1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Інструкція


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ УКРАЇНИ
І Н С Т Р У К Ц І Я
N 217 від 20.07.95 Зареєстровано в Міністерстві
м.Київ юстиції України
5 січня 1996 р.
за N 8/1033
Затверджено
наказом Міністерства освіти
України
від 20 липня 1995 року N 217
( Інструкція втратила чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 930 від 26.08.2021 )
Інструкція
про організацію та діяльність ліцею
I. Загальні положення
1. Інструкція про організацію та діяльність ліцею (далі - Інструкція) розроблена на основі Закону України "Про освіту" Положення про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 19 серпня 1993 року N 660, Типового статуту середнього загальноосвітнього навчально-виховного закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти від 5 серпня 1993 року N 292.
Даною Інструкцією регламентується діяльність ліцею незалежно від форм власності.
2. Ліцей - середній загальноосвітній навчально-виховний заклад освіти, що забезпечує здобуття освіти понад державний освітній мінімум, здійснює науково-практичну підготовку талановитої учнівської молоді.
3. Головними завданнями ліцею є:
виховання морально і фізично здорового покоління;
створення умов для здобуття учнями освіти понад державний освітній мінімум;
здійснення науково-практичної підготовки талановитої молоді; збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного потенціалу держави;
розвиток природних позитивних нахилів, здібностей і обдарованості учнів, потреби і вміння самовдосконалюватися, формування громадянської позиції, власної гідності, готовності до трудової діяльності, відповідальності за свої дії;
надання учням можливостей для реалізації індивідуальних, творчих потреб, забезпечення умов для оволодіння практичними уміннями і навичками наукової, дослідно-експериментальної, конструкторської, винахідницької, раціоналізаторської діяльності, певного рівня професійної підготовки;
пошук і відбір для навчання талановитої молоді;
оновлення змісту освіти, розробка і апробація нових педагогічних технологій, методів і форм навчання та виховання.
4. Ліцей створюється відповідно до соціально-економічних, національних, культурно-освітніх потреб у ньому і за наявності концепції (наукового обгрунтування, комплексу провідних ідей, принципів) діяльності ліцею та кадрового, навчально-методичного, фінансового, матеріально-технічного забезпечення її практичної реалізації.
5. Рішення про створення (реорганізацію чи ліквідацію) ліцею приймається відповідно до чинного законодавства, Положення про порядок створення, реорганізації та ліквідації навчально-виховних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994 року N 228.
6. Діяльність ліцею будується на принципах гуманізму, демократизму, незалежності від політичних, громадських і релігійних організацій та об'єднань, взаємозв'язку розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, органічного поєднання загальнолюдських духовних цінностей із національною історією і культурою, диференціації та оптимізації змісту і форм освіти, науковості, розвиваючого характеру навчання та його індивідуалізації.
7. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, чинним законодавством, Положенням про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 серпня 1993 року N 660, даною Інструкцією та власним статутом, що розробляється на основі чинного законодавства та Типового статуту середнього загальноосвітнього навчально-виховного закладу, затвердженого наказом Міністерства освіти України від 5 серпня 1993 року N 292, і реєструється в установленому порядку.
Ліцей визнається юридичною особою з моменту реєстрації власного статуту, має печатку, штамп і бланки зі своїм найменуванням, рахунки в установах банків України, самостійний баланс.
8. Ліцей несе відповідальність за реалізацію головних завдань, визначених Законом України "Про освіту", Положенням про середній загальноосвітній навчально-виховний заклад, затвердженим Кабінетом Міністрів України від 19 серпня 1993 р. N 660, дотримання умов, що визначається за результатами атестації, безпечні умови освітньої діяльності, дотримання договірних зобов'язань і фінансової дисципліни.
II. Структура ліцею
9. До ліцею зараховуються учні віком від 14 до 17 (18) років. Згідно з рішенням засновника термін навчання в ліцеї може бути таким, як у школі третього ступеня або на 1-2 роки більше. Згідно з обраним терміном навчання в структурі ліцею можуть бути I-II курси (відповідають 10-11 класам середньої загальноосвітньої школи), I-III курси (відповідають 9-11 класам середньої загальноосвітньої школи) або I-IV курси (відповідають 8-11 класам середньої загальноосвітньої школи).
10. До ліцею зараховуються учні, які закінчили 7(9) клас загальноосвітньої школи (або відповідний клас гімназії) і пройшли конкурсний відбір.
Умови конкурсу розробляється дирекцією ліцею за участю органів громадського самоврядуваня згідно з Інструкцією про порядок прийому учнів до загальноосвітніх навчально-виховних закладів на конкурсній основі, затвердженою наказом Міністерства освіти України від 20 липня 1994 року N 236.
За наявності вільних місць може проводитись додатковий набір на старші курси ліцею. Зарахування учнів загальноосвітніх шкіл до випускного курсу ліцею не допускається.
Зарахування до ліцею здійснюється, як правило, до початку навчального року і оформляється наказом директора ліцею.
11. Мікрорайон для ліцею не встановлюється. Учні зараховуються до ліцею незалежно від місця їх проживання.
12. Кількість учнів та класів у ліцеї встановлюється один раз на початок кожного навчального року і затверджується наказом директора ліцею.
13. Іноземці приймаються до ліцею відповідно до Закону України від 4 лютого 1994 року "Про правовий статус іноземців".
14. Наповнюваність класів, груп у ліцеї, їх поділ при вивченні профільних та інших предметів визначається Міністерством освіти України на основі встановлених Кабінетом Міністрів України нормативів фінансування здобуття загальної середньої освіти. За рахунок додаткових асигнувань рішенням ради ліцею може встановлюватись менша наповнюваність класів і груп.
15. Згідно із рішенням засновника ліцей може працювати в режимі школи повного дня, школи-інтернату, мати власний гуртожиток.
Ліцей може бути самостійним навчально-виховним закладом або структурним підрозділом вищого навчального закладу, наукової установи, підприємства, організації.
III. Організація навчально-виховного процесу
16. Ліцей планує свою роботу самостійно. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є навчальний план, який складається на основі розроблених Міносвіти базових навчальних планів з урахуванням і конкретизацією профілю ліцею.
У разі зміни складових державного компонента базового навчального плану Міносвіти навчальний план ліцею погоджується з головним управлінням загальної середньої освіти Міністерства освіти України.
17. Відповідно до навчального плану ліцею педагогічні працівники самостійно добирають навчальні програми, підручники, допущені Міністерством освіти України, а також науково-методичну літературу, навчально-наочні посібники та обладнання, форми, методи і засоби навчання.
Навчальні програми, підручники та посібники, розроблені педагогічними працівниками ліцею, вищих навчальних закладів, науково-дослідних центрів, можуть використовуватись у навчально-виховному процесі після експертизи в Міністерстві освіти України.
18. Педагогічні працівники ліцею можуть поєднувати навчально-виховну роботу з науково-методичною та експериментальною, використовуючи поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять інноваційні технології навчання.
19. Поглиблена підготовка учнів досягається в результаті вивчення спеціальних курсів, факультативів, курсів за вибором, відвідування занять у гуртках, клубах, студіях, а також стажування, практики в навчальних і наукових лабораторіях, на виробництві. У ліцеї може проводитись підготовка учнів за індивідуальними навчальними планами, пошукова та навчально-дослідна робота.
20. Поряд із традиційними методами і формами організації навчальних занять у ліцеї можуть застосовуватись інноваційні технології та проектування, конструювання, моделювання (теоретичне і технічне), пошуково-дослідницька робота, у тому числі літня навчально-дослідницька практика та інші види навчальної діяльності.
21. Ліцей у межах часу, передбаченого навчальним планом, самостійно встановлює структуру навчального року (за четвертями, півріччями, семестрами), а також тривалість навчального тижня.

................
Перейти до повного тексту