- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
05.04.2013 № 7
Про стан розвитку сфери автомобільного транспорту
Сьогодні в Україні експлуатується більше ніж 8,4 млн. од. автотранспортних засобів, з них 149,6 тис. од. ліцензованих (2 %).
Вантажних автомобілів налічується 1,25 млн. од., з яких ліцензовано для перевезень небезпечних вантажів 12,2 тис. од. (1 %). Більше 34 тис. од. (3 %) використовується в міжнародних перевезеннях.
На обліку в органах реєстрації перебуває більше 250 тис. од. автобусів, з яких 85,7 тис. од. мають ліцензійні картки, що становить 34,3 %.
З 6,9 млн. зареєстрованих в державі легкових автомобілів, 40,6 тис. од. мають право займатися наданням послуг у режимі таксі та 10,8 тис. од. на замовлення. Всього 51,4 тис. автомобілів, що становить 1 % від загальної кількості.
Станом на 01 березня 2013 року на ринку автоперевезень працюють 53,1 тис. ліцензіатів, з яких за видами діяльності:
- 20,3 тис. пасажирських перевізників (без таксі);
- 29,5 тис. таксі;
- 1,7 тис. перевізників небезпечних вантажів;
- 1,6 тис. вантажопасажирських перевізників.
Такий стан ринку вимагає розробки та реалізації стратегічних орієнтирів щодо подальшого розвитку і функціонування автомобільного транспорту України.
Необхідність розробки проекту акта зумовлена приведенням норм законодавства у відповідність до практики Європейського Союзу щодо регулювання у сфері автомобільного транспорту, а також потреб галузевого законодавства та забезпечення вирішення проблемних питань галузі, підвищення ефективності її роботи.
До основних новацій проекту можна віднести:
- запровадження вимог мати добру репутацію, відповідний фінансовий стан та професійну компетенцію для допуску на ринок перевезень;
- вимоги до персоналу автомобільного транспорту;
- унеможливлення здійснення регулярних перевезень без дозвільних документів під видом інших видів перевезень та запровадження оплатного вилучення за роботу без ліцензії та/або дозволу;
- визначення пріоритетів видів сполучення при формуванні маршрутної мережі;
- надання переваг при проведенні конкурсу перевізникам з власними новими транспортними засобами;
- допуск до участі в конкурсі перевізників, що мають власні або взяті у фінансовий лізинг автобуси, сумарна пасажиромісткість яких не менше 220 місць для сидіння;
- перехід на адресну допомогу громадянам України, що мають право на безкоштовний проїзд громадським транспортом;
- запровадження системи управління безпекою перевезень та проведення технічних розслідувань причин дорожньо-транспортних пригод;
- імплементація вимог ЄС до конструкції та технічного стану транспортних засобів, зокрема щодо обладнання їх системами безпеки;
- запровадження державного ринкового нагляду та контролю виробництва транспортних засобів та їхніх складових частин;
- унормування природоохоронної та ресурсозберігаючої діяльності на автомобільному транспорті;
- підвищення рівня відповідальності перевізників та застосування її до суб'єктів господарювання, що здійснюють автостанційну діяльність, за порушення законодавства про автомобільний транспорт.
Проект акта має врегулювати відносини між автомобільними перевізниками, автостанціями, підприємствами технічного сервісу, замовниками перевезень, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів.
Проект акта спрямований на створення цивілізованого ринку автотранспортних перевезень в Україні, що є передумовою створення єдиного економічного простору з іншими державами. Прийняття вищевказаних пропозицій суттєво підвищить привабливість галузі для інвестицій.
Законопроект був представлений 22.03.2013 на нараді під головуванням Міністра інфраструктури України В. В. Козака по вирішенню проблемних питань у галузі автомобільного транспорту.
Для врегулювання ринку таксомоторних перевезень Мінінфраструктури розроблений проект Закону України "Про перевезення на таксі", який спрямований на вирішення таких проблемних питань:
................Перейти до повного тексту