- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27.06.2013 № 37
Про енергоефективність у житлово-комунальному господарстві
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та
житлово-комунального господарства
№ 296 від 08.07.2013 )
Заслухавши питання "Про енергоефективність у житлово-комунальному господарстві", колегія відзначає, що протягом 2012 року та першого півріччя 2013 року Мінрегіоном України разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями проводилася певна робота щодо формування та реалізації державної політики у сфері енергоефективності та ресурсозбереження в житлово-комунальному господарстві.
Колегія констатувала, що однією з найгостріших проблем галузі є нераціональне та неефективне використання паливно-енергетичних ресурсів підприємствами. Втрати теплової енергії під час транспортування споживачеві становлять 25% (норматив втрат 13%). Фактичні втрати теплової енергії на всіх етапах її виробництва, транспортування сягають 45% (норматив - 23,6%), або марно витрачаються понад 3,7 млрд.куб.м природного газу. Зношеність обладнання на підприємствах комунальної теплоенергетики суттєво впливає на ефективність вироблення теплової енергії. Середній коефіцієнт корисної дії котлів, що експлуатуються, становить 82%. Не досягнуто 100-відсоткового рівня оснащення підприємств теплоенергетики технологічними засобами обліку.
Витоки та невраховані витрати води в системах водопостачання склали 28,9% від поданої води у мережу. Втрати води в мережах становлять понад 40% і в окремих випадках досягають 70% від поданої в систему води. Питомі витрати електроенергії на 1 куб. метр води в 2,5 раза більші, ніж у європейських країнах (0,75 та 0,3 кВт/год. відповідно). Лише 75% відсотків підприємств оснащено лічильниками.
Причиною такої ситуації є незадовільний фінансовий стан підприємств галузі. До складу тарифів на житлово-комунальні послуги входить стрімко зростаюча вартість паливно-енергетичних ресурсів. Як наслідок, підприємства галузі з року в рік отримують все менше коштів на модернізацію та реконструкцію, проведення капітальних ремонтів, впровадження енергозберігаючих заходів тощо.
Одним із основних завдань
Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства є забезпечення беззбиткового функціонування підприємств галузі. Проте підприємства житлово-комунального господарства залишаються збитковими. За даними Ради міністрів АР Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, з початку 2013 року підприємства галузі отримали збитки у сумі 1657,6 млн.грн., порівняно з аналогічним періодом минулого року зросли на 21,4%, або на 292,5 млн.грн. Найбільших збитків зазнали підприємства комунальної теплоенергетики - 1199,7 млн.грн. та водопровідно-каналізаційного господарства - 373,6 млн.грн. Заборгованість за енергоносії у загальній сумі кредиторської заборгованості становить 13,9 млрд.грн. (або 65%), у тому числі за газ - 11,5 млрд.грн., за електроенергію - 2,4 млрд. гривень.
Технічні характеристики більшості житлових будинків в Україні не відповідають сучасним вимогам щодо показників споживання енергоресурсів й умов комфорту. Ефективність використання енергетичних ресурсів у житловому фонді України в 3 - 5 разів нижча, ніж у розвинутих країнах.
Одним із шляхів раціонального та економного використання ресурсів є їх облік, насамперед оснащення житлового фонду засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії.
Станом на 01.01.2013 будинковими засобами обліку холодної води оснащено 47757 будинків (або 24% від потреби). Необхідно оснастити 115178 будинків. Найвищі показники оснащення в областях: Івано-Франківській (66,6%), Тернопільській (52%), м. Києві (90,6%). Найнижчі показники у Запорізькій (9%), Львівській (8,7%), Полтавській (5,0%), Рівненській (4,7%), Херсонській (6,1%), Черкаській (8,7%) областях.
Будинковими засобами обліку гарячої води оснащено 8575 будинків (або 19% від потреби). Необхідно оснастити 31006 будинків. Найвищі показники оснащення у Рівненській (100%), Миколаївській областях (49%), м. Києві (46,4). Найнижчі показники у Луганській (1,2%), Харківській (2,2%), Хмельницькій (4,1%) областях, м. Севастополі (0,7%).
Будинковими засобами обліку теплової енергії та регуляторами температури оснащено 34061 будинок (або 50% від потреби). Необхідно оснастити 68018 будинків. Найвищі показники оснащення в областях: Вінницькій (73,8), Дніпропетровській (39,8%), Кіровоградській (39,3%), Львівській (64,0%), Хмельницькій (40%), м. Києві (31,1%). Найнижчі показники оснащення у Луганській (14,2%), Рівненській (13,8%), Тернопольській (7,7%) областях, м. Севастополі (13,1%).
Комплексного підходу вимагає проведення термомодернізації житлового фонду, насамперед реформування відносин у житловій сфері. Наразі суттєво уповільнились темпи створення ефективного, організованого власника житла, що є основною передумовою надання фінансової підтримки при термомодернізації житлового фонду. Станом на 01.01.2013 в Україні створено 15731 об'єднання, що становить 78% від показників відповідно до
Загальнодержавної програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009 - 2014 роки . Значно уповільненими ці темпи залишаються і в 2013 році.
Позитивним прикладом є фінансування у 2012 році 11 ОСББ відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012
№ 599 "Про Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для пільгового кредитування юридичних осіб, у тому числі об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, для проведення реконструкції, капітального та поточного ремонту об'єктів житлово-комунального господарства".
На сьогодні здійснюється реалізація проектів модернізації об'єктів житлово-комунального господарства у багатьох містах за підтримки міжнародних проектів, співфінансування з державного та місцевих бюджетів. Проте у більшості регіонів не налагоджено системної роботи щодо впровадження енергоефективних проектів на підприємствах галузі.
ВИРІШИЛА:
1. Департаменту стратегії реформування та розвитку житлово-комунального господарства (Олійник Н.І.):
забезпечити:
підготовку проекту наказу "Про утворення Робочої групи експертів у сфері енергоефективності та енергозбереження у житлово-комунальному господарстві" та затвердити план її роботи
термін - липень 2013 року;
супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо обов'язкового комерційного обліку та вдосконалення відносин у сфері житлово-комунальних послуг"
термін - жовтень 2013 року;
роботу з удосконалення законодавства з питань створення і функціонування об'єднань співвласників багатоквартирних будинків та розроблення і прийняття необхідних проектів нормативно-правових актів
термін - протягом року;
розроблення та внесення на розгляд Верховної Ради України проекту Закону України щодо особливостей здійснення права власності у багатоквартирному будинку
термін - грудень 2013 року;
внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 31.05.2012
№ 599 "Про Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для пільгового кредитування юридичних осіб, у тому числі об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, для проведення реконструкції, капітального та поточного ремонту об'єктів житлово-комунального господарства"
термін - грудень 2013 року;
супроводження проекту Закону України "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України" (щодо погашення пільгового кредиту), внесеного депутатом Ю.І. Гержовим на розгляд Верховної Ради України
термін - грудень 2013 року;
координацію перегляду та актуалізацію регіональних програм енергозбереження та енергоефективності у житлово-комунальному господарстві у частині доповнення їх інноваційними заходами, спрямованими на підвищення енергоефективності житлово-комунального господарства
термін - грудень 2013 року;
активізацію роботи щодо поширення досвіду реалізації заходів з енергоефективності в житлово-комунальному господарстві
термін - протягом року;
постійний аналіз стану енергоефективності галузі
термін - протягом року;
сприяння органам місцевого самоврядування та підприємствам галузі у розробленні та впровадженні інноваційно-інвестиційних проектів з енергоефективності
термін - протягом року;
координацію та методологічну підтримку щодо залучення інвестицій на модернізацію підприємств житлово-комунального господарства через механізми державно-приватного партнерства
термін - протягом року.
2. Управлінню економіки систем життєзабезпечення (Моїсєєв Д.В.):
забезпечити:
удосконалення нормативно-правового регулювання оплати робіт з періодичної повірки, обслуговування і ремонту квартирних засобів обліку води та теплової енергії, у тому числі з їх демонтажу, транспортування та монтажу після повірки, з метою забезпечення компенсації відповідних витрат суб'єктами, які фактично виконують такі роботи
термін - жовтень 2013 року;
методологічне забезпечення реформування галузевої економіки з метою створення умов для беззбиткової діяльності комунальних підприємств
термін - протягом року;
постійний аналіз фінансово-економічного стану підприємств галузі
термін - протягом року.
3. Департаменту житлової політики (Шаповаленко В.Г.):
забезпечити:
супроводження у Верховній Раді України проекту Закону України "Про енергетичну ефективність житлових та громадських будівель"
термін - протягом року;
................Перейти до повного тексту