1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
N 05-33-11/3293 від 23.10.2002
На N 23-20-21/391 від 04.10.2002
Харківське ТП НКРЕ
Щодо порядку постачання електричної енергії споживачам
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула лист Харківського ТП НКРЕ від 04.10.02 N 23-20-21/391 та повідомляє таке.
Постачання електричної енергії споживачам здійснюється у відповідності до вимог Закону України "Про електроенергетику" (далі - Закон), Порядку постачання електричної енергії споживачам, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 9 квітня 2002 року N 475 (далі - Порядок), Правилами користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31 липня 1996 року N 28 (далі - Правила).
У відповідності до зазначених документів на сьогоднішній день постачання електричної енергії споживачам здійснюється в такому порядку.
В кінці року споживачі подають постачальнику електричної енергії відомості про розмір очікуваного споживання електричної енергії в наступному році з поквартальним розподілом пункт 6.2 Правил.
Двічі на рік споживачі подають в електропередавальну організацію добові графіки споживання електричної енергії та потужності в установлений характерний робочий день літнього і зимового періоду (пункт 6.7 Правил).
З початку наступного року на підставі отриманих від споживачів даних, постачальники електричної енергії щомісячно, у відповідності з вимогами пунктів 7 та 10 Порядку, встановлюють споживачам які здійснюють поточні розрахунки в повному обсязі чи здійснюють попередню оплату, фінансуються з державного бюджету граничні величини на рівні, який визначений споживачем (або обсягом бюджетного фінансування).
У відповідності до обсягу очікуваного споживання в енергосистемі України планується робота генеруючих потужностей, необхідні запаси палива тощо. У разі перевищення споживання електричної енергії в енергосистемі понад заплановані обсяги, для збереження сталості роботи єдиної енергосистеми необхідно здійснювати пуск додаткових (резервних) потужностей. Слід зазначити, що маневрові потужності забезпечуються в основному тепловими електростанціями, собівартість виробітку електроенергії на яких значно перевищує середню оптову ціну навіть при безперервній роботі такої станції. Враховуючи те, що значна частина палива витрачається під час пуску та зупинки генератора (турбіни), що ще більше підвищує собівартість цієї електричної енергії, п'ятикратну вартість електричної енергії у відповідності до частини 5 статті 26 Закону, спожитої понад договірні (граничні) величини не можна розглядати як штраф. Це не що інше, як підвищена вартість електричної енергії, яка споживається понад заплановані обсяги, внаслідок чого виникає необхідність додаткових затрат (пуск, зупинка, обслуговування маневрових потужностей), які перевищують середні затрати в галузі на генерацію електричної енергії. З цієї ж причини у відповідності до абзацу 2 пункту 6 Положення про порядок проведення розрахунків за електричну енергію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 липня 2000 р. N 1136, кошти, що надходять від споживачів за споживання електричної енергії понад договірну величину за розрахунковий період у розмірі п'ятикратної вартості різниці між фактично спожитою та договірною величиною, і кошти, що надходять від споживачів за перевищення договірної величини потужності у розмірі п'ятикратної вартості різниці між її найбільшою величиною, зафіксованою протягом розрахункового періоду, та договірною величиною потужності, зараховуються енергопостачальнику виключно на його поточний рахунок із спеціальним режимом використання. І не можуть бути виключно власними коштами енергопостачальника, а частково використовуються на оплату виробництва електроенергії у відповідності з алгоритмом розподілу коштів енергоринку.

................
Перейти до повного тексту