1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА
РІШЕННЯ
04.04.2014 № 27
Про необхідність усунення Міністерством екології та природних ресурсів України порушень принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
Відповідно до статті 30 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та на підставі звернення суб'єкта господарювання Державна служба України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва здійснила експертизу наказу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 09.03.2006 № 108 "Про затвердження Інструкції про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.03.2006 за № 341/12215, та встановила наступне.
Порядок отримання дозволів на здійснення викидів в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002 № 302 "Про затвердження Порядку проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців, які отримали такі дозволи" (далі - Постанова).
Постановою визначено перелік документів і дій, які необхідно подати та здійснити для отримання відповідного дозволу, зокрема документи, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин.
Інструкцію про загальні вимоги до оформлення документів, у яких обґрунтовуються обсяги викидів, для отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами для підприємств, установ, організацій та громадян-підприємців затверджено наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України від 09.03.2006 № 108 (далі - Інструкція).
Проте, за результатами експертизи зазначеного наказу встановлено, що Інструкція окрім вимог до оформлення документів також містить положення щодо необхідності подання до заяви висновку комплексної державної експертизи, а для об'єктів, затвердження проектів будівництва яких у межах законодавства України не потребує висновку комплексної державної експертизи, - позитивні висновки державної санітарно-гігієнічної та державної екологічної експертиз.
Подання зазначених вище висновків суперечить чинному законодавству, що призводить до додаткового навантаження на суб'єктів господарювання.
Так, Закон України "Про планування і забудову територій", який встановлював необхідність одержання висновку комплексної державної експертизи втратив чинність згідно із Законом України "Про регулювання містобудівної діяльності" від 17.02.2011 № 3038-VI (далі - Закон), що на сьогоднішній день визначає правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
У свою чергу, статтею 31 Закону передбачено, що експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування. При цьому до проведення експертизи залучаються (в тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Обов'язковій експертизі підлягають проекти будівництва об'єктів, які, зокрема, належать до IV і V категорій складності, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення.
Проекти будівництва об'єктів I - III категорій складності не підлягають обов'язковій експертизі. Відповідна експертиза проводиться виключно за рішенням замовника.
При цьому Прикінцевими положеннями Закону були внесені зміни до законів України "Про екологічну експертизу" та "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення", відповідно до яких експертиза проектів будівництва здійснюється відповідно до статті 31 Закону.
Згідно з Порядком затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011 № 560, експертна організація за результатами проведеної експертизи надсилає її замовникові письмовий звіт.
У зв'язку з цим законодавством передбачена експертиза проектів будівництва, тому поняття комплексної державної експертизи у сфері будівництва сьогодні не існує, а підтвердження дотримання вимог до санітарного і епідеміологічного благополуччя населення та екології для проектів будівництва об'єктів I - III категорій складності здійснюється виключно за рішенням замовника в рамках експертизи проектів будівництва.

................
Перейти до повного тексту