1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
03.09.2007 N 38
Про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики Міністерством палива та енергетики України
На виконання Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі - Закон) та на підставі звернень суб'єктів господарювання Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва здійснив експертизу регуляторного акта - наказу Міністерства палива та енергетики України від 23.09.2002 N 554 "Про проведення експертизи електротехнічного обладнання, пристроїв та приладів" (далі - Наказ) і
ВСТАНОВИВ:
Мінпаливенерго пунктом 1 Наказу зобов'язав енергопостачальних та енергогенеруючих компаній здійснювати придбання електротехнічного обладнання, пристроїв та приладів, вказаних в додатку 1 Наказу, тільки за наявності експертного висновку про відповідність їх функціональних показників умовам експлуатації та вимогам нормативних документів і діючих галузевих стандартів для електротехнічного обладнання пристроїв та приладів (імпортного, а також вітчизняного виробництва, яке виробляється для інших відомств) або ж за наявності технічних умов, узгоджених в установленому порядку з Мінпаливенерго.
Поряд з цим, пунктами 2 і 3 Наказу затверджені перелік видів електротехнічного обладнання, яке підлягає обов'язковій експертизі, та організації-експерти, які її здійснюють, а також затверджена форма заявки на проведення даної експертизи.
По-перше, положеннями Наказу передбачено отримання постачальниками електротехнічного обладнання додаткового документа (існування якого не передбачено вимогами чинного законодавства), без якого енергопостачальні та енергогенеруючі компанії не мають права придбавати необхідне для їх діяльності обладнання. Тобто, Наказ встановлює обов'язок певних суб'єктів господарювання у сфері електроенергетики вчиняти відповідні дії, які призводять до матеріальних та часових витрат суб'єктів господарювання, що в свою чергу впливає на їх господарську діяльність.
За наведених вище підстав, Наказ є регуляторним актом, який встановлює норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, і тому підпадає під сферу дії цього Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
По-друге, відносини, що виникають у процесі підтвердження відповідності продукції, систем якості, систем управління якістю, систем управління довкіллям, персоналу вимогам, встановленим законодавством України, і поширюється на виробників та постачальників продукції незалежно від форм власності і видів діяльності, на органи з сертифікації, випробувальні лабораторії, а також відповідні органи державної влади, регулюються Законом України "Про підтвердження відповідності".
У розумінні статті 1 Закону України "Про підтвердження відповідності" продукція - будь-якій виріб, процес чи послуга, що виготовляється, здійснюється чи надається для задоволення суспільних потреб.
Електротехнічне обладнання, пристрої та прилади підпадають під сферу дії цього Закону, та проходять процедуру сертифікації, за допомогою якої визнаний в установленому порядку орган документально засвідчує відповідність продукції, встановленим законодавством вимогам шляхом видачі документа (декларація про відповідність або сертифікат відповідності) на основі рішення, яке приймається після проведення відповідних (необхідних) процедур оцінки відповідності, що довели виконання встановлених вимог.
Отримання інших документів, які доказують відповідність функціональних показників певної продукції умовам експлуатації та вимогам нормативних документів і діючих галузевих стандартів, як зазначено у пункті 1 Наказу, чинним законодавством у сфері підтвердження відповідності та електроенергетики не передбачено.

................
Перейти до повного тексту