1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
24.05.2007
Протокол N 7/1-19
Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007"
Заслухавши інформацію заступника директора Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України Ю.І.Завалевського "Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007", колегія
УХВАЛЮЄ:
1. Доповідну записку "Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007" взяти до відома.
2. Порушити клопотання про присвоєння звання "Заслужений вчитель України" переможцям конкурсу (додаток 1), про нагородження Почесними грамотами Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України лауреатів конкурсу "Учитель року - 2007" (додаток 2, 3).
3. Нагородити переможців і лауреатів Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007" знаком "Відмінник освіти України" (додаток 4) та Почесною грамотою Міністерства освіти і науки України (додаток 5).
4. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
4.1. Присвоїти лауреатам конкурсу "Учитель року - 2007" звання "вчитель-методист", звільнивши їх від чергової атестації (додаток 6), та звільнити від чергової атестації вчителів-методистів - переможців та лауреатів конкурсу (додаток 7);
4.2. Забезпечити вивчення досвіду роботи учасників конкурсу "Учитель року - 2007" і впровадження його в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів та залучення учасників конкурсу до участі в роботі курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників при інститутах післядипломної педагогічної освіти.
5. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (А.В.Кудін) спільно з департаментом загальної середньої та дошкільної освіти (О.В.Єресько):
5.1. Підготувати методичні рекомендації про умови та порядок проведення Всеукраїнського конкурсу "Учитель року";
5.2. Спільно з видавництвом "Педагогічна преса" (Ю.Б.Кузнєцов), фаховими освітянськими виданнями забезпечити публікацію матеріалів з досвіду роботи учасників конкурсу "Учитель року - 2007";
5.3. Провести в 2007-2008 н.р. методичні семінари, школи педагогічної майстерності з питань упровадження в педагогічну практику досвіду переможців та лауреатів Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007";
5.4. До 20 липня 2007 р. підготувати пропозиції про відзначення працівників місцевих органів державної виконавчої влади, органів управління освітою, науково-методичних установ, вищих та загальноосвітніх навчальних закладів за організацію та проведення конкурсу "Учитель року - 2007".
6. Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (А.В.Кудін), департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (О.В.Єресько), Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій провести Всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2008" у таких номінаціях: "Початкові класи", "Біологія", "Зарубіжна література", "Історія", "Фізична культура".
7. Доповідну записку та рішення колегії опублікувати в Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України.
8. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника Міністра В.В.Тесленка.
Голова колегії,
Міністр

С.М.Ніколаєнко
Колегії Міністерства
освіти і науки України
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
"Про підсумки Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007"
Заключний тур Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007" було проведено на виконання Указу Президента України від 29.06.1995 р. N 489 "Про Всеукраїнський конкурс "Учитель року", відповідної постанови Кабінету Міністрів України від 11.08.1995 р. N 638 та наказу Міністерства освіти і науки України "Про проведення Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007" від 14.11.2006 р. N 774 у номінаціях: українська мова та література (м. Луцьк), математика (м. Одеса), правознавство (м. Миколаїв), образотворче мистецтво (м. Чернівці), трудове навчання (м. Рівне).
Право участі у заключному турі в усіх п'яти номінаціях вибороли педагогічні працівники Чернівецької області; в чотирьох номінаціях - Житомирської, Полтавської Черкаської, Одеської, Рівненської; в трьох номінаціях - Вінницької, Дніпропетровської, Донецької, Івано-Франківської, Сумської областей та м. Києва.
До фінальних змагань цього року не потрапив жоден представник Запорізької, Луганської, Тернопільської областей та м. Севастополя.
Учасники заключного туру конкурсу 2007 року показали глибоку обізнаність із сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методики викладання відповідних предметів, виявили розуміння сучасних тенденцій розвитку освіти.
Під час проведення уроків і виконання творчих завдань конкурсанти яскраво продемонстрували кращі особистісні якості, власний світогляд і вміння вийти за межі свого предмета, піднятися до філософських узагальнень, продемонстрували громадянську зрілість. Всі без винятку показали себе фахівцями високого рівня - педагогами, здатними творчо реалізувати як традиційні форми і методи навчання і виховання, так і новітні освітні технології.
За підсумками III туру Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2007" його переможцями стали:
- Кожуленко Олександра Борисівна, вчитель української мови та літератури Чернівецької загальноосвітньої школи I-III ступенів N 18 Чернівецької міської ради (1971 року народження, закінчила Чернівецький державний університет ім. Ю.Федьковича у 1993 році, педагогічний стаж - 13 років);
- Кінащук Наталія Леонідівна, вчитель математики Чернівецької гімназії N 2 Чернівецької міської ради (1968 року народження, закінчила Чернівецький державний університет ім. Ю.Федьковича у 1991 році, педагогічний стаж - 17 років);
- Філіпенко Тетяна Михайлівна, вчитель правознавства навчально-виховного комплексу м. Курахове Донецької області (1969 року народження, закінчила Олександрійське педагогічне училище імені В.О.Сухомлинського у 1989 році, Донецький державний університет у 1995 році, педагогічний стаж - 18 років);
- Савчук Анатолій Васильович, вчитель образотворчого мистецтва Нижньострутинської загальноосвітньої школи I-III ступенів Рожнятинського району Івано-Франківської області (1964 року народження, закінчив Івано-Франківський педагогічний інститут ім. В.Стефаника у 1986 році, педагогічний стаж - 20 років);
- Пархоменко Олександр Миколайович, вчитель трудового навчання Зарічанської загальноосвітньої школи I-III ступенів Чемеровецького району Хмельницької області (1972 року народження, закінчив Корсунь-Шевченківське педагогічне училище ім. Т.Г.Шевченка, Уманський педагогічний інститут ім. П.Тичини у 1991 році, педагогічний стаж - 16 років).
Всього в заключному турі конкурсу "Учитель року - 2007" взяли участь 135 учасників із 25 областей України, міст Києва та Севастополя.
Серед учасників конкурсу 37 учителів сільських шкіл, це складає 28 відсотків від загальної кількості учасників всеукраїнського туру, що на 6 відсотків більше, ніж минулого року. 74 вчителі, або 55,2 відсотка (минулого року - 46,6 відсотка), працюють у загальноосвітніх школах, решта - в гімназіях, ліцеях, колегіумах, спеціалізованих школах з поглибленим вивченням окремих предметів.
Про високий професійний рівень конкурсантів свідчить те, що серед 135 учасників конкурсу 89 - вчителі вищої категорії, в тому числі 29 мають звання "вчитель-методист", 33 - "старший вчитель".
До фіналу змагань ввійшли 11 вчителів вищої категорії, з яких 10 мають звання "вчитель-методист", 7 - "старший вчитель".
Усі п'ять переможців конкурсу цього року-вчителі вищої категорії, троє мають звання "вчитель-методист", одному присвоєно звання "старший вчитель".
Переважна більшість учасників конкурсу (89 із 135) має педагогічний стаж від 10 до 20 років, 20 - вчителі, стаж роботи яких не перевищує десяти років, решта - вчителі зі стажем понад 20 років.
У фінальних змаганнях брали участь 9 вчителів сільських шкіл. Двоє з них стали лауреатами конкурсу і двоє - переможцями. Минулого року переважна кількість фіналістів була представлена працівниками ліцеїв, гімназій, спеціалізованих шкіл, цього року - працівниками загальноосвітніх шкіл.
Найбільш успішною слід вважати цьогорічну участь у конкурсі вчителів Чернівецької області. Вони вибороли дві перемоги, один педагог став лауреатом. Вчителі Волинської та Одеської областей стали лауреатами в трьох номінаціях, Миколаївської, Рівненської, Чернігівської областей та м. Києва - у двох номінаціях, Вінницької, Київської, Сумської областей - в одній.
Автономна Республіка Крим, Житомирська, Закарпатська Запорізька, Кіровоградська, Луганська, Львівська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Черкаська області та місто Севастополь не вибороли жодної перемоги у заключному етапі конкурсу.
Велике значення для реалізації основної мети конкурсу, що передбачає виявлення та підтримку творчих учителів, широку популяризацію педагогічних надбань, піднесення престижу вчительської професії у суспільстві, має рівень організації заключних змагань, увага до них з боку органів місцевої виконавчої влади, засобів масової інформації, широкої громадськості.
Слід відмітити, що заключний III тур конкурсу в усіх п'яти регіонах був проведений на високому організаційному рівні. З повною відповідальністю сприйняли проведення конкурсу на своїх територіях обласні державні адміністрації та управління освіти. Для учасників і членів журі були організовані зустрічі з педагогічною громадськістю та студентською молоддю, проведені екскурсії. Всеукраїнський конкурс "Учитель року - 2007" широко висвітлювався регіональними засобами масової інформації.
У відзначенні учасників Всеукраїнського конкурсу, як і в попередні роки, взяли активну участь видавництва "Педагогічна преса", "Освіта", "Ранок", "Шкільний світ", "Основа", "Мандрівець", "Торсінг", "Редакція освітянських видань", "Навчальна книга - Богдан", ТОВ "Арт-скриня", АТ "Sandora", ЗАТ "Страхова компанія "Велес". Стало доброю традицією вшанування переможців конкурсу Лігою нафтопромисловців України та Київським годинниковим заводом.
Вже кілька років газета "Сільські вісті" відзначає кращого сільського вчителя. Перша нагорода була вручена учасниці всеукраїнського конкурсу у 2000 році у номінації "Початкові класи". З минулого року цією редакцією започатковано спеціальну нагороду для кращого сільського вчителя, а також нову рубрику "Учительський талант", в якій розповідається про педагогів, відданих найголовнішій державній роботі - вихованню людини. Члени журі визначили претендентів на цю нагороду в усіх п'яти номінаціях. Ними стали:
- Семків Наталія Іванівна, вчитель української мови та літератури Дзвиняцької загальноосвітньої школи I-III ступенів Богородчанського району Івано-Франківської області;
- Сіладі Лайош Лайошович, вчитель математики Яношівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Берегівського району Закарпатської області;
- Абрамович Борис Анатолійович, вчитель правознавства Володимирівської загальноосвітньої школи I-III ступенів Казанківського району Миколаївської області;
- Івченко Володимир Трохимович, вчитель образотворчого мистецтва Приозерненської загальноосвітньої школи I-III ступенів с. Приозерне Ленінського району Автономної Республіки Крим;
- Лук'яненко Сергій Дмитрович, вчитель трудового навчання Сокольської загальноосвітньої школи I-III ступенів Чернівецького району Вінницької області.
Разом з тим, конкурс "Учитель року - 2007" засвідчив необхідність подальшого вдосконалення умов його проведення.
Інститутам післядипломної педагогічної освіти слід більше уваги приділяти системі роботи з творчими вчителями, щоб участь у конкурсі стала логічним завершенням певного етапу діяльності педагога. У цьому напрямі зміни на краще спостерігаються в роботі Вінницького, Полтавського, Чернігівського інститутів післядипломної педагогічної освіти. Відмітимо, що Одеський інститут післядипломної педагогічної освіти підтвердив свій минулорічний успіх.
Цього року було виконано рішення колегії Міністерства освіти і науки України (протокол N 6/1-19 від 03.07.2004 р. ) "Про внесення змін до Положення про Всеукраїнський конкурс "Учитель року", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 р. N 638 в частині, що стосується нагород переможців і лауреатів конкурсу грошовими преміями.
Відповідно до рекомендацій Міністерства фінансів України було встановлено грошову винагороду переможцям конкурсу в розмірі 5 тисяч гривень кожному, лауреатам, які зайняли другі місця, - 3 тисячі гривень, треті - дві тисячі. Оскільки учасників суперфіналу в кожній номінації було по п'ять, колегіальним рішенням журі та учасників суперфіналу було визначено два других місця та два третіх. Відповідно була поділена і сума винагороди.
Сьогодні змінився погляд на освіту: стають звичними методики, які раніше вважалися передовими, по-іншому викладаються предмети, основи яких видавалися непорушними. Однак незмінним залишилося ставлення вчителя до своєї роботи та учнів.
Саме через учителя реалізується державна політика, спрямована на зміцнення інтелектуального і духовного потенціалу нації, розвиток вітчизняної науки і культури.

................
Перейти до повного тексту