1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ ТЕЛЕБАЧЕННЯ І РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
02.10.2014 № 5/18
Про хід створення Суспільного телебачення і радіомовлення
( Рішення введено в дію Наказом Державного комітету телебачення і радіомовлення № 135 від 07.10.2014 )
Заслухавши інформацію доповідачів, колегія зазначає, що після прийняття Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України" (далі - Закон) Держкомтелерадіо, НТКУ, НРКУ проведено відповідну законопроектну та організаційну роботу для створення Суспільного мовника.
Держкомтелерадіо підготовлено проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про Суспільне телебачення і радіомовлення України", яким передбачається приведення діючого законодавства у відповідність до прийнятого Закону, а також проект постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання Суспільного телебачення і радіомовлення України", яким затверджується Статут Національної суспільної телерадіокомпанії України (далі - Статут, НСТУ). 29 вересня 2014 року отримано юридичний висновок Мін'юсту до проекту Статуту.
Слід зазначити, що узгоджена з вимогами Закону і визначена в проекті Статуту організаційно-правова форма "Державна організація" дозволяє пряме фінансування із Державного бюджету України, що передбачено прийнятим Законом. Проте цей статус значно обмежує можливості керівництва організації ефективно виконувати статутні завдання. З метою вирішення цієї проблеми НТКУ розроблено альтернативний проект Статуту, згідно з яким НСТУ є юридичною особою публічного права - Публічне акціонерне товариство "Національна суспільна телерадіокомпанія України". Запропонована форма акціонерного товариства дає більшу економічну свободу підприємству, натомість не дозволяє здійснювати пряме фінансування компанії із державного бюджету, як це визначено Законом.
Також, з метою створення суспільного мовника НТКУ підготовлено документ "Стратегія НСТУ. Подальші кроки та завдання", який має стати керівництвом на шляху трансформації та подальшої роботи Суспільного мовника. Цей документ пропонується презентувати представникам Європейської мовної спілки в рамках їх робочого візиту до НТКУ в жовтні 2014 року.
НРКУ вжито заходів щодо вдосконалення редакційної політики компанії та наближення мовлення до європейських стандартів суспільного радіо, активізовано роботу редакційної ради НРКУ, внесено пропозиції до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада) щодо створення єдиної національної радіомережі Українського радіо.
4 вересня 2014 року на засіданні Національної ради затверджено порядок проведення конференцій громадських організацій для обрання членів Наглядової ради суспільного мовника. Положення про порядок проведення конференцій всеукраїнських громадських об'єднань, обрання членів Наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України та припинення їх повноважень буде оприлюднено після реєстрації в Мін'юсті.
Колегія зазначає, що в Законі існують прогалини та певні невідповідності світовій практиці функціонування та розвитку суспільного телебачення і радіомовлення. Поряд з невизначеністю організаційно-правової форми телерадіоорганізації в Законі відсутні положення про наявність регіональних телевізійних і радіоканалів у складі Суспільного телебачення і радіомовлення.
Враховуючи те, що 18 областей України є прикордонними, ОДТРК в цих регіонах відіграють надзвичайно важливу роль в питаннях інформаційної безпеки та формування державницької позиції у свідомості громадян. Альтернативою механічному поглинанню обласних мовників НСТУ могло б бути створення каналу територіальних громад (другий загальнонаціональний канал УТ-2), який би об'єднав телепрограми громадських регіональних мовників для задоволення інформаційних потреб територіальних громад і країни в цілому. Тому чітка управлінська вертикаль НСТУ із централізацією ресурсів та фінансових потоків в умовах жорсткого протистояння в окремих регіонах України є необхідною для послаблення впливу на регіональних мовників з боку місцевих політичних еліт.

................
Перейти до повного тексту