1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
29.06.2010 N 4.1
Про стан виконання бюджету Мінпаливенерго за 2009 рік та заходи щодо посилення бюджетної дисципліни у 2010 році
Для Мінпаливенерго у 2009 році передбачено фінансування за 15 бюджетними програмами кошторисною вартістю 7726,0 млн.грн., у тому числі за рахунок загального фонду бюджету - 7 програм на 89,2 млн.грн., решта за рахунок спеціального фонду - 7636,8 млн.грн.
На 01.01.2010 у межах виділених асигнувань загального фонду бюджету профінансовано 89,1 млн.грн., або 98,8% від запланованих асигнувань; спеціального фонду бюджету - 5972,0 млн.грн., або 92,6% від запланованих асигнувань.
На утримання апарату Мінпаливенерго у 2009 році Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" передбачено 21,2 млн.грн., що на 18% менше, ніж у 2008 році. Обсяг фінансування видатків апарату встановлювався відповідно до заходів ощадливого та раціонального використання бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22.10.2008 N 943 "Про економію бюджетних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів". Внаслідок скорочення обсягів фінансування апарату, незахищені статті бюджету, а саме видатки на відрядження, оренда, транспортні послуги майже не фінансувались, що призвело до виникнення кредиторської заборгованості в сумі 0,1 млн.грн.
За рахунок коштів загального фонду бюджету програму "Прикладні наукові та науково-технічні розроблення, виконання робіт за державними цільовими програмами і державним замовленням у сфері паливно-енергетичного комплексу" профінансовано 11,7 млн.грн., що становить 94,2% від запланованого обсягу фінансування. Через недоліки в організації робіт з формування Плану наукових та науково-технічних розроблень Мінпаливенерго на 2009 рік та процедур відбору виконавців НДДКР - до державного бюджету повернуто 0,7 млн.грн.
Законом України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" передбачено надходження 2027,6 млн.грн. цільової надбавки до чинного тарифу на електричну та теплову енергію. У грудні 2009 року на підставі Закону України від 16.12.2009 N 1765-VI "Про внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" розмір цільової надбавки зменшено на 245,0 млн.грн. Усього, проти плану обсягом 1814,3 млн.грн., Мінпаливенерго отримано 1808,1 млн.грн., або 99,6% від запланованих обсягів.
У 2009 році відповідно до Закону України від 26.12.2008 N 835-VI "Про Державний бюджет України на 2009 рік" за програмою "Будівництво енергоблоків атомних, гідроакумулюючих, інших електростанцій, підстанцій, теплоелектроцентралей, будівництво, реконструкція і ремонт ліній електропередачі, а також здешевлення кредитів на створення запасів твердого палива для теплоелектростанцій" Міністерству палива та енергетики України передбачено за рахунок спеціального фонду - 803,5 млн.грн., що на 451,5 млн.грн. більше, ніж у 2008 році. Зазначені кошти спрямовано на:
- будівництво енергоблоків атомних, гідроакумулюючих, інших електростанцій, підстанцій, теплоелектроцентралей, будівництво, реконструкція і ремонт ліній електропередачі - 391,2 млн.грн.;
- здешевлення кредитів на створення запасів твердого палива для теплоелектростанцій - 90,1 млн.грн.
Невикористано 322,2 млн.грн. - через несплату органами Державного казначейства рахунків одержувачів бюджетних коштів. Отже, як наслідок, утворилась кредиторська заборгованість у сумі 188,4 млн.грн. та недофінансування за цією програмою становлять 113,8 млн.грн.
Однією з основних причин невикористання коштів є тривале погодження міністерствами та відомствами проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження переліку енергоблоків атомних, гідроакумулюючих та інших електростанцій, підстанцій, теплоелектроцентралей і ліній електропередачі, будівництво, реконструкція та ремонт яких здійснюватиметься у 2009 році за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету", титулів перехідних будов об'єктів, неможливість замовниками будівництва здійснити за рахунок бюджетних коштів попередню оплату товарів, робіт та послуг.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" на виконання бюджетної програми КПКВ 1101080 "Заходи з реалізації Комплексної програми створення ядерно-паливного циклу в Україні та Державної програми приведення небезпечних об'єктів виробничого об'єднання "Придніпровський хімічний завод" в екологічно безпечний стан і забезпечення захисту населення", Мінпаливенерго планувало отримати 888,7 млн.грн., у тому числі 676,7 млн.грн. - за рахунок надходжень від збору у вигляді цільової надбавки до чинного тарифу на електричну та теплову енергію та 212,0 млн.грн. - від реалізації галузевих резервів уранового концентрату, цирконію та гафнію, сформованих за рахунок коштів цільового галузевого фонду створення національного ядерно-паливного циклу. Порівняно з 2008 роком фінансування зазначеної програми у 2009 році збільшено майже у 3,9 раза.
Проте, Мінпаливенерго не вдалось забезпечити надходження від реалізації галузевих резервів уранового концентрату, цирконію та гафнію, сформованих за рахунок коштів цільового галузевого фонду створення національного ядерно-паливного циклу, - внаслідок різкого падіння світових цін на зазначені матеріали.
Крім того, у серпні 2009 року зменшено на 150,0 млн.грн. обсяги фінансування за рахунок збору у вигляді цільової надбавки до чинного тарифу на електричну та теплову енергію.
У червні поточного року Рахунковою палатою завершено аудит ефективності використання коштів державного бюджету, передбачених Мінпаливенерго на заходи створення власного виробництва ядерного палива.
За результатами аудиту, Рахункова палата повідомляє про наявність порушень законодавства та випадків неефективного використання коштів державного бюджету, призначених на створення ядерно-паливного циклу в Україні, а саме - виконання науково-дослідних робіт без обов'язкової реєстрації.
Також зазначено, що недостатність фінансування бюджетної програми КПКВ 1101080 "Заходи з реалізації Комплексної програми створення ядерно-паливного циклу в Україні та Державної програми приведення небезпечних об'єктів виробничого об'єднання "Придніпровський хімічний завод " в екологічно безпечний стан і забезпечення захисту населення" призводить до збільшення термінів виконання проекту відпрацювання Новокостянтинівського родовища.
Сьогодні у Законі України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" не врегульовано порядку виділення невикористаного залишку збору від цільової надбавки до діючого тарифу на електричну та теплову енергію та спрямування його на фінансування бюджетних програм Мінпаливенерго.
Надходження коштів спеціального фонду держбюджету на фінансування бюджетної програми КПКВ 1101420 "Компенсація НАК "Нафтогаз "України" різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб'єктам господарювання на виробництво теплової енергії, яка споживається населенням" становило 4260,6 млн.грн., що на 1282,7 млн.грн. менше, ніж за аналогічний період 2008 року.
Розписом асигнувань Державного бюджету України на 2009 рік, затвердженого 31.01.2009, за програмою КПКВ 1101420 передбачено фінансування у сумі 1613,9 млн.грн.
Протягом 2009 року Міністерством фінансів на підставі розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.03.2009 N 306-р "Деякі питання митного оформлення природного газу та надання у 2009 році компенсації НАК "Нафтогаз України" різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб'єктам господарювання для виробництва теплової енергії, яка споживається населенням" - збільшено кошторис на 2803,3 млн.грн. за рахунок надходжень податку на додану вартість ввезених на територію України товарів.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14.01.2009 N 49 "Про затвердження порядку використання у 2009 році коштів, передбачених у державному бюджеті для компенсації НАК "Нафтогаз України" різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб'єктам господарювання на виробництво теплової енергії, яка споживається населенням", здійснено відповідну комісійну перевірку. Перевіркою встановлено, що виконання Міністерством фінансів України розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.03.2009 N 306-р "Деякі питання митного оформлення природного газу та надання у 2009 році компенсації НАК "Нафтогаз України" різниці між цінами закупівлі імпортованого природного газу та його реалізації суб'єктам господарювання для виробництва теплової енергії, яка споживається населенням" загальним фондом державного бюджету - призвело до втрати 2794,6 млн.грн., чим не дотримано вимоги Бюджетного кодексу України в частині перерозподілу коштів між загальним та спеціальним фондами бюджету без внесення змін до Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік".
У вересні 2008 року Урядом України та Європейським Співтовариством укладено Угоду про фінансування програми "Підтримка впровадження енергетичної стратегії України" (посилання: ENPI/2007/18788) (далі - Угода).
У рамках цієї Угоди про фінансування та відповідно до постанови Кабінету Міністрів України 19 листопада 2008 за N 1008 "Питання виконання Угоди про фінансування програми "Підтримка впровадження Енергетичної стратегії України", пунктом 2 Міністерству палива та енергетики передбачено 509,3 млн.грн. бюджетних призначень, які у 2009 році Мінпаливенерго не використано.
Відповідно до Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" Мінпаливенерго на фінансування зазначеної Програми передбачено лише 5 млн.грн.
На виконання Положення про Єдиний реєстр об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.2004 N 467 "Про затвердження Положення про Реєстр об'єктів державної власності, які використовуються у сфері господарської діяльності", Методики проведення інвентаризації об'єктів державної власності, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 30.11.2005 N 1121 "Про затвердження Методики проведення інвентаризації об'єктів державної власності", та з метою належного обліку об'єктів державної власності - Міністерством палива та енергетики щорічно здійснюються відповідні заходи з інвентаризації державного майна, яке належить до сфери управління Мінпаливенерго.
У 2009 році виконано 25 ревізій і перевірок на 25 підприємствах, установах та організаціях, що належать до сфери управління Мінпаливенерго, а також - господарських товариств, стосовно яких Мінпаливенерго здійснює управління корпоративними правами держави, зокрема - 12 позапланових.
Усього за результатами зазначених контрольних заходів виявлено порушень на загальну суму 118,8 млн.грн., в т.ч., що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів - майже 100,3 млн.грн. (не отримано фінансових ресурсів на 23,6 млн.грн.; фінансових порушень, що завдали збитків - 76,7 млн.грн.) та інших порушень фінансової дисципліни на суму 18,5 млн. гривень.
Також виявлено порушення вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель. З метою відповідного реагування протягом 2009 року до правоохоронних органів передано 10 справ стосовно майже 13,7 млн. гривень збитків.
Колегія вирішила:
1. Першому заступнику Міністра Чеху С.М., заступникам Міністра Макусі В.О., Константінову М.І, Кирюшину В.І., Лучнікову В.А, Шумковій Н.Ю., Фінансово-економічному департаменту (Грачова О.М.), Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Чернов П.А.), Департаменту фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Іванов П.А.), Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Бородін К.В.), Департаменту з питань євроінтеграції та міжнародного співробітництва (Бойцун Н.Є.), Управлінню бухгалтерського обліку і звітності (Пержинська С.Л.) - під час розроблення нормативно-правових актів та проектів рішень, що виносяться на розгляд Кабінету Міністрів України, взяти під особистий контроль безумовне дотримання вимог бюджетного законодавства, не допускати рішень, що суперечать вимогам Закону України про державний бюджет на відповідний рік, зокрема - в частині фінансування у понад затверджених законом обсягах.

................
Перейти до повного тексту