1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
28.05.2004 N 21
Про стан роботи щодо ліцензування господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, вантажів та багажу автомобільним транспортом загального користування та на таксі, забезпечення контролю виконання Ліцензійних умов та заходи щодо вдосконалення цієї діяльності
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 494 від 10.06.2004 )
Колегія Міністерства транспорту України відзначає, що Державним департаментом автомобільного транспорту створена нормативно-правова база ліцензування автоперевізної діяльності. Зокрема, розроблені, затверджені спільним наказом Держпідприємництва та Мінтрансу, зареєстровані в Мін'юсті Ліцензійні умови провадження зазначених видів господарської діяльності та Порядок контролю за додержанням цих Ліцензійних умов.
У структурі автоуправлінь сформовані підрозділи з ліцензування внутрішніх автомобільних перевезень, забезпечений добір керівників і спеціалістів цих підрозділів, створена матеріально-технічна база, розроблено необхідне програмне забезпечення.
Станом на 1 травня 2004 року на підставі діючих ліцензій на ринку транспортних послуг провадять діяльність 54,1 тис. ліцензіатів, які використовують 142,1 тис. транспортних засобів, на які оформлені ліцензійні картки.
Із загальної кількості суб'єктів господарювання, які отримали ліцензії, понад 41,5 тис., або 77% становлять фізичні особи, які експлуатують понад 58,5 тис. транспортних засобів, або 41% із загальної кількості автомобілів, на які видані ліцензійні картки. Кожен такий підприємець використовує для надання послуг у середньому 2 автомобілі.
Разом з тим, робота по здійсненню ліцензування автоперевезень має ряд недоліків та невирішених питань, що негативно впливають на показники якості надання перевізниками послуг, та не в повній мірі дозволяють вирішувати завдання щодо забезпечення безпеки перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом загального користування.
Основним недоліком діяльності діючої системи ліцензування є заявницький принцип видачі ліцензій, який без наявності механізму передліцензійної перевірки заявника не дозволяє виявити перевізників, які неспроможні належним чином організувати діяльність, не мають відповідної виробничої бази, рухомого складу та кваліфікованих спеціалістів.
У результаті до перевезення пасажирів і вантажів допускаються суб'єкти господарювання, які не забезпечують дотримання вимог щоденного технічного контролю та зберігання транспортних засобів, передрейсового медичного огляду, стажування та інструктажів з безпеки руху водіїв, що призводить до аварій з тяжкими наслідками.
Відсутність протягом довгого часу чинного порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов, а також механізму анулювання ліцензій знизила протягом 2000-2003 років рівень впливу Укравтотрансу на перевізників в частині виконання вимог, які впливають на безпечність перевезень.

................
Перейти до повного тексту