- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
Н А К А З
( Наказ скасовано на підставі Наказу Генеральної
прокуратури
N 159 від 31.12.2014 )
Про особливості організації діяльності органів прокуратури у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Генеральної
прокуратури
N 3/2гн-1 від 25.01.2012
N 1гн-2 від 12.07.2012 )
З метою забезпечення належної організації діяльності органів прокуратури у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин, керуючись статтею
15 Закону України
"Про прокуратуру",
НАКАЗУЮ:
1. Заступникам Генерального прокурора України, прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-Морських Сил України, Дніпровському екологічному прокурору, керівникам структурних підрозділів апаратів, міським, районним, міжрайонним і прирівняним до них прокурорам забезпечити наглядову діяльність у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин з метою захисту прав і свобод людини і громадянина, державних та суспільних інтересів.
2. Організацію роботи на цих напрямах забезпечувати у порядку, визначеному галузевими наказами Генерального прокурора України, з урахуванням особливостей, передбачених цим наказом.
3. Правозахисну діяльність у сфері охорони навколишнього природного середовища передусім спрямувати на:
- збереження, використання, охорону та відтворення природних ресурсів, а саме: об'єктів природно-заповідного фонду, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів, тваринного і рослинного світу, морського середовища, територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони;
- захист життя і здоров'я громадян, навколишнього природного середовища від негативного впливу господарської та іншої діяльності, особливо при поводженні з токсичними, радіоактивними й іншими небезпечними для довкілля речовинами, побутовими, промисловими відходами, у тому числі при їх ввезенні, транспортуванні та захороненні на території України;
- відшкодування збитків, заподіяної природним ресурсам унаслідок порушення природоохоронного законодавства, нецільового використання бюджетних та інших коштів, виділених на охорону довкілля, ліквідацію наслідків екологічного забруднення, природних і техногенних явищ та їх попередження.
4. Захист інтересів громадян і держави у сфері земельних відносин здійснювати шляхом комплексного застосування правозахисних, представницьких та кримінально-правових засобів прокурорського реагування на порушення закону. Основну увагу звертати на:
- захист прав громадян, які неспроможні самостійно їх реалізувати;
- захист інтересів держави і територіальних громад щодо володіння, користування і розпорядження землею, насамперед природно-заповідного, лісового, водного фонду, сільськогосподарського, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, житлової та громадської забудови, забезпечення додержання вимог закону при зміні цільового призначення земель;
- додержання вимог закону при здійсненні землеустрою та веденні державного земельного кадастру;
( Пункт 4 доповнено абзацом четвертим згідно з Наказом Генеральної прокуратури
N 1гн-2 від 12.07.2012 )
- захист земель оборони, підприємств оборонної промисловості та транспортної галузі, що перебувають у державній власності;
- своєчасність і повноту внесення плати за землю.
5. Правозахисну діяльність здійснювати з урахуванням стану законності, використовуючи статистичні та аналітичні дані відповідних контролюючих, правоохоронних, інших державних органів, даних моніторингу довкілля, кадастрів природних ресурсів, Єдиного державного реєстру судових рішень, повідомлень засобів масової інформації, юридичних осіб і громадян про порушення законодавства.
6. Головному управлінню захисту прав і свобод громадян та інтересів держави, протидії корупції та злочинності у сфері транспорту забезпечувати правозахисну діяльність шляхом нагляду за додержанням і застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами, відомствами та іншими центральними органами виконавчої влади, які здійснюють управління та державний контроль у сфері охорони навколишнього природного середовища та земель транспорту.
( Пункт 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 1гн-2 від 12.07.2012 )
6.1. Головному управлінню представництва в суді, захисту інтересів громадян та держави при виконанні судових рішень організовувати і здійснювати правозахисну діяльність шляхом нагляду за додержанням і застосуванням законів Кабінетом Міністрів України, міністерствами, відомствами та іншими центральними органами виконавчої влади, які здійснюють передбачені законом повноваження у сфері земельних відносин.
6.2. Головному управлінню нагляду за додержанням законів у воєнній сфері, Головному управлінню нагляду за додержанням законів при виконанні судових рішень у кримінальних справах та інших примусових заходів Генеральної прокуратури України забезпечувати правозахисну діяльність у вказаних сферах шляхом нагляду за додержанням і застосуванням законів зазначеними центральними органами державної виконавчої влади.
( Пункт 6.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 1гн-2 від 12.07.2012 )
7. Прокурорам Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя, військовим прокурорам регіонів та Військово-Морських Сил України, Дніпровському екологічному прокурору здійснювати правозахисну діяльність шляхом нагляду за додержанням і застосуванням законів обласними державними адміністраціями, обласними радами, командуванням видів військ, регіональних підрозділів військових формувань, спеціально уповноваженими органами виконавчої влади обласного рівня, які здійснюють управління і державний контроль у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин, підприємствами, установами, організаціями.
7.1. Прокурорам обласного рівня у межах визначеної компетенції організовувати належну взаємодію з Дніпровським екологічним прокурором з питань правозахисної діяльності в межах річки Дніпро, її водосховищ, Дніпровсько-Бузького лиману, їх водоохоронних зон, прибережних захисних смуг, гідротехнічних та інших водогосподарських об'єктів.
8. Міським, районним, міжрайонним та прирівняним до них прокурорам правозахисну діяльність здійснювати шляхом нагляду за додержанням і застосуванням законів районними державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування і спеціально уповноваженими органами державної виконавчої влади районного рівня, які здійснюють управління і державний контроль у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин, підприємствами, установами, організаціями.
8.1. Міським, районним, міжрайонним прокурорам нагляд здійснювати у межах адміністративно-територіальних одиниць, за винятком об'єктів, щодо яких правозахисну діяльність забезпечують спеціалізовані прокуратури.
8.2. Спеціалізованим прокурорам з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері правозахисну діяльність здійснювати, як правило, на об'єктах, що становлять підвищену екологічну небезпеку, а також при використанні земель природно-заповідного, водного фонду, лісогосподарського призначення, в органах державного контролю, діяльність яких поширюється на кілька адміністративних районів (за винятком об'єктів, зазначених у пункті 8.4).
( Пункт 8.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Генеральної
прокуратури
N 1гн-2 від 12.07.2012 )
8.3. Спеціалізованим прокурорам з нагляду за додержанням законів у транспортній та воєнній сферах або відповідним територіальним прокурорам, якщо у системі прокуратур обласного рівня не створені спеціалізовані прокуратури, правозахисну діяльність здійснювати на об'єктах, віднесених до їх компетенції.
................Перейти до повного тексту