- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
РАХУНКОВА ПАЛАТА
МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Р І Ш Е Н Н Я
( Із змінами, внесеними згідно з Рішеннями Міжвідомчої
комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007
N 01/54рш від 20.12.2007 )
1. Затвердити Порядок включення підприємств, установ, організацій до переліку підприємств, установ, організацій, на базі яких проводиться навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель (додається).
2. Затвердити Порядок атестації викладачів, які проводять навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель (додається).
3. Затвердити склад атестаційної комісії при Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель (додається).
4. Опублікувати це рішення в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України.
Голова Комісії Перший заступник Голови Комісії Заступник Голови Комісії Секретар Комісії | В.Копилов О.Ткаченко М.Мельничук О.Костусєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Міжвідомчої
комісії з питань
державних закупівель
24.04.2007 N 01/6рш
ПОРЯДОК
включення підприємств, установ, організацій до переліку підприємств, установ, організацій, на базі яких проводиться навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та визначає порядок включення підприємств, установ, організацій до переліку підприємств, установ, організацій, на базі яких проводиться навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель (далі - Перелік).
1.2. Подання звернень для включення до Переліку може здійснюватися виключно навчальними закладами, зареєстрованими як такі відповідно до законодавства.
1.3. Міжвідомча комісія з питань державних закупівель утворює Атестаційну комісію та затверджує її склад.
1.4. Включення навчальних закладів до Переліку здійснюється Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель за наявності позитивного висновку Атестаційної комісії при Міжвідомчій комісії з питань державних закупівель (далі - Атестаційна комісія).
1.5. Атестаційна комісія є незалежною у своїй діяльності. Втручання у діяльність Атестаційної комісії та вчинення тиску на її членів забороняється.
1.5.1. Засідання Атестаційної комісії є легітимним, якщо на ньому присутні не менше двох третин осіб, що входять до її складу.
( Порядок доповнено підпунктом 1.5.1 згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
1.6. До своєї роботи Атестаційна комісія має право залучати представників відповідних органів державної влади, фахівців, науковців, експертів.
1.7. Навчання з питань організації та здійснення процедур закупівель - це проходження членами тендерних комітетів, спеціалістами у сфері державних закупівель чотириденного курсу навчання загальним обсягом 32 академічні години лекційних та практичних занять (типова програма додається - додаток 1).
1.8. Підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель - це проходження членами тендерних комітетів, спеціалістами у сфері державних закупівель дводенного курсу навчання загальним обсягом 16 академічних годин лекційних та практичних занять (типова програма додається - додаток 2).
1.9. Курс навчання або підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель члени тендерного комітету зобов'язані проходити не рідше одного разу на два роки.
( Підпункт 1.9 в редакції Рішення Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
1.10. Після проходження курсу навчання членам тендерного комітету за наявності відповідних підстав та відповідно до статті
17-3 Закону Тендерною палатою України видається свідоцтво встановленого зразка (форма додається - додаток 3).
1.11. Викладачами на курсах навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель можуть бути особи, які пройшли атестацію, що здійснюється Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель не рідше ніж один раз на два роки з метою визначення достатності їх освіти, кваліфікації та досвіду для підготовки кваліфікованих кадрів.
1.12. Перелік навчальних закладів, на базі яких проводиться навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, оприлюднюється Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель на її офіційному Інтернет-сайті.
1.13. Тендерна палата України відповідно до статті
17-3 Закону має право проводити курси навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, у тому числі за дистанційною формою.
1.14. Курси навчання та підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель за дистанційною формою Тендерна палата України проводить відповідно до положення, затвердженого Тендерною палатою України. Після закінчення таких курсів слухачам видається свідоцтво, передбачене статтею
12 Закону.
2. Порядок включення навчальних закладів до Переліку
2.1. Включення навчальних закладів до Переліку здійснюється за їх заявою (форма заяви - додаток 6).
2.2. До заяви додаються:
2.2.1. Установчі документи.
2.2.2. Копія свідоцтва про державну реєстрацію та копія довідки ЄДРПОУ.
2.2.3. Інформація про показники матеріально-технічного, науково-методичного забезпечення освітньої діяльності.
2.2.4. Інформація про кадрове забезпечення освітньої діяльності (необхідно надати інформацію про кадровий склад, інформацію щодо проходження викладачами атестації, що здійснюється Атестаційною комісією, копії відповідних договорів з викладачами).
2.2.5. Інформація про наявність досвіду надання послуг з навчання чи підвищення кваліфікації у сфері державних закупівель.
2.2.6. Інформація про наявність авторських методик, наукових розробок, прав інтелектуальної власності у сфері державних закупівель.
2.2.7. Програми курсу навчання та курсу підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2.2.8. Плани лекційних, практичних занять та екзаменаційні білети.
2.2.9. Примірник методичних матеріалів, якими будуть забезпечуватися слухачі курсів.
2.3. У разі, коли заявником подано документи не у повному обсязі чи з недостовірною інформацією, Атестаційна комісія повертає їх заявнику у двадцятиденний строк від дня надходження з відмовою у включенні до Переліку.
2.4. Атестаційна комісія після отримання документів має право перевірити фактичний стан матеріально-технічного, кадрового, навчально-методичного забезпечення, достовірність іншої поданої заявником інформації.
2.5. Після розгляду всіх документів Атестаційна комісія надає висновок щодо можливості включення заявника до Переліку, який підписується більшістю осіб, що входять до складу Атестаційної комісії.
( Підпункт 2.5 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
2.6. На підставі позитивного висновку Атестаційної комісії Міжвідомча комісія з питань державних закупівель приймає рішення про включення заявника до Переліку.
2.7. У висновку Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель зазначається:
- найменування навчального закладу;
- місцезнаходження навчального закладу, який включений до Переліку;
- ідентифікаційний код юридичної особи;
- дата прийняття та номер рішення про включення до Переліку.
2.8. Навчальні заклади включаються до Переліку строком на два роки.
2.9. Навчальні заклади, які за результатами розгляду документів не були включені до Переліку, мають право повторно подати документи для включення до Переліку не раніше ніж через 3 місяці з дати відмови.
2.10. Навчальні заклади, включені до Переліку, зобов'язані до 15 січня року, наступного за звітним, надавати Атестаційній комісії інформацію щодо проходження членами тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель в попередньому році.
3. Інші положення
3.1. Громадський контроль за наданням послуг з навчання чи підвищення кваліфікації підприємствами, установами, організаціями відповідно до статті
17-3 Закону здійснює Тендерна палата України.
3.2. На виконання статей
12 та
17-3 Закону Тендерна палата України видає свідоцтва встановленого зразка про проходження членами тендерного комітету навчання чи підвищення кваліфікації в навчальних закладах, включених до Переліку, який ведеться Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель.
3.3. За п'ять робочих днів до дати проведення курсів навчання чи підвищення кваліфікації навчальні заклади, що включені до Переліку, зобов'язані надати Тендерній палаті України інформацію щодо дати та місця проведення курсів, щодо плану занять та викладачів курсів, повідомити дату та час проведення іспиту.
3.4. З метою здійснення громадського контролю за навчальним процесом Тендерна палата України має право:
- направляти своїх представників на курси навчання чи підвищення кваліфікації для забезпечення контролю за навчанням;
- направляти своїх представників на курси навчання чи підвищення кваліфікації до складу екзаменаційних комісій навчальних закладів, що здійснюють навчання.
3.5. Після закінчення курсів навчання чи підвищення кваліфікації та складання іспитів навчальні заклади, що включені до Переліку, протягом 3 робочих днів зобов'язані надати Тендерній палаті України таку інформацію:
- план занять;
- список слухачів курсів (зазначається повна назва організації, прізвище, ім'я, по батькові слухачів курсів, контактні телефони);
- завірені копії екзаменаційних робіт слухачів курсів з оцінками викладачів.
3.6. За результатами аналізу документів, передбачених п. 3.5 цього Порядку, Тендерна палата України протягом десяти робочих днів з дня їх отримання приймає рішення про видачу слухачам курсів свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
3.7. У видачі свідоцтва слухачу курсів Тендерною палатою України може бути відмовлено у разі:
- виявлення Тендерною палатою України помилок при перевірці екзаменаційної роботи;
- невідповідності документів, поданих навчальними закладами, вимогам цього Положення.
3.8. Особа вважається такою, що пройшла курс навчання чи курс підвищення кваліфікації, тільки після отримання свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, виданого Тендерною палатою України за формами, встановленими додатками 3 та 4 цього Рішення.
Члени тендерних комітетів після проходження навчання чи підвищення кваліфікації, а також у разі заміни членів тендерних комітетів, повинні протягом двох робочих днів повідомити про це Комісію та надати (надіслати) копії відповідних документів.
( Пункт 3.8 доповнено абзацом другим згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/54рш від 20.12.2007 )
3.9. У разі виявлення Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель, Антимонопольним комітетом України, іншими органами, які відповідно до статті
37-2 Закону здійснюють контроль у сфері державних закупівель, порушень чинного законодавства з питань державних закупівель, у разі виключення членів тендерного комітету зі складу тендерного комітету Атестаційна комісія має право звернутись до Тендерної палати України з пропозицією анулювання свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації членами тендерного комітету.
3.10. З метою здійснення контролю за виконанням замовниками торгів вимог п. 7 ст.
12 Закону редакція Інформаційного бюлетеня Тендерної палати України при прийманні оголошень про заплановану закупівлю (проведення попередньої кваліфікації) має право перевіряти наявність у членів тендерних комітетів замовників торгів свідоцтва про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
3.11. У разі порушення навчальними закладами, що включені до Переліку, порядку організації та проведення навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель відповідно до вимог
Закону та цього Порядку, зокрема, проведення курсів не за затвердженими програмами, проведення занять викладачами, які не мають відповідного атестату, Тендерна палата України має право оскаржити дії таких навчальних закладів до Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель або в судовому порядку.
3.12. За результатами розгляду таких скарг Міжвідомча комісія з питань державних закупівель або суд можуть приймати рішення про виключення навчальних закладів з Переліку.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Міжвідомчої
комісії з питань
державних закупівель
24.04.2007 N 01/6рш
ПОРЯДОК
атестації викладачів, які проводять навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель
1. Загальні положення
1.1. Порядок атестації викладачів, які проводять навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель (далі - Порядок) розроблений на виконання статті
3-
3 Закону.
1.2. Цей Порядок регламентує порядок атестації викладачів, які проводять навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель, оформлення результатів і видачу відповідних атестатів, що підтверджують достатність їх освіти, кваліфікації та досвіду для підготовки кваліфікованих кадрів.
1.3. Атестація проводиться з метою визначення рівня освіти, кваліфікації та досвіду у сфері державних закупівель.
1.4. Атестація викладачів здійснюється Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель за наявності позитивного висновку Атестаційної комісії, склад якої затверджується рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель. Засідання Атестаційної комісії є легітимним, якщо на ньому присутні не менше двох третин осіб, що входять до її складу.
( Підпункт 1.4 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
1.5. За результатами атестації викладачам видається атестат (форма додається - додаток 5), який надає їм право викладати на курсах навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
1.6. У разі надходження до Атестаційної комісії численних звернень від слухачів курсів навчання чи підвищення кваліфікації з негативними відгуками про того чи іншого викладача Атестаційна комісія має право провести повторну атестацію цього викладача. У разі виявлення недостатнього рівня освіти та кваліфікації викладача Атестаційна комісія звертається до Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель з пропозицією анулювати атестат викладача.
2. Порядок подання заявок на проведення атестації
2.1. Особи, які виявили бажання бути викладачами курсів навчання чи підвищення кваліфікації та пройти атестацію викладачів, направляють Атестаційній комісії заяву (форма додається - додаток 7).
2.2. До заяви додаються такі документи:
I копія паспорта;
I копія диплома про вищу освіту;
I копії патентів, авторських свідоцтв тощо.
2.3. Після вивчення документів, поданих викладачами, Атестаційна комісія запрошує їх на атестацію.
3. Порядок проведення атестації викладачів
3.1. З метою визначення рівня освіти викладачів їх атестація проводиться через виконання атестаційних робіт шляхом надання письмових відповідей на питання, поставлені в атестаційних білетах.
3.2. Атестаційний білет складається з 10 тестових запитань і п'яти завдань, які потрібно розв'язати.
3.3. Для підготовки атестаційної роботи викладачам надається 2 академічні години.
( Пункт 3 в редакції Рішення Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
4. Підбиття результатів атестації
4.1. Підбиття результатів атестації здійснюється Атестаційною комісією протягом 5 робочих днів.
4.2. Підбиття результатів атестації викладачів проводиться на підставі атестаційної роботи.
( Підпункт 4.2 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
4.3. За результатами підбиття результатів атестації Атестаційна комісія надає висновок щодо можливості видачі атестатів викладачам, який підписується більшістю осіб, що входять до складу Атестаційної комісії.
( Підпункт 4.3 із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
4.4. На підставі позитивного висновку Атестаційної комісії Міжвідомча комісія з питань державних закупівель приймає рішення про видачу атестатів викладачам.
4.5. Інформація про видачу атестатів згідно із статтею
12 Закону України
"Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" оприлюднюється на офіційному Інтернет-сайті Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель протягом трьох робочих днів з моменту прийняття Міжвідомчою комісією з питань державних закупівель відповідного рішення.
4.6. Викладачі, які не пройшли атестації і не отримали атестатів, мають право пройти атестацію повторно не раніше ніж через 3 місяці з дати проведення першої атестації.
4.7. Атестаційні роботи заявників є конфіденційною інформацією і не підлягають наданню та (або) оприлюдненню.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Міжвідомчої
комісії з питань
державних закупівель
24.04.2007 N 01/6рш
СКЛАД
Атестаційної комісії
Лаба Володимир Степанович Голова Правління Тендерної палати України Член Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель |
Голова Комісії |
Стефановський Сергій Степанович Заступник Голови Антимонопольного комітету України Секретар Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель |
Член Комісії |
Ясінський Володимир Миколайович Головний консультант Комітету Верховної Ради України з питань фінансів та банківської діяльності Член Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель |
Член Комісії |
( Склад в редакції Рішення Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель
N 01/20рш від 21.09.2007 )
Додаток 1
до рішення Міжвідомчої
комісії з питань
державних закупівель
24.04.2007 N 01/6рш
ТИПОВА ПРОГРАМА
курсу навчання "Державні закупівлі в Україні"
N з/п |
Назва теми |
Кількість годин: |
лекції |
практичні |
разом |
1 |
Державна політика у сфері закупівель за державні кошти. Система функціонування державних закупівель в Україні. Громадський контроль у сфері державних закупівель |
1 |
- |
1 |
2 |
Законодавство України про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти |
2 |
- |
2 |
3 |
Порядок та основні умови планування закупівель |
1 |
- |
1 |
4 |
Повноваження та функції тендерного комітету |
2 |
- |
2 |
5 |
Порядок організації та проведення відкритих торгів із зменшенням ціни |
2 |
1 |
3 |
6 |
Попередня кваліфікація учасників. Порядок організації та проведення торгів з обмеженою участю |
1 |
1 |
2 |
7 |
Кваліфікаційні вимоги до учасників |
1 |
- |
1 |
8 |
Тендерна документація. Порядок підготовки та затвердження |
1 |
1 |
2 |
9 |
Методики оцінки тендерних пропозицій |
1 |
1 |
2 |
10 |
Порядок організації та проведення двоступеневих торгів |
1 |
- |
1 |
11 |
Порядок організації та проведення редукціону |
1 |
- |
1 |
12 |
Порядок організації та проведення процедури закупівлі шляхом запиту цінових пропозицій (котирувань) |
1 |
1 |
2 |
13 |
Порядок організації та проведення процедури закупівлі в одного учасника |
1 |
- |
1 |
14 |
Основні вимоги щодо укладення та виконання договору про закупівлю |
2 |
- |
2 |
15 |
Звітність щодо здійснення державних закупівель |
1 |
1 |
2 |
16 |
Порядок подання та розгляду скарг при проведенні процедур закупівель |
2 |
- |
2 |
17 |
Контроль за здійсненням державних закупівель |
1 |
- |
1 |
18 |
Відповідальність за порушення законодавства при здійсненні державних закупівель |
1 |
- |
1 |
19 |
Експертна допомога під час здійснення державних закупівель |
1 |
- |
1 |
20 |
Іспит |
2 |
- |
2 |
Разом: |
26 |
6 |
32 |
ЗМІСТ ТЕМ
1. Державна політика у сфері закупівель за державні кошти. Система функціонування державних закупівель в Україні. Громадський контроль у сфері державних закупівель
Правові та економічні засади політики держави у галузі закупівель за державні кошти.
Роль держави у створенні конкурентного середовища у галузі державних закупівель. Основні принципи державних закупівель.
Існуюча ситуація у сфері державних закупівель в Україні.
Цілі та завдання Антимонопольного комітету України.
Цілі та завдання Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель.
Громадський контроль у сфері державних закупівель.
Цілі та завдання Тендерної палати України.
Повноваження Державного казначейства України у сфері державних закупівель.
Міжнародне законодавство у сфері державних закупівель.
2. Законодавство України про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти
Закон України від 22.12.95 р.
N 493/95-ВР "Про державне замовлення для задоволення пріоритетних державних потреб".
Закон України від 03.03.99 р.
N 464-XIV "Про державне оборонне замовлення".
Постанова Кабінету Міністрів України від 29.02.96 р.
N 266 "Про Порядок формування та розміщення державних замовлень на поставку продукції для державних потреб і контролю за їх виконанням".
Постанова Кабінету Міністрів України від 09.12.99 р.
N 2244 "Питання державного оборонного замовлення".
Постанова Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 р.
N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ".
Постанова Кабінету Міністрів України від 09.10.2006 р.
N 1404 "Питання попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти".
Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 р.
N 668 "Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві".
3. Порядок та основні умови планування закупівель
Визначення потреб підприємства, установи, організації на поточний період. Прийняття рішення про закупівлю. Вивчення ринку, підготовчі заходи.
Стадії здійснення державних закупівель.
Складання річного плану закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
Визначення обсягів коштів для закупівлі товарів, робіт і послуг. Поняття "державні кошти".
Порядок визначення предмета закупівель.
Фінансове забезпечення здійснення державних закупівель.
Фінансування витрат, пов'язаних із проведенням тендеру.
4. Повноваження та функції тендерного комітету
Порядок та правові засади створення тендерного комітету. Наказ про створення тендерного комітету. Положення про порядок створення та головні функції тендерного комітету.
Обмеження щодо роботи у тендерному комітеті.
Права та обов'язки тендерного комітету. Повноваження членів тендерного комітету.
Навчання членів тендерного комітету.
Виключення зі складу тендерного комітету його членів.
Відповідальність членів тендерного комітету.
5. Порядок організації та проведення відкритих торгів із зменшенням ціни
Умови застосування процедури відкритих торгів із зменшенням ціни. Порядок проведення відкритих торгів із зменшенням ціни.
Інформування учасників про проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни. Оприлюднення інформації в інформаційних системах у мережі Інтернет.
Подання оголошення про здійснення закупівель (форма оголошення, умови подання).
Забезпечення тендерної пропозиції. Його розмір та форми. Випадки, коли тендерне забезпечення не повертається.
Розкриття тендерних пропозицій. Порядок зменшення ціни. Протокол розкриття тендерних пропозицій.
Відхилення тендерних пропозицій. Відміна торгів чи визнання торгів такими, що не відбулися.
Оцінка тендерних пропозицій. Критерії оцінки тендерних пропозицій. Протокол оцінки тендерних пропозицій.
Акцепт тендерної пропозиції та укладення договору про закупівлю. Повідомлення про результати проведення торгів. Форма та термін подання.
Укладення договору та складання звітності.
Практичні аспекти проведення процедури відкритих торгів із зменшенням ціни.
6. Попередня кваліфікація учасників. Порядок організації та проведення торгів з обмеженою участю
................Перейти до повного тексту