1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
17.05.2005 N 21
Про підведення підсумків роботи житлово-комунального господарства в зимових умовах 2004-2005 років та завдання з підготовки до роботи в зимових умовах 2005-2006 років
( Введено в дію Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства N 82 від 31.05.2005 )
Заслухавши і обговоривши питання "Про підведення підсумків роботи житлово-комунального господарства в зимових умовах 2004-2005 років та завдання з підготовки до роботи в зимових умовах 2005-2006 років", колегія відзначає стале проходження минулого опалювального сезону.
Цьому сприяла напружена робота з виконання рішення колегії Комітету від 21.09.04 N 40 "Про хід виконання заходів з підготовки об'єктів житлово-комунального господарства до роботи в зимових умовах 2004-2005 років" усіх підприємств житлово-комунального господарства у тісній співпраці з органами місцевого самоврядування та органами місцевої виконавчої влади.
Нижчими темпами, ніж загалом по Україні, проходила робота з комплексної підготовки житлових будинків у Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Запорізькій областях та м. Севастополі, об'єктів теплопостачання - у Волинській, Дніпропетровській, Запорізькій, Миколаївській, Сумській, Херсонській, Хмельницькій областях та АР Крим, об'єктів водопровідно-каналізаційного господарства - в АР Крим, Запорізькій, Чернівецькій, Черкаській областях та у м. Севастополі, об'єктів міського електротранспорту - в АР Крим, Дніпропетровській, Київській, Луганській, Миколаївській областях та з підготовки дорожньо-мостового господарства - в АР Крим, Дніпропетровській, Запорізькій, Львівській, Одеській, Херсонській, Чернівецькій областях.
Незважаючи на окремі недоліки в підготовці, 15 жовтня 2004 року опалювальний сезон розпочався практично в усіх регіонах.
У ході опалювального сезону Комітетом здійснювався постійний моніторинг стану справ з опаленням житла та соціальної сфери, розрахунків за спожиті енергоносії та надані житлово-комунальні послуги. Двічі на місяць, а в грудні-січні - потижнево проводилися селекторні наради за участю представників центральних і місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Було запроваджено щоденне оперативне інформування облдержадміністраціями про виникнення надзвичайних та аварійних ситуацій на об'єктах галузі.
Опалювальний сезон у країні пройшов без значних збоїв, за винятком деяких регіонів, зокрема у містах Львові, Дніпропетровську, Харкові, Севастополі, Стаханові Луганської області, Костянтинівці та Ясинуватій Донецької області, Київській, Кіровоградській, Миколаївській, Харківській областях, де з технічних причин та через заборгованість за спожиті енергоносії призупинялося теплопостачання об'єктів житлового фонду та соціальної сфери.
Усього за опалювальний період тимчасово (протягом 2-3 діб) не працювало 97 котелень, без теплопостачання залишалися 1331 житловий будинок, 36 лікарень, 79 навчальних закладів та 85 дитячих садків.
Однією з умов сталого проходження опалювального сезону є дотримання споживачами належної платіжної дисципліни.
На початок опалювального сезону рівень розрахунків підприємств теплоенергетики за спожитий природний газ загалом по Україні підвищився з 58,7% (станом на 10 жовтня 2003 року) до 83,5% (станом на 10 жовтня 2004 року).
Взагалі протягом 2004 року підприємства комунальної форми власності спожили природного газу на суму 1,6 млрд.гривень, було сплачено близько 1,3 млрд.гривень. Рівень оплати в середньому по Україні становив 79%. Гірше розраховувались за спожитий природний газ підприємства Дніпропетровської (72%), Донецької (68%), Луганської (72%), Миколаївської (72%), Рівненської (68%) та Херсонської (73%) областей.
Заборгованість за електроенергію підприємств комунальної теплоенергетики з початку 2004 року збільшилася на 13,5 млн.грн. та станом на 01.01.05 складала 347,7 млн.гривень.
Збільшилась заборгованість за спожиту електроенергію порівняно з 2004 роком на підприємствах комунальної теплоенергетики Вінницької (на 1,4 млн.грн.), Донецької (на 5,6 млн.грн.), Житомирської (на 4,2 млн.грн.), Луганської (на 13,9 млн.грн.), Миколаївської (на 3,0 млн.грн.), Херсонської (на 2,1 млн.грн.) областей та м. Севастополя (на 2,7 млн.грн.).
Існують проблеми економічного характеру, узагальнюючим показником яких є прибутковість підприємств. Серед підприємств комунальної теплоенергетики, які у переважній більшості є збитковими (загалом по Україні цей показник складає 15,9%), позитивне значення цього показника у 2004 році досягнуто лише в Чернігівській (2,1%) та Запорізькій (0,1%) областях.
Заборгованість підприємств комунальної теплоенергетики за отримані енергоносії та їх збитковість виникає у зв'язку із неповним відшкодуванням чинними тарифами на теплову енергію витрат, пов'язаних з виробництвом, транспортуванням і збутом теплової енергії та несвоєчасними розрахунками споживачів за отримані послуги.
Виходячи з ситуації, що склалася, питання розрахунків за спожиті енергоносії було обговорено на засіданні колегії Комітету 25 січня п.р., де, зокрема, було рекомендовано регіональним управлінням житлово-комунального господарства разом з місцевими органами самоврядування переглянути схеми розрахунків за спожиту теплову енергію.
У минулому опалювальному сезоні тривав експеримент з проведенням розрахунків за спожитий природний газ через ДП "Газ-тепло". В умовах продовження експерименту працювало 74 підприємства.
Позитивним в експерименті за минулий період є стабільне і в повному обсязі забезпечення підприємств комунальної теплоенергетики природним газом, підвищення якості надання послуг теплозабезпечення. Розроблений і погоджений Держжитлокомунгоспом новий типовий договір між ДП "Газ-тепло" і теплопостачальними підприємствами дав можливість зняти низку суттєвих проблем у спільній роботі.
Разом з тим залишилося право ДП "Газ-тепло" в односторонньому порядку коригувати відсотки оплати за виробництво теплової енергії.
ДП "Газ-тепло" не взяло на себе відповідних зобов'язань щодо виділення необхідних коштів на модернізацію основних фондів теплопостачальних підприємств з метою зменшення газової складової і продовжує ухилятися від приведення чинних тарифів до 100%-вого відшкодування собівартості виробництва.
Кращі результати в ході експерименту показала спільна робота ДП "Газ-тепло" і підприємств ТКЕ в м. Армянську, де ДП "Газ-тепло" в оренду взято цілісний майновий комплекс.

................
Перейти до повного тексту