- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА КАЗНАЧЕЙСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Про затвердження Методичних рекомендацій щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства
Відповідно до
статей 116 -
118 Бюджетного кодексу України та з метою визначення порядку організації роботи органів Державної казначейської служби України в процесі виявлення та фіксування порушень бюджетного законодавства
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Методичні рекомендації щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства (далі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Начальнику Управління розвитку, міжнародного співробітництва та зовнішніх зв'язків Дорошу І.П. розмістити на веб-порталі Державної казначейської служби України затверджені Методичні рекомендації.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступників Голови Державної казначейської служби України відповідно до розподілу обов'язків, начальників головних управлінь Державної казначейської служби України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі та начальників управлінь (відділень) Державної казначейської служби України у районах, районах у містах, містах обласного, республіканського значення.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної
казначейської служби України
29.12.2012 № 394
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства
1. Загальні положення
1.1. Ці Методичні рекомендації щодо порядку застосування органами Державної казначейської служби України заходів впливу за порушення бюджетного законодавства (далі – Методичні рекомендації) розроблені на виконання
статей 116 -
118 Бюджетного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 19.01.2011
№ 21 "Про затвердження Порядку зупинення операцій з бюджетними коштами" (далі - Порядок № 21), постанови Кабінету Міністрів України від 26.03.2003
№ 386 "Про Порядок безспірного вилучення коштів з місцевих бюджетів, витрачених на здійснення видатків, кредитування місцевого бюджету, які мають проводитися з іншого бюджету" (із змінами та доповненнями) (далі - Порядок № 386), постанови Кабінету Міністрів України від 22.12.2010
№ 1163 "Про затвердження Порядку повернення бюджетних коштів до відповідного бюджету в разі їх нецільового використання" (далі - Порядок № 1163), наказу Міністерства фінансів України від 15.11.2010
№ 1370 "Про затвердження Порядку складання Протоколу про порушення бюджетного законодавства та форми Протоколу про порушення бюджетного законодавства", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 30.11.2010 за № 1201/18496 (далі - Порядок № 1370), наказу Міністерства фінансів України від 15.05.2002
№ 319 "Про затвердження Порядку призупинення бюджетних асигнувань", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 31.05.2002 за № 467/6755 (із змінами та доповненнями) (далі - Порядок № 319), наказу Міністерства фінансів України від 05.08.2011
№ 996 "Про затвердження форм вимог до розпорядника та одержувача бюджетних коштів та форми Інформації про встановлені факти нецільового використання субвенції", зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 19.08.2011 за № 994/19732 (далі - Наказ № 996), та визначають організацію роботи органів Державної казначейської служби України (далі - органи Казначейства) щодо застосування заходів впливу до розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) за встановлені факти порушень бюджетного законодавства.
1.2. У Методичних рекомендаціях нижчезазначені терміни вживаються в такому значенні:
посадова особа органу Казначейства - працівник органу Казначейства, до посадових обов'язків якого належить здійснення контролю за дотриманням учасником бюджетного процесу норм бюджетного законодавства.
1.3. Інші терміни вживаються у значенні, наведеному у
Бюджетному кодексі України (далі - Кодекс) та інших нормативно-правових актах.
( Пункт 1.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
2. Порядок застосування органами Казначейства заходів впливу за порушення бюджетного законодавства
2.1. Рішення про застосування заходів впливу за порушення бюджетного законодавства приймає керівник (заступник керівника) органу Казначейства.
2.2. Попередження про неналежне виконання бюджетного законодавства з вимогою щодо усунення порушення бюджетного законодавства (далі – попередження) застосовується у випадках виявлення порушень бюджетного законодавства розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів, зокрема:
2.2.1. порушення термінів надання реєстраційної картки розпорядниками бюджетних коштів (одержувачами бюджетних коштів) (далі – Реєстраційна картка) та змін до неї:
а) незабезпечення розпорядником бюджетних коштів подання одержувачем бюджетних коштів Реєстраційної картки (пізніше ніж за 3 робочих дні до терміну подання мережі (змін до мережі);
б) подання Реєстраційної картки новоствореними розпорядниками бюджетних коштів (після 10 календарних днів з дня державної реєстрації юридичної особи);
( Підпункт "б" підпункту 2.2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
в) подання змін до Реєстраційної картки (після 3 робочих днів з дня виникнення змін у Реєстраційній картці та установчих документах розпорядників та одержувачів бюджетних коштів);
( Підпункт "г" підпункту 2.2.1 виключено на підставі Наказу Державної казначейської служби
№ 2 від 04.01.2016 )
2.2.2. порушення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів термінів реєстрації бюджетних зобов'язань, встановлених законодавством;порушення термінів надання мережі розпорядників та одержувачів бюджетних коштів та реєстрів змін до неї:
а) надання мережі головними розпорядниками коштів державного та місцевих бюджетів (пізніше ніж за 15 днів до початку бюджетного періоду);
б) надання мережі розпорядниками нижчого рівня державного та місцевих бюджетів (пізніше ніж за 10 днів до початку бюджетного періоду);
в) надання реєстру змін до мережі головними розпорядниками (розпорядниками нижчого рівня) державного та місцевих бюджетів (пізніше 3 робочих днів після внесення змін до Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів):
2.2.3. порушення порядку відкриття або закриття рахунків розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів:
а) порушення термінів подання документів для відкриття або закриття рахунків (пізніше 10 днів з дня реєстрації нової юридичної особи);
б) порушення термінів надання до органів Казначейства документів, до яких були внесені зміни, що включені до складу справи з юридичного оформлення рахунків (пізніше 10 днів з дня внесення змін до цих документів);
в) порушення термінів подання нової картки із зразками підписів та відбитком печатки у разі заміни, або доповнення хоча б одним підписом (пізніше 5 робочих днів з дати звільнення та/або призначення хоча б однієї з посадових осіб, що мають право першого та другого підписів);
г) невідповідність інформації, наведеної у наданих розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів документах, картці із зразками підписів та відбитка печатки, даним Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів;
ґ) надання неповного пакету документів при поданні картки (тимчасової картки) із зразками підписів та відбитка печатки (копія сторінок паспорта або іншого документа, що посвідчує особу, копія ідентифікаційного номера; копія наказу, протоколу тощо, що підтверджують повноваження зазначених у картці осіб та надання права першого та другого підписів посадовим особам);
д) оформлення картки із зразками підписів та відбитка печатки з порушенням вимог законодавства:
- зазначення у картці із зразками підписів та відбитка печатки підписів осіб, які не мають відповідних повноважень;
- нездійснення засвідчення картки із зразками підписів та відбитка печатки в установленому порядку;
- проставляння у картці із зразками підписів та відбитка печатки замість підпису керівника установи та головного бухгалтера факсиміле;
- проставляння на картці із зразками підписів та відбитка печатки гербової печатки, яка не відповідає вимогам законодавства, або печаток, призначених для спеціальної мети (для пакетів, перепусток, для фінансово-господарських документів, грошових документів тощо);
- недотримання визначеного законодавством терміну користування карткою із зразками підписів та відбитка печатки без відбитка печатки у разі тимчасової відсутності печатки (більше 10 днів, а у разі втрати печатки – більше 30 днів);
2.2.4. порушення термінів надання розподілів показників зведених кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету, в розрізі розпорядників нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів та реєстрів змін до них (пізніше 3 робочих днів після отримання витягів з розпису державного або місцевих бюджетів та довідок про зміни до розпису державного або місцевих бюджетів);
2.2.5. порушення вимог законодавства при наданні кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету:
1) порушення термінів подання затверджених кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету та змін до них:
а) порушення термінів надання кошторисів та інших документів до органів Казначейства (пізніше 5 робочих днів після затвердження);
б) порушення термінів надання змін до кошторисів та інших документів (після останнього робочого дня місяця);
2) порушення порядку оформлення кошторисів та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету:
а) недотримання форми кошторису та інших документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
б) відсутність підпису керівника установи або керівника її фінансового підрозділу;
в) відсутність гербової печатки на документах або проставлення печатки для фінансових документів;
г) погодження плану використання бюджетних коштів неналежним розпорядником бюджетних коштів тощо;
3) невідповідність показників, затверджених в кошторисах та інших документах, що застосовуються в процесі виконання бюджету, даним розпису;
4) невключення обсягів видатків і наданих кредитів, здійснених згідно з тимчасовими кошторисами та іншими документами, що застосовуються в процесі виконання бюджету, у річних кошторисах та інших документах, що застосовуються в процесі виконання бюджету;
2.2.6. порушення порядку реєстрації бюджетних зобов'язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів:
1) порушення термінів реєстрації бюджетних зобов'язань (бюджетних фінансових зобов’язань), встановлених законодавством та змін до них:
а) надання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів Реєстру бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та/або Реєстру бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (після 7 робочих днів з дати взяття бюджетного/фінансового зобов’язання або з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель);
( Підпункт "а" підпункту 1 підпункту 2.2.6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
( Підпункт "б" підпункту 1 підпункту 2.2.6 виключено на підставі Наказу Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
б) надання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів до органів Казначейства Реєстру бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів та/або Реєстру бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів у разі змін умов бюджетних зобов'язань (після 7 робочих днів з дати їх виникнення);
2) відсутність (недостатність) у розпорядника (одержувача) бюджетних коштів бюджетних асигнувань, встановлених кошторисом для взяття бюджетних зобов'язань при наданні документів на реєстрацію бюджетних зобов'язань;
( Підпункт 2 підпункту 2.2.6 в редакції Наказу Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
3) недотримання вимог щодо оформлення документів, поданих при реєстрації бюджетних зобов'язань та/або бюджетних фінансових зобов'язань та на проведення платежів (договір; рахунок (у разі здійснення попередньої оплати), документи, що підтверджують отримання товарів, робіт, послуг тощо);
( Підпункт 3 підпункту 2.2.6 в редакції Наказу Державної казначейської служби
№ 2 від 04.01.2016 )
4) відсутність затвердженого в установленому порядку паспорта бюджетної програми (крім випадків, у яких законодавством не передбачено його затвердження) при реєстрації бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань (після 45 днів від дня набрання чинності законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет) та додаткового триденного терміну від дня затвердження наказу про паспорти бюджетних програм для доведення його копії розпорядникам нижчого рівня та одержувачам бюджетних коштів);
( Підпункт 4 підпункту 2.2.6 пункту 2.2 розділу 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 250 від 25.07.2018 )
5) невідповідність напрямів витрачання бюджетних коштів бюджетному асигнуванню, паспорту бюджетної програми при реєстрації бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань та проведенні платежів;
6) подання розпорядником бюджетних коштів на реєстрацію бюджетних фінансових зобов’язань при відсутності фактичних надходжень спеціального фонду;
7) не розміщення на веб-порталі уповноваженого органу документів (документа) щодо проведення процедур закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до законодавства у сфері закупівель;
( Підпункт 7 підпункту 2.2.6 в редакції Наказу Державної казначейської служби
№ 2 від 04.01.2016; із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
8) відсутність документів, які підтверджують факт узяття бюджетного та/або фінансового зобов’язання, при реєстрації бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання;
9) подання документів на проведення платежів без реєстрації в органі Казначейства відповідних бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань;
10) невідповідність економічної характеристики платежу коду економічної класифікації видатків та кредитування бюджету при реєстрації бюджетного зобов’язання та/або бюджетного фінансового зобов’язання і при проведенні платежу;
11) неподання до органів Казначейства у встановлені терміни підтвердних документів про отримання товарів, робіт і послуг при здійсненні попередньої оплати за товари, роботи та послуги (пізніше трьох робочих днів після завершення терміну поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, а також порушення вимог бюджетного законодавства при здійсненні попередньої оплати за товари, роботи та послуги);
12) реєстрація бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань за загальним фондом при наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії;
13) невідповідність платежу зареєстрованим бюджетним зобов'язанням та/або бюджетним фінансовим зобов'язанням;
14) надання розпорядниками бюджетних коштів довідки про надходження коштів в натуральній формі пізніше останнього робочого дня місяця;
( Підпункт 2.2.6 доповнено підпунктом 14 згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
15) подання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів довідки про операції в іноземній валюті пізніше 3 робочих днів, що настали за звітним місяцем;
( Підпункт 2.2.6 доповнено підпунктом 15 згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
2.2.7. здійснення видатків на утримання бюджетної установи одночасно з різних бюджетів всупереч
Кодексу, закону про Державний бюджет України, постанов Кабінету Міністрів України;
2.2.8. порушення вимог щодо подання до органів Казначейства фінансової та бюджетної звітності, а також іншої інформації, передбаченої бюджетним законодавством:
( Абзац перший підпункту 2.2.8 в редакції Наказу Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
1) порушення порядку або термінів подання до органів Казначейства фінансової і бюджетної звітності, а також подання такої звітності у неповному обсязі:
а) недотримання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів встановлених органами Казначейства термінів подання фінансової та бюджетної звітності;
б) недотримання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів встановлених законодавством вимог до форм фінансової та бюджетної звітності;
в) подання фінансової та бюджетної звітності у неповному обсязі;
2) невідповідність даних, наведених у фінансовій та бюджетній звітності, в частині відповідності аналогічним даним бухгалтерського обліку органів Казначейства, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами;
( Підпункт 2 підпункту 2.2.8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної казначейської служби
№ 90 від 30.03.2016 )
2.2.9. недотримання розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів обмежень, які встановлені законодавством та іншими нормативно-правовими актами;
2.2.10. інші випадки порушення бюджетного законодавства учасником бюджетного процесу.
2.3. Попередження застосовується у разі порушення місцевими фінансовими органами термінів надання підкріплення коштами для здійснення повернення коштів помилково або надміру зарахованих до бюджетів, неповідомлення про причини ненадання підкріплення коштами (після 5 робочих днів з дня отримання звернення для підкріплення коштами від органу Казначейства).
2.4. У день виявлення факту порушення бюджетного законодавства або не пізніше наступного робочого дня посадова особа органу Казначейства складає у довільній письмовій формі попередження, у якому зазначаються:
................Перейти до повного тексту