1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ
З БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ
Р І Ш Е Н Н Я
27.02.2004 N 15
Про підсумки роботи Державного комітету України з будівництва та архітектури, підприємств та організацій будівельного комплексу України у 2003 році та основні завдання, що випливають з Послання Президента України до Верховної Ради України "Європейський вибір. Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002-2011 роки" та Програми діяльності Кабінету Міністрів України
Підсумовуючи результати роботи Державного комітету України з будівництва та архітектури, підприємств та організацій будівельного комплексу у 2003 році, колегія відзначає, що у минулому році продовжувалась реалізація завдань довгострокової стратегії, проголошеної Президентом України у своєму Посланні до Верховної Ради України "Європейський вибір. Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002-2011 роки" та Програми діяльності Кабінету Міністрів України.
Діяльність Держбуду України була спрямована на реалізацію основних завдань, визначених Положенням про Державний комітет України з будівництва та архітектури, насамперед - щодо участі у формуванні державної житлової політики, науково-технічної та економічної політики у сферах будівництва, промисловості будівельних матеріалів, архітектури та містобудування.
У минулому році в будівництві відбулись суттєві позитивні зрушення: освоєно 49,6 млрд. грн. капітальних вкладень, що на 27,7% більше ніж у 2002 році; обсяги виконаних підрядних робіт зросли на 26,5% і склали 13,3 млрд. грн. Введено 6,4 млн. кв. м житла, що на 5,9% більше ніж у 2002 році. Слід зауважити, що вперше за останні роки зростання обсягів інвестицій в основний капітал відбулось у всіх регіонах. Значне пожвавлення спостерігалось у сфері архітектури, інженерної та технічної діяльності. Зросли обсяги виробництва переважної більшості видів продукції підприємств промисловості будівельних матеріалів.
Важливою віхою минулого року було прийняття Верховною Радою України Господарського та Цивільного кодексів України, Законів України "Про іпотеку", "Про фінансово-кредитні механізми і управління майном при будівництві житла та операціях з нерухомістю", "Про іпотечне кредитування, операції з консолідованим іпотечним боргом та іпотечні сертифікати", які стали базовими для розроблення інших нормативних актів у сфері розвитку підприємництва, інвестиційної діяльності, контрактних відносин, становлення іпотечного кредитування та нових фінансово-кредитних механізмів залучення коштів у житлове будівництво.
Знято мораторій із застосування положень Закону України "Про майнову відповідальність за порушення умов договору підряду (контракту) про виконання робіт на будівництві об'єктів", який діяв протягом трьох років після прийняття цього Закону, що дало підстави для розроблення та впровадження відповідних механізмів його реалізації.
У першому читанні прийняті Верховною Радою України проекти Законів України "Про внесення змін та доповнень до Закону України "Про охорону культурної спадщини", "Про затвердження Загальнодержавної програми збереження та використання об'єктів культурної спадщини", внесено до Верховної Ради України проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудування".
Прийнято ряд нормативних актів Кабінету Міністрів України з питань збереження історичної забудови міст Одеси, Львова, Збаража, Глухова, Кам'янець-Подільського, Батурина, Жовкви та функціонування заповідників Кременецько-Почаївського, "Хотинська фортеця", "Чернігів стародавній".
Розроблено та внесено на розгляд до Кабінету Міністрів України проект Закону України "Про державне фінансування та цільове довгострокове кредитування будівництва житла", спрямований на розв'язання проблеми забезпечення житлом громадян, перш за все таких, які потребують соціального захисту, а також проекти постанов Кабінету Міністрів України, спрямовані на удосконалення контрактних відносин у будівництві: "Про Загальні умови укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві", "Про затвердження Особливих умов укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві за участю іноземних суб'єктів господарювання".
Продовжувалась робота щодо реалізації Генеральної схеми планування території України: проведено моніторинг її виконання, виконано аналіз розвитку території України, систем розселення, інженерно-транспортної інфраструктури, національної екологічної мережі, оздоровчо-рекреаційного та туристичного комплексів тощо.
Здійснювалось удосконалення нормативної бази з проектування сучасних житлових будинків, об'єктів соціального та культурного призначення, реконструкції житлових будинків перших масових серій, інженерного обладнання будинків і споруд, а також створення умов безперешкодного доступу людей з обмеженими фізичними можливостями до об'єктів соціальної інфраструктури. Запроваджувались у масове будівництво сучасні конструктивно-архітектурні системи на основі енерго-, ресурсозберігаючих технологій, прогресивних технічних та інженерних рішень. Надавалась методична допомога в реалізації галузевих та регіональних програм модернізації (ліквідації) аварійно-небезпечних будинків і споруд.
Здійснювались заходи щодо посилення контролю за дотриманням будівельних норм і правил, місцевих правил забудови, проектних рішень при розміщенні і будівництві об'єктів містобудування. Розроблено середньострокові пріоритетні напрями інноваційної діяльності у галузі будівництва, заходи до Галузевої програми поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на 2001-2005 роки, а також концепція технічного регламенту з підтвердження відповідності "Будівельні вироби".
Разом з тим є проблемні питання, які потребують розв'язання.
Темпи будівництва житла в Україні не відповідають завданням, визначеним Указом Президента України, і не є достатніми для розв'язання житлової проблеми в країні. Не забезпечується у повному обсязі виконання прогнозних показників розвитку житлового будівництва, встановлених Урядом України.
Залишається значним обсяг неоплачених замовниками робіт - сума боргу становить 1,6 млрд. грн., що негативно впливає на фінансовий стан будівельних підприємств, половина яких як і в 2002 році працювала збитково. Повільно скорочується заборгованість із виплати заробітної плати працівникам: станом на 1 січня 2004 року обсяг заборгованості із заробітної плати склав 146,5 млн. грн., що лише на 25,6% менше порівняно із 1 січня 2003 року. Більш дієвих заходів повинні вжити керівники будівельних корпорацій та підприємств сфери Держбуду щодо ліквідації збитковості та підвищення рентабельності підприємств.
Потребує перегляду відповідно до сучасних вимог містобудівної політики процедура проведення державної експертизи проектів будівництва як складової спрощення дозвільної системи у будівництві, а також законодавство про відповідальність за правопорушення у сфері містобудування, зокрема при виконанні будівельних робіт з порушеннями державних норм, стандартів та проектних рішень. Нерівномірним залишається містобудівне освоєння територій по регіонах, відстає від показників зарубіжних країн рівень заповідної справи в Україні.
Серйозного опрацювання вимагає питання стосовно ролі відповідних структурних підрозділів Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у визначенні стратегічних напрямів розвитку будівельного комплексу в регіонах.
З метою організації у 2004 році роботи Держбуду України над реалізацією завдань довгострокової стратегії, проголошеної Президентом України у Посланні до Верховної Ради України "Європейський вибір. Концептуальні засади стратегії економічного та соціального розвитку України на 2002-2011 роки", Програми діяльності Кабінету Міністрів України, Закону України "Про Державний бюджет України на 2004 рік", інших актів Глави Держави, Верховної Ради України та Уряду України, колегія Держбуду України
ВИРІШИЛА:
1. Схвалити Основні завдання та організаційно-технічні заходи Держбуду України на 2004 рік, Перелік проектів законодавчих актів і нормативно-методичних документів, які передбачається розробити у 2004 році, Перелік семінарів, конференцій, виставок та інших науково-технічних заходів, які планується проводити за участю або при підтримці Держбуду у 2004 році.
2. Першому заступникові Голови Комітету А. Беркуті, Управлінню економіки та стратегії розвитку будівельного комплексу (Т. Шарапова):
- продовжити разом із структурними підрозділами Комітету практику взаємодії з Комітетом Верховної Ради України з питань будівництва, транспорту, житлово-комунального господарства та зв'язку щодо поліпшення законодавчого забезпечення будівельної галузі;
- здійснювати аналіз результатів роботи будівельного комплексу з метою виявлення загальних тенденцій та підготовку пропозицій стосовно підвищення ефективності його діяльності;
- сприяти системності та послідовності впровадження заходів, спрямованих на створення ефективних фінансово-кредитних механізмів залучення коштів населення та довгострокових кредитів у житлове будівництво, у першу чергу, іпотечного кредитування, активізації інвестиційної діяльності суб'єктів господарювання;
- забезпечувати узагальнення прогнозних показників розвитку житлового будівництва на середньостроковий період (2005-2006 роки) Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
- сприяти створенню умов для реалізації громадянами конституційного права на житло шляхом розроблення відповідних нормативно-правових актів;
- удосконалювати нормативно-методичне забезпечення управління та економіки, організації будівельного виробництва, контрактних взаємовідносин, нормування праці та виробничих витрат матеріалів у будівництві;
- сприяти впровадженню у практику укладання підрядних контрактів у будівництві нормативних актів, що випливають з положень Господарського та Цивільного кодексів України, Закону України "Про майнову відповідальність за порушення умов договору підряду (контракту) про виконання робіт на будівництві об'єктів".
3. Першому заступникові Голови Комітету А.Беркуті, Управлінню цінової політики, експертизи та контролю вартості у будівництві (П.Губень):
- забезпечити розроблення нормативного акта щодо визначення вартості будівництва соціального житла;
- підготувати до подання в установленому порядку до Кабінету Міністрів України концептуальних засад проекту Закону України "Про державну експертизу проектів будівництва";
- здійснювати постійний контроль за правильністю визначення вартості робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації, які фінансуються за рахунок резервного фонду бюджету України;
- забезпечити методичне керівництво та здійснювати вибіркові перевірки дотримання службами Укрінвестекспертизи законодавчих та нормативних документів у галузі будівництва при проведенні комплексної державної експертизи проектів будівництва;
- своєчасно готувати та доводити до заінтересованих організацій інформацію щодо питомих вартісних показників будівництва об'єктів житла та соціального призначення, а також вартості будівельної продукції загалом та окремих її складових.
4. Першому заступникові Голови Комітету А.Беркуті, Управлінню організаційно-аналітичного забезпечення апарату (А.Григор) вжити заходів щодо:
- впровадження в практику роботи центрального апарату сучасних інформаційних технологій управлінської діяльності;
- розширення сфери та обсягів інформованості суб'єктів будівельної діяльності та громадськості про стан формування та реалізації державної житлової політики, державної науково-технічної та економічної політики у сферах містобудування, архітектури, будівництва та промисловості будівельних матеріалів;

................
Перейти до повного тексту