1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.12.2011 N 407
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1380 від 03.12.2012 )
Про затвердження Положення про департамент регуляторної політики та розвитку підприємництва
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 672 від 06.06.2012 )
НАКАЗУЮ:
Затвердити Положення про департамент регуляторної політики та розвитку підприємництва як самостійний структурний підрозділ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, що додається.
Перший віце-прем'єр-міністр
України - Міністр

А.П.Клюєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економічного розвитку
і торгівлі України
26.12.2011 N 407
ПОЛОЖЕННЯ
про департамент державної регуляторної політики та розвитку підприємництва
( У тексті Положення слова "Перший віце-прем'єр-міністр України - Міністр економічного розвитку і торгівлі України" у всіх відмінках замінено словами "Міністр економічного розвитку і торгівлі України" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 672 від 06.06.2012 )
1. Загальні положення
1.1. Департамент державної регуляторної політики та розвитку підприємництва (далі - департамент) є самостійним структурним підрозділом центрального апарату Міністерства економічного розвитку і торгівлі України (далі - Мінекономрозвитку).
1.2. Головною метою діяльності департаменту є розроблення пропозицій та забезпечення виконання прийнятих рішень щодо формування та реалізації державної регуляторної політики, державної політики у сфері розвитку підприємництва, державної політики з питань ліцензування та дозвільної системи, нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
1.3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономрозвитку, цим Положенням та дорученнями керівництва Міністерства.
1.4. Структура та чисельність департаменту визначаються відповідно до структури та штатного розпису Мінекономрозвитку.
1.5. До складу департаменту входять такі структурні підрозділи:
управління державної регуляторної політики;
управління розвитку та підтримки підприємництва;
управління ліцензування у сфері господарської діяльності;
управління дозвільної системи у сфері господарської діяльності.
1.6. Основні завдання, функції та права структурних підрозділів, що входять до складу департаменту, визначаються у положеннях про них.
2. Завдання департаменту
Основними завданнями департаменту є:
1) аналіз в установленому порядку проектів регуляторних актів, що подаються для погодження, розгляд відповідних аналізів регуляторного впливу та підготовка проектів рішень про погодження проектів цих актів або про відмову в їх погодженні;
2) проведення відповідно до закону експертизи регуляторних актів центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, підготовка проектів рішень про необхідність усунення виявлених під час експертизи порушень принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності, публікація в установленому порядку повідомлення про зупинення дії регуляторних актів або їх окремих положень, а також надіслання повідомлення про це до органів юстиції, які зареєстрували відповідні регуляторні акти;
3) повідомлення органів виконавчої влади, їх посадових осіб, уповноважених на прийняття або схвалення регуляторних актів, про виявлення встановлених законом обставин, за яких такий акт не може бути прийнято або схвалено, а також відповідні органи юстиції, якщо зазначені регуляторні акти підлягають державній реєстрації в органах юстиції;
4) здійснення методичного забезпечення діяльності регуляторних органів, пов'язаної з реалізацією державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
5) ведення реєстру погодження проектів регуляторних актів, розробниками яких є центральні органи виконавчої влади;
6) забезпечення підготовки та подання керівництву Мінекономрозвитку проекту щорічної інформації Кабінету Міністрів України про здійснення державної регуляторної політики органами виконавчої влади;
7) ужиття в межах компетенції заходів щодо захисту прав та законних інтересів суб'єктів господарювання, порушених унаслідок дії регуляторних актів;
8) аналіз звітів про відстеження результативності регуляторних актів, прийнятих центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими органами виконавчої влади;
9) проведення експертизи проектів законів України, інших нормативно-правових актів, які регулюють господарські відносини та адміністративні відносини між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, подання розробникам таких проектів пропозицій щодо їх удосконалення відповідно до принципів державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
10) у межах повноважень, наданих керівництвом Мінекономрозвитку, звернення згідно із законом до регуляторних органів з пропозиціями щодо внесення змін або визнання такими, що втратили чинність, прийнятих зазначеними органами регуляторних актів, які суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням установлених законом вимог;
11) підготовка в установленому порядку проектів звернень до Президента України та органів державної влади, їх посадових осіб, органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які у випадках і в порядку, встановлених Конституцією і законами України, мають право скасовувати або зупиняти дію актів інших органів державної влади, їх посадових осіб, органів та посадових осіб місцевого самоврядування, з поданням про скасування або зупинення дії регуляторних актів, які суперечать принципам державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності або прийняті з порушенням установлених законом вимог;
12) за дорученням керівництва Мінекономрозвитку здійснення аналізу листів центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих органів виконавчої влади, їх посадових осіб, у яких роз'яснюються положення регуляторних актів, а також подання в установленому порядку зазначеним органам та посадовим особам пропозицій щодо відкликання таких листів, якщо вони суперечать законодавству;
13) надання пропозицій керівництву Мінекономрозвитку щодо погодження складу апеляційних регуляторних комісій, утворених в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі;
14) надання роз'яснень положень законодавства з питань державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності;
15) організація роботи, пов'язаної із здійсненням державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності;
16) проведення моніторингу стану виконання центральними органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності";
17) інформування керівництва Мінекономрозвитку про стан виконання органами виконавчої влади вимог Закону України "Про основні засади державного контролю (нагляду) у сфері господарської діяльності";
18) здійснення моніторингу законодавства щодо соціально-корпоративної відповідальності суб'єктів господарської діяльності та подання пропозицій стосовно його вдосконалення;
19) розроблення основних напрямів розвитку державної політики у сфері ліцензування;
20) погодження проектів нормативно-правових актів з питань ліцензування, що розробляються та приймаються органами виконавчої влади;
21) здійснення нагляду за додержанням органами ліцензування законодавства у сфері ліцензування та надання роз'яснень щодо його застосування;
22) здійснення методичного керівництва та інформаційного забезпечення діяльності органів ліцензування;
23) розроблення та подання пропозицій керівництву Мінекономрозвитку щодо визначення форм документів у сфері ліцензування та правил їх оформлення;
24) погодження в установленому порядку розроблених органами ліцензування ліцензійних умов провадження певних видів господарської діяльності та порядків контролю за їх додержанням, крім випадків, передбачених законодавством;
25) надання пропозицій керівництву Мінекономрозвитку щодо формування складу експертно-апеляційної ради та забезпечення її роботи;
26) організація підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації фахівців з ліцензування;
27) здійснення нормативного та методологічного забезпечення ведення Єдиного ліцензійного реєстру;
28) організація замовлення, постачання, ведення обліку і звітності щодо витрачання бланків ліцензій;
29) підготовка та подання керівництву Мінекономрозвитку проектів розпоряджень про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування;
30) розроблення (участь у розробленні) і погодження проектів нормативно-правових актів з питань видачі документів дозвільного характеру;
31) здійснення методологічного забезпечення діяльності дозвільних органів та державних адміністраторів;
32) координація діяльності органів виконавчої влади, які відповідно до законодавства видають документи дозвільного характеру та ліцензії, проведення методичного забезпечення діяльності таких органів з питань, що належать до його компетенції;
33) здійснення в межах своїх повноважень контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру;
34) організація навчання та підвищення кваліфікації державних адміністраторів, розгляд документів щодо погодження їх кандидатур на призначення та звільнення з посади;
35) здійснення нормативного та методологічного забезпечення ведення загальнодержавного Реєстру документів дозвільного характеру;
36) аналіз стану розвитку підприємництва, здійснення заходів щодо реалізації державної політики у сфері підприємництва, інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва, підготовка та подання в установленому порядку керівництву Мінекономрозвитку пропозицій щодо її вдосконалення;
37) сприяння в межах своїх повноважень розвитку зовнішньоекономічної діяльності суб'єктів підприємницької діяльності;
38) розроблення в межах своїх повноважень пропозицій щодо активізації фінансово-кредитної та інвестиційної підтримки підприємництва, організація розроблення та моніторинг виконання державних цільових програм розвитку підприємництва, проведення експертизи проектів зазначених програм;
39) здійснення методичного керівництва роботою з розроблення регіональних програм підтримки і розвитку підприємництва, аналіз стану їх виконання;
40) розроблення заходів щодо виконання Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні, забезпечення координації дій центральних та місцевих органів виконавчої влади, пов'язаних із здійсненням цих заходів;

................
Перейти до повного тексту