- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Міністр освіти і науки, Рішення Громадської ради
молоді та спорту України при Міністерстві освіти і науки,
____________ Д.В. Табачник молоді та спорту України
17.07.2012 17.07.2012,
протокол № 2
Голова Громадської ради
______________ Я.Я. Болюбаш
ПОЛОЖЕННЯ
про Громадську раду при Міністерстві освіти і науки України
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міністерства
освіти і науки, молоді та спорту
№ 3 від 30.01.2013
Рішенням Міністерства освіти і науки
№ 4 від 06.06.2013 )
( В тексті Положення слова "Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України" замінено на "Міністерство освіти і науки України" у всіх відмінках; слова "МОНмолодьспорту" замінено на "Міністерство" у всіх відмінках згідно зРішенням Міністерства освіти і науки
№ 4 від 06.06.2013 )
Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Громадська рада при Міністерстві освіти і науки України (далі - Громадська рада) є постійно діючим колегіальним виборним громадським консультативно-дорадчим органом, утвореним для забезпечення участі громадян в управлінні державними справами, ефективної взаємодії Міністерства освіти і науки України (далі - Міністерство) з інститутами громадянського суспільства (далі - ІГС), здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства, врахування громадської думки при формуванні та реалізації державної політики у сфері освіти і науки, інновацій та інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту.
1.2. У своїй діяльності Громадська рада керується
Конституцію України та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням та Регламентом Громадської ради.
1.3. Положення про Громадську раду при Міністерстві (далі - Положення) сформовано відповідно до
Типового положення про громадську раду при міністерстві, іншому центральному органі виконавчої влади, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласній, Київській та Севастопольській міській, районній, районній у мм. Києві та Севастополі державній адміністрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 3 листопада 2010 р. № 996 "Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики", та визначає статус, мету, основні завдання, функції, права, обов'язки, членство, організаційно-правову основу діяльності Громадської ради при Міністерстві.
Положення про Громадську Раду, а також зміни та доповнення до нього погоджуються з Міністерством та затверджуються на засіданні Громадської ради.
1.4. Порядок організації роботи Громадської ради, підготовки та проведення її засідань, засідань постійних і тимчасових робочих органів та вирішення інших процедурних питань визначається Регламентом Громадської ради (далі - Регламент), який затверджується на її засіданні.
Розділ II. МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ
2.1. Метою Громадської ради є забезпечення реалізації конституційних прав громадян щодо їх участі в управлінні державними справами, у формуванні та реалізації державної політики у сфері освіти і науки, інновацій та інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту шляхом ефективної взаємодії Міністерства з ІГС для реалізації в Україні принципу верховенства людини, розбудови громадянського суспільства та правової держави, забезпечення свобод, прав та інтересів людини і громадянина.
2.2. Основними завданнями Громадської ради є:
2.2.1. забезпечення умов для реалізації громадянами конституційного права на участь в управлінні державними справами;
2.2.2. здійснення громадського контролю за діяльністю Міністерства;
2.2.3. сприяння врахування Міністерством громадської думки під час формування та реалізації державної політики у сфері освіти і науки, інновацій таом інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту;
Розділ III. ФУНКЦІЇ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
3.1. Громадська рада функціонує на засадах самоврядності та відповідно до взятих на себе завдань:
3.1.1. готує та подає органу виконавчої влади, при якому вона утворена (далі - орган), пропозиції до орієнтовного плану проведення консультацій з громадськістю, а також щодо проведення консультацій, не передбачених таким планом;
3.1.2. готує та подає органу пропозиції щодо організації консультацій з громадськістю;
3.1.3. подає органу обов'язкові для розгляду пропозиції щодо підготовки проектів нормативно-правових актів з питань формування та реалізації державної політики у відповідній сфері, вдосконалення роботи органу;
3.1.4. проводить відповідно до законодавства громадську експертизу та громадську антикорупційну експертизу проектів нормативно-правових актів з питань галузі;
3.1.5. здійснює громадський контроль за врахуванням органом пропозицій та зауважень громадськості, а також дотриманням ним нормативно-правових актів, спрямованих на запобігання та протидію корупції;
3.1.6. інформує в обов'язковому порядку громадськість про свою діяльність, прийняті рішення та їх виконання на офіційному веб-сайті органу та в інший прийнятний спосіб;
3.1.7. збирає, узагальнює та подає органу інформацію про пропозиції громадських організацій щодо вирішення питань, які мають важливе суспільне значення;
3.1.8. організовує публічні заходи для обговорення актуальних питань розвитку галузі чи адміністративно-територіальної одиниці;
3.1.9. готує та оприлюднює щорічний звіт про свою діяльність.
3.2. Громадська рада вчиняє інші дії та проводить заходи, що не заборонені законом і не суперечать моралі громадянського суспільства, задля досягнення мети Громадської ради та виконання взятих на себе завдань.
Розділ IV. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
4.1. Громадська рада має право:
4.1.1. утворювати постійні та тимчасові робочі органи (правління, секретаріат, комісії, ініціативні та експертні групи тощо);
4.1.2. залучати до роботи працівників органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, представників вітчизняних та міжнародних експертних і наукових організацій, підприємств, установ та організацій (за згодою їх керівників), а також окремих фахівців;
4.1.3. організовувати і проводити семінари, конференції, засідання, круглі столи, слухання, тренінги та інші заходи;
4.1.4. отримувати в установленому порядку від Міністерства, інших органів влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для забезпечення своєї діяльності;
4.1.5. отримувати від Міністерства проекти нормативно-правових актів з питань, що потребують проведення консультацій з громадськістю та взаємодії з відповідними установами та організаціями, інші необхідні документи;
4.1.6. взаємодіяти з ІГС, іншими консультативно-дорадчими органами, утвореними при органах виконавчої влади та іншими громадськими радами;
4.1.7. розглядати пропозиції ІГС та звернення громадян з питань, що належать до компетенції Громадської ради, аналізувати та узагальнювати їх, давати на них усні та письмові відповіді;
4.1.8. делегувати представників Громадської ради для участі у заходах (нарадах, засіданнях колегій тощо), що проводить Міністерство та її структурні підрозділи;
4.1.9. брати участь у розробленні цільових програм, проектів нормативно-правових актів, що регулюють питання у сфері освіти і науки, інновацій та інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту;
4.1.10. нагороджувати за вагомий внесок у розвиток громадянського суспільства в Україні громадян, громадські об'єднання, установи та організації відзнакою Громадської ради при Міністерстві освіти і науки України. Рішення про нагородження приймається на засіданні Громадської ради;
( Розділ IV доповнено пунктом 4.1.10 згідно зРішенням Міністерства освіти і науки, молоді та спорту
№ 3 від 30.01.2013 )
4.1.11. приймати рішення щодо припинення членства в Громадській раді відповідно до цього Положення та Регламенту;
4.1.12. розглядати інші питання, пов'язані з розвитком громадянського суспільства, що мають важливе суспільне значення.
4.2. Громадська Рада зобов'язана:
4.2.1. вживати заходів для якнайкращого забезпечення конституційного права громадян на дієву участь в управлінні державними справами через співпрацю з Міністерством у сфері його компетенції;
4.2.2. здійснювати свою діяльність на засадах активності, ефективності, результативності, відкритості та публічності;
4.2.3. при здійсненні своєї діяльності дотримуватися законодавства України, норм суспільної моралі та етики.
4.3. Громадська рада має бланк зі своїм найменуванням.
Розділ V. ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ ЧЛЕНІВ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
5.1. Член Громадської ради працює в ній на громадських засадах.
5.2. Члени Громадської ради мають право:
5.2.1. брати участь у засіданнях Громадської ради;
5.2.2. брати участь в обговоренні питань, що виносяться на засідання Громадської ради, вносити свої пропозиції;
5.2.3. брати участь у голосуванні на засіданнях Громадської ради;
5.2.4. брати участь у роботі однієї з Постійних комісій з правом голосу;
5.2.5. бути присутніми на засіданні інших постійних комісій, висловлювати свою думку, з правом дорадчого голосу;
5.2.6. брати участь у роботі тимчасових органів Громадської ради з правом голосу;
5.2.7. обирати та бути обраним до будь-якого керівного та робочого органу, що утворюється Громадською радою, та припиняти членство в ній;
5.2.8. інформувати Громадську раду про свою діяльність;
5.2.9. пропонувати питання до порядку денного засідання Громадської ради;
5.2.10. ініціювати залучення фахівців відповідних галузей у якості експертів з питань, що розглядаються на засіданнях Громадської ради та її робочих органів;
5.2.11. оперативно отримувати поточну інформацію про діяльність Громадської ради від її керівництва та робочих органів;
5.2.12. отримувати доступ в установленому порядку до приміщень, в яких розміщено Міністерство;
5.2.13. вчиняти інші дії, необхідні для виконання своїх функцій як члена Громадської ради, що не заборонені законом і не суперечать суспільній моралі та етиці.
5.3. Член громадської ради зобов'язаний:
5.3.1. мати активну творчу громадянську позицію, ефективно та активно брати участь у діяльності Громадської ради;
5.3.2. ініціювати, розробляти та впроваджувати силами ІГС, що його делегував, проекти та заходи, спрямовані на забезпечення діяльності Громадської ради;
5.3.3. бути присутнім на всіх засіданнях Громадської ради, не запізнюватися на них і не пропускати їх без поважних причин;
5.3.4. брати активну участь у роботі та бути постійним членом однієї із Постійних комісій Громадської ради;
5.3.5. узгоджувати з керівництвом, секретаріатом, засіданням Громадської ради свої дії, що вчиняються від імені ради, та отримувати від керівництва та засідань повноваження на виконання зазначених дій;
5.3.6. добросовісно, вчасно та якісно виконувати рішення Громадської ради та доручення її Голови і керівних органів;
5.3.7. сприяти формуванню позитивного іміджу Громадської ради, активно пропагувати та інформувати громадськість про її діяльність, можливості, досягнення тощо;
5.3.8. у разі отримання інформації, що належить до компетенції Громадської ради, у тому числі щодо можливих порушень законодавства чи подій, що можуть мати великий суспільний резонанс, - негайно повідомити про це Громадську раду в особі її Голови у письмовій формі;
5.3.9. дотримуватися ділового етикету, норм етики та моралі під час роботи в Громадській раді;
5.3.10. утримуватися від дій, які можуть заподіяти шкоду Громадській раді, її діловій репутації;
5.3.11. сприяти налагодженню комунікацій між Громадською радою та Міністерством, іншими органами виконавчої влади та місцевого самоврядування, засобами масової інформації, ІГС тощо.
5.4. Член Громадської ради або її робочого органу не може виступати від імені Громадської ради або робочого органу, не отримавши на це відповідних повноважень.
Розділ VI. ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
6.1. До складу Громадської ради можуть бути обрані представники громадських, релігійних, благодійних організацій, професійних спілок та їх об'єднань, творчих спілок, асоціацій, організацій роботодавців, недержавних засобів масової інформації та інших непідприємницьких товариств і установ, легалізованих відповідно до законодавства України (далі - інститути громадянського суспільства - ІГС).
6.2. Склад Громадської ради формується на установчих зборах шляхом таємного рейтингового голосування за кандидатури, які добровільно заявили про бажання брати участь у роботі Громадської ради та відповідно внесені ІГС.
Кількісний первинний склад Громадської ради визначається установчими зборами.
6.3. До складу Громадської ради може бути обрано не більше ніж по одному представнику від кожного ІГС.
6.4. Членство в Громадській раді є індивідуальним.
6.5. Для формування первинного складу Громадської ради Міністерство утворює ініціативну групу з підготовки установчих зборів за участю ІГС.
Якщо при Міністерстві вже утворена Громадська рада, то не пізніше ніж за шістдесят календарних днів до закінчення її повноважень вона утворює ініціативну робочу групу з підготовки установчих зборів для формування нового складу ради.
До складу ініціативної групи з підготовки установчих зборів входять представники ІГС, у тому числі ті, які є членами діючої Громадської ради, та Міністерства.
6.6. Не пізніше ніж за тридцять календарних днів до проведення установчих зборів Міністерство в обов'язковому порядку оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб підготовлене ініціативною групою повідомлення про дату, час, місце, порядок проведення установчих зборів, порядок подання заяв для участі в установчих зборах, відомості про склад ініціативної групи та прізвище, ім'я, по батькові, електронну адресу та номер телефону відповідальної особи.
6.7. Для участі в установчих зборах до ініціативної групи подається заява у довільній формі із зазначенням мети і завдань членства у Громадській раді, підписана уповноваженою особою керівного органу ІГС.
До заяви додаються:
- рішення керівника ІГС, якщо інше не передбачено його установчими документами, про делегування представника для участі в установчих зборах, посвідчене печаткою (у разі наявності);
- біографічна довідка делегованого представника ІГС у друкованому та електронному вигляді (обов'язково контактна електронна адреса та телефони; додаткова інформація: досвід проведення громадських експертиз, моніторингів тощо, мотивація бути членом Громадської ради при Міністерстві, можливий напрямок роботи в Громадській раді), за підписом цього представника, засвідчена керівником ІГС та печаткою (у разі наявності);
- завірені копії документів, що підтверджують легалізацію ІГС (статуту, свідоцтва про державну реєстрацію, довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України, чи наказ, витяг з книги обліку громадських організацій, що ведеться органом, який здійснює легалізацію тощо);
- інформація про результати діяльності ІГС протягом останніх двох років у друкованому та електронному вигляді (з акцентом на діяльність у сфері компетенції Міністерства), засвідчена керівником ІГС та печаткою (у разі наявності);
- інші документи за рішенням ініціативної групи.
6.8. За десять календарних днів до проведення установчих зборів приймання заяв для участі у них припиняється. На підставі поданих заяв ініціативна група складає список учасників установчих зборів, кандидатур до нового складу Громадської ради та у разі потреби уточнює місце проведення установчих зборів, про що повідомляє на офіційному веб-сайті Міністерства та в інший прийнятний спосіб.
6.9. Під час проведення установчих зборів з числа їх учасників обирається голова зборів, секретар, лічильна комісія, заслуховується інформація про результати діяльності Громадської ради, що діяла при Міністерстві до проведення установчих зборів.
6.10. Протокол установчих зборів, відомості про склад Громадської ради при Міністерстві в обов'язковому порядку оприлюднюється на офіційному веб-сайті Міністерства та в інший прийнятний спосіб.
6.11. Міністерство наказом затверджує склад Громадської ради на підставі протоколу установчих зборів.
Розділ VII. ПРИПИНЕННЯ ЧЛЕНСТВА У ГРОМАДСЬКІЙ РАДІ
7.1. Членство в Громадській раді припиняється у разі:
7.1.1. систематичної (більше ніж два рази) відсутності члена Громадської ради на її засіданнях без поважних причин або у разі, якщо у засіданні замість члена Громадської Ради систематично (більше ніж три рази) бере участь його представник (за дорученням);
7.1.2. повідомлення керівника ІГС про відкликання або заміну представника ІГС у Громадській раді;
7.1.3. скасування державної реєстрації ІГС, представника якого обрано до складу Громадської ради;
7.1.4. неможливості члена Громадської ради брати участь у роботі Громадської ради за станом здоров'я, визнання у судовому порядку члена Громадської ради недієздатним або обмежено дієздатним;
7.1.5. засудження члена Громадської ради за вчинення злочину, вирок суду щодо якого набрав законної сили;
7.1.6. подання членом Громадської ради відповідної заяви;
7.1.7. грубого порушення норм цього Положення.
Розділ VIII. КЕРІВНІ ТА РОБОЧІ ОРГАНИ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
8.1. Громадську раду очолює Голова, який обирається з числа членів Громадської ради на її першому засіданні шляхом рейтингового голосування.
Голова Громадської ради має заступників, які обираються з числа членів Громадської ради, за його поданням, шляхом рейтингового голосування.
Головою Громадської ради або його заступниками не може бути обрано посадову або службову особу органу державної влади.
Строк повноважень Голови Громадської ради та його заступників становить два роки.
Повноваження голови Громадської ради або його заступників припиняються достроково за рішенням Громадської ради у разі припинення їх членства у Громадській раді, а також виникнення інших обставин, які не дають їм можливості виконувати свої обов'язки.
У разі дострокового припинення повноважень Голови Громадської ради наступний Голова Громадської ради обирається на черговому засіданні Громадської ради.
8.2. Голова Громадської ради:
- організовує діяльність Громадської ради;
- скликає та організовує підготовку і проведення засідань Громадської ради та її Правління;
- головує на засіданнях Громадської ради та її Правління;
- підписує протоколи засідань Громадської ради та її Правління;
- вносить пропозиції щодо створення робочих органів Громадської ради;
- підписує документи від імені Громадської ради;
- подає, за своїм підписом, до Міністерства усі прийняті Громадською радою рішення, в тому числі і матеріали для оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства;
- представляє Громадську раду у відносинах з органами влади, Кабінетом Міністрів України, центральними і місцевими органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, органами місцевого самоврядування, засобами масової інформації тощо;
- бере участь у засіданнях Колегії Міністерства;
- вчиняє інші дії, необхідні для досягнення мети та виконання завдань Громадської ради, що не заборонені законом і не суперечать суспільній моралі та етиці.
У разі відсутності Голови Громадської ради або неможливості виконувати ним свої обов'язки з поважних причин його повноваження за розпорядженням Голови Громадської ради виконує один із його заступників.
8.3. Заступник Голови Громадської ради:
- забезпечує та координує діяльність закріплених за ним напрямів роботи Громадської ради;
- контролює та координує роботу закріплених за ним комісій (комітетів, ініціативних, експертних, робочих груп тощо) Громадської ради;
- контролює виконання плану роботи Громадської ради;
- вносить пропозиції щодо створення тимчасових органів Громадської ради;
- організовує вивчення та дослідження громадської думки щодо відповідних напрямків роботи Громадської ради;
- спільно з Головою та іншими відповідальними особами Громадської ради готує в робочому порядку чергові питання до порядку денного;
- вчиняє інші дії, узгоджені з Головою Громадської ради, відповідно до завдань, що покладені на нього Громадською радою;
- за відсутності Голови, за його дорученням, організовує діяльність Громадської ради.
8.4. За рішенням Громадської ради створюється постійно діючий робочий орган - Секретаріат, який забезпечує організаційні, інформаційні та матеріально-технічні функції діяльності Громадської ради.
8.5. Секретаріат Громадської ради складається з: відповідального секретаря та двох або більше членів Секретаріату. Функції члена Секретаріату може також виконувати уповноважений працівник структурного підрозділу Міністерства, який не є членом Громадської ради.
8.6. Секретаріат Громадської ради, відповідно до покладених на нього завдань:
- забезпечує поточну діяльність Громадської ради;
- забезпечує ведення протоколів засідань Громадської ради та її Правління;
- забезпечує здійснення діловодства в Громадській раді;
- здійснює підрахунок голосів на засіданнях;
- організовує розгляд звернень громадян;
- виконує інші функції, необхідні для ефективного забезпечення здійснення Громадською радою своїх повноважень.
8.7. Відповідальний секретар:
- за дорученням Голови Громадської ради забезпечує взаємодію з відповідними підрозділами Міністерства щодо підготовки засідань та реалізації рішень Громадської ради;
- організовує роботу Секретаріату з планування, своєчасної та якісної підготовки матеріалів до засідань Громадської ради та її Правління;
- веде та підписує протоколи засідань Громадської ради та її Правління;
- виконує інші функції відповідно до покладених на Секретаріат завдань.
8.8. Строк повноважень Секретаріату Громадської ради становить два роки.
8.9. З метою налагодження ефективної роботи Громадської ради та відпрацювання питань відповідно до покладених на неї завдань, за відповідними напрямками діяльності рішенням Громадської ради утворюються робочі органи Громадської ради - Постійні комісії з числа членів Громадської ради (у разі необхідності до роботи комісій на тимчасових засадах можуть залучатися не члени Громадської ради). Кількість постійних комісій та їх назву визначає Громадська рада шляхом голосування.
8.10. Кількісний склад Постійної комісії не може бути меншим ніж п'ять постійних членів зі складу Громадської ради.
8.11. Персональний склад кожної Постійної комісії формується з урахуванням побажання кожного члена Громадської ради. Кожен член Громадської ради може бути постійним членом не більше як однієї Постійної комісії. Засідання постійних комісій проводяться відповідно до затвердженого плану роботи Громадської ради, плану роботи відповідної комісії та у разі необхідності, але не рідше двох разів на квартал. Залучені до роботи Постійних комісій інші члени Громадської ради та особи, які не є членами Громадської ради, користуються на засіданнях Постійних комісій правом дорадчого голосу.
8.12. У разі якщо існування Постійної комісії виявиться недоцільним, така комісія може бути ліквідована рішенням Громадської ради із дотриманням спеціальної процедури, передбаченої цим Положенням та Регламентом Громадської ради при Міністерстві.
8.13. Постійну комісію очолює голова, який обирається на першому засіданні відповідної комісії з числа постійних членів комісії.
8.14. Голова Постійної комісії:
- здійснює організацію і планування діяльності Постійної комісії;
- здійснює організацію документообігу в Постійній комісії та протокольне оформлення її рішень;
- може ініціювати утворення спільної робочої групи за участю представників інших Постійних комісій для розгляду, вивчення та вирішення певних питань і завдань;
- виконує інші функції, необхідні для забезпечення виконання покладених на Постійну комісію завдань.
8.15. Строк повноважень Постійної комісії та її голови відповідає строку повноважень керівних та робочих органів Громадської ради.
8.16. У період між засіданнями Громадської Ради колегіальним керівним органом Громадської ради є Правління Громадської ради (надалі - Правління). Правління утворюється для вирішення поточних та невідкладних питань організації та координації роботи Громадської ради.
8.17. До складу Правління за посадами входять Голова та заступники Голови Громадської ради, відповідальний секретар, голови Постійних комісій. Інші особи можуть входити до складу Правління лише за рішенням Громадської ради.
8.18. Правління, відповідно до покладених на нього завдань:
- вирішує всі поточні питання Громадської ради, що належать до її виключної компетенції;
- забезпечує виконання рішень та плану роботи Громадської ради;
- розглядає висновки, звіти та звернення голів Постійних комісій та тимчасових органів Громадської ради;
- визначає та делегує осіб, які представляють Громадську раду у відносинах з державними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, організаціями тощо щодо розгляду та вирішення конкретних питань;
- виконує інші функції, необхідні для забезпечення покладених на Правління завдань.
8.19. Засідання Правління скликаються Головою Громадської ради за необхідності або на вимогу не менше ніж однієї третини членів Правління, про що Секретаріатом оголошується не пізніше ніж за дві доби, а за згодою членів Правління - раніше вказаного терміну.
Розділ IX. ОРГАНІЗАЦІЙНІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
9.1. Громадська рада та Постійні комісії Громадської ради провадять свою діяльність відповідно до затверджених ними планів і напрямів роботи.
9.2. Основною формою роботи Громадської ради є засідання, що проводяться у разі потреби, але не рідше ніж два рази на рік. Позачергові засідання Громадської ради можуть скликатися Головою Громадської ради або за ініціативою однієї третини від загального складу її членів.
Засідання Громадської ради проводяться відкрито і є правомочними, якщо на них присутні більше половини складу її членів.
9.3. У разі неможливості члена Громадської ради бути присутнім на її засіданні з поважних причин, на засіданні може бути присутній його уповноважений представник з належним чином оформленим дорученням (посвідченим печаткою організації (у разі наявності)).
9.4. У засіданнях Громадської ради може брати участь з правом дорадчого голосу уповноважений представник Міністерства.
На запрошення Голови Громадської ради у її засіданнях можуть брати участь інші особи з правом дорадчого голосу.
9.5. Рішення Громадської ради, Правління, постійних і тимчасових робочих органів приймається відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
9.6. Рішення Громадської ради оформляється протоколом.
9.7. Рішення Громадської ради мають рекомендаційний характер і є обов'язковими для розгляду Міністерством.
9.8. Рішення Міністерства, прийняте за результатами розгляду пропозицій Громадської ради, не пізніше ніж у десятиденний строк після його прийняття в обов'язковому порядку доводиться до відома членів Громадської ради, громадськості шляхом його оприлюднення на офіційному веб-сайті Міністерства та в інший прийнятний спосіб.
Інформація про прийняте Міністерством рішення має містити відомості про врахування пропозицій Громадської ради або причини їх відхилення.
Розділ X. ІНФОРМУВАННЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ, МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ
10.1. Громадська Рада інформує Міністерство та громадськість про свою роботу шляхом розміщення в обов'язковому порядку у розділі "Громадська рада" на офіційному веб-сайті Міністерства та оприлюднення в інший прийнятний спосіб матеріалів про установчі документи, план роботи, керівний склад, склад постійних і тимчасових робочих органів, прийняті рішення, протоколи засідань, щорічні звіти про її роботу тощо.
10.2. Забезпечення Секретаріату Громадської ради приміщенням, засобами зв'язку, створення умов для роботи Громадської ради та проведення її засідань здійснює Міністерство.
10.3. Офіційні звернення, листи, повідомлення, інші документи Громадської ради оформлюються на бланку Громадської ради та підписуються Головою Громадської ради.
Розділ XI. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
11.1. Внесення змін і доповнень до цього Положення затверджується на засіданнях рішенням кваліфікованої більшості усіх членів Громадської ради з наступним погодженням Міністерством.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Громадської ради
при Міністерстві освіти і науки України
17.07.2012,
протокол № 2
Голова Громадської ради
_______________ Я.Я. Болюбаш
РЕГЛАМЕНТ
Громадської ради при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України
1. Загальні положення
1.1. Регламент Громадської ради при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України (далі - Регламент) - це документ, що врегульовує організаційні та процедурні питання діяльності Громадської ради та її робочих органів, розроблений на основі Положення про Громадську раду при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України (далі - Положення) та затверджений рішенням засідання Громадської ради при Міністерстві освіти і науки, молоді та спорту України (далі - Громадська рада).
1.2. Громадська рада діє на підставі Положення та цього Регламенту.
1.3. Діяльність Громадської ради та її робочих органів є публічною, відкритою та прозорою і здійснюється шляхом:
- проведення засідань Громадської ради, які можуть бути черговими або позачерговими;
- роботи членів Громадської ради в Постійних комісіях Громадської ради (далі - Постійних комісіях);
- розгляду на засіданнях Громадської ради та її робочих органів актуальних питань, що виникають або впливають на державну політику у сфері освіти і науки, інновацій та інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту та потребують залучення громадськості до їх вирішення;
- звернення за результатами діяльності Громадської ради та Постійних комісій до відповідних органів для вирішення порушених питань;
- участі в опрацюванні і проведенні громадської експертизи проектів нормативно-правових актів, у тому числі антикорупційної експертизи, перегляду регуляторних актів;
- здійснення контролю в межах законодавства за розглядом та врахуванням пропозицій посадовими особами Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України (далі - МОНмолодьспорту) рішень Громадської ради або звернень Постійних комісій;
- участі визначених представників Громадської Ради в засіданнях колегії МОНмолодьспорту та утворених робочих групах, комісіях, консультативно-дорадчих органах тощо;
- діяльності Голови Громадської ради (далі - Голова ради) відповідно до функцій та повноважень, визначених в Положенні та цьому Регламенті;
- діяльності Постійних комісій відповідно до функцій та повноважень, визначених у цьому Регламенті;
- представлення інтересів громадськості у формуванні та реалізації державної політики у сфері освіти і науки, інновацій та інформатизації, інтелектуальної власності, молоді, фізичної культури та спорту;
- співпраці Громадської ради з іншими громадськими організаціями та професійними асоціаціями тощо;
- оприлюднення результатів діяльності Громадської ради на офіційному веб-сайті МОНмолодьспорту та в інший прийнятний спосіб;
- взаємодії з засобами масової інформації.
2. Планування роботи
2.1. Робота Громадської ради ведеться за річними планами, які затверджуються Громадською радою.
2.2. Формування плану роботи Громадської ради здійснюється Секретаріатом Громадської ради (далі - Секретаріат) спільно з Правлінням Громадської ради (далі - Правління) на основі пропозицій, поданих від членів Громадської ради та її комісій, з урахуванням планів роботи МОНмолодьспорту.
2.3. Планування роботи Громадської ради з проведення громадської експертизи діяльності МОНмолодьспорту, громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів, участі в проведенні МОНмолодьспорту консультацій з громадськістю у формі публічного громадського обговорення здійснюється з урахуванням відповідних нормативних актів Кабінету Міністрів України.
2.4. План роботи Громадської ради передбачає:
- чергові засідання Громадської ради;
- засідання постійних робочих органів Громадської ради;
- проведення громадської експертизи діяльності МОНмолодьспорту;
- проведення громадської антикорупційної експертизи проектів нормативно-правових актів;
- організацію заходів у межах проведення МОНмолодьспорту консультацій із громадськістю;
- забезпечення інформування МОНмолодьспорту, громадськості про діяльність Громадської ради;
- інші заходи в межах повноважень Громадської ради.
2.5. Члени Громадської ради через утворені Постійні комісії подають у Секретаріат свої пропозиції для включення до плану роботи Громадської ради.
2.6. Члени Громадської ради подають до Постійних комісій свої пропозиції для включення до Плану роботи Громадської ради на наступний рік не пізніше ніж за два місяці до закінчення поточного року.
2.7. Постійні комісії Громадської ради узагальнюють подані членами комісій пропозиції та подають до Секретаріату свої пропозиції для включення до Плану роботи Громадської ради на наступний рік не пізніше ніж за один місяць до закінчення поточного року.
2.8. План роботи Громадської ради може доповнюватися протягом року з ініціативи Постійних комісій. Всі зміни до Плану роботи на календарний рік затверджуються на засіданні Громадської ради та оприлюднюються.
2.9. План роботи Громадської ради на наступний рік затверджуються не пізніше ніж за 30 днів до закінчення поточного року. У разі створення Громадської ради після початку року, План роботи Громадської ради на поточний рік ухвалюється протягом місяця з моменту утворення її Постійних комісій.
3. Порядок підготовки та проведення засідань Громадської ради
3.1. Основною формою роботи Громадської ради є засідання, які проводяться за потреби, але не рідше двох разів на рік.
3.2. Чергові засідання Громадської ради скликаються Головою Громадської ради (далі - Голова ради), а в разі його відсутності - визначеним Головою заступником Голови Громадської ради (далі - заступник Голови ради). З цією метою Голова ради узгоджує з МОНмолодьспорту дату, час і місце проведення засідання Громадської ради, формує проект порядку денного тощо.
3.3. Проект порядку денного формується Головою ради відповідно до планів роботи Громадської ради та Постійних комісій, з урахуванням пропозицій членів Громадської ради, Правління та її постійних робочих органів.
Такі пропозиції оформляються письмово за підписом ініціатора із зазначенням назв питань, пояснювальної записки окремо до кожного питання (обґрунтування причин їх розгляду), доповідачів, проекти рішень з цих питань.
Остаточний варіант рекомендованого Головою ради порядку денного засідання Громадської ради включають питання, схвалені Правлінням.
3.4. Секретаріат інформує членів Громадської ради про дату, час, місце проведення та проект порядку денного засідання шляхом розміщення відповідного оголошення на офіційному веб-сайті МОНмолодьспорту або надсилання відповідного повідомлення електронною поштою чи в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж за п'ять календарних днів до дати проведення засідання.
3.5. Для ведення та зберігання протоколів засідань Громадської ради, а також підготовки та розсилки необхідних матеріалів, Секретаріат призначає відповідальну за це особу з числа членів Секретаріату.
3.6. Позачергові засідання Громадської ради з визначенням порядку денного скликаються в обов'язковому порядку Головою ради, або за ініціативою Правління, або за ініціативою не менш ніж однієї третини загального складу членів Громадської ради. Вмотивовані вимоги про скликання позачергового засідання Громадської ради, підписані їх ініціаторами, разом із проектом порядку денного такого засідання надсилаються Голові ради.
3.7. Рішення про скликання позачергового засідання Громадської ради приймається протягом трьох днів з дати отримання відповідної письмової пропозиції та проводиться не пізніше ніж у двотижневий строк з означеної дати.
3.8. У випадку неможливості задоволення пропозиції щодо скликання позачергового засідання Головою ради (хвороба, відрядження, відсутність з інших причин), позачергове засідання Громадської ради скликає один із визначених Головою ради його заступників.
3.9. Інформація про скликання позачергового засідання доводиться до відома членів Громадської ради та громадськості в порядку, визначеному цим Регламентом, як для чергових засідань.
3.10. Засідання Громадської ради проводяться відкрито.
3.11. У засіданнях Громадської ради мають право брати участь з правом дорадчого голосу уповноважений представник (представники) МОНмолодьспорту.
3.12. Засідання Громадської ради є правомочним, якщо на ньому присутні більше половини від загального складу її членів.
3.13. Перед початком засідання Громадської ради Секретаріат проводить письмову реєстрацію членів Громадської ради - учасників засідання та запрошених осіб. У випадку відсутності кворуму протягом десяти календарних днів скликається позачергове засідання Громадської ради з тим же порядком денним.
3.14. На початку засідання Громадської ради затверджується порядок денний, проект якого пропонується Головою ради.
У разі, якщо від учасників засідання до проекту порядку денного надходять зауваження або пропозиції, запропонований проект спочатку виноситься на голосування за основу. Після прийняття проекту порядку денного за основу, окремо голосуються всі зауваження та пропозиції до нього, після чого проект виноситься на голосування для затвердження його в цілому.
3.15. По кожному з розглянутих питань порядку денного засідання Громадська рада ухвалює рішення.
3.16. Проекти рішень Громадської ради готуються Постійними комісіями Громадської ради та Правлінням. Всі проекти рішень мають бути подані в Секретаріат не пізніше ніж за два дні до засідання Громадської ради.
3.17. Усі проекти рішень доводяться до відома кожного члена Громадської ради шляхом надсилання відповідної інформації електронною поштою чи в інший прийнятний спосіб не пізніше ніж за день до початку засідання Громадської ради.
3.18. Усі суттєві зміни, пропозиції чи доповнення до проектів рішень надаються членами Громадської ради письмово за власним підписом.
3.19. Всі проекти пропозицій та рішень обов'язково складаються з:
3.19.1. вступної частини із зазначенням:
3.19.1.1. імені або найменування ініціатора пропозиції або рішення;
3.19.1.2. назви та предмета пропозиції або регулювання рішення;
3.19.2. описової частини із зазначенням:
3.19.2.1. права, обов'язку, інтересу, потреби, проблеми, питання та визначення шляху його вирішення (дотримання, охорони, захисту, врахування, забезпечення, виконання тощо);
3.19.2.2. причини, наслідку та причинно-наслідкового зв'язку пропозиції або регулювання рішення;
3.19.3. мотивувальної частини із зазначенням:
3.19.3.1. обґрунтування (посилання на принцип або абзац, підпункт, пункт, частину, статтю закону, нормативного акта, міжнародного договору України тощо) дій та механізму задоволення пропозиції або виконання рішення;
3.19.3.2. правового, економічного, фінансового обґрунтування задоволення пропозиції або прийняття рішення;
3.19.3.3. вмотивування (викладення міркувань: чому так, а не інакше тощо) дій щодо предмета пропозиції або рішення;
3.19.3.4. розрахунків правового, економічного, морально-соціального, політичного ефекту від задоволення пропозиції або прийняття рішення;
3.19.3.5. очікуваного ефекту, впливу та результату від задоволення пропозиції або прийняття рішення;
3.19.4. резолютивної частини із зазначенням:
3.19.4.1. предмет і зміст чітко визначеної дії, механізм її вчинення, ім'я або найменування виконавця та відповідального за ефективність виконання, термін виконання.
3.20. Головує на засіданні Громадської ради Голова ради, в разі його відсутності - за дорученням Голови ради - один із заступників Голови ради.
3.21. Тривалість засідання Громадської ради встановлюється його регламентом, але не повинна перевищувати 2 годин без перерви. Перерва в засіданні Громадської ради може бути оголошена головуючим на засіданні за пропозицією членів Громадської ради. За рішенням Громадської ради тривалість засідання може бути подовжена не більше ніж на одну годину.
3.22. Учасники засідання можуть установлювати ліміт часу на розгляд кожного питання. Зокрема, для доповіді відводиться до 15 хвилин, співдоповіді - до 10 хвилин, виступів - до 5 хвилин, запитань - до 2 хвилин, відповідей - до 2 хвилин, заключного слова - до 5 хвилин. Загальна тривалість розгляду питання - до 40 хвилин, якщо інше не буде встановлено членами Громадської ради на засіданні.
3.23. У разі, якщо ухвалений ліміт часу вичерпано, учасник засідання може внести пропозицію про припинення обговорення питання. В цьому разі головуючий інформує присутніх про кількість бажаючих, які ще заявили про свій намір виступити, після чого ставить пропозицію про припинення обговорення на голосування. За необхідності засідання без обговорення приймає рішення про збільшення часу для обговорення питання денного.
3.24. Під час обговорення проекту рішення або питання порядку денного член Громадської ради, який бажає висловити думку або поставити запитання, піднімає руку, після чого головуючий на засіданні запрошує його до слова або виступу. Виступаючий чітко називає своє прізвище, ім'я, по батькові та організацію, яку він представляє. Головуючий надає слово або запрошує до виступу по черзі, в порядку надходження заявок від бажаючих висловитися.
3.25. Для запису на виступ з обговорюваних питань член Громадської ради надає письмове повідомлення після оголошення головуючим на засіданні назви питання та обґрунтованої пропозиції до запису на виступи. Пропозиції, повідомлення, висловлення іншого формату не розглядаються.
3.26. Виступ учасника засідання з одного й того ж питання більше двох разів не допускається.
3.27. Рішення Громадської ради ухвалюються відкритим голосуванням простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
3.28. Рішення Громадської ради ухвалюється у такій послідовності:
3.28.1. ухвалення рішення за основу;
3.28.2. надання пропозицій та зауважень учасників засідання Громадської ради до проекту рішення, ухваленого за основу;
3.28.3. розгляд пропозицій та зауважень учасників засідань Громадської ради до проекту рішення, ухваленого за основу;
3.28.4. ухвалення проекту рішення в цілому, з урахуванням поправок та пропозицій.
3.29. Підрахунок голосів при голосуванні організовується Секретаріатом , якщо перед початком голосування Громадською радою не прийнято іншого рішення (обрання лічильної комісії).
3.30. В окремих випадках Громадська рада може ухвалити рішення про зміну форми голосування перед початком його проведення.
3.31. У разі проведення таємного голосування на засіданні Громадської ради обов'язково обирається лічильна комісія в кількості трьох осіб відкритим голосуванням. За бажанням учасників засідання обрання членів лічильної комісії може проводитися списком або індивідуально. В останньому випадку обраними вважаються члени Громадської ради, які набрали найбільшу кількість голосів.
3.32. У разі, якщо два або більше кандидатів набрали однакову кількість голосів, що не дає можливості визначити, кого з них слід вважати обраним, учасники засідання можуть прийняти рішення про проведення повторного голосування по кожній з указаних кандидатур.
3.33. Результати підрахунку голосів оформляються протоколом лічильної комісії, який підписується Головою, секретарем і членом лічильної комісії. Протокол лічильної комісії є невід'ємною складовою протоколу засідання.
................Перейти до повного тексту