- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І
РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27.11.2012 № 9/36
Про результати інформаційного забезпечення державними телерадіоорганізаціями передвиборчої кампанії 2012 року
( Рішення введено в дію Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення
№ 328 від 06.12.2012 ( v0328603-12 ) )
Заслухавши інформацію доповідача щодо результатів інформаційного забезпечення передвиборчої кампанії 2012 року, колегія визнає ефективною роботу Держкомтелерадіо України та державних телерадіоорганізацій (далі - ДТРО) щодо сприяння забезпеченню рівного доступу учасників виборчого процесу до ЗМІ.
ДТРО відповідно до норм чинного законодавства, під час виборів, забезпечено на належному рівні доступ учасників виборчого процесу до телевізійного і радіоефіру незалежно від їхніх політичних поглядів. Державні телерадіоорганізації неодноразово зверталися до всіх учасників виборчого процесу активно розміщувати матеріали з політичною агітацією на державних каналах.
За період з 10 вересня до 26 жовтня 2012 року ДТРО надано ефір для оприлюднення передвиборних програм політичних партій та кандидатів у народні депутати в обсязі 663 години на телебаченні і 679,7 годин на радіо за рахунок коштів ЦВК. Крім того, розміщено матеріали політичної агітації в обсязі 1143,7 години на телебаченні і 447,5 годин на радіо за рахунок коштів виборчих фондів суб'єктів виборчого процесу на підставі відповідних угод. Загалом було оприлюднено передвиборчі програми 21-ї політичної партії та 2092-х кандидатів у народні депутати від мажоритарних округів.
Загальна сума отриманих коштів за угодами з ЦВК та за угодами з суб'єктами виборчого процесу складає 92,6 млн.грн.
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення також здійснювала власний моніторинг роботи телерадіоорганізацій під час передвиборчої кампанії. Порушень з боку ДТРО, зокрема, щодо нерозмежування агітації та новин, що може призводити до введення виборців в оману, відсутності у телевізійних матеріалах повідомлення про те, хто є замовником агітації, порушень правил поширення інформації про соціологічні дослідження не зафіксовано.
Колегія відзначає ефективну роботу Організаційно-моніторингового центру "ЗМІ у виборах 2012", в рамках якого:
забезпечено регулярне інформування громадськості стосовно дотримання норм чинного законодавства щодо доступу до ЗМІ;
запроваджено щотижневий моніторинг ефіру восьми провідних телевізійних каналів, а саме: ІНТЕР, 1+1, ICTV, Новий канал, СТБ, ТРК "Україна", Перший національний, 5-й канал, сумарна частка аудиторії яких перевищує 60%, а по новинах - 80%;
забезпечено моніторинг Інтернет-ресурсів щодо порушень порядку проведення агітації;
щоденно проводився аналіз судових справ у рамках виборчого процесу, однією із сторін яких виступали ЗМІ;
організовано роботу "гарячої" телефонної лінії.
Крім того, Держкомтелерадіо України звернувся до суб'єктів виборчого процесу надавати інформацію щодо проявів перешкоджання чи недопущення їх до ЗМІ.
Колегія зазначає, що під час виборчої кампанії Держкомтелерадіо України активно співпрацював з міжнародними організаціями: проводив зустрічі з представниками ЄС та ОБСЄ, обговорював проблеми висвітлення передвиборчої кампанії зі спостерігачами, створював умови для відвідання ними телерадіоорганізацій. Під час зустрічей обговорювалися різноманітні проблемні питання та надавалися вичерпні відповіді. Працівниками Держкомтелерадіо України детально проаналізовано звіти Бюро демократичних інститутів і прав людини ОБСЄ.
................Перейти до повного тексту