- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
протокол N 3/4-19
Про результати Всеукраїнського експерименту щодо навчання вчителів ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі та перепідготовку педагогічних працівників
Заслухавши та обговоривши доповідну записку Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України "Про результати Всеукраїнського експерименту щодо навчання вчителів ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі та перепідготовку педагогічних працівників" за програмою Intelо "Навчання для майбутнього" (далі - Програма), Колегія відзначає, що Програму експерименту у 2005-2007 роках виконано; у закладах системи післядипломної, середньої, професійно-технічної та вищої педагогічної освіти України проведено відповідну роботу щодо впровадження інформаційно-комунікаційних та інноваційних педагогічних технологій (ІКТ) у навчально-виховний процес.
З цією метою матеріали тренінгу міжнародної програми Intelо "Навчання для майбутнього" було адаптовано до українських умов та на їх основі створено програму навчального курсу "Використання ІКТ у навчальному процесі", навчально-методичні матеріали та CD-диск для його підтримки, освітній веб-сайт для методичної допомоги учасникам Програми. Програма активно впроваджується у всіх областях України в системі післядипломної педагогічної освіти (27 ОІППО), середньої (2000 опорних ЗНЗ) та професійно-технічної освіти (27 НМЦ ПТО), а також у системі вищої педагогічної освіти (72 ВНЗ I - IV рівнів акредитації). Відповідно до Програми за 4 роки підготовлено понад 2500 тренерів-методистів, які, в свою чергу, навчили понад 100000 педагогічних працівників та студентів вищих педагогічних навчальних закладів ефективному використанню ІКТ. За ці роки запроваджено систему заходів за програмою: проведення інтерактивних тренінгів, Всеукраїнських та регіональних науково-практичних конференцій, форумів та майстер-класів, що спрямовані на удосконалення та підвищення рівня майстерності вчителів, директорів шкіл і тренерів. Програма базується на застосуванні у навчальному процесі проектної методики, організації самостійної дослідницької роботи учнів, формуванні їхнього критичного мислення, реалізації критеріального підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, що сприяє розвитку життєвих компетентностей учнів та підготовці їх до життя в умовах інформаційного суспільства. За результатами проведеного педагогічного експерименту та незалежної експертизи, що постійно здійснюється за допомогою моніторингу, Програму визнано інноваційною, спрямованою на ефективне використання інформаційно-комунікаційних, інноваційних педагогічних технологій. Її реалізація сприяє всебічному розвитку особистості як вчителя так і учня, якісній організації навчально-виховного процесу, рівному доступу до якісної освіти всіх, хто навчається.
Програма має вагоме значення у вдосконаленні системи підготовки та перепідготовки педагогічних кадрів, сприяє якісній реалізації українських навчальних програм і освітніх стандартів, підвищенню якості освіти, розвитку дитини та підготовки учнів до самостійної та творчої діяльності в майбутньому професійному житті, підвищує мотивацію учасників навчально-виховного процесу до навчальної діяльності та надає можливість обміну досвідом щодо інновацій в освіті з багатьма країнами світу.
Враховуючи вищевказане, колегія У Х В А Л Ю Є:
1. Доповідну записку "Про результати Всеукраїнського експерименту щодо навчання вчителів ефективному використанню інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі та перепідготовку педагогічних працівників" за Програмою Intelо "Навчання для майбутнього" взяти до відома.
................Перейти до повного тексту