.
3. ОБОВ'ЯЗКИ ТА ПРАВА ПЕРЕВІЗНИКА
3.1. Черговий станції зобов'язаний:
уживати заходів для регулювання пасажиропотоків з метою забезпечення безпеки пасажирів, при надмірному скупченні пасажирів обмежувати вхід до станції та вихід з неї або змінювати режим роботи ескалаторів;
на звернення пасажирів надавати їм інформацію про роботу метрополітену, проїзд до станції призначення та місцезнаходження книги скарг та пропозицій.
3.2. Машиніст електропоїзда метрополітену під час роботи на лінії зобов'язаний:
зупиняючи поїзд, оголошувати назву станції, на яку він прибуває, а зачиняючи двері, - назву наступної станції; за потребою надавати пасажирам додаткову інформацію;
оголошувати "Обережно, двері зачиняються" перед кожним зачиненням дверей у вагонах поїзда;
за непередбачених подій, які спричинили зупинку поїзда на лінії більш ніж на 5 хвилин, надавати пасажирам інформацію про затримку.
3.3. Контролер пропускного пункту зобов'язаний:
у разі звернення пасажирів пояснювати їм чинні в метрополітені умови оплати проїзду, перевезення багажу та користування автоматичними пропускними пунктами;
на вимогу пасажира надавати йому книгу скарг та пропозицій.
3.4. Контролер пропускного пункту має право:
заборонити пасажирам виходити за межі пропускного пункту без оплати чи з документами, які не дають права пільгового чи безкоштовного проїзду;
не пропускати через службовий пропускний пункт пасажирів за жетонами та проїзними квитками, призначеними для автоматизованого контролю, та з візками у нерозібраному стані;
вимагати від пасажирів пред'явити оригінали документів на право пільгового чи безкоштовного проїзду в розгорнутому вигляді;
відмовляти пасажиру в проході на станцію, якщо він перебуває у явно вираженому стані алкогольного, наркотичного сп'яніння або в брудному одязі.
................Перейти до повного тексту