- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ПАЛИВА ТА ЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про підсумки роботи підприємств паливно-енергетичного комплексу України за 2007 рік та завдання 2008 року
Обговоривши інформацію до порядку денного "Про підсумки роботи підприємств паливно-енергетичного комплексу України за 2007 рік та завдання 2008 року", колегія відзначає, що протягом 2007 року, підприємства паливно-енергетичного комплексу працювали, переважно, без критичних ситуацій та з достатнім рівнем надійності забезпечили галузі економіки та населення електро- та теплоенергією. Але аналіз стану виконання рішень Ради національної безпеки і оборони України з питань енергетичної безпеки зауважує на негативні тенденції в енергетичній сфері та необхідність вжиття додаткових заходів, спрямованих на забезпечення енергетичної безпеки, передусім це стосується постачання природного газу.
Енергетичний комплекс
Аналізуючи показники виробництва електричної енергії, необхідно зауважити, що протягом 2007 року забезпечено сталий рівень виробництва та постачання споживачам електричної та теплової енергії. У зазначений період обсяг виробництва електричної енергії в Об'єднаній енергетичній системі (ОЕС) України становив 195126,2 млн.кВт.г, теплової - 26871,8 тис.Гкал.
Порівняно з 2006 роком виробництво електричної енергії збільшено на 1,6%, а теплової - зменшено на 8,0%, що зумовлено показниками температури повітря протягом року.
Забезпечено збалансування енергосистеми при збільшенні споживання (нетто) на 3,5% або на 5 млрд.кВт.г.
Збільшились на 30,4% вартісні показники експорту електроенергії (близько 360 млн.дол. США), попри зменшення обсягів експорту на 11,8% (до 9,2 млрд.кВт.г, припинено постачання в Польщу, Білорусію, Росію).
Також позитивним є скорочення фактичної величини технологічних витрат електроенергії в мережах на 1,0 млрд.кВт.г до показника 2006 року. За 12 місяців 2007 року витрати становили 12,92% (12,65% - нормативні), у минулому році витрати відповідно складали - 13,71%, 12,92%.
Питомі витрати палива на відпущену всіма ТЕС і ТЕЦ електроенергію за 2007 рік становили 381,3 г/кВт - зменшившись у порівнянні з минулорічним періодом на 1,1 г/кВт.г.
Покращились показники функціонування атомних електростанцій. Протягом звітного періоду підтримувався сталий і безпечний режим роботи атомних електростанцій. Кількість порушень безпеки експлуатації АЕС протягом 2007 року, порівняно з минулим роком, зменшилась на 7 випадків (до 25), за класифікацією подій за "Міжнародною шкалою ядерних подій" (INES) - аварій та інцидентів не було.
Коефіцієнт використання встановленої потужності атомних електростанцій протягом 2007 року, порівняно з показником 2006 року, збільшився на 2,0% (до 76,4%).
Проте, через диспетчерські обмеження, насамперед - обмеження пропускної спроможності ЛЕП, недовироблено понад 609,3 млн.кВт.г., а через порушення у роботі енергоблоків - 747,1 млн.кВт.г.
За 2007 рік на теплові електростанції енергогенеруючих компаній України постачено 32,2 млн. тонн вітчизняного вугілля, що на 2,6 млн. тонн або на 7,5% менше, від передбаченого Прогнозним балансом електроенергії, палива та витрат генеруючих компаній ТЕС на 2007 рік.
Тривалим недопостачанням ДП "Вугілля України" вугілля від запланованого, зумовлено невиконанням графіка накопичення палива на складах ТЕС. Відповідно до Прогнозного балансу запаси вугілля на складах ТЕС ГК України на 01.01.2008 заплановано 2,7 млн. тонн, а за фактом - 2,2 млн. тонн. В тому числі на складах ТЕС ГК НАК "Енергетична компанія України" план - 1 млн.тонн, факт - 1,4 млн.тонн.
З метою забезпечення накопичення необхідних обсягів вугілля на складах ТЕС, починаючи з серпня 2007 року, введено у роботу газомазутні енергоблоки, через що зросло споживання природного газу та собівартості виробництва електроенергії.
Так, за 2007 рік ТЕС ГК України спожито 2,2 млрд.куб.м природного газу, що на 0,7 млрд.куб.м або на 49% більше показника Прогнозного балансу. У тому числі на ТЕС НАК "ЕКУ"- 2,2 млрд.куб.м, що на 0,7 млрд.куб.м або 49,7% більше ніж передбачено Прогнозним балансом.
Ремонтну компанію виконано в повному обсязі. На 01.01.2008 за програмою 2007 року на теплоелектростанціях генеруючих компаній відремонтовано 72 енергоблоки (17123 МВт).
Рівень розрахунків кінцевих споживачів за отриману від енергопостачальних компаній електроенергію за 2007 рік становить 98,9% (у 2006 році - 100,9%); а енергопостачальних компаній з ДП "Енергоринок" - 99,5% (відповідно 102,0%); ДП "Енергоринок" з генеруючими об'єктами - 100,0% (відповідно 102,2%).
Протягом 2007 року скорочено борг за спожиту електроенергію за рахунок списання боргів попередніх періодів та корегування платежів окремих груп споживачів заборгованість знижено на 549 млн.грн. Проте спостерігається накопичення заборгованості у окремих категорій споживачів: населення - на 227,6 млн.грн.; житлокомунгосп - на 184,2 млн.грн.; підприємства і організації, які фінансуються за рахунок державного бюджету, - на 13,3 млн.грн.
Найбільше зросли борги за електричну енергію, спожиту протягом 2007 року, у Київській (18,6 млн.грн.), Одеській (13,8 млн.грн.) та Луганській (63,4 млн.грн.) областях.
Нафтогазовий комплекс та нафтопереробна промисловість
За результатами виробничої діяльності підприємств нафтогазового комплексу протягом 2007 року досягнуто збільшення, у порівнянні з минулим роком, обсягів перекачки нафти на 6,0 млн. тонн або на 13,3% та транзиту нафти територією України на 6,5 млн. тонн або на 19,7%.
Обсяги пошуково-розвідувального експлуатаційного буріння на підприємствах НАК "Нафтогаз України" за 2007 рік становлять: 174,4 тис.м - розвідувального; 246,0 тис.м - експлуатаційного буріння. У порівнянні з відповідним періодом 2006 року обсяги розвідувального буріння скоротились на 3,4%, а експлуатаційного - на 3,0%.
Видобуто 4,4 млн. тонн нафти з газовим конденсатом та 20,6 млрд.куб.м газу, що, відповідно, на 1,9 та 1,2 відсотка менше за показники 2006 року.
Зменшення обсягів видобутку нафти і газу видобувними підприємствами України зумовлено, головним чином, негативною зміною структури видобувних запасів. За останні 20 років відкривали, переважно, родовища нафти і газу з невеликими запасами, і введення яких у промислову розробку не спроможне компенсувати природне зменшення видобутку нафти і газу з крупних родовищ, а якість відкритих запасів не заохочує до швидкого введення у розробку.
В загальній кількості видобувних запасів вуглеводнів, що є на Державному балансі корисних копалин України, понад половину становлять важковидобувні. Основні родовища перебувають на завершальній стадії розробки.
Негативна тенденція зменшення надходжень сирої нафти з Російської Федерації та дії керівництва нафтопереробних заводів, які належать іноземним власникам, протягом 2007 року зумовили зниження переробки нафти в Україні в цілому та виробництва нафтопродуктів до обсягу 13,8 млн. тонн, що на 3,1% менше 2006 року. Виробництво бензинів становило 4,2 млн. тонн, що на 5,9% більше ніж минулого року, дизпалива - 4,1 млн. тонн та мазуту - 3,3 млн. тонн, що, відповідно, на 2,7% та 6,9% менше 2006 року.
Транзит природного газу протягом 2007 року склав 115,2 млрд.куб.м, що на 10,4% менше ніж за 2006 рік.
Погіршився стан з розрахунків споживачів за природний газ через підвищення цін на газ для населення та підприємств комунальної теплоенергетики.
Протягом 2007 року, на 01.01.2008 споживачам України, за даними НАК "Нафтогаз України", реалізовано 28,0 млрд.куб.м природного газу вартістю 13235,0 млн.грн. Рівень оплати - 86,7%.
Заборгованість за спожитий з початку 2007 року природний газ на 01.01.2008 становила 1765,1 млн.грн.
Загальна заборгованість за спожитий природний газ з урахуванням боргів 1999 - 2007 рр. на 01.01.2008 - 5718,2 млн.грн.
Капіталоутворення
Протягом 2007 року підприємствами ПЕК, які належать до сфери управління Мінпаливенерго, за рахунок усіх джерел фінансування освоєно 7738,0 млн.грн. капітальних вкладень, що на 14,5% більше показника 2006 року.
З метою оптимізації регіональних перетоків в енергосистемі України, забезпечення видачі повної потужності атомних та гідроелектростанцій, підвищення надійності електропостачання Автономної Республіки Крим, м. Києва, Одеської області, передачі надлишкової електроенергії Західного регіону Центральному і Східному регіонам - вжито заходів з:
- забезпечення будівництва: ПЛ 750 кВ Рівненська АЕС - Київська, ПЛ 330 кВ Дністровська ГАЕС - Бар, ПЛ 330 кВ Луцьк-Північна-Тернопіль, ПЛ 330 кВ Західноукраїнська - Богородчани, ПЛ 330 кВ Аджалик - Усатово, ПС 330 кВ "Північна", ПС 330 кВ "Західна", переведення на напругу 330 кВ ПЛ Сімферополь-Севастополь з реконструкцією та розширенням підстанції "Сімферополь" і "Севастополь";
- будівництва: підстанції 750 кВ "Київська" з заходами ПЛ 750-330 кВ, ПЛ 110 кВ "Арциз-Болград".
У 2007 році введено в експлуатацію такі об'єкти:
- розширення ПС 330 кВ "Арциз" - роботи завершено в повному обсязі. 12.04.2007 об'єкт прийнято в експлуатацію. Введення в експлуатацію цього об'єкта підвищує надійність електропостачання споживачів південно-західної частини Одеської області та знижує необхідність обмежень електроспоживання в аварійних режимах.
- у серпні 2007 року Державною приймальною комісією прийнято в експлуатацію другий гідроагрегат Ташлицької ГАЕС. Основним завданням ГАЕС є збільшення маневрових потужностей і стабілізація управління режимами роботи об'єднаної енергетичної системи України, створення сприятливих умов для її інтеграції з європейською енергосистемою.
Бюджетні потоки в ПЕК
Слід зауважити на позитивні зрушення в оплаті податків до бюджетів усіх рівнів підприємствами ПЕК. За 12 місяців 2007 року підприємствами, які належать до сфери управління Мінпаливенерго, нараховано платежів до консолідованого бюджету на загальну суму 26669,1 млн.грн., при цьому сплачено до бюджетів усіх рівнів 28427,7 млн.грн., або 106,6% від суми нарахувань.
Рівень розрахунків галузей ПЕК з державним бюджетом за звітний період сягнув 107,1%, сума бюджетних надходжень від усіх галузей ПЕК становила 26610,8 млн.грн.
Науково-технічне забезпечення
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 7 квітня 1998 року
N 469 "Про затвердження Положення про державну атестацію науково-дослідних (науково-технічних) установ", зі змінами та доповненнями, та наказу Мінпаливенерго від 26.03.2007 N 167 "Про галузеву експертизу науково-дослідних (науково-технічних) установ Міністерства палива та енергетики України" здійснено експертизу діяльності науково-дослідних (науково-технічних) установ, що належать до сфери управління Міністерства. За даними анкетування робочими групами галузевих департаментів та експертною комісією Мінпаливенерго проаналізовано наукову (науково-технічну) діяльність установ, рівень наукового потенціалу та оцінено результати фінансово-економічної діяльності. Визначено показники рейтингу для кожної установи та розподіл за групами рейтингу. Результати експертизи діяльності галузевих наукових (науково-технічних) установ оформлено протоколом.
Атестацію галузевих інститутів необхідно застосовувати один раз на п'ять років. Результати попередньої державної атестації наукових та науково-технічних установ, які належать до сфери управління Мінпаливенерго, затверджено рішенням колегії Мінпаливенерго від 15 березня 2003 року N 2 п. 5. Атестації підлягають науково-дослідні (науково-технічні) установи, що внесені або претендують на внесення до Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави.
На замовлення Мінпаливенерго розроблено, погоджено галузевими департаментами, оприлюднено і обговорено громадськістю такі концепції та науково-технічні програми:
- Концепція наукового забезпечення розвитку енергетики;
- Концепція вдосконалення системи контролю та діагностування фізичного стану металу основного обладнання ТЕС і оновлення галузевої нормативно-технічної документації;
- Науково-технічні галузеві програми з питань забезпечення екологічної безпеки об'єктів паливно-ядерного циклу, тепло - та гідроенергетики.
Зазначені документи розроблено відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 27.07.2006
N 436-р "Про затвердження плану заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року" та наказу Мінпаливенерго від 8 вересня 2006 року
N 328 "Про виконання плану заходів на 2006-2010 роки щодо реалізації Енергетичної стратегії України на період до 2030 року".
На підставі зазначених концепцій у 2008 році заплановано розроблення відповідних галузевих програм:
- Програма науково-технічного забезпечення розвитку енергетики;
- Програма вдосконалення системи контролю та діагностування фізичного стану металу основного обладнання ТЕС і оновлення галузевої нормативно-технічної документації.
1. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., заступникам Міністра Лучнікову В.А., Макусі В.О., Фінансово-економічному департаменту (Грачова О.М.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.):
- вжити заходів до якнайшвидшого затвердження постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2006 N 705" у зв'язку з прийняттям Закону України від 28.12.2007
N 107-VI "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України".
Термін - до 1 квітня 2008 року.
- підготувати обґрунтовані матеріали та звернутись до НКРЕ з клопотанням про розроблення та затвердження порядку повернення енергопостачальним компаніям некомпенсованих витрат від застосування диференційованого тарифу у IV кварталі 2006 року та статті
18 Закону України від 29.06.2004
N 1914-IV "Про міський електротранспорт".
Термін - II квартал 2008 року.
- забезпечити удосконалення нормативно-технічної документації, яка регулює методологію формування нормативних витрат електроенергії та структури балансу електроенергії в електричних мережах.
Термін - протягом 2008 року.
2. Заступникам Міністрів Лучнікову В.А., Недашковському Ю.О., Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Шумкова Н.П.), Департаменту юридичного забезпечення (Насвіщук С.В.) - підготувати пропозиції про внесення змін до ст.
18 частини 1 Закону України від 16.10.97
N 575/97 "Про електроенергетику" стосовно законодавчого врегулювання порядку закупівлі товарів, робіт і послуг для суб'єктів електроенергетики.
Термін - 1 березня 2008 року.
3. Заступнику Міністра Макусі В.О, Фінансово-економічному департаменту (Грачова О.М.), Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.) - пожвавити роботу, спрямовану на розв'язання проблем довкола звільнення від оподаткування інвестиційної складової, що встановлюється НКРЕ, для реалізації інвестиційних проектів.
Термін - I квартал 2008 року.
4. Заступнику Міністра Лучнікову В.А., Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.) - організувати спільну з Луганською міською державною адміністрацією нараду з питань виробничої та фінансово-господарської діяльності ВАТ "Луганське енергетичне об'єднання".
Термін - 15 березня 2008 року.
5. Заступнику Міністра Лучнікову В.А., Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), Департаменту майнових відносин та реформування власності (Дроздов І.В.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.) спільно з Асоціацією "УкрТЕЦ" (Лисенко Г.І.) (за згодою) - створити робочу групу з питань розроблення першочергових законодавчих та нормативних актів стосовно реформування систем централізованого теплопостачання.
Термін - 15 березня 2008 року.
6. Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.) - підготувати проект розпорядження Мінпаливенерго про відновлення діяльності Робочої групи з питань реформування галузевої науки паливно-енергетичного комплексу України, складу та плану подальшої роботи.
Термін - 1 квітня 2008 року.
7. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., заступнику Міністра Макусі В.О., Департаменту майнових відносин та реформування власності (Дроздов І.В.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.), Департаменту юридичного забезпечення (Насвіщук С.В.) - забезпечити розроблення пропозицій до програми та плану приватизаційних зобов'язань під час продажу енергогенеруючих компаній та теплоелектроцентралей.
Термін - жовтень 2008 року.
Термін - 1 березня 2008 року.
9. Підтримати ДП НАЕК "Енергоатом" у питанні необхідності перегляду тарифу на електричну та теплову енергію, що виробляється АЕС України, на 2008 рік, з урахуванням наданих НКРЕ матеріалів щодо нагальних потреб Компанії.
10. Заступнику Міністра Макусі В.О., Фінансово-економічному департаменту (Грачова О.М.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Шумкова Н.П.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту юридичного забезпечення (Насвіщук С.В.) - надати пропозиції уповноваженим органам виконавчої влади щодо усунення колізії в нормативно-правових актах з питань ліцензування і тарифоутворення на теплопостачання.
11. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Нестеренко О.Г.), НАК "Нафтогаз України" (Дубина О.В.):
11.1. Вжити заходів з покращання розрахунків всіма категоріями споживачів за використаний природний газ.
Термін - протягом року.
11.2. Забезпечити виконання стратегічних програм збільшення обсягів власного видобутку нафти і газу, зокрема Національної програми "Нафта і газ України до 2010 року".
Термін - протягом року.
11.3. Забезпечити збільшення обсягів пошуково-розвідувальних робіт в українському секторі Чорного і Азовського морів з метою нарощування ресурсної бази видобутку і освоєння нафтогазових ресурсів.
Термін - протягом року.
12. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., заступнику Міністра Алієву Б.Х., Департаменту майнових відносин та реформування власності (Дроздов І.В.), НАК "Нафтогаз України" (Дубина О.В.) - надати на затвердження в установленому порядку пооб'єктні та узагальнені результати інвентаризації державного майна, що не підлягає приватизації станом на 31.12.2007 (які мають затверджені відповідними наказами Мінпаливенерго пооб'єктні інвентаризаційні описи (переліки майна) та підсумкові протоколи інвентаризаційних комісій) та на їхній основі забезпечити інвентаризацію зазначеного державного майна станом на 31.12.2006 відповідно до Порядку, затвердженого наказом Мінпаливенерго від 28.12.2006
N 532 "Про затвердження Порядку проведення інвентаризації державного майна, яке перебуває у сфері управління Мінпаливенерго, та надання відомостей до Єдиного реєстру об'єктів державної власності".
Термін - II квартал 2008 року.
13. Заступнику Міністра Павлуші С.М., Департаменту з питань євроінтеграції та міжнародного співробітництва (Бевз С.М.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.), ДП НЕК "Укренерго" (Ущаповський К.В.):
- розробити проект розпорядчого документа Кабінету Міністрів України щодо створення Міжвідомчої комісії з питань інтеграції ОЕС України до об'єднання енергосистем європейських країн.
Термін - I квартал 2008 року.
- забезпечити належні умови роботи Консультанту за завданнями інтеграції, передбаченими проектом TACIS "Підтримка інтеграції України до трансєвропейських електричних мереж" (Е-TEN).
Термін - постійно.
14. Фінансово-економічному департаменту (Грачова О.М.), керівникам підприємств паливно-енергетичного комплексу:
- пожвавити роботу з погашення заборгованості відповідно до Закону України від 23.06.2005
N 2711 "Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу";
- вжити заходів з фінансового оздоровлення збиткових підприємств та запобігання їх збиткової роботи.
Термін - постійно.
15. Заступнику Міністра Макусі В.О., Фінансово-економічному департаменту (Грачева О.М.), Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.) - звернутись до Міністерства фінансів з пропозицією стосовно внесення доповнення до статті
13 Закону України
"Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" в частині звільнення від застави ВАТ "Крименерго", яке залучає кредитні кошти від ЄБРР, з метою виконання кредитних зобов'язань проекту "Реконструкція електричних мереж напругою 0,4-110 кВ та підстанцій.
Термін - 20 лютого 2008 року.
16. Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), ДП НЕК "Укренерго" (Ущаповський К.В.) - сприяти застосуванню під час реалізації зазначених інвестиційних проектів з ЄБРР та ЄІБ схеми, за якою НКРЕ встановлює для бенефіціарів тариф на передачу та постачання електроенергії, тарифу - який враховує повернення кредиту і покриття витрат на реалізацію проекту.
Термін - протягом II кварталу 2008 року.
17. Заступникам Міністра Павлуші С.М., Макусі В.О., Лучнікову В.А., Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.) спільно з енергопостачальними підприємствами відповідних міст - забезпечити завершення розроблення та затвердження у встановленому порядку Галузевої програми будівництва, реконструкції, ремонту ліній електропостачання, підстанцій в напрямку міст та у містах, де відбуватимуться матчі Чемпіонату Європи з футболу 2012 року.
Термін - I квартал 2008 року.
18. Заступнику Міністра Недашковському Ю.О., Управлінню інформаційно-аналітичного забезпечення (Велітченко А.І.) організувати під головуванням Міністра нараду з питань:
- внесення змін до наказу Мінпаливенерго від 15.05.2007 N 242 "Про створення Координаційної групи з організації моніторингу світових напрямків функціонування та розвитку енергетичної сфери" у зв'язку з кадровими змінами;
- щодо прискорення розроблення Концепції системи моніторингу світових тенденцій в енергетичній сфері та організації роботи відповідних підрозділів в енергетичних компаніях.
Термін - 25 лютого 2008 року.
19. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., Департаменту майнових відносин та реформування власності (Дроздов І.В.) спільно з галузевими департаментами підготувати з обґрунтуванням:
- уточнені пропозиції про внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, а також переліки підприємств, які доцільно приватизувати;
- проекти розпоряджень Кабінету Міністрів України: "Про погодження складу наглядової ради Національної акціонерної компанії "Енергетична компанія України" та "Про погодження складу спостережної ради Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".
Термін - 1 квітня 2008 року.
20. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., Департаменту майнових відносин та реформування власності (Дроздов І.В.), Департаменту з питань електроенергетики (Меженний С.Я.), Департаменту з питань нафтової, газової та нафтопереробної промисловості (Нестеренко О.Г.), Департаменту ядерної енергетики та атомної промисловості (Шумкова Н.П.), Департаменту стратегічної політики та перспективного розвитку ПЕК (Борисов М.А.), Департаменту Юридичного забезпечення (Насвіщук С.В.):
- проаналізувати, прийняті Мінпаливенерго (за попередні періоди) рішення стосовно передачі з порушенням чинного законодавства державного майна (незавершеного будівництва) структурам недержавної форми власності.
Термін - 1 квітня 2008 року.
- прийняти заходи стосовно повернення зазначеного майна до державної власності.
Термін - 1 травня 2008 року.
21. Департаменту кадрової політики та організаційно-документального забезпечення (Прокопенко І.О.), Департаменту Юридичного забезпечення (Насвіщук С.В.) - підготувати пропозиції щодо внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.98
N 2099 "Про заходи щодо закріплення кадрів в електроенергетиці", в частині визначення енергетичного стажу для працівників енергетичних підприємств і компаній, які мають наукову ступінь.
Термін - 1 квітня 2008 року.
22. Першому заступнику Міністра Бугайову О.А., заступнику Міністра Недашковському Ю.О., Департаменту фізичного захисту, пожежної безпеки та безпеки життєдіяльності (Міщенко В.В.) - створити у Мінпаливенерго дві функціональні підсистеми Єдиної системи цивільного захисту:
- атомної енергетики та паливно-енергетичного комплексу;
- нафто- та газорозвідки, видобування і переробки сировини, транспортування на нафто- і газопроводах.
Термін - 15 березня 2008 року.
23. НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.):
- розробити Програму скорочення споживання природного газу енергогенеруючими компаніями НАК "Енергетична компанія України".
Термін - 1 березня 2008 року.
- забезпечити належну роботу підпорядкованих енергогенеруючих компаній, відповідно до Прогнозного балансу електроенергії, палива та витрат енергогенеруючих компаній ТЕС на 2008 рік;
Термін - протягом року.
- зменшити технологічні витрати електроенергії на 0,5 млрд.кВт.г, у порівнянні з показниками 2007 року.
Термін - протягом року.
24. НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.), ВАТ "Укргідроенерго" (Поташник С.І.) - продовжити будівництво Дністровської ГАЕС, забезпечивши введення дослідного першого гідроагрегату в режимі синхронного компенсатора.
Термін - 20 грудня 2008 року.
25. НАК "Енергетична компанія України" (Зіневич В.О.), генеральним директорам енергогенеруючих компаній:
- забезпечити щомісячну інвентаризацію залишків вугілля на складах електростанцій на перше число місяця, наступного за звітним;
- спільно із залученням незалежних експертних організацій здійснювати щоквартальну інвентаризацію складських запасів вугілля.
26. Головам правлінь ВАТ "Чернівціобленерго" (Команяк Я.Я.), ВАТ "Миколаївобленерго" (Соркін Б.В.) - забезпечити зниження фактичних втрат електроенергії до рівня нормативних.
27. Затвердити:
- результати експертизи науково-дослідних (науково-технічних установ), які належать до сфери управління Мінпаливенерго (Додаток N 1), та вважати їх такими, що отримали державну атестацію.
- Концепцію вдосконалення системи контролю та діагностування фізичного стану металу основного обладнання ТЕС і оновлення галузевої нормативно-технічної документації (Додаток N 2).
- Концепцію наукового забезпечення розвитку енергетики (Додаток N 3).
28. Керівникам підприємств, установ, організацій ПЕК:
- завершити розроблення Планів ліквідації та локалізації аварій та аварійних ситуацій (ПЛАС) на потенційно небезпечних об'єктах електроенергетичного, атомно-промислового та нафтогазового комплексу;
вжити дієвих заходів щодо:
- дотримання регламентів оглядів, поточних і планових ремонтів, модернізації, заміни морально застарілого та фізично зношеного обладнання;
- застосування сучасних, надійних систем пожежної безпеки, зокрема протипожежної автоматики, під час заміни систем, які відпрацювали свій ресурс, та комплектації нових пускових блоків та інших об'єктів;
- забезпечення фінансування заходів з охорони праці та пожежної безпеки у повному обсязі згідно з планами;
- дотримання норм і гарантій, передбачених законодавством, Генеральною та Галузевими угодами у сфері оплати праці;
- посилити увагу до стану виконавської дисципліни у підпорядкованих колективах, забезпечити безумовне і своєчасне виконання контрольних завдань.
29. Керівникам підприємств, установ та організацій, які належать до сфери управління Мінпаливенерго та до яких здійснюється управління корпоративними правами, забезпечити:
- розроблення та впровадження у 2008 році дієвих організаційно-технічних заходів зниження технологічних витрат електроенергії в електричних мережах;
Термін - до 1 квітня 2008 року.
- відповідно до Закону України
"Про звернення громадян" щоденний моніторинг за організацією роботи зі зверненнями, заявами, скаргами та пропозиціями громадян; вжити дієвих заходів, спрямованих на усунення причин, що призводять до повторних і колективних звернень.
Термін - постійно.
30. Відділу взаємодії з Верховною Радою України та зв'язків з громадськістю (Постніков С.М.), Сектору взаємодії із засобами масової інформації (Ди Ф.В.) - забезпечити оприлюднення рішення колегії на веб-сайті Мінпаливенерго, в інформаційному бюлетені "Відомості Міністерства палива та енергетики України" та інших засобах масової інформації.
Додаток N 2
до рішення колегії
Мінпаливенерго
14.02.2008 N 1.1
ЗАТВЕРДЖУЮ
Міністр палива
та енергетики України
Ю.В.Продан
КОНЦЕПЦІЯ
вдосконалення діючої системи контролю та діагностування фізичного стану металу основного обладнання ТЕС і оновлення галузевої нормативно-технічної документації
1. Вступ
Ця Концепція розроблена на замовлення Міністерства палива та енергетики України у відповідності з планом наукових та науково-технічних робіт, затвердженим Міністром палива та енергетики України 13.04.2006. Підставою для включення в план і виконання цієї роботи стало розпорядження Кабінету Міністрів України від 11.06.2003 р.
N 351-р, згідно з яким до невідкладних завдань віднесено вирішення питань надійності і безпечної експлуатації обладнання, конструкцій, споруд та інженерних мереж, які відпрацювали проектні терміни, і визнана необхідність першочергового забезпечення надійної і безпечної експлуатації об'єктів, від яких залежить задоволення базових потреб життєдіяльності країни або які становлять підвищену техногенну та екологічну небезпеку. До них, у тому числі, віднесені і об'єкти теплоенергетики [1].
Концепція спрямована на забезпечення науково-технологічного розвитку і технічного регулювання у сфері моніторингу стану металу основного обладнання теплових електростанцій (ТЕС) протягом тривалої експлуатації, як одного з головних чинників забезпечення надійності роботи ТЕС і управління ресурсом металу.
Концепція визначає основні засади і напрями розвитку системи контролю та діагностування металу обладнання теплових електростанцій, вдосконалення нормативної бази з моніторингу стану металу і спрямована на забезпечення надійності обладнання на всіх етапах життєвого циклу, у тому числі під час експлуатації понад нормативні терміни.
Концепція є інструментом реалізації державної політики у сфері надійності і технологічної безпеки енерговиробництва на теплових електростанціях.
Стратегія розвитку нормативної бази передбачає необхідність використання новітньої апаратури і технологій діагностування, які мають відповідати міжнародним стандартам, враховувати необхідність комплексного підходу до оцінки технічного стану об'єктів і прогнозування залишкового ресурсу вузлів і деталей енергообладнання.
Концепція визначає проблеми у сфері контролю металу, причини їх виникнення, стратегію і основні напрямки їх розв'язання з одночасним вдосконаленням нормативної бази.
Положення цієї Концепції повинні враховуватися під час проведення досліджень, розробки методів, критеріїв і апаратури, при виконанні робіт із створення, перегляду, оновлення або відміни чинних нормативних документів.
Для реалізації завдань Концепції передбачається залучити бюджетні кошти, консолідовані фінансові ресурси зацікавлених підприємств і об'єднань різних форм власності та інші, не заборонені законодавством, джерела фінансування.
2. Загальні положення
Концепція вдосконалення діючої системи контролю та діагностування фізичного стану металу основного обладнання ТЕС і оновлення нормативно-технічної документації відповідає вимогам директивних документів із забезпечення надійної роботи ТЕС і визначає основні засади побудови і напрями подальшого розвитку системи контролю металу. Вона спрямована на досягнення високої ефективності робіт з управління ресурсом обладнання.
Концепція є основою створення програми, яка має стати інструментом реалізації заходів з вдосконалення системи спостереження за станом металу під час тривалої експлуатації енергетичного обладнання, здійснення державної технічної політики у цій сфері. Положення цієї Концепції повинні враховуватися всіма суб'єктами, що здійснюють контроль металу, розробку документів з технічного регулювання у цій сфері, а також під час планування НДР, розроблення та затвердження програмних документів і конкретних заходів з питань вдосконалення системи моніторингу фізичного стану обладнання ТЕС.
Концепція аналізує проблеми існуючої системи контролю металу, стратегію і основні шляхи їх розв'язання, а також принципи забезпечення її постійної адаптації до нових умов експлуатації і останніх досягнень науки і техніки. Для реалізації завдань Концепції передбачається залучити потенціал наукових, налагоджувальних організацій, фахівців енергетичних об'єднань і електростанцій. Стратегія розвитку повинна базуватися на використанні новітніх технологій, які відповідають міжнародним стандартам.
................Перейти до повного тексту