- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
Про основні підсумки діяльності Міністерства та його територіальних органів у 2007 році і I кварталі поточного року та завдання щодо підвищення ефективності їх роботи у 2008 році
За результатами обговорення підсумків діяльності протягом 2007 року і I кварталу 2008 року Державного департаменту з питань адаптації законодавства, структурних підрозділів центрального апарату Міністерства юстиції, його територіальних органів, підприємств, що належать до сфери управління Міністерства, та шляхів підвищення ефективності їх роботи у поточному році колегія Міністерства юстиції зазначає.
Основу діяльності Міністерства юстиції та його територіальних органів у 2008 році склали Пріоритети діяльності Міністерства юстиції на 2008 рік, які в цілому виконуються успішно.
Відповідно до Плану роботи Міністерства здійснюється законопроектна робота та інші заходи, спрямовані на удосконалення діючого законодавства та, зокрема, усунення проблем, що мають місце у діяльності органів юстиції.
Так, упродовж 2007 та I кварталу 2008 року Міністерством розроблено і подано до Кабінету Міністрів 41 законопроект, до Секретаріату Президента України - 4, до МЗС - 5. Таким чином, всього протягом зазначеного періоду Міністерством розроблено 50 законопроектів, з яких базових - 10, з питань ратифікації міжнародних договорів - 6.
Урядом до парламенту внесено 34 законопроекти, підготовлені Міністерством юстиції, зокрема, проекти законів "Про центральні органи виконавчої влади", "Про граничний розмір компенсації витрат на правову допомогу", "Про державні унітарні підприємства", "Про присвоєння юридичним особам та об'єктам права власності імен фізичних осіб", "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства про господарські товариства", "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правових режимів воєнного та надзвичайного станів", "Про реформування державних та комунальних друкованих засобів масової інформації" тощо. Із розроблених Міністерством юстиції законопроектів Верховною Радою України прийнято в цілому протягом звітного періоду - 13, за основу - 10.
З метою удосконалення правового регулювання у сфері взаємовідносин держави та людини, у тому числі щодо розгляду звернень громадян з питань, пов'язаних з практичною реалізацією їх прав, свобод і законних інтересів, Міністерство доопрацьовує проект Адміністративно-процедурного кодексу України.
Для створення належних правових механізмів реалізації громадянами конституційних прав на участь в управлінні державними справами доопрацьовується проект Закону "Про участь громадськості у формуванні та реалізації державної політики, вирішенні питань місцевого значення".
У зв'язку з нагальною потребою законодавчого забезпечення реалізації права, встановленого статтею
39 Конституції України (право на збори, мітинги, вуличні походи і демонстрації) розроблено та 27 лютого 2008 року внесено на розгляд Кабінету Міністрів проект Закону "Про порядок організації і проведення мирних заходів".
З метою запровадження та визначення порядку здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування, що передбачено пріоритетами діяльності Міністерства юстиції у 2007 р., розроблено проект Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення державної реєстрації нормативно-правових актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування".
Для удосконалення законодавства у сфері забезпечення реалізації конституційного права громадян на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації розроблено проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про об'єднання громадян".
Міністерством проводиться активна робота з підготовки проектів законів України "Про всеукраїнський референдум" та "Про місцеві референдуми".
На розгляді Верховної Ради України знаходиться розроблений Міністерством юстиції на виконання Плану заходів із виконання обов'язків та зобов'язань України, що випливають з її членства в Раді Європи, затвердженого Указом Президента України від 20 січня 2006 року
N 39, "антикорупційний пакет" законопроектів.
Міністерством протягом 2007 року здійснено правову експертизу 127 законів, прийнятих Верховною Радою України, які подаються на підпис Президентові України, 4761 проекту нормативно-правових актів, зокрема, кодексів - 4, законів України - 928, актів Президента України - 266, Кабінету Міністрів України - 3173, інших - 390.
Проводиться системна робота з адаптації законодавства України до законодавства ЄС.
1. підготовлено матеріали для проведення третього засідання Координаційної ради з адаптації законодавства України до законодавства ЄС;
3. надано 215 рекомендацій щодо приведення законодавства України до законодавства ЄС на 2008 рік, які 15 травня 2007 року направлено на опрацювання до заінтересованих органів влади і на підставі яких сформовано проект плану-2008;
4. надано 465 експертних висновків щодо відповідності acquis communautaire проектів законів України та інших нормативно-правових актів, які надійшли до Міністерства юстиції від центральних органів виконавчої влади та Комітету Верховної Ради України з питань європейської інтеграції тощо.
Документообіг Міністерства юстиції був значним. У 2007 році зареєстровано вхідної кореспонденції - 134883; відправлено вихідної кореспонденції - 144900; зареєстровано наказів з основної діяльності - 1380. Упродовж I кварталу поточного року зареєстровано вхідної кореспонденції (міністерства, відомства, іноземні кореспонденти) - 14594; зареєстровано вхідної кореспонденції (листи-відповіді) - 20915; зареєстровано ініціативних листів - 358; зареєстровано та відправлено вихідної кореспонденції - 41269; зареєстровано наказів з основної діяльності - 513.
Загальна кількість запитів та звернень народних депутатів України протягом 2007 року склала 576.
З метою належного забезпечення виконання документів, що надходять до виконання, суттєво посилено внутрішній контроль за якісним і своєчасним виконанням завдань, передбачених законами, актами Верховної Ради, Президента України та Кабінету Міністрів.
Протягом 2007 року до Міністерства юстиції надійшло 19276 актів та доручень Верховної Ради України, Секретаріату Президента України, Прем'єр-міністра України та Кабінету Міністрів, звернень та запитів народних депутатів України, що на 6% менше, ніж у 2006 році (20402 акти та доручення). Деяке зменшення документообігу зумовлено виборами до Верховної Ради України та зміною складу Кабінету Міністрів. Перебувало на контролі за скликанням Міністерства юстиції протягом 2007 року 2322 документи.
Важливим напрямком діяльності Міністерства та його територіальних підрозділів є сприяння вирішенню соціальних та правових проблем малозабезпечених верств населення. Безкоштовне надання правової допомоги спрямоване на реалізацію конституційного принципу рівності громадян при захисті ними своїх прав. Для вирішення цих проблем при органах юстиції функціонує 717 громадських приймалень. Протягом 2007 року у громадських приймальнях правову допомогу надано більше 168000 малозабезпечених громадян, у 2008 році - майже 38000 громадянам.
У 2007 році до Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини надійшло 116 справ, протягом I кварталу 2008 року - 37.
У I кварталі поточного року Урядовим уповноваженим до Європейського суду направлено 78 зауважень та інших матеріалів у справах, які надійшли на комунікацію з Урядом України від Європейського суду.
Протягом 2007 року Європейським судом винесено 109 рішень щодо суті у справах за зверненнями про порушення державними органами України прав, гарантованих
Конвенцією, затверджено умови дружнього врегулювання у 24 справах. У I кварталі 2008 року Європейський суд виніс 23 рішення щодо суті та 12 ухвал про неприйнятність у справах за заявами про порушення державними органами України прав, гарантованих Конвенцією.
Секретаріатом Урядового уповноваженого протягом 2007 року здійснено правову експертизу 725 проектів нормативно-правових актів на їх відповідність положенням
Конвенції, протягом I кварталу поточного року - 461. Ним також підготовлено та надано 263 відповіді на звернення громадян щодо роз'яснень положень Конвенції, щодо рішень Європейського суду, процедури та порядку звернення до Європейського суду.
Виходячи з повноважень, покладених на Міністерство юстиції, здійснюється підготовка проектів міжнародних договорів про правові відносини та правову допомогу у цивільних і кримінальних справах, проектів законів про ратифікацію або приєднання до міжнародних договорів у правовій сфері; забезпечується правове співробітництво у цивільних та кримінальних справах з компетентними органами іноземних держав на підставі законів та міжнародних договорів України; здійснюється взаємодія з Гаазькою конференцією з міжнародного приватного права та іншими міжнародними організаціями.
Протягом минулого року вдалося вирішити низку питань, пов'язаних з покращенням умов оплати праці працівників органів та установ юстиції. Відповідною постановою Уряду з 1 травня 2007 року підвищено посадові оклади працівників територіальних управлінь юстиції на 17%, працівників центрального апарату Мін'юсту - на 7%.
Крім цього, за ініціативою Мін'юсту наказом Міністерства праці та соціальної політики України збільшено посадові оклади працівників державних нотаріальних контор на 17%.
Також за ініціативи Мін'юсту постановою Кабінету Міністрів з 1 січня 2008 року суттєво підвищено посадові оклади нотаріусів та працівників державних нотаріальних контор (в середньому на 80%). За пропозицією Мін'юсту з 19 березня 2008 року оклади зазначених працівників збільшено ще на 20%.
Протягом 2007 року та I кварталу 2008 року до Міністерства юстиції надійшло на розгляд 41823 звернення громадян (протягом 2006 року та I кварталу 2007 року - 32405). З них: скарг - 19137 (12348), збільшення на 6789; заяв - 22610 (19953), збільшення на 2657; пропозицій - 76 (104).
З питань діяльності ДВС надійшло до розгляду 19781 (20049) звернень громадян; щодо організації роботи органів нотаріату - 2184 (1840), реєстрації актів цивільного стану громадян - 671 (559).
Забезпечення виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) в Україні здійснюють 6403 державних виконавця (7071 за штатним розписом) у 710 територіальних відділах державної виконавчої служби, включаючи підрозділи примусового виконання рішень відділів державної виконавчої служби регіональних управлінь юстиції та відділ примусового виконання рішень, який входить до складу Департаменту державної виконавчої служби.
Порівняно з 2006 роком кількість державних виконавців за штатним розписом та кількість відділів державної виконавчої служби у 2007 році збільшилась на 119 виконавців та 24 відділи відповідно.
Середньостатистичне навантаження на одного державного виконавця складало 98 виконавчих документів на місяць. В окремих регіонах зафіксовано навантаження вище за середньостатистичний показник по Україні і сягає у Донецькій області 192 виконавчих документа, Чернівецькій області - 120, Хмельницькій області - 118, Полтавській області - 113, Житомирській області - 110.
Протягом 2007 року виконанню органами державної виконавчої служби підлягало 7316781 виконавчий документ на загальну суму 52202844603 грн., що на 178 923 виконавчих документи та 1733472148 грн. більше, ніж у 2006 році.
Державними виконавцями протягом 2007 року завершено 4497266 виконавчих документів на суму 19040131151 грн., що становить відповідно 61,5% та 36,5%.
Разом з тим, ефективність роботи державних виконавців характеризується, перш за все, показником фактично виконаних виконавчих документів та стягнутої з боржників суми. У порівнянні з 2006 роком кількість фактично виконаних виконавчих документів зменшилась на 15423 документи (0,6%). Так, державними виконавцями за 2007 рік фактично виконано 2391201 виконавчий документ (а це лише 32,7% від загальної кількості виконавчих документів, які підлягали виконанню у звітному періоді).
Також на 2,8% у порівнянні з 2006 роком погіршився показник по сумах, фактично стягнутих державними виконавцями за виконавчими документами. Протягом 2007 року державними виконавцями усього стягнуто за виконавчими документами 5580330958 грн., що на 162131079 грн. менше, ніж у 2006 році.
Викликає занепокоєння кількість виконавчих документів, які залишаються невиконаними. Так, на кінець року невиконаними залишились 2819515 виконавчих документів на суму 32161265931 грн. При цьому залишок невиконаних виконавчих документів щороку має тенденцію до збільшення.
У розрізі категорій виконавчих документів, що перебували на виконанні в органах державної виконавчої служби, державними виконавцями у 2007 році фактично виконано 1850289 виконавчих документів, виданих на підставі рішень загальних судів з урахуванням виконавчих документів про стягнення аліментів, або 31,5% від кількості документів, що підлягали виконанню у звітному періоді, та всього стягнуто 962692118 грн. (12,7% від суми, що підлягала стягненню).
Виконавчих документів, виданих господарськими судами, протягом 2007 року фактично підлягало виконанню 350503, що становить 5% від кількості всіх виконавчих документів, на суму 38122409 907 грн. або 73% від суми коштів, що підлягали стягненню за усіма виконавчими документами. Протягом звітного періоду державними виконавцями фактично виконано 77338 документів даної категорії або 22,1% від кількості документів, які підлягали виконанню, та всього стягнуто 3651850456 грн. (9,6%).
Протягом 2007 року фактично отримано коштів за виконавчими документами про стягнення заборгованості по заробітній платі та інших виплатах, пов'язаних з трудовими правовідносинами, лише третиною стягувачів.
Згідно з оперативними даними, на 1 квітня 2008 року фактично підлягало виконанню органами державної виконавчої служби 4134377 виконавчих документів на загальну суму 38204496473 грн., що на 468779 документів та на 6927805216 грн. більше порівняно з аналогічним періодом 2007 року.
Державними виконавцями завершено 998516 виконавчих документів, що становить 24,2% від загальної кількості документів, що підлягали виконанню, на суму 3318606716 грн. або 8,7%.
За три місяці цього року фактично виконано 602588 виконавчих документів та стягнуто 1045680997 грн., що на 143563 документи або на 31,3% та на 15391954 грн. або на 1,5% більше, ніж за аналогічний період 2007 року.
При середньому показнику по Україні по кількості фактично виконаних виконавчих документів 14,6% найнижчі показники мають органи державної виконавчої служби головних управлінь юстиції у м. Києві - 6,9%, у м. Севастополі - 9,7%, у Донецькій області - 9,0%, у Полтавській області - 11,3% та у Черкаській області - 11,5%.
При середньому показнику по Україні по сумі стягнутих коштів 2,7% найнижчі показники мають органи державної виконавчої служби головних управлінь юстиції у Черкаській області - 1,0%, у м. Києві - 1,7%, в Івано-Франківській області - 1,7% та у Миколаївській області - 2,2%.
Залишок виконавчих документів на кінець звітного періоду становить 3135961 документ на суму 34835460639 грн., що на 258619 документів або на 9,0% та на 6208716563 грн. або на 21,7% більше, порівняно з аналогічним періодом 2007 року, який складав 2877342 виконавчих документа на суму 28626744076 грн.
При середньому показнику по Україні по кількості виконавчих документів, що перебувають у залишку, 75,9% найвищі показники мають органи державної виконавчої служби головних управлінь юстиції у м. Києві - 83,5%, у Харківській області - 83,5%, у Донецькій області - 82,4%, у Рівненській області - 81,8% та у Черкаській області - 80,2%.
За 3 місяці 2008 року понад строки, встановлені законодавством для виконання виконавчих документів, перебувало 527076 виконавчих документів, що становить 16,8% від кількості документів, що перебувають у залишку на кінець звітного періоду. На кінець цього ж періоду 2007 року у залишку перебувало понад строки 477044 виконавчих документа (16,6%).
Найбільше виконавчих документів, які знаходяться на виконанні понад строки, встановлені чинним законодавством, перебуває в органах державної виконавчої служби головних управлінь юстиції у м. Києві - 33,5%, у Донецькій області - 33,5%, у Черкаській області - 33,4% та у м. Севастополі - 33,4%.
На 1 квітня 2008 року фактична чисельність державних виконавців становить 6 327 осіб, тобто штат укомплектовано на 88,8%. Середнє фактичне навантаження по Україні на одного державного виконавця становить 218 виконавчих документів на місяць.
Протягом вказаного періоду державними виконавцями стягнуто виконавчого збору на суму 29913961 грн., що на 3124325 грн. або на 11,7% більше, ніж за 3 місяці 2007 року (за вказаний період 2007 року було стягнуто виконавчого збору на суму 26789636 грн.).
Протягом I кварталу 2008 року відносно працівників територіальних органів юстиції порушено 17 кримінальних справ, у тому числі відносно працівників органів державної виконавчої служби - 15. Найбільша кількість кримінальних справ порушена у Дніпропетровській області (порушено 6 кримінальних справ, з них одна закрита, штатна чисельність працівників органів державної виконавчої служби області складає 809 одиниць).
До сфери управління Міністерства юстиції належать 8 науково-дослідних установ судових експертиз: Київський, Харківський, Одеський, Донецький, Дніпропетровський, Львівський, Кримський інститути та Науково-дослідний центр судової експертизи з питань інтелектуальної власності, а також їх 12 відділень. За 2007 рік судово-експертними установами Міністерства виконано 92037 експертиз, з яких 26548 з кримінальних справ, що у порівнянні з 2006 роком на 14242 експертизи більше.
Забезпечується ведення державного Реєстру атестованих судових експертів, до якого внесено близько 6 тисяч державних судових експертів і тих, що не працюють у державних спеціалізованих установах (приватних) судових експертів. За письмовими запитами правоохоронних та судових органів, територіальних управлінь юстиції, юридичних і фізичних осіб постійно надавалась інформація із фонду Реєстру.
Разом з тим, у роботі експертних установ Міністерства юстиції протягом звітного періоду виявлено певні недоліки. Протягом 2007 року спостерігалось надходження численних скарг на діяльність Львівського НДІСЕ щодо тяганини проведення будівельно-технічних експертиз.
З 17 по 21 березня 2008 року проведено комплексну перевірку діяльності Львівського науково-дослідного інституту судових експертиз. За результатами перевірки виявлено певні недоліки щодо організації роботи інституту, ведення діловодства, роботи із зверненнями громадян та виконавської дисципліни. Керівництву інституту надано методичну допомогу та вказано на вжиття дієвих заходів щодо усунення виявлених недоліків.
Відповідно до статті
40 Закону
"Про Кабінет Міністрів України" та Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів від 14 листопада 2006 року
N 1577, Міністерство юстиції виступає як представник Кабінету Міністрів України під час розгляду справ судами України.
Фахівці Мін'юсту забезпечили упродовж 2007 року представництво інтересів Президента України, Кабінету Міністрів України, а також Міністерства юстиції України у 1119 судових справах (у 2006 році - 1626).
З огляду на те, що у 2007 році Міністерство юстиції припинило представництво інтересів Президента України в судах України, та те, що кількість позовів, пред'явлених до Мін'юсту у 2007 році, є майже сталою у порівнянні із 2006 роком, то на увагу заслуговує лише показник судових справ за участю Кабінету Міністрів. Так, якщо у 2006 році таких справ було 1235, то у 2007 році їх - 807.
У 2007 році розпочато роботу з підготовки та подання до суду позовів про відшкодування збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України. Так, протягом 2007 року складено 26 зазначених позовів, 10 з яких знаходяться на розгляді в судах м. Києва.
У зв'язку з приєднанням України до
Конвенції про цивільно-правові аспекти міжнародного викрадення дітей до завдань Мін'юсту у 2007 році також було включено повноваження представляти інтереси іноземних осіб у судах України у справах про повернення дітей до постійного місця проживання та захисту права на опіку і на доступ. На виконання вказаного повноваження підготовлено та подано до суду 2 зазначених позови.
Забезпечено представництво інтересів держави в закордонних юрисдикційних органах у 17 справах; досудове врегулювання за участю іноземного суб'єкта та України - у 3 спорах; проведення 82 засідань міжвідомчих робочих груп; опрацювання 65 договорів на предмет арбітражного застереження з метою збереження імунітету та суверенітету держави Україна; укладення 16 договорів про надання юридичних послуг; здійснення закупівлі послуг юридичних радників за процедурою відкритих торгів - 2. Протягом 2007 року та I кварталу поточного року надійшло на виконання 1200 документів.
Позитивним є винесення закордонними юрисдикційними органами рішень на користь держави Україна у 5 справах.
За 2007 рік - I квартал 2008 року Міністерство юстиції та його територіальні органи здійснили ряд організаційних заходів щодо забезпечення виконання функції державної реєстрації нормативно-правових актів і в основному забезпечили належне її здійснення.
Усього за 1993 рік - I квартал 2008 року органами юстиції здійснено правову експертизу понад 143 тисяч нормативно-правових актів. За результатами проведення такої експертизи щороку органами юстиції попереджується прийняття більше тисячі незаконних правових норм, зокрема Міністерством юстиції за 2007 рік - I квартал 2008 року попереджено прийняття 1302 (за 2006 рік - I квартал 2007 року - 829) незаконних правових норм.
Протягом 2007 року - I кварталу 2008 року Міністерством юстиції зареєстровано 1700 актів (за 2006 рік - I квартал 2007 року - 1520) з 2003 актів, поданих на державну реєстрацію (1823), тобто кількість актів, які подаються на державну реєстрацію, останнім часом дещо збільшилась.
Середній показник нормативно-правових актів, поданих на державну реєстрацію до головних управлінь юстиції у 2007 році, складає 66 актів, зареєстрованих - 57.
Проведений Міністерством юстиції аналіз зареєстрованих у 2007 році головними управліннями юстиції нормативно-правових актів свідчить про те, що стан проведення правової експертизи поданих до них на державну реєстрацію нормативно-правових актів покращився, проте окремі порушення, у тому числі законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів, ще допускаються.
Міністерством юстиції виявлені випадки державної реєстрації нормативно-правових актів, які призводять до порушення чинного законодавства України.
Так, Головним управлінням юстиції у Запорізькій області 27 листопада 2007 року за N 50/1276 зареєстровано розпорядження Запорізької облдержадміністрації від 12 листопада 2007 року N 385 "Про затвердження Тимчасового порядку надання водних об'єктів загальнодержавного значення у користування на умовах оренди" (прийнято з порушенням статті
51 Водного кодексу України та з перевищенням власних повноважень) (начальник Головного управління юстиції у Запорізькій області Горлов Віталій Геннадійович).
Головним управлінням юстиції у Дніпропетровській області 4 квітня 2007 року за N 13/1436 зареєстровано розпорядження Дніпропетровської обласної державної адміністрації від 20 березня 2007 року N 96-р-07 "Про залучення на конкурсних умовах підприємства, установи, організації незалежно від форм власності для організації забезпечення і підготовки матеріалів для проведення засідань конкурсного комітету з проведення конкурсів на перевезення пасажирів автомобільним транспортом на міжміських та приміських автобусних маршрутах загального користування" (прийнято з перевищенням компетенції та не узгоджено з Представництвом Держкомпідприємництва України у Дніпропетровській області відповідно до вимог Закону
"Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". На сьогодні розпочата - процедура скасування рішення про державну реєстрацію (начальник Головного управління юстиції у Дніпропетровській області Кармазін В'ячеслав Якович).
Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації від 14 вересня 2007 року N 627/А-2007 "Про конкурс в Одеській обласній державній адміністрації на заміщення вакантних посад державних службовців, призначення на які здійснює голова обласної державної адміністрації", зареєстроване Головним управлінням юстиції в Одеській області 21 вересня 2007 року за N 57/837 (прийнято з перевищенням повноважень в частині затвердження Умов проведення конкурсу на заміщення вакантних посад державних службовців, призначення на які здійснює голова обласної державної адміністрації) (начальник Головного управління юстиції в Одеській області Сєдов Андрій Юрійович).
Головними управліннями юстиції були занесені до державного реєстру акти, які не підлягають державній реєстрації.
Розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації від 7 грудня 2007 року N 713 "Про колегію обласної державної адміністрації", зареєстроване Головним управлінням юстиції у Закарпатській області 12 грудня 2007 року за N 062/832, та від 21 грудня 2007 року N 748 "Про Положення про апарат обласної державної адміністрації", зареєстроване 28 грудня 2007 року за N 066/836 (начальник Головного управління юстиції у Закарпатській області Хаща Валентина Василівна).
З метою нотаріального обслуговування населення України створено 822 державні нотаріальні контори зі штатною чисельністю 1564 державних нотаріуси та 685 консультантів. На 1 січня 2008 року в Україні діяла 801 державна нотаріальна контора, в яких фактично працювало 1276 державних нотаріусів та 647 консультантів. 289 посад державних нотаріусів та 36 посад консультантів були вакантними.
На 1 квітня 2008 року в державних нотаріальних конторах фактично працює 1299 державних нотаріусів та 647 консультантів. Залишаються вакантними 265 посад державних нотаріусів та 38 посад консультантів.
За інформацією головних управлінь юстиції, на 1 квітня 2008 року не працюють 29 держнотконтор. Зокрема, в Автономній Республіці Крим не працює 2 держнотконтори; у Вінницькій області - 1; у Волинській області - 4; Запорізькій області - 1; Київській області - 1; Луганській області - 7; Миколаївській області - 2; Одеській області - 7; Тернопільській області - 2 та Чернівецькій області - 2.
Для подальшого реформування нотаріату як інституту захисту громадян та юридичних осіб, вдосконалення механізму допуску громадян до нотаріальної діяльності, а також покращення доступу громадян до нотаріальних послуг та їх якості, посилення державного контролю, Міністерством юстиції розроблено проект Закону "Про внесення змін до Закону України "Про нотаріат" (зареєстрований 24 січня 2008 року у Верховній Ради України за N 1425). Крім того, з метою запровадження єдиного нотаріату розроблено проект Закону "Про нотаріат" (нова редакція).
У лютому 2008 року розроблено проект постанови Кабінету Міністрів "Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2007 року N 1123", який прийнято 19 березня 2008 року N 208. Відповідно до постанови заробітна плата державних нотаріусів, яка з 1 січня 2008 року зросла в 2,5 рази, з 19 березня 2008 року збільшилася ще на 20%.
З метою виявлення проблемних питань, неузгодженостей та протиріч у чинному законодавстві протягом 2007 року та I кварталу 2008 року розроблено та видано 24 накази Міністерства.
Однак, діяльність нотаріату потребує суттєвого покращення.
Критична ситуація склалася із кадровим забезпеченням державних нотаріальних архівів.
Якщо на 1 січня 2008 року у 8 державних нотаріальних архівах (у Волинській, Житомирській, Івано-Франківській, Кіровоградській, Одеській, Рівненській, Черкаській та Чернівецькій областях) усі посади державних нотаріусів, передбачені штатним розписом, були вакантні, то на 1 квітня 2008 року кількість таких держнотархівів зросла до 9 (крім зазначених областей, усі посади державних нотаріусів держнотархіву вакантні також і у Закарпатській області).
Держнотархівами Закарпатської, Івано-Франківської, Рівненської, Тернопільської, Херсонської, Чернівецької областей та м. Севастополя за 3 місяці 2008 року не було прийнято на зберігання жодної справи нотаріальних документів від державних та приватних нотаріусів (усього на 1 квітня 2008 року утворено 1424 фондів нотаріальних документів та прийнято на зберігання 763410 справи нотаріальних документів від державних та приватних нотаріусів).
Залишається невирішеною також проблема матеріально-технічного забезпечення державних нотаріальних архівів. На сьогодні 17 державних нотаріальних архівів не мають необхідної для здійснення на належному рівні роботи оргтехніки, 10 приміщень держнотархівів потребують проведення поточного ремонту, а 7 - капітального, 18 держнотархівів потребують нових приміщень, при цьому архівосховища 18 держнотархівів завантажені більше ніж на 90%.
Однак начальниками головних управлінь юстиції в Автономній Республіці Крим, Вінницькій, Волинській, Дніпропетровській, Житомирській, Запорізькій, Івано-Франківській, Київській, Луганській, Львівській, Рівненській, Сумській, Тернопільській, Харківській, Херсонській, Черкаській, Чернівецькій областях та м. Києві питання щодо забезпечення додатковими приміщеннями для цих цілей не вирішено, що ставить під загрозу виконання обласними нотаріальними архівами покладених на них функцій.
................Перейти до повного тексту