01.04.2015 № 87 |
В.о. Голови Комісії | Д. Вовк |
№ П/П |
Завдання, визначені в Програмі діяльності Кабінету Міністрів України ( Коаліційній угоді ) та Стратегії сталого розвитку "Україна-2020" |
Зміст заходу | Відповідальні за виконання | Строк виконання | Відповідальний структурний підрозділ НКРЕКП |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Нова економічна політика | |||||
1. |
102. Забезпечення істотного поліпшення умов ведення бізнесу в Україні за тими напрямами, що враховуються Світовим банком та Міжнародною фінансовою корпорацією під час складення рейтингу "Doing Business", маючи за стратегічну мету входження України до провідної двадцятки країн світу за умовами ведення бізнесу ( Угода ) |
6) внесення змін до Методики розрахунку плати за приєднання електроустановок до електричних мереж та Правил приєднання електроустановок до електричних мереж |
НКРЕКП | до 31 грудня | Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики |
2. |
175. Забезпечення сталого функціонування та розвитку комунальних систем централізованого водопостачання, водовідведення та теплопостачання і прозорості ціноутворення у зазначених сферах для споживачів. Запобігання неконтрольованому відключенню об'єктів від систем централізованого теплопостачання шляхом запровадження у схемах теплопостачання населених пунктів механізму, відповідно до якого органи місцевого самоврядування визначають територію, в межах якої може діяти тільки конкретна система теплопостачання (централізована чи автономна/індивідуальна) (крім новобудов). Установлення чіткої відповідальності споживачів за самовільне користування тепловою енергією та від'єднання/відключення від теплових мереж/внутрішньобудинкових систем централізованого опалення. Встановлення вимог стосовно публічності обговорення членами відповідних громад планів щодо зміни схем теплопостачання. Створення умов для розвитку конкуренції на ринку виробництва тепла, в тому числі шляхом визначення порядку сплати вартості будівництва та/або реконструкції теплових мереж для приєднання нового об'єкта генерації теплової енергії до теплових мереж. Відмова від втручання на державному рівні в господарську діяльність підприємств теплопостачання, водопостачання та водовідведення, в тому числі скасування рахунків із спеціальним режимом використання за умови стабілізації розрахунків за енергоносії. Оприлюднення органом, що здійснює державне регулювання в сферах енергетики та комунальних послуг, та органами місцевого самоврядування інформації про обґрунтування зміни тарифів та їх складових для споживачів на відповідних територіях діяльності ліцензіатів ( Угода ) |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення відносин у сфері теплопостачання, надання послуг з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води | Мінрегіон НКРЕКП | до 30 жовтня |
Департамент із регулювання відносин у сфері теплопостачання; Юридичний департамент; Департамент стратегічного розвитку та планування; Департамент ліцензійного контролю |
2) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" |
Мінрегіон НКРЕКП | до 30 жовтня |
Департамент із регулювання відносин у сфері централізованого водопостачання та водовідведення; Юридичний департамент; Департамент стратегічного розвитку та планування |
||
Нова політика енергетичної незалежності | |||||
3. | 244. Забезпечення відокремлення транспортування та розподілу природного газу від інших видів діяльності суб'єктів, які здійснюють діяльність на газовому ринку (Угода) | внесення змін до нормативно-правових актів щодо відокремлення транспортування та розподілу природного газу від інших видів діяльності суб'єктів, які здійснюють діяльність на газовому ринку | НКРЕКП Мінекономрозвитку Антимонопольний комітет Міненерговугілля | до 30 листопада |
Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері; Департамент стратегічного розвитку та планування; Департамент ліцензійного контролю |
( Пункт 4 виключено на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 280 від 05.10.2015 ) |
|||||
5. | 246. Гармонізація регуляторного середовища функціонування ринків природного газу та електричної енергії в Україні з європейськими нормами Третього енергетичного пакета. Зокрема, оновлення базового законодавства про газовий ринок, перехід на тарифну систему транспортування "вхід/вихід" (Угода) | затвердження Порядку формування тарифів на транспортування природного газу магістральними трубопроводами територією України на основі тарифної системи "вхід/вихід" | НКРЕКП Міненерговугілля Антимонопольний комітет Мінекономрозвитку ДРС | до 30 вересня |
Департамент із регулювання відносин у нафтогазовій сфері; Юридичний департамент |
6. |
249. Лібералізація ринків електричної і теплової енергії, вугілля та газу, перехід на нову модель їх функціонування ( Стратегія ). Лібералізація електроенергетичного ринку шляхом переходу від моделі єдиного покупця до моделі прямих договорів між постачальниками та споживачами електричної енергії та балансуючого ринку (доопрацювання Закону України "Про засади функціонування ринку електричної енергії України" , зокрема приведення у відповідність з вимогами Третього енергетичного пакета, та його впровадження) ( Угода ) |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про ринок електричної енергії України | Міненерговугілля НКРЕКП | до 30 вересня |
Департамент стратегічного розвитку та планування; Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Управління інформаційних технологій; Юридичний департамент; Департамент ліцензійного контролю |
2) супроводження зазначеного проекту закону у Верховній Раді України | Міненерговугілля НКРЕКП | до прийняття відповідного закону |
Департамент стратегічного розвитку та планування; Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Юридичний департамент; |
||
3) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону щодо особливостей погашення заборгованості за електричну енергію, яка утворилася на оптовому ринку електричної енергії | Міненерговугілля НКРЕКП | до 30 вересня |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Юридичний департамент |
||
4) супроводження зазначеного проекту закону у Верховній Раді України | Міненерговугілля НКРЕКП | до прийняття відповідного закону | Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Юридичний департамент | ||
5) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про ринок природного газу (нова редакція) | Міненерговугілля НКРЕКП | до 1 травня |
Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері; Департамент стратегічного розвитку та планування; Юридичний департамент; Департамент ліцензійного контролю |
||
6) супроводження зазначеного проекту закону у Верховній Раді України | Міненерговугілля НКРЕКП | до прийняття відповідного закону |
Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері; Департамент стратегічного розвитку та планування; Юридичний департамент |
||
7) відновлення порядку проведення електронних аукціонів з розподілення пропускної спроможності міждержавних електричних мереж | НКРЕКП Міненерговугілля Антимонопольний комітет | до 31 травня |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Департамент стратегічного розвитку та планування |
||
( Рядок 8 пункту 6 виключено на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 330 від 14.12.2015 ) |
|||||
7. |
250. Повна реформа системи ціно- та тарифоутворення на енергію та паливо, зокрема перегляд механізму формування балансу енергоресурсів, відмова від перехресного субсидування та державного дотування ( Стратегія ). Поступова ліквідація перехресного субсидування (багаторівневої тарифної системи) шляхом встановлення цін та тарифів для всіх споживачів, включаючи населення, на економічно обґрунтованому рівні та одночасне здійснення переходу до адресних дотацій соціально вразливим верствам населення. Введення мораторію на надання нових пільгових цін та тарифів для окремих галузей промисловості та споживачів електричної енергії та газу на законодавчому рівні ( Угода ). Ліквідація крос-субсидій, перехід до ринкових тарифів на природний газ та електроенергію, що сприятиме збільшенню доходу енергокомпаній, із синхронним запровадженням механізмів компенсацій для малозабезпечених верств населення ( Програма ) |
1) встановлення роздрібних цін на природний газ, що використовується для потреб населення | НКРЕКП | до 30 квітня | Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері |
2) встановлення граничного (максимального) рівня ціни на природний газ, що реалізується суб'єктам господарювання, які виробляють теплову енергію, у тому числі блочним (модульним) котельням, установленим на дахові та прибудованим | НКРЕКП Мінекономрозвитку | до 30 квітня |
Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері; Департамент із регулювання відносин у сфері теплопостачання; Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; (відповідно до повноважень) |
||
3) поступове приведення тарифів на електроенергію для населення до економічно обґрунтованого рівня з одночасним здійсненням переходу до адресних дотацій соціально вразливим верствам населення | НКРЕКП | до 31 грудня | Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики | ||
8. |
251. Реформування енергетики ( Стратегія ). Забезпечення прозорості енергетичних ринків та підвищення їх ефективності. Гарантування на рівні закону незалежного статусу регулятора у сфері енергетики відповідно до вимог Третього енергетичного пакета з метою забезпечення належного рівня прозорості на монопольних ринках та ефективного нагляду за дотриманням конкуренції (Угода) |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про державне регулювання у сфері енергетики з урахуванням пропозицій Секретаріату Енергетичного Співробітництва | НКРЕКП Мінекономрозвитку Мінфін Антимонопольний комітет ДРС | до 30 жовтня |
Юридичний департамент; Структурні підрозділи |
2) супроводження зазначеного проекту закону у Верховній Раді України | НКРЕКП Мінекономрозвитку Мінфін Антимонопольний комітет ДРС | до прийняття відповідного закону | |||
( Пункт 9 виключено на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 280 від 05.10.2015 ) |
|||||
10. | 262. Перехід до стимулюючого тарифоутворення в сфері транспортування та розподілу природного газу, передачі та постачання електричної енергії, а також транспортування і поставки теплової енергії (Угода) | 1) прийняття нормативно-правових актів щодо переходу до стимулюючого тарифоутворення в сфері транспортування та розподілу природного газу, передачі та постачання електричної енергії | НКРЕКП Міненерговугілля | до 30 листопада |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Департамент із регулювання відносин у нафто-газовій сфері; Департамент із регулювання відносин у сфері теплопостачання; Департамент стратегічного розвитку та планування; (відповідно до повноважень) |
3) установлення за заявами ліцензіатів з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та ліцензіатів з постачання електричної енергії за регульованим тарифом тарифів на передачу електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та тарифів на постачання електричної енергії за регульованим тарифом шляхом застосування стимулюючого тарифного регулювання | НКРЕКП | до 31 грудня | Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики | ||
11. |
263. Забезпечення нормативно-правової бази для виконання інвестиційних програм у ядерно-енергетичній галузі з метою розвитку існуючих та створення нових елементів ядерно-паливного циклу в рамках дотримання міжнародного законодавства у ядерній сфері. Підвищення безпеки ядерних реакторів, продовження строків їх експлуатації, будівництва реакторів нового покоління, будівництва сховища відпрацьованого ядерного палива, перетворення об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему. Модернізація атомних електростанцій. ( Програма ) |
1) розроблення проектно-кошторисної документації проектів у ядерно-енергетичній сфері; встановлення тарифів, що забезпечують необхідне фінансування інвестиційних програм; залучення кредитів міжнародних фінансових організацій для виконання інвестиційних програм у ядерно-енергетичній сфері | Міненерговугілля НКРЕКП Держатомрегулювання Мінприроди Мінекономрозвитку Мінфін | до 30 листопада |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Департамент стратегічного розвитку та планування |
12. |
273. Модернізація інфраструктури паливно-енергетичного комплексу ( Стратегія ). Модернізація енергогенеруючих потужностей ТЕС/ТЕЦ ( Програма ) |
забезпечення реалізації проектів реконструкції та модернізації теплоелектростанцій та теплоелектроцентралей | Міненерговугілля НКРЕКП | до 30 грудня | Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики |
13. |
292. Перегляд законодавства щодо стимулювання виробництва електроенергії з нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії, реформа системи "зелених" тарифів та їх балансування (зменшення необґрунтовано завищених тарифів, підвищення недостатніх тарифів, перегляд місцевої складової на відповідність вимогам СОТ ( Угода ) |
1) розроблення та подання Кабінетові Міністрів України проекту закону про внесення змін до Закону України "Про електроенергетику" щодо забезпечення конкурентних умов виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії; встановлення диференційованих розмірів "зелених" тарифів залежно від використання об'єктами відновлюваної енергетики устатковання та обладнання вітчизняного або іноземного виробництва |
Мінрегіон НКРЕКП Міненерговугілля | до 15 березня |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Юридичний департамент; |
2) супроводження зазначеного проекту закону у Верховній Раді України | Мінрегіон НКРЕКП Міненерговугілля | до прийняття відповідного закону |
Департамент із регулювання відносин у сфері енергетики; Юридичний департамент |