1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
НАКАЗ
17.09.2014 № 3
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 212 від 06.12.2016 )
Про затвердження Регламенту Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 253 від 08.09.2015 )
Відповідно до Закону України "Про природні монополії" та Указу Президента України від 10 вересня 2014 року № 715/2014 "Про затвердження Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг"
НАКАЗУЮ:
Затвердити Регламент Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, що додається.
Голова Комісії В. Демчишин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ НКРЕКП
17.09.2014 № 3
РЕГЛАМЕНТ
Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
I. Загальні положення
1.1. Цей Регламент установлює порядок організації діяльності Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, Комісія), пов'язаної із здійсненням її повноважень.
1.2. НКРЕКП спрямовує свою діяльність на виконання Конституції та законів України, актів та доручень Президента України, актів Кабінету Міністрів України, інших нормативно-правових актів.
1.3. НКРЕКП в межах своїх повноважень, на підставі та на виконання актів законодавства видає постанови і розпорядження, організовує і контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рішення Комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, діяльність яких регулюється НКРЕКП.
1.4. НКРЕКП у процесі виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими державними органами, допоміжними органами і службами, утвореними Президентом України та Кабінетом Міністрів України, громадськими організаціями, а також органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, відповідними органами іноземних держав і міжнародних організацій.
1.5. Діяльність НКРЕКП є відкритою та прозорою, що забезпечується шляхом розміщення інформації про неї на офіційному веб-сайті НКРЕКП в мережі Інтернет та друкованому виданні "Інформаційний бюлетень НКРЕКП", публікацій у засобах масової інформації, трансляції по радіо і телебаченню репортажів, інтерв'ю, а також виступів Голови та членів Комісії.
Інформація про діяльність НКРЕКП надається громадянам, іншим заінтересованим особам відповідно до законодавства.
II. Організація роботи НКРЕКП
2.1. НКРЕКП планує свою роботу на підставі та на виконання законів України, актів і доручень Президента України, актів Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України, а також Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
НКРЕКП розробляє та затверджує такі річні плани своєї діяльності (далі - річні плани):
план діяльності НКРЕКП на плановий період;
план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів НКРЕКП;
план заходів зі здійснення державного контролю.
У річних планах визначаються перелік завдань (робіт), що повинні бути виконані, строки виконання завдань (робіт) та відповідальні за виконання завдань (робіт).
Моніторинг виконання річних планів проводиться щоквартально.
Звіт про результати своєї діяльності НКРЕКП оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті.
2.2. Повноваження Голови Комісії визначаються Положенням про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - Положення про НКРЕКП).
Розподіл обов'язків між членами Комісії, керівником апарату НКРЕКП здійснює Голова Комісії.
Розподіл обов'язків затверджується наказом Голови Комісії, у якому визначаються перелік структурних підрозділів, діяльність яких спрямовується, координується та контролюється відповідним членом Комісії, керівником апарату НКРЕКП.
Обов'язки керівника структурного підрозділу НКРЕКП визначаються у положенні про структурний підрозділ, яке розробляється керівником відповідного структурного підрозділу, погоджується з членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджується Головою Комісії.
Обов'язки інших працівників структурних підрозділів НКРЕКП визначаються посадовими інструкціями, що погоджуються членом Комісії (відповідно до розподілу обов'язків) і затверджуються Головою Комісії.
2.3. Організація кадрової роботи в Комісії здійснюється кадровою службою згідно з річним планом. Планом визначаються заходи з добору, підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників.
Призначення на посади та звільнення працівників Комісії здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" , Кодексу законів про працю України та інших законів.
В НКРЕКП формується кадровий резерв, який підлягає щорічному перегляду та затвердженню. Із зарахованими до кадрового резерву особами проводиться робота, спрямована на підвищення їх кваліфікації.
З метою підвищення ефективності роботи державних службовців та відповідальності за доручену справу проводиться один раз на три роки атестація державних службовців, порядок проведення якої визначається Положенням про проведення атестації державних службовців.
У період між атестаціями проводиться щорічна оцінка виконання державними службовцями покладених на них завдань і обов'язків відповідно до Загального порядку проведення щорічної оцінки виконання державними службовцями покладених на них обов'язків і завдань.
Результати атестації та щорічної оцінки беруться до уваги керівництвом та кадровою службою під час проведення ротації кадрів на окремих посадах.
2.4. Організація роботи з документами здійснюється відповідно до Інструкції з діловодства в НКРЕКП, затвердженої наказом Голови Комісії та розробленої відповідно до Типової інструкції з діловодства у центральних органах виконавчої влади, Раді Автономної Республіки Крим, місцевих органах виконавчої влади.
Порядок організації роботи з документами, які містять конфіденційну інформацію, що є власністю держави, визначається законом.
2.5. НКРЕКП для виконання покладених на неї завдань може утворювати консультативні та інші дорадчі органи. Положення про такі органи затверджуються НКРЕКП.
2.6. НКРЕКП для науково-методичного та інформаційного забезпечення своєї діяльності може залучати вчених, експертів, консультантів, представників громадськості.
III. Нормотворча діяльність НКРЕКП
3.1. Нормотворча діяльність НКРЕКП провадиться на підставі та на виконання Конституції, законів України, актів Президента України, постанов Верховної Ради України, актів Кабінету Міністрів України, а також з ініціативи НКРЕКП.
3.2. Підготовка та внесення на розгляд проектів нормативно-правових актів здійснюється в порядку, установленому Регламентом Кабінету Міністрів України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09.11.2011 № 1156), Положенням про порядок підготовки та внесення проектів актів Президента України, затвердженим Указом Президента України від 15 листопада 2006 року № 970, Положення про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1992 року № 731, та іншими актами законодавства.
3.3. Розроблення проекту нормативно-правового акта в НКРЕКП покладається на структурний підрозділ відповідно до його компетенції.
Для розроблення проекту нормативно-правового акта за наказом Голови Комісії може утворюватися робоча група.
До складу робочої групи залучаються фахівці апарату НКРЕКП та інші фахівці (за згодою), які мають досвід роботи та необхідні знання з питань, щодо яких розробляється відповідний нормативно-правовий акт.
У процесі розроблення проекту нормативно-правового акта:
проводиться аналіз стану справ у відповідній сфері правового регулювання та причин, що обумовлюють необхідність підготовки проекту;
визначається предмет правового регулювання, механізм вирішення питання, що потребує врегулювання;
перевіряється його відповідність актам законодавства вищої юридичної сили, чинним міжнародним договорам України та забезпечується опрацювання проекту з зарахуванням acquis cornmunautaire, якщо проект за предметом правового регулювання належить до сфери, правовідносини в якій регулюються правом ЄС;
забезпечується погодження проекту з іншими заінтересованими органами виконавчої влади та у разі потреби вносяться необхідні поправки;
вживаються заходи до усунення розбіжностей, зокрема організовується та проводиться за участю заінтересованих органів виконавчої влади, які мають зауваження до проекту, детальне обговорення шляхів вирішення спірних питань.
3.4. Проект нормативно-правового акта перед поданням на розгляд Голові Комісії обов'язково узгоджується з усіма заінтересованими структурними підрозділами Комісії, юридичним департаментом, членом Комісії або керівником апарату НКРЕКП, відповідальним за напрямок діяльності, до якого відносяться питання, відображені у проекті нормативно-правового акта (відповідно до розподілу обов'язків).
( Пункт 3.4 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 253 від 08.09.2015 )
3.5. Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, підлягають обов'язковій державній реєстрації в установленому законодавством порядку, за винятком рішень з питань встановлення цін та тарифів (крім встановлення цін та тарифів для населення) і функціонування оптового ринку електричної енергії.
Рішення Комісії, які є нормативно-правовими актами, не потребують узгодження з іншими органами державної влади, крім випадків, передбачених законом.
Рішення Комісії, які відповідно до закону є регуляторними актами (крім рішень щодо встановлення тарифів), розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" .
IV. Засідання Комісії
Засідання як основна форма роботи НКРЕКП
4.1. Основною формою роботи Комісії є засідання. Засідання можуть бути плановими та позачерговими.
4.2. Засідання Комісії є відкритими і гласними, за винятком випадків, передбачених чинним законодавством та цим Регламентом.
4.3. Засідання Комісії проводяться у формі відкритих або закритих слухань. Засідання Комісії можуть бути виїзними.
4.4. На засіданнях Комісії у формі відкритих слухань розглядаються питання про:
видачу, зупинення, анулювання ліцензії;
( Абзац другий пункту 4.4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 253 від 08.09.2015 )
установлення вимог щодо здійснення ліцензіатами інших, крім ліцензованих, видів господарської діяльності;
порушення ліцензійних умов та застосування санкцій до ліцензіатів у разі невиконання ними ліцензійних умов, а також прийняття рішень про накладання штрафів, у випадках, передбачених законодавством;
адміністративні правопорушення та застосування санкцій до посадових осіб ліцензіатів за адміністративні правопорушення;
затвердження економічних коефіцієнтів нормативних технологічних витрат;
установлення та перегляд цін/тарифів;
схвалення інвестиційних програм ліцензіатів та змін до них;
схвалення проектів регуляторних актів НКРЕКП та прийняття нормативно-правових актів;
інші питання, що мають важливе суспільне значення.
4.5. Засідання Комісії у формі закритих слухань проводяться у разі розгляду питань:
які пов'язані з інформацією з обмеженим доступом (конфіденційною, таємною та службовою);
в інших випадках з питань, які потребують термінового розгляду і не підлягають розгляду на засіданнях Комісії у формі відкритих слухань.
Підготовка та проведення засідань Комісії у формі закритих слухань з питань, які містять інформацію з обмеженим доступом, порядок доступу до якої регулюється спеціальними законами, здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері охорони державної таємниці, захисту інформації з обмеженим доступом.
У засіданні, що проводиться у формі закритих слухань, беруть участь особи, присутність яких визнана Комісією необхідною для розгляду відповідного питання.
Наприкінці засідання Комісія приймає протокольне рішення щодо поширення протоколу та інших документів.
Мова засідань Комісії
4.7. Засідання Комісії проводяться державною мовою.
4.8. Особам, які беруть участь у розгляді питань і не володіють українською мовою, забезпечується право ознайомлення з документами, виступати на засіданні рідною мовою та участі в розгляді питань через перекладача. Витрати, пов'язані з оплатою роботи перекладача, несе особа, заінтересована в його участі.
Колегіальність розгляду питань
4.9. Розгляд питань та прийняття рішень проводиться Комісією колегіально.
4.10. Рішення приймаються тільки тими членами Комісії, які беруть участь у розгляді питання на засіданні Комісії.
4.11. Якщо член Комісії не може бути присутнім на засіданні, він має право попередньо подати Голові Комісії відповідні пропозиції в письмовій формі.
Думка відсутнього члена Комісії з питань порядку денного засідання, надана в письмовій формі, розглядається на засіданні Комісії і враховується під час голосування.
4.12. У разі знаходження у відрядженні Голова і члени Комісії можуть приймати участь у засіданні дистанційно, шляхом застосування технічних засобів, зокрема відео- та аудіозв'язку.
4.13. При прийнятті рішень Голова Комісії, члени Комісії мають один голос.
Рівноправність членів Комісії під час розгляду питань
4.14. Усі члени Комісії є рівноправними під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії.
4.15. Головуючий на засіданні не має права обмежувати членів Комісії в можливості ставити питання учасникам засідання, знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати висловлювання та запитання членів Комісії.
4.16. Члени Комісії під час засідань повинні утримуватися від коментарів дій головуючого та втручання в його дії.
Кворум та порядок вирішення питань Комісією на засіданнях
4.17. Засідання Комісії є правомочним, якщо на ньому присутня більшість від загального складу Комісії.
4.18. Якщо розгляд питань неможливий у зв'язку з відсутністю необхідної кількості членів Комісії, засідання переноситься на інший час.
4.19. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від загального кількісного складу Комісії.
4.20. Член Комісії, не згодний з прийнятим рішенням, може письмово викласти свою особисту думку на окремому аркуші, який додається до протоколу.
Рішення вважається не прийнятим, якщо воно не набрало необхідної кількості голосів, зокрема при рівному розподілі голосів "за" й "проти".
Порядок проведення засідань
4.21. Дата, час, місце проведення та порядок денний засідання визначаються Головою Комісії.
4.22. Засідання Комісії у формі відкритих слухань проводяться як правило один раз на тиждень.
4.23. У разі необхідності Комісія може прийняти рішення про зміну порядку проведення засідань, про продовження своєї роботи наступного дня після дня засідання, відкладення розгляду питання на інше засідання, а також оголосити перерву в засіданні.
4.24. Комісія має право скликати позачергове засідання у формі відкритого/закритого слухання:
з питань, розгляд яких було відкладено, перенесено або продовжено з попереднього засідання у формі відкритого/закритого слухання;
з питань, які потребують термінового розгляду;
у разі необхідності виконання доручень Кабінету Міністрів України, Указів Президента України, рішень Ради національної безпеки і оборони, звернень та запитів Голови Верховної Ради та народних депутатів, які потребують прийняття рішень НКРЕКП відповідно до законодавства;
для прийняття рішень щодо надання пропозицій до органів державної влади щодо проектів законодавчих актів, концепцій, програм, заходів.
Підготовка питань до розгляду на засідання Комісії
4.25. Порядок денний засідання Комісії у формі відкритого слухання формується за пропозиціями Голови, членів Комісії і керівників структурних підрозділів про винесення на засідання питань, які вони вважають за необхідне розглянути на ньому.
4.26. Порядок денний засідання у формі відкритого слухання складається з двох розділів: перший - планові питання, другий ("Різне") - питання, які потребують термінового розгляду або розгляд яких було відкладено (перенесено, продовжено).
4.27. Інформація про місце, дату і час проведення засідань у формі відкритих слухань, порядок денний (крім розділу "Різне") оприлюднюються на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше ніж за три робочих дні до дня проведення засідання Комісії.
4.28. Не пізніше ніж за чотири робочих днів до засідання Комісії керівники структурних підрозділів надають до структурного підрозділу, що забезпечує організацію засідань Комісії, для формування розділу першого порядку денного службові записки, погоджені членом Комісії або керівником апарату Комісії, відповідно до розподілу обов'язків, у яких зазначені питання, які пропонується винести на розгляд Комісії, крім питань щодо порушення ліцензіатами ліцензійних умов, які подаються не пізніше ніж за два робочих дні до засідання Комісії.
4.29. Розділ перший порядку денного затверджується Головою Комісії і доводиться до відома членів Комісії і керівників структурних підрозділів.
4.30. Розділ другий порядку денного ("Різне") формується структурним підрозділом, що забезпечує організацію засідань Комісії, на підставі службових записок структурних підрозділів НКРЕКП, погоджених членом Комісії або керівником апарату Комісії, відповідно до розподілу обов'язків, його зміст погоджується Головою Комісії та оприлюднюється на офіційному веб-сайті НКРЕКП не пізніше 18 години дня, що передує дню засідання.
( Пункт 4.30 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 253 від 08.09.2015 )
4.31. Пропозиції щодо кожного питання, що виноситься на розгляд Комісії і включено до порядку денного засідання, з обґрунтуванням підстав їх унесення надаються Голові та членам Комісії у вигляді подання за підписом керівника структурного підрозділу разом з проектом рішення, зокрема постанови чи розпорядження, що пропонується прийняти, оформленного у встановленому порядку, не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення засідання (крім документів з питань щодо порушення ліцензіатами ліцензійних умов, які подаються не пізніше ніж за два робочі дні до засідання), а у разі необхідності проведення засідання з питань, які потребують термінового розгляду - не пізніше ніж за один робочий день.
До подання у разі необхідності додаються інші документи (аналітичні довідки, таблиці, діаграми тощо), завізовані керівниками відповідних структурних підрозділів.
У поданні про прийняття проекту регуляторного акта обов'язково зазначається:
строк (дати початку та закінчення), протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймалися зауваження та пропозиції, відповідно до статті 9 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" ;
інформація про суть зауважень, пропозицій, їх врахування або відхилення;
відомості про погодження проекту регуляторного акта заінтересованими органами.
4.32. За своєчасну та належну підготовку документів для проведення засідань Комісії відповідають керівники відповідних структурних підрозділів.
Контроль за своєчасним поданням документів, перевірку їх на наявність у повному обсязі та правильність оформлення здійснює начальник структурного підрозділу, що забезпечує організацію засідань Комісії.
4.33. Документи, подані з порушенням установленого порядку і строків, до розгляду не приймаються.
V. Процедура проведення засідань
Відкриття засідання
5.1. У призначений час головуючий на засіданні, за наявності кворуму, відкриває засідання Комісії та оголошує порядок денний. Питання розглядаються, як правило, у тій послідовності, у якій їх включено до порядку денного засідання, якщо інші пропозиції від учасників засідання не надійшли.
5.2. Функції секретаря засідання Комісії виконує працівник структурного підрозділу, що забезпечує організацію засідань Комісії, згідно з посадовими обов'язками.

................
Перейти до повного тексту