- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРАЦІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ БУДІВНИЦТВА, АРХІТЕКТУРИ ТА ЖИТЛОВОЇ
ПОЛІТИКИ
Н А К А З
N 38/284/145/65 від 25.12.97 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 січня 1998 р. за N 10/2450 |
Про затвердження Положення про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню субсидій
На виконання пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 року
N 1050 "Про заходи щодо подальшого вдосконалення надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового (рідкого) палива"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Положення про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню субсидій (додається).
2. Міністерству праці та соціального захисту Автономної Республіки Крим, управлінням соціального захисту населення, контрольно-ревізійним управлінням та фінансовим відділам обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, державним інспекціям з контролю за цінами Міністерства економіки керуватися зазначеним Положенням у роботі та довести його вимоги до відома місцевих органів виконавчої влади.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Міністрів та Голови комітету відповідно до розподілу обов'язків.
4. Управлінню житлових субсидій Міністерства праці та соціальної політики зареєструвати цей наказ у Міністерстві юстиції.
Перший заступник Міністра праці та соціальної політики України Міністр фінансів України Міністр економіки України Голова Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики | С.А.Вегера І.О.Мітюков В.І.Суслов В.М.Гусаков |
Затверджено
наказ Міністерства праці та соціальної
політики України, Міністерства
фінансів України, Міністерства
економіки України, Державного комітету
будівництва, архітектури та житлової
політики України 25 грудня 1997 р.
N 38/284/145/65
Положення
про проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню субсидій
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено на виконання пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 р.
N 1050 "Про заходи щодо подальшого вдосконалення надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового (рідкого) палива" і визначає умови проведення перевірок цільового використання бюджетних асигнувань, передбачених для надання населенню субсидій з метою забезпечення їх цільового використання, перевірку достовірності поданої громадянами інформації та обґрунтованості надання їм субсидій.
2. Перевірки здійснюються за напрямками:
- правильність встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги;
- правильність нарахування, своєчасність перерахування та цільове використання відділами (управліннями) субсидій коштів, передбачених на виплату житлових субсидій;
- достовірність та повнота інформації про доходи, що використовується при призначенні житлових субсидій;
- правильність розрахунку розміру субсидій.
З. Матеріали перевірок по групах питань відповідні служби направляють управлінням соціального захисту населення, фінансовим управлінням обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, для підготовки узагальненої інформації Міністерству праці та соціальної політики, Міністерству фінансів.
4. Перевірки здійснюються відповідно до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового (рідкого) палива, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року
N 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 1997 р.
N 1050, Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеними субсидіями, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики, Міністерства фінансів, Міністерства юстиції від 29 грудня 1997 року
N 39/283/90/5 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції 31 грудня 1997 року за N 634/2438, цього Положення.
II. Перевірки правильності встановлення та застосування тарифів на житлово-комунальні послуги
5. Перевірки проводяться державними інспекціями з контролю за цінами Мінекономіки на підприємствах і в організаціях, що надають послуги, які підлягають субсидіюванню, в житлово-комунальних господарствах, на підприємствах по виробництву теплової енергії, підприємствах водоканалізаційного господарства, а також в енерго-, газо-, паливопостачальних організаціях.
6. В ході перевірок аналізується:
- економічна обґрунтованість затверджених тарифів;
- достовірність та економічна обґрунтованість розрахункових матеріалів для затвердження тарифів;
- відповідність діючим нормативам витрат виробництва (робіт, послуг), включених до розрахунків тарифів;
- рівень рентабельності, включений в тарифи і фактичний;
- правильність включення в тарифи інших витрат;
- правильність встановлення та застосування плати за проживання і тарифів на житлово-комунальні послуги у відомчому житлі та гуртожитках;
- відповідність фактичних витрат виробництва (робіт, послуг) плановим, що були передбачені при формуванні тарифів;
- економічна обґрунтованість втрат, передбачених в тарифах, включення в тарифи збитків, що допускаються внаслідок безгосподарності.
7. По результатах перевірок складаються звіти про перевірки цін (тарифів) на комунальні послуги (додаток 1).
III. Перевірки правильності нарахування, своєчасності перерахування та цільового використання відділами (управліннями) субсидій коштів, передбачених на виплату житлових субсидій
8. Перевірки проводяться Міністерством праці та соціального захисту Автономної Республіки Крим та управліннями соціального захисту населення обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій, контрольно-ревізійними управліннями та фінансовими відділами у кожному відділі субсидій не рідше одного разу в два роки.
9. В ході перевірок аналізуються:
- правильність складання відділами (управліннями) субсидій розрахунків коштів для надання населенню субсидій, які подаються до фінансових органів;
- своєчасність перерахування відділами (управліннями) субсидій одержаних від фінорганів коштів підприємствам, які надають послуги або акумулюють кошти, що надходять як плата за ці послуги;
- своєчасність припинення надання субсидій сім'ям, які не підтвердили право на її отримання на новий термін або не погашають попередню заборгованість по оплаті житлово-комунальних послуг у встановлені строки у відповідності з укладеними угодами;
- наявність випадків нецільового використання відділами (управліннями) субсидій коштів, передбачених на виплату житлових субсидій;
- стан перерахування фінорганами коштів, передбачених на виплату житлових субсидій;
- правильність складання розрахунків при проведенні взаємозаліку між місцевими фінансовими органами та надавачами житлово-комунальних послуг;
- достовірність інформації по наданій звітності;
- виконання рішень по стягненню надміру перерахованих коштів внаслідок подання громадянами документів з неправильними відомостями та виявлених помилок в розрахунку розміру призначеної субсидії;
- врахування стягнутих в подвійному розмірі сум в розрахунках коштів на надання населенню субсидій, які подаються до фінансових органів;
- цільове використання стягнутих в подвійному розмірі сум субсидій, що були перераховані надміру внаслідок подання громадянами документів з неправильними відомостями та виявлених помилок в розрахунку розміру призначеної субсидії.
IV. Перевірки достовірності та повноти інформації про доходи, що використовується при призначенні житлових субсидій
10. Перевірки достовірності та повноти інформації про доходи, що надається у відділи (управління) субсидій заявником, здійснюються податковими адміністраціями, органами соціального захисту населення та відділами (управліннями) субсидій.
11. В ході перевірки встановлюється достовірність та повнота інформації про: характеристику житлового приміщення; прописаних у житловому приміщенні (будинку) осіб; доходи, за довідками з місця роботи або навчання всіх прописаних у житловому приміщенні (будинку) осіб, яким нараховується плата за житлово-комунальні послуги (додаток 2); в тому числі відомості про:
- пенсії, виплати та допомоги;
- відомості, отримані зі служб зайнятості;
- розмір ділянки особистого підсобного господарства та правильність обрахунку доходу від особистого підсобного господарства;
- доходи, отримані внаслідок індивідуальної трудової діяльності.
12. Для перевірки достовірності та повноти інформації про доходи відділи (управління) субсидій направляють запит до відповідної державної податкової адміністрації (додаток 3), або самостійно проводять звірку інформації, що зазначена в довідках про доходи на підприємствах, установах і організаціях, які видали ці довідки, а також щодо виданих патентів та ліцензій на право займатися індивідуальною трудовою діяльністю. За результатами проведення такої звірки складається акт проведення звірки інформації про доходи на підприємствах, в установах та організаціях, які видали довідки про доходи (додаток 4).
13. Відповідно до запиту відділу (управління) субсидій місцеві державні податкові адміністрації протягом десяти робочих днів надають відповідь, де зазначається інформація про доходи громадян та джерела їх надходження, а також джерела та розмір доходів, що не були подані до відділу субсидій заявником (додаток 5).
14. При проведенні перевірок інформації про доходи громадян на підприємствах, в установах і організаціях з'ясовується:
- достовірність довідки;
- правильність відображення даних про доходи працівника в довідках, що були надані ним у відділи (управління) субсидій;
- правильність відображення в довідках про доходи щомісячних допомог сім'ям з дітьми.
15. При виявленні подання громадянами неповної або невірної інформації про доходи відділ (управління) субсидій:
- припиняє перерахування коштів по призначеній субсидії з місяця, у якому виявлено порушення;
- проводить розрахунок субсидії на підставі отриманих в результаті перевірки даних;
- визначає суму надміру перерахованих коштів по призначеній субсидії;
- повідомляє отримувачів житлової субсидії про припинення перерахування коштів по призначеній субсидії та про термін, до якого вони мають відшкодувати надміру перераховані кошти у подвійному розмірі;
- вносить корективи до Переліків уповноважених власників/наймачів житла, яким призначено субсидію, що складаються відділами (управліннями) субсидій.
V. Перевірки правильності розрахунку розміру субсидії
16. Перевірки правильності розрахунку розміру призначених субсидії проводяться місцевими відділами (управліннями) субсидій, місцевими органами соціального захисту під контролем Міністерства праці та соціального захисту Автономної Республіки Крим, управлінь соціального захисту населення обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій.
17. В ході перевірки встановлюється:
- правильність обрахунку суми та встановлення терміну призначення субсидій;
- наявність угод про погашення заборгованості по оплаті житлово-комунальних послуг та виконання їх умов;
- врахування сум перерахованих коштів за призначеними субсидіями у випадках, коли житлово-комунальні послуги вимірюються засобами обліку, у сумах субсидій, призначених на наступний термін;
- врахування при призначенні субсидій на новий термін суми субсидій, що була надміру перерахована внаслідок допущеної помилки розрахунку раніше призначеної субсидії.
18. При виявленні помилки розрахунку розміру субсидії відділ (управління) субсидій забезпечує:
- перерахунок розміру житлової субсидії, що повинна була надаватися заявнику;
- розрахунок загальної суми переплати (недоплати) по призначеній субсидії.
19. Після визначення нового розміру житлової субсидії з урахуванням загальної суми переплати (недоплати) коштів через помилку розрахунку відділ субсидій надсилає повідомлення:
- отримувачу субсидії - про зміну розміру житлової субсидії;
- організаціям-надавачам житлово-комунальних послуг - про новий розмір субсидії.
20. У випадках, коли компенсація переплати (недоплати) коштів отримувачем субсидій може бути проведена протягом терміну дії субсидії - новий її розмір коригується шляхом зменшення (збільшення) у відповідності з загальною сумою переплати (недоплати) коштів.
21. У випадках, коли компенсація переплати (недоплати) коштів отримувачем субсидій не може бути проведена протягом терміну дії субсидії, відповідні суми можуть бути враховані при призначенні субсидії на наступний термін.
VI. Діловодство та звітність проведення перевірки достовірності та повноти інформації про доходи заявників та правильності розрахунку розміру субсидій
22. При проведенні перевірок достовірності та повноти інформації про доходи заявників та правильності розрахунку розміру субсидій відділ (управління) веде облік справ, що перевірялися, у спеціальному журналі. Журнал реєстрації справ, які перевіряються, обов'язково містить у собі наступну інформацію (додаток 6):
- номер прийнятої на перевірку справи, прізвище, ім'я та по батькові заявника (у порядку подання справ);
- прізвище спеціаліста відділу житлових субсидій, який направив справу на перевірку;
- дату передачі справи на перевірку;
- підпис спеціаліста-контролера, що прийняв справу на перевірку;
- дату направлення запиту по справі до відповідної державної податкової адміністрації;
- дата отримання відповіді на запит від державної податкової адміністрації;
- результати проведення перевірки справи із зазначенням типів виявлених порушень: помилки розрахунку, неповні/неточні дані про доходи з вини громадян чи з вини підприємств, що надавали довідки, а також загальну суму коштів, що підлягають поверненню (сума надмірно виплачених коштів у подвійному розмірі);
- дата прийняття рішення відділом (управлінням) субсидій за результатами перевірки;
- прізвище та підпис спеціаліста відділу, якому повернуто справу після перевірки;
- дата направлення повідомлення заявнику;
- дата сплати порушниками надмірно виплачених коштів, що підлягають поверненню у подвійному розмірі та розмір сплаченої суми.
23. По закінченні перевірки достовірності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій, оформлюється акт проведення перевірки правильності та повноти інформації, що надається заявниками для призначення житлових субсидій (додаток 7). Акт підписується працівником, який проводив перевірку, та начальником відділу (управління) субсидій і зберігається у особовій справі заявника разом з іншими документами.
24. Працівник відділу (управління), на якого покладено обов'язок проведення перевірок, складає щоквартальні звіти про результати проведення перевірок та про невірну інформацію, що надана у довідках юридичних осіб (додатки 8, 9) які затверджуються начальником відділу (управління) субсидій.
Двічі на рік, до 25 січня та 25 липня, звіти подаються до органу соціального захисту населення вищого рівня.
Додаток 1
до Положення про проведення перевірок
цільового використання бюджетних
асигнувань, передбачених для надання
населенню субсидій
Звіт
про перевірки цін (тарифів) на комунальні послуги
-----------------------------------------------------------------------------------------------
N |Тарифи за комунальні послуги для|Розрахункові |Пропозиції обласним|Заходи (рішення) обласної
п/п|населення, затверджені обласними|тарифи за ко-|(міським) держадмі-|(міської) держадмініст-
|(міськими) державними адмініст- |мунальні пос-|ністраціям за резу-|рації
|раціями, що включаються до роз- |луги для на- |льтатами перевірок |------------------------
|рахунку сум житлових субсидій |селення, виз-|(вихідний документ,|вихідний доку-|тарифи за
|(станом на час перевірки) |начені за ре-|N, дата) |мент, N, дата |одиницю
|--------------------------------|зультатами | | |виміру
|вид послуги|одиниця ви-|тариф за|перевірок по-| | |(грн. за
| |міру |одиницю |рядку їх фор-| | |місяць)
| | |виміру |мування | | |
| | |(грн. за|держінспек- | | |
| | |місяць) |ціями цін | | |
---+-----------+-----------+--------+-------------+-------------------+--------------+---------
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8
---+-----------+-----------+--------+-------------+-------------------+--------------+---------
1 |Центральне |Приклад: | 0,51 | 0,49 |лист від ___ N ___ |Розпорядження | 0,49
|опалення |1 кв.м | | | |Київської мі- |
| |загальної | | | |ської держав- |
| |площі | | | |ної адмініст- |
| | | | | |рації від ____|
| | | | | |N ______ |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Начальник Держінспекції цін
в області (місті)
"___" _____________ 199_ р. Підпис (Ініціали, Прізвище)
Додаток 2
до Положення про проведення перевірок
цільового використання бюджетних
асигнувань, передбачених для надання
населенню субсидій
Кутовий
штамп
Місцезнаходження
підприємства ______________________________
N N телефонів _____________________________
Код ЗКПО __________________________________
Державна податкова адміністрація
_____________________ району м.Києва
Довідка
про доходи
Видана гр. __________________________________________________
................Перейти до повного тексту