1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ АВТОМОБІЛЬНИХ ДОРІГ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
29.03.2007 N 18
Про інноваційний розвиток дорожнього господарства
( Рішення введено в дію Наказом Державної служби автомобільних доріг N 171 від 16.04.2007 )
Розглянувши інформацію про інноваційний розвиток дорожнього господарства, колегія Державної служби автомобільних доріг відзначає.
Пріоритетним напрямком інноваційного розвитку дорожнього господарства є впровадження сучасних матеріалів і технологій.
Одним з основних чинників, що впливають на темпи інноваційного розвитку галузі є наукова діяльність. Всі планові науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи (далі - НДДКР), що виконуються на замовлення Укравтодору, відповідають середньостроковим пріоритетним напрямам інноваційної діяльності в транспортно-дорожньому комплексі: вдосконаленню і розвитку нормативно-правової бази, розробці та впровадженню енергозберігаючих та ресурсозберігаючих технологій, розбудові міжнародних транспортних коридорів, розробці та впровадженню заходів з підвищення рівня безпеки та охорони праці, поліпшенню екології.
Фінансування НДДКР з 2000 року здійснюється за рахунок коштів, що виділяються з державного бюджету на будівництво, ремонт та утримання автомобільних доріг. У 2006 році на виконання НДДКР для дорожнього господарства Укравтодором було спрямовано 11,5 млн.грн.
Серед впроваджених за останні роки матеріалів і технологій щебенево-мастиковий асфальтобетон, модифіковані бітуми, холодний ресайклінг, метод віброрезонансного руйнування цементобетонного покриття, бітумно-емульсійні технології, матеріали для захисту бетонних конструкцій, матеріали для розмітки доріг на основі холодного і гарячого пластику, геосинтетичні матеріали, новітні гідроізоляційні матеріали тощо.
Щорічні планові завдання з впровадження нових матеріалів і технологій виконуються у повному обсязі, а по деяким позиціям перевиконуються.
Велика увага приділяється нормативному забезпеченню. За останні 5 років розроблено або поновлено 461 нормативних документів, в т.ч. 120 документів на нові матеріали і технології.
Основними виконавцями НДДКР (80% від загального обсягу) є організації, що належать до сфери управління Укравтодору: інститути "ДерждорНДІ" і "Укрдіпродор", УДВТП "Укрдортехнологія", ДНТЦ "Дор'якість". Крім того залучаються профільні учбові заклади: Національний транспортний університет (НТУ), Харківський національний автомобільно-дорожній університет (ХНАДУ), Національний університет "Львівська політехніка", а також наукові організації інших відомств. Загалом до виконання НДДКР щорічно залучаються більше 20 організацій.
Залишається проблема кадрового забезпечення галузевих наукових організацій, що негативно впливає на якість наукових розробок, гальмує інноваційні процеси. Станом на 1 січня 2007 року в організаціях наукового профілю, підпорядкованих Укравтодору, працювало 251 науковців, в т.ч. 2 доктори наук і 20 кандидатів наук.
З метою підвищення ефективності наукових розробок проводиться послідовна політика вдосконалення науково-технічної бази досліджень, яка спрямована на модернізацію випробувальної і діагностичної бази наукових організацій. Так, у 2006 році на ці цілі було виділено 11 млн.грн., а загалом за останні 5 років - 53,9 млн.грн.
Щорічно проводиться понад 12 науково-практичних конференцій та семінарів, де розглядаються нові матеріали та інноваційні технології.
Чимале значення в інноваційному розвитку галузі має технічне переоснащення дорожніх підприємств, що є передумовою впровадження нових технологій. Існуючий парк техніки дорожніх підприємств має знос біля 70%. Крім того, більшість нових технологій потребує нової техніки, якої немає у дорожніх господарствах. Тому, питання технічного переоснащення стоїть як ніколи гостро.
На технічне переоснащення державних підприємств у 2006 році було витрачено 187 млн.грн., що у 2,2 рази більше, ніж у 2005 році. У 2006 році ВАТ "ДАК "Автомобільні дороги України" закуплено 418 одиниць техніки. А всього за останні 5 років закуплено 2028 одиниць, що у відсотковому виразі відповідає оновленню 7% наявної техніки.
Відмічаючи позитивні тенденції інноваційного розвитку дорожнього господарства, слід відмітити фактори, що гальмують цей розвиток:

................
Перейти до повного тексту