1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
07.04.2006 N 1
Про основні підсумки діяльності Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у I кварталі 2006 року щодо виконання завдань, визначених актами законодавства, дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України
( Рішення затверджено Наказом Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва N 38 від 14.04.2006 )
Держпідприємництво та його регіональні представництва у I кварталі 2006 року забезпечували виконання функціональних повноважень щодо проведення системної регуляторної реформи, удосконалення дозвільної системи та процедури державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, а також координували роботу центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо реалізації рішень Президента України і Уряду з питань розвитку підприємництва.
Щодо здійснення регуляторної політики
Протягом I кварталу п.р. діяльність Комітету як спеціально уповноваженого органу з питань державної регуляторної політики провадилась за наступними напрямками:
- проведення аналізу стану реалізації державної регуляторної політики органами виконавчої влади протягом 2005 року, визначення основних проблем в її реалізації та шляхів їх розв'язання;
- забезпечення неухильного дотримання органами виконавчої влади вимог законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності та забезпечення виконання плану заходів щодо реалізації державної регуляторної політики на 2006 рік, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 18.01.2006 року N 13-р;
- виконання завдань, направлених на реалізацію Основних напрямів урядової політики в економічній та соціальній сфері у 2006 році, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2006 року N 42.
Протягом I кварталу поточного року на забезпечення підвищення рівня та якості виконання вимог законодавства з питань державної регуляторної політики Держпідприємництвом України та його територіальними органами при опрацюванні щодо погодження 519 проектів регуляторних актів відмовлено в погодженні 51 проекту регуляторного акта з причин їх неоприлюднення або нездійснення аналізу регуляторного впливу до них та 12 проектів регуляторних актів - з причин незадовільної якість підготовки АРВ.
Щодо питання оподаткування та соціального захисту суб'єктів малого підприємництва
Продовжено роботу з Мінпраці та Пенсійним фондом України у напрямку врегулювання спірних питань застосування окремих норм пенсійного законодавства та їх удосконалення, зокрема щодо врегулювання питання сплати пенсійних внесків суб'єктами - платниками єдиного та фіксованого податків, в тому числі погашення заборгованості за період 2004 рік та I квартал 2005 року.
Результатом співпраці з ДПА України стало узгодження питання отримання суб'єктами свідоцтва про сплату єдиного податку в органах Державної податкової служби, що дозволило усунути штучно створену органами ДПА перешкоду для переходу суб'єктів на спрощену систему.
В I кварталі було продовжено роботу з доопрацювання проекту Концепції реформування податкової системи України.
Щодо питання державної реєстрації суб'єктів господарювання
Основним пріоритетним напрямком діяльності у 1 кварталі 2006 року була робота по супроводженню у Комітеті Верховної Ради України проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законів України" (реєстраційний N 8125), який прийнято 22 лютого поточного року. Цим Законом України "Про внесення змін до деяких законів України" (3456), який набирає чинності через 6 місяців з дня його опублікування, передбачено:
- скоротити грошові витрати при постановці на облік на 70 грн. за рахунок відміни подання окремим органам нотаріально посвідчених копій установчих документів;
- запровадити реєстрацію та постановку на облік суб'єктів господарювання за принципом "єдиного вікна" протягом одного дня;
- спростити процедуру припинення підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців та суттєво зменшити витрати громадян на здійснення зазначених реєстраційних процедур за рахунок того, що відпаде необхідність відвідання нотаріуса та зменшиться у 3 рази вартість публікації діяльності; повідомлення про прийняте рішення щодо припинення підприємницької діяльності;
- спростити процедуру припинення юридичної особи шляхом вилучення норми, яка передбачала необхідність погодження складу ліквідаційної комісії з державним реєстратором.
Крім цього, була проведена експертиза та надані пропозиції стосовно інших законопроектів, розроблених Урядом та окремими народними депутатами України, які регулюють відносини та окремі процеси державної реєстрації. Результатом цієї роботи є прийняття Верховною Радою України таких законодавчих актів:
Закону України "Про внесення змін до деяких законів України" від 09.02.2006 N 3422, який набирає чинності з 01.01.2007;
Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" від 16.03.2006 N 3575.
Протягом всього звітного періоду на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 8 серпня 2005 N 321-р Держпідприємництвом було погоджено 52 кандидатури на посади державних реєстраторів, призначено на посади державних реєстраторів - 20 осіб. За цей же період було погоджено звільнення 12 осіб з посади державного реєстратора.
Спільно з Державним підприємством "Інформаційно-ресурсний центр" розроблено та запроваджено у промислову експлуатацію програмне забезпечення АРМ "ЄДР-Витяги", що дозволяє юридичним та фізичним особам отримувати найбільш повну інформацію із ЄДР. Першу версію АРМу випущено в роботу 06.03.2006.
Щодо питання ліцензування певних видів господарської діяльності
У першому кварталі 2006 року здійснювалась підготовка матеріалів для супроводження у Комітетах Верховної Ради України проектів Законів України:
- "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо приведення у відповідність діючих законодавчих актів у сфері ліцензування) (реєстраційний номер 2419, 2532), який прийнято Верховною Радою України 19 січня поточного року за N 3370. Закон спрямований на приведення норм законів, якими регулюються питання ліцензування господарської діяльності у відповідність із Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
- "Про внесення змін до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" (щодо переліку) (реєстраційний номер 8208). Законопроект розроблено на виконання Указу Президента України від 12 травня 2005 року N 779 "Про лібералізацію підприємницької діяльності та державну підтримку підприємництва" та спрямовано на запобігання спробам недоречного виведення із під сфери дії базового ліцензійного закону певних видів господарської діяльності; скорочення переліку видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню; уникнення необґрунтованого запровадження ліцензування нових видів господарської діяльності.
На реалізацію норм Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо приведення їх у відповідність із законодавчими актами України у сфері ліцензування" від 19 січня 2006 року N 3370 Держпідприємництвом розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до переліку органів ліцензування та переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності", який на даний час опрацьовується з органами ліцензування.
Щодо питання дозвільної системи
Держпідприємництво України, як спеціально уповноважений орган з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності (Указ Президента України від 31.12.2005 N 1897, здійснював координацію та контроль за виконанням заходів щодо реалізації Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", розробляв, приймав відповідні рішення та надавав методичні рекомендації.
Станом на 05.04.2006 на погодження до Комітету надійшло:
28 проектів постанов Кабінету Міністрів України про затвердження Порядків видачі документів дозвільного характеру (з них прийнято Кабінетом Міністрів України лише 2 постанови - від 21.12.2005 N 1251 та від 11.01.2006 N 17;
6 проектів постанов Кабінету Міністрів України про затвердження розміру тарифів, у тому числі їх граничних розмірів, на проведення дозвільними органами обстежень (експертиз), які є підставою для видачі документів дозвільного характеру;
20 проектів нормативно-правових актів щодо приведення відповідних законодавчих та урядових актів у відповідність до норм Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності", з яких 10 проектів Законів, 10 проектів постанов Кабінету Міністрів України.
Держпідприємництвом розроблено 2 законопроекти про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (80731-10, 80732-10 ): щодо визначення посадових осіб дозвільних органів, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 164 Кодексу (знаходиться на погодженні у заінтересованих центральних органів виконавчої влади); щодо уповноваження посадових осіб Держпідприємництва складати протоколи про адміністративні правопорушення, відповідальність за які передбачена ст. 166-10 цього Кодексу (знаходиться на розгляді у Верховній Раді України (реєстраційний N 9054).

................
Перейти до повного тексту