1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
16.05.2003 N 14
Про стан безпеки руху та заходи щодо його поліпшення на підприємствах транспортно-дорожнього комплексу
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства транспорту N 377 від 22.05.2003 )
Розглянувши стан безпеки польотів, судноплавства, руху залізничного та автомобільного транспорту, Колегія Міністерства транспорту України відзначає, що незважаючи на проведення певної роботи з реалізації заходів, спрямованих на поліпшення безпечної роботи транспорту, проблема забезпечення безпеки руху залишається гострою.
У минулому році на транспорті, який знаходиться під наглядом або у сфері управління Мінтрансу, сталося 2824 події, в яких загинула 261 особа.
Якщо в 2002 р., в порівнянні з 2001 р., кількість транспортних подій зменшилась на 20%, а загиблих - на 19%, то в I кв. 2003 р., в порівнянні з I кв. 2002 р., кількість подій зросла на 12%, а загиблих - на 19,6%.
Це викликано, насамперед, тим, що в поточному році кількість загиблих в дорожньо-транспортних подіях (далі - ДТП) на залізничних переїздах з вини водіїв автотранспорту зросла в 4 рази, а на регулярних пасажирських перевезеннях - на 80% або 12 осіб, хоча з вини водіїв акціонованих підприємств рівень аварійності залишився на тому ж рівні.
Аналіз причин транспортних подій свідчить, що в минулому році 78% подій сталися внаслідок порушень правил безпеки руху, польотів, судноплавства (так званий "людський фактор"), 15% - з організаційних причин, 7% - через незадовільний технічний стан транспортних засобів та шляхів сполучень.
Найгірші показники в роботі в минулому році з безпеки польотів були в авіакомпаніях ТОВ "Аероміст-Харків" (Пироженко С.В.) та "Воларе" (Лікаренко А.І.), де мали місце 2 авіакатастрофи, в яких загинули 52 особи, а з безпеки руху автотранспорту - в Закарпатському (Любарець О.М.) та Тернопільському (Сушельницький Б.В.) облавтоуправліннях, в яких під час ДТП загинуло 7 осіб, травмовано - 34.
До цього часу Укравіатрансом та Укрморрічфлотом не організована належним чином робота з розробки нормативних актів з питань безпеки польотів, судноплавства, а також з планування та реалізації заходів державних та галузевих програм.
Так, робочий план виконання заходів Державної програми удосконалення функціонування державної системи забезпечення безпеки судноплавства за пріоритетними напрямками на 2002 р. було затверджено в серпні 2002 р., внаслідок чого значна частина заходів виконана так і не була, а на 2003 р. - в квітні 2003 р., замість жовтня 2002 р., як це було передбачено п. 5.1 рішення Колегії Мінтрансу від 30.09.2002 р. N 42.
Укравіатрансом та Держфлотінспекцією України не забезпечено в повному обсязі виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.97 р. N 204 "Про затвердження Порядку здійснення нагляду за забезпеченням безпеки руху на транспорті", а Укравтотрансом цей нагляд здійснювався незадовільно.
Такий стан в роботі з забезпечення безпеки польотів, судноплавства, руху автомобільного та залізничного транспорту є наслідком самоусунення окремих керівників усіх рівнів управління від цієї роботи, низької трудової і виробничої дисципліни, незадовільним виконанням заходів державних і галузевих програм, необ'єктивністю та недосконалістю державного нагляду.
З метою попередження аварійності, усунення недоліків в організації роботи з забезпечення безпеки польотів, судноплавства, руху на залізничному і автомобільному транспорті та поліпшення цієї роботи, Колегія Міністерства транспорту України В И Р І Ш И Л А :
1. Вважати забезпечення безпеки польотів, судноплавства, руху залізничного та автомобільного транспорту одним з найголовніших пріоритетів у роботі Міністерства транспорту України.
2. Визнати, що робота державних департаментів: авіаційного, автомобільного, морського та річкового транспорту (Максимов В.О., Закіров Є.О., Скворцов Г.П.); Укрзалізниці (Федюшин Ю.М.), Держфлотінспеції (Щипцов О.А.) ще не в повній мірі відповідає вимогам нормативних актів з питань безпеки транспорту.
3. Департаменту соціальної та кадрової політики (Черкашин С.В.), Управлінню безпеки транспорту (Гержод Ю.В.) у тижневий термін порушити клопотання перед Кабінетом Міністрів України про притягнення до дисциплінарної відповідальності директора Державного департаменту авіаційного транспорту Максимова В.О., директора Державного департаменту морського і річкового транспорту Скворцова Г.П., начальника Головної державної інспекції України з безпеки судноплавства Щипцова О.А.
4. Попередити директора Державного департаменту автомобільного транспорту Закірова Є.О., що у разі незабезпечення ним здійснення державного нагляду за безпекою руху на автомобільному транспорті загального користування буде розглянуто питання про притягнення його до дисциплінарної відповідальності.
5. Попередити заступника директора Державного департаменту морського і річкового транспорту Горобця І.А., що в разі подальшого самоусунення від керівництва роботою з безпеки судноплавства буде розглянуто питання відповідності його займаній посаді.
6. Керівникам Державних департаментів транспорту (Максимов В.О., Закіров Є.О., Скворцов Г.П.), Укрзалізниці (Федюшин Ю.М.), Держфлотінспеції (Щипцов О.А.), Укрзалізреммашу (Остапюк Б.Я.), Укрпромзалізтрансу (Шевчук О.М.), Дніпропетровського та Харківського метрополітенів (Котляров О.Л., Пилипчук М.Д.):
6.1. Протягом 2-го півріччя 2003 р. забезпечити впровадження Системи управління безпекою з видів транспорту.
6.2. Розглянути в травні ц. р. на засіданнях колегій, рад (комісій) стан виконання рішень Колегії та наказів Мінтрансу за 2002 р. з питань безпеки транспорту та забезпечити їх безумовне виконання.
6.3. До 25.05.2003 р. проаналізувати стан виконання планів розробки нормативних актів з питань безпеки руху, польотів, судноплавства і видати відповідні накази.
6.4. Притягнути у встановленому порядку до відповідальності керівників та інших посадових осіб, які не вживають заходів зі зміцнення трудової та транспортної дисципліни, не забезпечують виконання вимог нормативних актів з питань безпеки руху транспорту, допустили зростання аварійності.
6.5. Перевірити готовність аварійно-відбудовних формувань, пошуково-рятувальних служб до ліквідації наслідків катастроф, аварій, надзвичайних подій та забезпечити підготовку до роботи транспорту в осінньо-зимовий період.
6.6. До 01.10.2003 р. розробити та затвердити Положення про навчання та перевірку знань посадових осіб, які здійснюють нагляд за забезпеченням безпеки руху транспортних засобів.
6.7. Призначення на посади керівників та заступників керівників інспекцій, служб, управлінь, відділів, на які покладені функції організації роботи або здійснення нагляду за забезпеченням безпеки польотів, судноплавства, руху залізничного та автомобільного транспорту, погоджувати з Управлінням безпеки транспорту Мінтрансу та з заступником Державного секретаря, на якого покладено забезпечення безпеки на транспорті.

................
Перейти до повного тексту