- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про затвердження Регламенту Аудиторської палати України
2. Це рішення набирає чинності з 1 січня 2014 р.
3. Секретаріату АПУ забезпечити оприлюднення цього рішення.
Голова АПУ |
І.І. Нестеренко |
Додаток
до рішення Аудиторської
палати України
19.12.2013 № 286/7
РЕГЛАМЕНТ
Аудиторської палати України
ПРЕАМБУЛА
Регламент Аудиторської палати України (далі - Регламент) визначає порядок реалізації повноважень Аудиторської палати України (далі - АПУ), передбачених
Законом України "Про аудиторську діяльність" та
Статутом АПУ, через встановлення відповідних процедур підготовки та розгляду питань, а також ухвалення рішень, віднесених до компетенції АПУ законодавством про аудиторську діяльність.
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. АПУ є незалежним самоврядним органом, створеним згідно із Законом України "Про аудиторську діяльність", для забезпечення регулювання аудиторської діяльності в Україні як системи незалежного фінансового контролю.
1.2. Мета, завдання і порядок діяльності АПУ визначаються Законом України "Про аудиторську діяльність", іншими правовими актами України, що регулюють аудиторську діяльність, Статутом АПУ та цим Регламентом.
1.3. Основними засадами діяльності АПУ є відкритість, гласність, законність, незалежність, об'єктивність, колегіальність прийняття рішень, їх обов'язковість, право на оскарження рішень АПУ у випадках і порядку, визначених законами України.
1.4. В окремих випадках на підставі відповідного рішення АПУ, прийнятого на її засіданні, впродовж обмеженого таким рішенням АПУ строку може бути встановлений інший, ніж визначено Регламентом, порядок реалізації окремих повноважень АПУ, передбачених Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ.
2. Порядок реалізації повноважень членів АПУ
2.1. Члени АПУ є рівноправними і здійснюють свої повноваження відповідно до Закону України "Про аудиторську діяльність", Статуту АПУ, Регламенту, рішень АПУ.
2.2. Член АПУ має право:
2.2.1. вносити питання на порядок денний засідань АПУ, пропозиції та проекти рішень для розгляду на засіданнях АПУ через надання Голові АПУ пропозицій щодо внесення питань для формування порядку денного засідання АПУ;
2.2.2. брати участь в обговоренні питань, що розглядаються на засіданнях АПУ, та висловлювати свою думку з питань, що розглядаються;
2.2.3. брати участь у прийнятті рішень АПУ шляхом голосування;
2.2.4. мати окрему думку щодо рішення АПУ, яка викладається в письмовій формі та долучається до протоколу засідання АПУ або протоколу опитування членів АПУ;
2.2.5. ознайомлюватися з матеріалами, поданими на розгляд АПУ, особисто їх досліджувати та перевіряти;
2.2.6. надсилати запити до Голови АПУ, заступників Голови АПУ, завідувача Секретаріату АПУ, голів комісій АПУ, уповноважених представників АПУ, керівників створених за участю АПУ юридичних осіб, експертних та інших консультативно-дорадчих органів і отримувати необхідну для здійснення повноважень інформацію й документи у встановленому порядку;
2.3. Член АПУ зобов'язаний:
2.3.1. додержуватися
Конституції України, Закону України "Про аудиторську діяльність", а також інших законодавчих актів, положень Статуту АПУ та Регламенту, стандартів аудиту та Кодексу професійної етики, рішень АПУ;
2.3.2. брати участь у засіданнях АПУ та засіданнях комісій АПУ, членом яких він є;
2.3.3. забезпечувати належну та своєчасну підготовку матеріалів з питань, що пропонуються ним для включення до порядку денного засідання АПУ.
2.4. Повноваження члена АПУ припиняються в разі:
2.4.1. закінчення п'ятирічного терміну повноважень члена АПУ, делегованого до складу АПУ з'їздом аудиторів України або державним органом;
2.4.2. надходження до АПУ від державного органу листа з повідомленням про відкликання представника такого державного органу зі складу АПУ;
2.4.3. закінчення терміну чинності сертифіката аудитора або анулювання сертифіката особи, делегованої до складу АПУ з'їздом аудиторів України. У разі застосування з боку АПУ до члена АПУ, делегованого до її складу з'їздом аудиторів України, стягнення у вигляді зупинення чинності сертифіката аудитора, повноваження такого члена АПУ призупиняються на строк зупинення чинності сертифіката аудитора;
2.4.4. подання ним до АПУ власноруч підписаної заяви про припинення повноважень за власним бажанням. Повноваження члена АПУ припиняються із дня оприлюднення такої заяви Головою АПУ на черговому засіданні АПУ;
2.4.5. подання ним до АПУ власноруч підписаної заяви про припинення повноважень за станом здоров'я. Повноваження члена АПУ припиняються із дня оприлюднення такої заяви Головою АПУ на черговому засіданні АПУ;
2.4.6. його смерті;
2.4.7. набрання законної сили відповідного рішення суду про припинення повноважень члена АПУ;
2.4.8. в інших випадках, передбачених чинним законодавством.
3. Порядок обрання, відкликання, реалізації повноважень Голови АПУ та заступників Голови АПУ
3.1. Керівництво АПУ здійснює Голова АПУ. Повноваження Голови АПУ визначаються Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ.
3.2. Голова АПУ обирається з числа членів АПУ на засіданні АПУ на термін здійснення повноважень члена АПУ за усною або письмовою пропозицією члена (членів) АПУ, висловленою на засіданні АПУ. Кандидатура на посаду Голови АПУ може бути запропонована членом АПУ на засіданні АПУ самовисуванням.
3.3. Обраним на посаду Голови АПУ вважається член АПУ, чия кандидатура набрала більшість голосів від загальної кількості членів АПУ, визначеної
Законом України "Про аудиторську діяльність" (далі - загальна кількість членів АПУ).
3.4. Голова АПУ головує на засіданнях АПУ, підписує рішення АПУ.
Голова АПУ забезпечує контроль за виконанням прийнятих рішень АПУ та не рідше одного разу на півроку звітує на засіданні АПУ про виконання своїх повноважень.
3.5. Голова АПУ від імені АПУ підписує договори, контракти, угоди та інші правочини, текст яких погоджений та згоду на підписання яких надано АПУ через голосування на засіданні АПУ, позови, відзиви на позови, листи, крім листів інформаційного характеру, підписання яких відповідно до п. 7.9 Регламенту віднесено до компетенції завідувача Секретаріату АПУ.
3.6. Голова АПУ виконує свої повноваження на професійній основі відповідно до умов трудового контракту, який має бути укладений між АПУ та Головою АПУ не пізніше як наступного робочого дня після дати обрання Голови АПУ на строк повноважень Голови АПУ. Від імені АПУ трудовий контракт з Головою АПУ підписує член АПУ, який був наділений відповідними повноваженнями за рішенням АПУ на її засіданні.
3.7. Голова АПУ приймає та звільняє працівників АПУ, накладає та знімає дисциплінарні стягнення щодо них через підписання відповідних наказів.
3.8. Голова АПУ не здійснює від імені АПУ підпис документів, віднесених згідно з п. 7.9 Регламенту до компетенції завідувача Секретаріату АПУ.
3.9. Голосування від імені АПУ та/або підписання від імені АПУ резолюцій, відозв, меморандумів та інших документів, що приймаються на конференціях, нарадах, симпозіумах та інших заходах, робота яких відбувається за участю АПУ, здійснюється Головою АПУ (заступником Голови АПУ або членом АПУ) виключно на основі та у межах повноважень, визначених у відповідній довіреності, виданій Голові АПУ (заступнику Голови АПУ або члену АПУ) згідно з рішенням АПУ, прийнятим на засіданні АПУ після обговорення її членами змісту відповідних проектів документів та формування позиції щодо питань для голосування на наведених у цьому пункті заходах. Викладені в цьому пункті повноваження здійснюють вказані в ньому особи виключно на основі й у межах повноважень та в спосіб, зазначені у довіреності, підписаної членом АПУ, якому надано такі повноваження за рішенням АПУ в кожному конкретному випадку.
3.10. Питання про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ розглядається на засіданні АПУ за його заявою або за поданням не менш як третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ за їх власноручними підписами. У заяві чи поданні про дострокове припинення повноважень Голови АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина такого дострокового припинення повноважень.
Організацію, підготовку, скликання, ведення та головування на засіданні АПУ під час розгляду питання про дострокове припинення повноважень Голови АПУ за письмовим поданням не менш як третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ здійснює один із заступників Голови АПУ. Реалізація зазначених у цьому пункті повноважень заступником Голови АПУ не потребує наявності у нього довіреності та здійснюється безпосередньо на основі цього пункту Регламенту.
3.11. Дострокове припинення повноважень Голови АПУ за поданням членів АПУ може здійснюватися виключно з таких підстав:
• дострокове припинення повноважень члена АПУ щодо Голови АПУ;
• порушення Головою АПУ норм цього Регламенту;
• порушення Головою АПУ положень стандартів аудиту та Кодексу професійної етики;
• порушення Головою АПУ рішень АПУ;
• фактичне невиконання особисто Головою АПУ всіх або будь-якої частини своїх повноважень впродовж 60 календарних днів поспіль незалежно від делегування або відсутності факту делегування таких повноважень чи будь-якої їх частини заступнику (заступникам) Голови АПУ.
3.12. Рішення про дострокове припинення повноважень Голови АПУ приймається на засіданні АПУ більшістю голосів від загальної кількості членів АПУ. У рішенні АПУ про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина (причини) такого дострокового припинення повноважень з посиланням на п. 3.10 або п. 3.11 цього Регламенту.
3.13. Прийняте на засіданні АПУ рішення про дострокове припинення повноважень Голови АПУ зумовлює необхідність обрання на цьому засіданні АПУ нового Голови АПУ або прийняття на цьому засіданні АПУ рішення про покладення виконання повноважень Голови АПУ на одного із його заступників на строк не більше як 90 календарних днів. У цьому разі здійснення повноважень Голови АПУ одним із заступників Голови АПУ впродовж зазначеного в цьому пункті строку відбувається на основі довіреності, підписаної членом АПУ, якому надані повноваження по підписанню такої довіреності відповідно до рішення АПУ, прийнятому на засіданні АПУ.
Рішення АПУ про дострокове припинення повноважень Голови АПУ не набирає чинності до дати набрання чинності відповідного рішення АПУ про обрання нового Голови АПУ або покладення рішенням АПУ виконання повноважень Голови АПУ на одного із заступників Голови АПУ (залежно від того, яка з цих подій відбудеться раніше).
3.14. Рішення АПУ про дострокове припинення повноважень (відкликання) Голови АПУ є підставою для дострокового припинення трудового контракту, укладеного між АПУ і Головою АПУ (та відповідно трудових відносин між АПУ та Головою АПУ). Датою дострокового припинення трудового контракту між АПУ та Головою АПУ є дата набрання чинності відповідного рішення АПУ, про що має бути прямо зазначено в трудовому контракті.
3.15. Рішення АПУ про відкликання Голови АПУ та пов'язане з таким рішенням АПУ дострокове припинення трудового контракту між АПУ та Головою АПУ не позбавляє Голову АПУ, повноваження якого є достроково припиненими, повноважень члена АПУ.
3.16. За письмовим поданням Голови АПУ з числа членів АПУ можуть обиратися заступники Голови АПУ.
3.17. Рішення АПУ про обрання заступника Голови АПУ приймається простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.
3.18. Заступники Голови АПУ виконують свої функції на громадських засадах.
Обсяг повноважень заступника Голови АПУ, спосіб, порядок та строк їх реалізації визначається виключно довіреністю, яка йому видається. Строк реалізації повноважень заступником Голови АПУ за окремою довіреністю не може перевищувати 90 календарних днів.
3.19. У разі неможливості чи суттєвої утрудненості виконання Головою АПУ своїх повноважень або будь-якої їх частини у зв'язку із відрядженням, відпусткою, станом здоров'я (хворобою), повноваження Голови АПУ або їх частину реалізує один із його заступників на основі та відповідно до підписаної Головою АПУ довіреності.
Зазначений у цьому пункті Регламенту перелік підстав, за яких Голова АПУ може підписати довіреність на ім'я одного із своїх заступників, є вичерпним.
3.20. Питання про відкликання заступника Голови АПУ розглядається АПУ за його заявою або за поданням Голови АПУ. Рішення про відкликання заступника Голови АПУ приймається простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.
3.21. Рішення АПУ про відкликання заступника Голови АПУ та пов'язане ним дострокове безумовне припинення виданих на ім'я такого заступника Голови АПУ довіреностей саме по собі не позбавляє такого заступника Голови АПУ, повноваження якого є достроково припиненими, повноважень члена АПУ.
4. Засади формування та організація діяльності комісій АПУ, експертних рад, робочих та інших підрозділів АПУ
4.1. Для виконання своїх функцій АПУ створює з числа її членів такі постійно діючі комісії (далі - профільні комісії):
• Комісію АПУ з сертифікації та освіти аудиторів;
• Комісію АПУ зі стандартів та практики аудиторської діяльності;
• Комісію АПУ з питань правового забезпечення аудиторської діяльності;
• Комісію АПУ з контролю якості та професійної етики;
• Комісію АПУ з зовнішніх зв'язків та інформаційного забезпечення аудиторської діяльності;
• Дисциплінарну комісію АПУ.
4.2. Профільні комісії обираються АПУ в складі їх голів та членів (за згодою). Кількісний склад кожної профільної комісії визначає АПУ.
4.3. Порядок роботи та повноваження профільних комісій здійснюються згідно із Положенням про відповідну профільну комісію, затвердженим АПУ.
З метою уніфікації організаційних аспектів діяльності профільних комісій та підвищення ефективності діяльності АПУ в цілому Положення про профільні комісії мають відповідати затвердженому АПУ Примірному положенню про профільну комісію АПУ.
Рішення профільної комісії приймається на її засіданні в порядку, визначеному Положенням про відповідну профільну комісію.
4.4. АПУ може створювати тимчасові або постійно діючі експертні, консультативні, методичні, робочі та інші дорадчі ради або групи (далі - дорадчі органи АПУ). До роботи в дорадчих органах АПУ можуть залучатися на договірних засадах фахівці (експерти), які не є членами АПУ.
4.5. У рішенні про створення тимчасових дорадчих органів АПУ визначає мету їх створення, завдання, повноваження, голову (за згодою), кількісний і персональний (за згодою) склад, строк їх діяльності.
Повноваження тимчасових дорадчих органів АПУ припиняються після прийняття АПУ рішення про затвердження результатів їх роботи або після завершення строку, на який їх було створено.
4.6. У разі створення АПУ постійно діючих дорадчих органів, мета їх створення, завдання, повноваження і порядок роботи визначаються в положеннях про ці дорадчі органи, затверджених рішенням АПУ. Кількісний та персональний (за згодою) склад постійно діючих дорадчих органів АПУ затверджується рішенням АПУ.
4.7. АПУ створює Комітет з контролю якості аудиторських послуг, який має статус структурного підрозділу АПУ та проводить свою діяльність відповідно до Положення, затвердженого АПУ.
4.8. АПУ через прийняття відповідних рішень на засіданні АПУ може створювати у своєму складі інші структурні підрозділи (без права юридичної особи).
Найменування, повноваження, порядок провадження діяльності кожного структурного підрозділу АПУ визначається Положенням про структурний підрозділ АПУ, яке затверджується на засіданні АПУ.
5. Порядок створення регіональних відділень АПУ та здійснення контролю за їх діяльністю
5.1. АПУ може створювати на території України регіональні відділення через призначення уповноважених представників АПУ (за згодою).
5.2. Уповноважені представники АПУ призначаються АПУ з числа висококваліфікованих аудиторів, які постійно мешкають у відповідних регіонах України, шляхом прийняття АПУ відповідних рішень на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні її членів.
5.3. Повноваження призначеного АПУ уповноваженого представника АПУ поширюються на територію однієї або кількох адміністративно-територіальних одиниць упродовж визначеного АПУ строку, про що зазначається безпосередньо у відповідному рішенні АПУ про призначення такого уповноваженого представника АПУ.
5.4. Рішення АПУ про відкликання уповноваженого представника АПУ приймається на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ та є підставою для дострокового припинення відповідного цивільно-правового договору між АПУ й уповноваженим представником АПУ та скасування відповідної довіреності уповноваженого представника АПУ.
5.5. Обсяг і строк повноважень, порядок провадження діяльності уповноваженого представника АПУ та контролю з боку АПУ за її здійсненням, перелік адміністративно-територіальних одиниць, на які поширюється компетенція призначеного АПУ уповноваженого представника АПУ, зазначається у цивільно-правовому договорі, який укладає АПУ з кожним призначеним нею уповноваженим представником.
Зазначений у цьому пункті цивільно-правовий договір АПУ з уповноваженим представником АПУ має відповідати затвердженому АПУ Положенню про регіональне відділення АПУ та Примірному договору між АПУ та уповноваженим представником АПУ.
Датою початку виконання уповноваженим представником АПУ своїх повноважень є дата набрання чинності укладеного між АПУ та уповноваженим представником АПУ цивільно-правового договору, відповідно до умов якого уповноваженому представнику АПУ має бути видана відповідна довіреність за підписом Голови АПУ.
5.6. Кожен із уповноважених представників АПУ звітує про свою діяльність на засіданнях АПУ.
Голова АПУ повинен забезпечити звітування кожного із призначених АПУ уповноважених представників АПУ на засіданні АПУ не рідше одного разу впродовж календарного року відповідно до графіка звітування уповноважених представників АПУ, затвердженого на засіданні АПУ.
За результатами розгляду звіту уповноваженого представника АПУ на засіданні АПУ приймається рішення про задовільне або незадовільне виконання обов'язків уповноваженим представником АПУ.
Рішення АПУ про незадовільне виконання уповноваженим представником своїх обов'язків, прийняте на засіданні АПУ за результатами розгляду його звіту, є підставою для відкликання уповноваженого представника АПУ та для дострокового припинення з ним договору АПУ.
6. Порядок здійснення АПУ повноважень власника та порядок участі АПУ в заснуванні (створенні) юридичних осіб, придбанні АПУ часток у корпоративних правах юридичних осіб
6.1. АПУ може набувати майнові та немайнові права, виступати засновником і бути учасником інших юридичних осіб, мати у своїй власності будівлі, споруди, устаткування, комп'ютерну та офісну техніку, транспортні засоби, грошові кошти, в тому числі в іноземній валюті, цінні папери та інше майно.
6.2. Реалізація АПУ повноважень власника майна, майнових та немайнових прав, у тому числі корпоративних прав, здійснюється виключно через прийняття рішень на засіданнях АПУ. АПУ може делегувати право розпорядження майном та майновими правами завідувачу Секретаріату АПУ в порядку, що визначається в розділах 7 і 8 Регламенту.
6.3. Пропозиції щодо розгляду на засіданні АПУ (з включенням до проекту порядку денного) питань з придбання, отримання чи передачі в тимчасове користування або відчуження майна АПУ, із здійснення депозитно-кредитних операцій можуть надаватися Головою АПУ, членами АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ. Ініціатор (ініціатори) розгляду цього питання на засіданні АПУ повинен(нні) надати обґрунтування економічної або іншої доцільності таких операцій. Реалізація АПУ повноважень власника може здійснюватися, зокрема, через укладення АПУ з контрагентами відповідного договору.
Рішення АПУ із зазначених у цьому пункті питань, включаючи укладення договорів, приймається на засіданні АПУ. Для більш ґрунтовного та всебічного розгляду питань з реалізації АПУ повноважень власника, АПУ може прийняти рішення про залучення експертів, створення робочих груп чи передачу на розгляд подібних питань відповідній профільній комісії АПУ.
6.4. Пропозиції та їх обґрунтування щодо доцільності участі АПУ в заснуванні (створенні) юридичних осіб приватного права, в їх реорганізації й ліквідації, щодо доцільності придбання, продажу чи передачі в управління цінних паперів і часток у корпоративних правах надаються Голові АПУ членами АПУ, завідувачем Секретаріату. Упродовж трьох календарних днів Голова АПУ передає ці пропозиції та їх обґрунтування до Комісії з питань правового забезпечення аудиторської діяльності або до іншої профільної комісії АПУ. Після аналізу доцільності та розгляду питання по суті відповідна профільна комісія АПУ вносить це питання на засідання АПУ. До проекту рішення з цього питання профільна комісія АПУ додає проект установчих документів та/або проект протоколу засідання відповідного вищого керівного органу юридичної особи, або проект відповідного договору, а також кандидатуру особи із членів АПУ, яка за рішенням АПУ буде уповноважена представляти АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи або якій буде надана відповідна довіреність на підписання договору.
6.5. Рішення про участь АПУ у заснуванні (створенні) юридичних осіб приватного права, в їх реорганізації та ліквідації, про придбання, продаж та передачу в управління цінних паперів і часток у корпоративних правах приймаються на засіданні АПУ. На основі рішення АПУ з цього питання члену АПУ, який буде уповноважений представляти АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи або який матиме повноваження підписати від імені АПУ відповідний договір, видається довіреність, в якій зазначатиметься рішення АПУ щодо дій представника АПУ при голосуванні на засіданні вищого керівного органу юридичної особи чи при підписанні договору, проект якого узгоджений (затверджений) АПУ.
Член АПУ, який представляв АПУ на засіданні вищого керівного органу юридичної особи чи був уповноважений від імені АПУ підписати відповідний договір, повинен протягом 10 календарних днів від дати засідання вищого керівного органу чи дати підписання договору надати Голові АПУ документи, у підписанні яких він як представник АПУ брав участь. Цей представник АПУ повинен на черговому засіданні АПУ надати інформацію про виконання ним представницьких функцій згідно з відповідною довіреністю АПУ.
6.6. У разі, якщо статутом юридичної особи, участь у заснуванні (створенні) якої бере АПУ, передбачено створення керівного органу такої юридичної особи, що діє на регулярній основі та до якого делегуються представники власників чи акціонерів, чи учасників (спостережна рада, наглядова рада тощо), рішенням АПУ із числа членів АПУ призначається уповноважений представник (уповноважені представники), який буде делегований до складу такого керівного органу від імені АПУ та представлятиме інтереси АПУ як співвласника (акціонера чи учасника) юридичної особи.
Голова АПУ не може бути призначений таким уповноваженим представником АПУ.
Як правило, уповноважений представник призначається із числа членів профільної комісії АПУ, що розглядала питання про участь АПУ в заснуванні (створенні) юридичної особи, до керівного органу якої делегується уповноважений представник АПУ. Один член АПУ може бути уповноваженим представником АПУ в керівному органі лише однієї юридичної особи.
6.7. Уповноважений представник АПУ зобов'язаний особисто брати участь у роботі керівного органу юридичної особи, до якого його делеговано від АПУ, та виконувати функціональні обов'язки члена керівного органу, визначені статутом юридичної особи, з урахуванням інтересів АПУ. Уповноважений представник не рідше ніж один раз на квартал звітує перед АПУ про результати своєї роботи у керівному органі юридичної особи та надає АПУ інформацію про питання й рішення, розглянуті та прийняті цим керівним органом, а також інформацію про результати діяльності юридичної особи за відповідний звітний період.
6.8. Контроль за діяльністю юридичних осіб, у заснуванні (створенні) яких бере участь АПУ та частка АПУ в статутному капіталі яких дає змогу АПУ здійснювати контроль та суттєвий вплив, покладається на відповідну профільну комісію АПУ. Такий контроль, зокрема, передбачає отримання від керівництва юридичних осіб проміжної та річної фінансової звітності, ініціювання аудиторських перевірок, отримання й аналіз виконання фінансових планів (бюджетів, кошторисів), аналіз результатів діяльності юридичних осіб. Відповідна профільна комісія АПУ на черговому засіданні АПУ, що проводиться у місяці, наступному за останнім місяцем звітного кварталу, інформує членів АПУ про результати діяльності юридичної особи, яку вона контролює.
За результатами аналізу діяльності юридичної особи відповідна профільна комісія АПУ може вносити на розгляд АПУ пропозиції щодо доцільності проведення позачергових засідань вищого керівного органу юридичної особи, внесення змін до установчих документів юридичної особи, звільнення з посади керівника юридичної особи і призначення іншого керівника, реорганізації та ліквідації юридичної особи тощо.
7. Забезпечення діяльності АПУ, порядок призначення та звільнення завідувача Секретаріату АПУ
7.1. Ведення поточних справ в АПУ здійснює Секретаріат АПУ, на який покладено організаційне, правове, документальне, інформаційне, матеріально-технічне та фінансове забезпечення діяльності АПУ, її профільних комісій, структурних підрозділів, інших дорадчих органів АПУ та членів АПУ під час виконання ними своїх повноважень.
7.2. Секретаріат АПУ діє на основі затвердженого рішенням АПУ Положення про Секретаріат АПУ, в якому визначається правовий статус, основні завдання, структура, повноваження, організація роботи та склад Секретаріату АПУ.
АПУ здійснює контроль за діяльністю Секретаріату АПУ, а також виконання ним своїх функцій відповідно до Положення про Секретаріат АПУ. Поточний контроль за діяльністю Секретаріату АПУ виконує Голова АПУ.
7.3. Керівництво Секретаріату та організацію його роботи здійснює завідувач Секретаріату АПУ.
7.4. Завідувач Секретаріату АПУ призначається на посаду та звільняється з посади рішенням АПУ, яке приймається на засіданні АПУ.
7.5. Кандидатуру на посаду завідувача Секретаріату АПУ визначає і письмово пропонує Голова АПУ.
7.6. Рішення АПУ про призначення чи звільнення завідувача Секретаріату АПУ приймається на засіданні АПУ простою більшістю голосів від присутніх на засіданні членів АПУ.
7.7. Завідувач Секретаріату АПУ підпорядковується Голові АПУ.
Завідувач Секретаріату АПУ працює в АПУ за основним місцем роботи відповідно до умов трудового контракту, який має бути укладений між АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ не пізніше наступного робочого дня після дати призначення завідувача Секретаріату АПУ на строк повноважень Голови АПУ. Від імені АПУ трудовий контракт із завідувачем Секретаріату АПУ підписує Голова АПУ.
7.8. Завідувач Секретаріату АПУ від імені АПУ без довіреності підписує договори, контракти, угоди та інші правочини, спрямовані на матеріально-технічне, інформаційне та інші види забезпечення діяльності АПУ, її профільних комісій, структурних підрозділів, інших дорадчих органів АПУ та членів АПУ під час здійснення ними своїх повноважень.
Договори, контракти, угоди та інші правочини, підписані завідувачем Секретаріату АПУ, мають бути спрямовані виключно на виконання затвердженого АПУ кошторису АПУ та мати вартісні (цінові) показники в межах відповідних видаткових статей затвердженого АПУ кошторису АПУ за відповідний квартал поточного року. Якщо вартісна оцінка договору, контракту, угоди та іншого правочину перевищує вартісні показники відповідних видаткових статей кошторису АПУ за місяць, то рішення про їх підписання приймається АПУ згідно з п. 6.3 цього Регламенту.
Завідувач Секретаріату АПУ звітує щокварталу на засіданнях АПУ, яке проводиться в місяці, що настає за звітним кварталом, про стан виконання кошторису АПУ та вносить пропозиції про зміни до нього.
7.9. Завідувач Секретаріату АПУ від імені АПУ підписує листи інформаційного характеру, а також платіжні (розрахункові) документи (перший підпис), товаросупровідні (первинні) документи щодо отримання або передачі матеріальних цінностей, акти здачі-приймання виконаних робіт (наданих послуг), вартісні (цінові) показники яких перебувають у межах відповідних видаткових статей кошторису АПУ за відповідний квартал поточного року.
7.10. Завідувач Секретаріату АПУ несе персональну відповідальність за ефективне використання майна та коштів АПУ в межах, визначених кошторисом АПУ, а також за створення належних умов для виконання членами АПУ своїх обов'язків.
7.11. Питання про дострокове звільнення завідувача Секретаріату АПУ (розірвання трудового контракту) розглядається на засіданні АПУ за його особистою заявою або за поданням Голови АПУ, або за письмовим поданням не менш як однієї третини членів АПУ від загальної кількості членів АПУ. У поданні про звільнення завідувача Секретаріату АПУ мають бути наведені конкретні обставини та причина такого звільнення відповідно до умов контракту із ним.
У разі потреби для перевірки інформації, що стосується звільнення завідувача Секретаріату АПУ за поданням Голови АПУ або членів АПУ, АПУ може створювати із членів АПУ робочу групу, про що приймається відповідне рішення на засіданні АПУ.
7.12. Рішення АПУ про дострокове звільнення завідувача Секретаріату АПУ є підставою для дострокового припинення трудового контракту, укладеного між АПУ та завідувачем Секретаріату. Датою дострокового припинення трудового контракту між АПУ та завідувачем Секретаріату АПУ є дата набрання чинності відповідним рішенням АПУ, про що має бути прямо зазначено в трудовому контракті.
8. Порядок затвердження та оприлюднення кошторису надходжень та витрат АПУ, порядок розгляду звіту про його виконання
8.1. Секретаріат АПУ щороку з урахуванням кошторисів комісій АПУ, структурних підрозділів АПУ, дорадчих органів АПУ розробляє проект кошторису надходжень і витрат АПУ на наступний рік.
8.2. Кошторисом надходжень і витрат АПУ передбачається штатний розпис АПУ, порядок та розміри оплати праці працівників АПУ, призначення додаткових пільг.
8.3. До 1 листопада кожного року завідувач Секретаріату АПУ надає членам АПУ проект кошторису надходжень і витрат АПУ на наступний рік. Кошторис АПУ на наступний рік має бути затверджений рішенням АПУ до 31 грудня поточного року.
8.4. Завідувач Секретаріату АПУ до 1 квітня року, наступного за звітним, доповідає на засіданні АПУ про виконання кошторису надходжень і витрат АПУ за звітний рік.
8.5. Порядок затвердження та оприлюднення кошторису надходжень і витрат АПУ на кожний календарний рік, а також порядок розгляду звіту про виконання кошторису АПУ визначається Положенням про кошторис АПУ, яке затверджується відповідним рішенням на засіданні АПУ.
9. Нормотворча діяльність АПУ
9.2. Акти АПУ нормативного характеру видаються у формі рішень.
9.3. З метою забезпечення належного виконання наданих Законом України "Про аудиторську діяльність" та Статутом АПУ повноважень АПУ приймає такі акти:
9.3.1. локальні нормативні акти, які регламентують діяльність безпосередньо АПУ (статут, регламент, положення про профільні комісії, положення про структурні підрозділи та дорадчі органи, інструкції тощо);
................Перейти до повного тексту