1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
17.12.2003 N 58
Про хід реформування житлово-комунального господарства Чернівецької області
( Рішення введене в дію Наказом Державного комітету житлово-комунального господарства N 230 від 26.12.2003 )
Житлово-комунальне господарство Чернівецької області об'єднує 39 підприємств із загальною чисельністю працюючих 5030 осіб. Балансова вартість основних фондів становить близько 328 млн. гривень.
Централізованим питним водопостачанням забезпечено населення 12 міст області та 4 селищ міського типу (61 відсоток населення), а водовідведенням та очищенням стічних вод - 10 міст і 4 селища міського типу.
Підприємства комунальної теплоенергетики забезпечують централізованим теплопостачанням близько 55% житлового фонду та об'єктів соціальної сфери області. Житловий фонд області складає 7350 будинків загальною площею 3385,7 тис. кв. м.
Перевезення пасажирів міським електротранспортом здійснюється тільки у м. Чернівцях. Обсяг перевезень у 2003 р. складає близько 50 тис. пасажирів.
На території області щорічно збирається та вивозиться на сміттєзвалища майже 235 тис. тонн твердих побутових відходів. Площа вулично-шляхової мережі області становить 9879 тис. кв. м, протяжність мереж зовнішнього освітлення складає 743 км, рівень освітлення - 61%.
З метою підвищення ефективності функціонування житлово-комунального господарства області, забезпечення його сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в якісних житлово-комунальних послугах розроблена і рішенням 9-ї сесії обласної ради XXIV скликання від 11.06.03 N 88-9/03 затверджена Програма реформування житлово-комунального господарства Чернівецької області на 2003-2005 роки та на період до 2010 року (далі Програма).
У рамках формування ринкових механізмів функціонування та розвитку житлово-комунального комплексу області відповідно до Програми запроваджується ряд заходів, спрямованих на удосконалення системи управління галуззю, стабілізацію фінансового стану підприємств, підвищення ефективності використання енергетичних і матеріальних ресурсів, поліпшення якості послуг, зокрема:
у всіх районних державних адміністраціях створені та функціонують відділи з питань житлово-комунального господарства;
станом на 01.10.03 приватизовано 85 відсотків від загальної кількості квартир житлового фонду місцевих рад;
створено 68 об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, на утриманні яких перебуває 134,7 тис. кв. м, або 4,5% від загальної площі житлового фонду;
проводиться робота з реорганізації системи утримання будинків і прибудинкових територій шляхом передачі житлового фонду на обслуговування приватним підприємствам. Так, у м. Чернівцях на утримання приватного підприємства "Житлосервіс" передано 43 житлові будинки загальною площею 216 тис. кв. метрів (6,4% від загального житлового фонду області);
впроваджено єдину комп'ютерну мережу обліку розрахунків населення за отримані житлово-комунальні послуги у м. Чернівцях;
створено конкурентне середовище у сфері благоустрою і вивезення твердих побутових відходів, що здійснюють приватна фірма "Чернівці - Альтфатер", колективне підприємство АТП N 2428 та комунальне підприємство "Чернівціспецкомунтранс";
знижена витратна частина з оплати електроенергії ДКП "Чернівціводоканал" завдяки оренді двох трансформаторних підстанцій, що дозволило підприємству перейти до 1 класу споживачів електроенергії і мати щомісячну економію у 400 тис. гривень.
Водночас система управління у сфері природних монополій, зокрема комунальної теплоенергетики, є малоефективною (підприємство ДКП "Чернівціоблтепломережа" перебуває у обласному підпорядкуванні, районні держадміністрації не приділяють достатньої уваги питанню поліпшення його технічного та фінансово-економічного становища). Потребують конкретизації заходи щодо удосконалення системи управління сільською комунальною службою.
Органи місцевого самоврядування протягом останніх трьох років не вживають достатніх заходів щодо поліпшення фінансово-економічного стану підприємств житлово-комунального господарства, який нині незадовільний. За 9 місяців поточного року підприємствами житлово-комунального господарства області надано споживачам послуг на суму 42,8 млн. грн., витрати на виробництво склали 52,4 млн. гривень. У результаті виробничої діяльності отримано збитків на суму 9,6 млн. гривень. Кредиторська заборгованість - 98,9 млн. грн. (з неї за електроенергію - 55,0 млн. грн., природний газ - 25,6 млн. грн.) - перевищує дебіторську, яка станом на 01.12.03 року становить 58,7 млн. грн., у т.ч. населення - 32,2 млн. гривень.
Майже у всіх населених пунктах області діють тарифи на послуги водопостачання та водовідведення, встановлені у 2000-2001 роках.
Не в повному обсязі виконується Програма оснащення наявного житлового фонду приладами обліку води і теплової енергії (лічильниками холодної води - на 12,1%, гарячої - 3,4%, теплової енергії - 4,1%) і завдання Галузевої програми енергозбереження в житлово-комунальному господарстві на 2000-2005 роки та на перспективу. Питомі витрати електроенергії на подачу питної води підприємством ДКП "Чернівціводоканал" надто високі і становлять 2,16 кВт.год./куб. м.
Розглянувши стан та перспективи розвитку і реформування житлово-комунального господарства Чернівецької області та з метою прискорення проведення інституційних та економічних перетворень на шляху ринкових перетворень у житлово-комунальному господарстві Чернівецької області, колегія Держжитлокомунгоспу України
................
Перейти до повного тексту