- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про стан та перспективи нормативно-правового забезпечення транспортної галузі
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства
транспорту
N 492 від 10.06.2004 )
Розглянувши питання "Про стан та перспективи нормативно-правового забезпечення транспортної галузі", колегія Міністерства транспорту відзначає, що у 2003 році та I кварталі 2004 року проведена певна робота щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення діяльності транспортно-дорожнього комплексу України.
За 2003 рік за час роботи III та IV сесій Верховної Ради України прийнято 11 законів, 3 укази Президента України, 33 постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України стосовно діяльності транспортної галузі.
Наказами Мінтрансу затверджено та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 53 відомчих нормативно-правових акти.
За I квартал 2004 року прийнято 5 законів України, 3 акти Президента України, 10 актів Кабінету Міністрів України.
Департаментом нормативно-правового забезпечення здійснюється постійний моніторинг законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради України з метою відстеження тих із них, що зачіпають інтереси галузі. У разі виявлення таких законопроектів, структурним підрозділам Мінтрансу надаються окремі доручення щодо їх опрацювання та визначення позицій Міністерства. Здійснюються організаційні та практичні заходи щодо адаптації транспортного законодавства до законодавства Європейського Союзу.
З Профільним комітетом Верховної Ради України, іншими комітетами, депутатськими фракціями та групами підтримується постійний зв'язок, готується необхідна інформація для представника Мінтрансу щодо законопроектів під час їх розгляду в комітетах та на пленарних засіданнях Верховної Ради.
Міністерство транспорту приймало безпосередню участь у розробці ряду законопроектів, внесених на розгляд Верховної Ради народними депутатами України та направлених на удосконалення діяльності транспортної галузі, зокрема, законопроектів: "Про транспортно-експедиторську діяльність", "Про автомобільні дороги", "Про врегулювання портової діяльності", "Про внесення змін до ст. 123 Кодексу України про адміністративні правопорушення", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів", "Про перелік об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", "Про автомобільний транспорт".
З метою підвищення рівня правового забезпечення діяльності Міністерства транспорту, підвідомчих підприємств, установ та організацій розроблено механізм подальшого удосконалення правової роботи юрисконсультів галузі, видано ряд наказів організаційно-розпорядчого характеру з цього питання.
Поновлено діяльність державного юридичного підприємства "Транслекс", основним завданням якого вбачається удосконалення транспортного законодавства, покращання ведення претензійно-позовної та правової роботи, виконання функцій галузевого центру правових експертиз.
Разом з тим, колегія відзначає, що нормативно-правова робота в галузі потребує суттєвого удосконалення.
Аналіз нормотворчої діяльності в транспортно-дорожньому комплексі свідчить, що керівництво державних департаментів авіаційного, автомобільного, морського і річкового транспорту, Укравтодору та структурних підрозділів центрального апарату Міністерства цій ділянці роботи ще приділяють неналежну увагу.
Так, із запланованих до розробки у 2003 році 11 законопроектів своєчасно подано до Кабінету Міністрів України лише 3, із 5 проектів постанов Кабінету Міністрів України з різних причин припинена підготовка 4 проектів, із 66 поданих на державну реєстрацію відомчих нормативно-правових актів у реєстрації було відмовлено 6.
Неналежним чином організована робота щодо ведення претензійно-позовної роботи у департаментах автомобільного, авіаційного, морського і річкового транспорту, контроль за виконанням укладених господарських договорів відсутній.
................Перейти до повного тексту