- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Регламент
ТИМЧАСОВА СПЕЦІАЛЬНА КОМІСІЯ З ПЕРЕВІРКИ СУДДІВ СУДІВ ЗАГАЛЬНОЇ ЮРИСДИКЦІЇ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Тимчасової спеціальної
комісії з перевірки суддів судів
загальної юрисдикції
03.07.2014 № 1
РЕГЛАМЕНТ
Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Вищої ради юстиції
від 24.09.2014 )
ПРЕАМБУЛА
Цей Регламент визначає порядок діяльності Тимчасової спеціальної комісії з перевірки суддів судів загальної юрисдикції (далі - Комісія), утвореної відповідно до
Закону України "Про відновлення довіри до судової влади в Україні" щодо здійснення тимчасового посиленого заходу з розгляду питань про притягнення суддів судів загальної юрисдикції до дисциплінарної відповідальності і звільнення з посади у зв'язку з порушенням присяги з метою підвищення авторитету судової влади України та довіри громадян до судової гілки влади, відновлення законності та справедливості.
Розділ I. Загальні положення
Основними засадами діяльності Комісії є: верховенство права, відкритість, гласність, законність, рівність прав учасників засідань, колегіальність прийняття рішень, незалежність, об'єктивність, повне з'ясування обставин, забезпечення судді права на захист.
1.2. Статус Комісії, склад та порядок її формування передбачені
Законом.
1.3. Комісія діє при Вищій раді юстиції та вважається утвореною за умови призначення до її складу не менше дев'яти членів, про що робиться повідомлення на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції та в газеті "Голос України". З дня утворення Комісії юридичні або фізичні особи протягом шести місяців можуть подавати до Комісії у письмовій формі заяви згідно із статтею 3 цього
Закону про проведення перевірки індивідуально визначеного судді (суддів).
1.4. Комісія має печатку круглої форми, що містить її найменування, а також інші печатки та штампи для засвідчення документів Комісії.
1.5. Члену Комісії видається посвідчення, що підписується головою Комісії.
1.6. Строк повноважень Комісії
1.6.1. Перевірка суддів проводиться протягом одного року з дня формування складу Комісії у порядку, визначеному статтею
4 Закону. Комісія вважається сформованою з дня обрання на її першому засіданні голови, заступника голови, секретаря Комісії, затвердження регламенту.
1.6.2. У випадку, якщо Комісія не встигла прийняти рішення щодо заяв, які перебувають на її розгляді до закінчення своїх повноважень, їх передають до Вищої ради юстиції для продовження розгляду за загальною процедурою.
Розділ II. Члени Комісії, їх повноваження. Порядок обрання та звільнення голови, заступника голови, секретаря Комісії та їх повноваження
2.1. Члени Комісії
2.1.1. Склад Комісії становить 15 членів.
Пленум Верховного Суду України обирає до Комісії п'ять членів з числа суддів у відставці, які протягом останніх п'яти років перебування на посаді судді не обіймали адміністративних посад у судах, а також не є членами жодної політичної партії.
Урядовий уповноважений з питань антикорупційної діяльності та Верховна Рада України призначають до Комісії по п'ять членів - представників громадськості, які є громадянами України, мають вищу юридичну освіту.
2.1.2. Не можуть призначатись до складу Комісії народні депутати України, обрані до Верховної Ради України VII скликання, державні службовці, діючі судді, особи, які протягом останніх десяти років працювали на посадах у правоохоронних органах, притягалися судом до адміністративної відповідальності за корупційні правопорушення або до кримінальної відповідальності.
2.2. Повноваження члена Комісії та їх припинення
2.2.1. Члени Комісії є рівноправними і здійснюють свої повноваження відповідно до
Закону.
Член Комісії має право:
а) ознайомлюватися із заявами, а також матеріалами, доданими до них, поданими на розгляд Комісії, а також іншими матеріалами, поданими і отриманими Комісією, брати участь у їх дослідженні та перевірці;
б) для здійснення своїх повноважень може витребовувати та одержувати необхідну інформацію від судових та правоохоронних органів;
( Підпункт "б" пункту 2.2.1 в редакції Рішення Вищої ради юстиції
від 24.09.2014 )
в) вносити пропозиції щодо вдосконалення роботи Комісії;
г) наводити свої мотиви та міркування щодо питань, які розглядаються;
ґ) вносити пропозиції щодо проекту рішення Комісії з будь-яких питань та голосувати за або проти того чи іншого рішення;
д) висловлювати письмово окрему думку щодо рішення Комісії;
е) здійснювати інші повноваження, передбачені
Законом.
2.2.2. Член Комісії зобов'язаний:
а) сумлінно виконувати доручення Комісії та голови Комісії;
б) особисто брати участь у засіданнях Комісії, а у разі неможливості бути присутнім на засіданні - повідомляти голову Комісії про причини неявки.
2.2.3. Повноваження члена Комісії припиняються у разі:
а) закінчення визначеного
Законом строку повноважень Комісії;
б) набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
в) втрати ним громадянства України;
г) визнання його безвісти відсутнім або померлим;
ґ) подання ним до Комісії заяви про припинення повноважень за власним бажанням;
д) його смерті.
У разі надходження до Комісії заяви про припинення повноважень, голова Комісії зобов'язаний повідомити про це суб'єкта обрання чи призначення члена Комісії.
2.2.4. У разі вибуття члена Комісії, повноваження члена Комісії набуває особа, обрана чи призначена за квотою того самого суб'єкта, за квотою якого членом Комісії стала особа, яка вибула.
2.3. Порядок обрання голови Комісії
2.3.1. Голову Комісії обирають зі складу Комісії на її першому засіданні.
Обрання голови здійснюється за рішенням Комісії відкритим або таємним голосуванням. Спосіб голосування Комісія визначає шляхом прийняття відповідного рішення.
До моменту обрання голови засідання Комісії веде найстарший за віком член Комісії.
2.3.2. У випадку проведення відкритого голосування кандидатури на посаду голови Комісії вносяться членами Комісії або шляхом самовисування. До списку кандидатів вноситься будь-яка кількість осіб.
Після внесення всіх пропозицій щодо кандидатів на посаду голови Комісії головуючий на першому засіданні оголошує про початок голосування. Голосування проводиться за кожного окремого кандидата в порядку черговості внесення пропозицій, і головуючий на першому засіданні Комісії відразу оголошує результати голосування.
Обраним головою Комісії вважається кандидат, за якого проголосувала більшість від присутніх на засіданні членів Комісії.
2.3.3. У разі проведення таємного голосування з питання обрання голови Комісії на першому засіданні більшістю від присутніх на засіданні Комісії обирається лічильна комісія в складі трьох членів, які не балотуються на посаду голови та заступника голови Комісії. Головуючий на першому засіданні Комісії також не може бути обраним до складу лічильної комісії.
Лічильна комісія зі свого складу обирає голову та секретаря, про що складає протокол лічильної комісії, який затверджується рішенням членів Комісії, що беруть участь у першому засіданні.
2.3.4. Лічильна комісія забезпечує виготовлення бюлетенів для таємного голосування. Форма бюлетеня для голосування під час обрання голови Комісії затверджується шляхом відкритого голосування на першому засіданні Комісії.
Голосування при обранні голови Комісії здійснюється таємно шляхом подання членами Комісії бюлетенів.
2.3.5. Лічильна комісія формує список кандидатів на посаду голови Комісії, за винятком тих кандидатів, які зняли свої кандидатури. Список кандидатів затверджують члени Комісії, що беруть участь у першому засіданні.
2.3.6. Для обрання голови Комісії лічильна комісія вносить у бюлетені для таємного голосування в алфавітному порядку прізвища, імена та по батькові кандидатів на посаду голови Комісії.
2.3.7. Кожен член Комісії, який бере участь в першому засіданні, одержує бюлетень для таємного голосування й підтверджує факт його одержання підписом у реєстрі видачі бюлетенів, складеному лічильною комісією. Кількість бюлетенів для таємного голосування не може перевищувати кількості членів Комісії, що беруть участь у першому засіданні.
2.3.8. До початку голосування члени лічильної комісії надають для огляду членам Комісії скриньку для голосування, яку опечатують у присутності членів Комісії.
2.3.9. При голосуванні кожен член Комісії проставляє в бюлетені позначку лише навпроти прізвища кандидата на посаду голови Комісії, за якого він голосує, та вкидає бюлетень до скриньки для голосування.
Бюлетені, в яких не проставлено жодних позначок навпроти прізвищ кандидатів, або такі, в яких проставлено дві або більше позначки, є недійсними.
2.3.10. Після здійснення голосування всіма членами Комісії лічильна комісія в присутності всіх членів, що беруть участь у першому засіданні, відкриває скриньку для голосування, перевіряє дійсність бюлетенів та підраховує кількість голосів за бюлетенями, які є дійсними.
2.3.11. За результатами підрахунку голосів складається протокол. Його підписує голова та члени лічильної комісії. На першому засіданні Комісії, на якому проводилося голосування, рішення оголошується.
При відкритому голосуванні рішення оголошує головуючий на засіданні, при таємному - голова лічильної комісії.
2.3.12. Протокол лічильної комісії про обрання голови Комісії затверджується рішенням Комісії.
2.3.13. У випадку, коли голосування проводилося більше ніж по двох кандидатах і жоден із них не набрав необхідної кількості голосів для обрання на посаду голови Комісії, лічильна комісія оголошує двох кандидатів, що набрали найбільшу кількість голосів. По таких кандидатах проводиться повторне голосування.
2.3.14. Якщо за результатами повторного голосування жоден із кандидатів не набрав необхідної кількості голосів, проводяться нові вибори голови Комісії з дотриманням правил, визначених підпунктами 2.3.1 - 2.3.12 пункту 2.3 цього Регламенту.
У випадку висунення на посаду голови Комісії тільки одного кандидата, голосування по ньому проводиться в загальному порядку.
2.3.15. Заступника голови Комісії та секретаря Комісії обирають на першому засіданні Комісії відповідно до порядку, визначеного цим Регламентом для обрання голови Комісії.
2.4. Повноваження голови Комісії
2.4.1. Голова Комісії:
а) організовує і забезпечує роботу Комісії та здійснює загальне керівництво нею;
б) забезпечує взаємодію Комісії з Вищою радою юстиції;
в) подає на затвердження Комісії проект кошторису на забезпечення діяльності Комісії на період строку повноважень Комісії;
г) визначає дату, час і місце проведення засідання Комісії, скликає засідання Комісії, головує на засіданнях, визначає перелік питань, що виносяться на засідання, та формує порядок денний засідання; за ініціативи трьох членів Комісії про проведення засідання голова Комісії зобов'язаний скликати засідання. Якщо протягом трьох днів голова Комісії не скликає засідання, то воно може бути скликане за ініціативи трьох членів Комісії.
ґ) планує роботу Комісії, дає її членам окремі доручення, пов'язані з виконанням покладених на неї завдань;
д) представляє Комісію у відносинах із державними органами, органами місцевого самоврядування, органами суддівського самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, органами влади інших держав та міжнародними організаціями;
е) здійснює інші повноваження, визначені законом та цим Регламентом.
2.4.2. У разі відсутності голови Комісії його обов'язки виконує заступник голови Комісії, а за відсутності заступника голови - найстарший за віком член Комісії.
2.4.3. Заступник голови Комісії здійснює повноваження, визначені головою Комісії.
2.4.4. Секретар Комісії:
а) відповідає за підготовку матеріалів, необхідних для проведення перевірки суддів на засіданнях Комісії;
б) несе відповідальність за організацію діловодства Комісії, яке здійснюється в системі діловодства Вищої ради юстиції;
в) організовує надання членам Комісії сформованого порядку денного, а також матеріалів щодо питань, розгляд яких виноситься на засідання Комісії;
г) забезпечує повідомлення членів Комісії про дату, час та місце проведення засідання;
ґ) забезпечує повідомлення осіб, щодо яких мають розглядатися питання, про виклик їх на засідання;
( Підпункт "д" пункту 2.4.4 виключено на підставі Рішення Вищої ради юстиції
від 24.09.2014 )
д) виконує доручення голови Комісії, пов'язані з підготовкою та організацією проведення засідання;
е) здійснює інші повноваження, визначені цим Регламентом.
2.4.5. У разі неможливості належного виконання головою Комісії, заступником голови Комісії чи секретарем Комісії своїх обов'язків за станом здоров'я, а також у разі подання ними особисто заяви про звільнення з посади або з інших причин, Комісія своїм рішенням вправі звільнити їх із займаної посади та провести обрання голови Комісії, заступника голови Комісії та секретаря Комісії в порядку, визначеному цим Регламентом.
Рішення про звільнення голови Комісії, заступника голови Комісії та секретаря Комісії приймається на засіданні більшістю від присутніх на засіданні.
Розділ III. Організація та порядок проведення засідань Комісії
3.1. Перше засідання Комісії
3.1.1. Комісія зі свого складу більшістю голосів відкритим голосуванням обирає секретаря засідання.
3.1.2. На першому засіданні Комісії затверджується Регламент Комісії, проводиться обрання голови, заступника голови та секретаря Комісії.
3.1.3. На першому засіданні Комісія може розглянути й інші питання організації та діяльності Комісії.
3.2. Засідання Комісії
3.2.1. Формою діяльності Комісії є засідання.
3.2.2. Засідання Комісії є повноважним за умови присутності більшості членів від її загального складу.
3.2.3. Засідання Комісії призначаються з урахуванням обсягу матеріалів, що надійшли.
3.2.4. Засідання Комісії проводяться відкрито і гласно. Гласність діяльності Комісії забезпечується шляхом опублікування та повідомлення про дату, час, місце і порядок денний засідання Комісії, посаду, прізвище, ім'я, по батькові судді, щодо якого здійснюється перевірка, не пізніше ніж за п'ять днів до проведення засідання, а також щомісячного звіту про результати її діяльності на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції та/або в газеті "Голос України".
Представники засобів масової інформації допускаються до зали засідань Комісії після їх попередньої акредитації, а громадськість - відповідно до кількості облаштованих місць.
Обговорення питань, що вносяться на розгляд Комісії, відбувається відкрито. Інформація про результати засідання Комісії розміщується на офіційному веб-сайті Вищої ради юстиції та доводиться до відома громадськості шляхом проведення брифінгів голови і членів Комісії та в інший спосіб за допомогою засобів масової інформації.
Учасник засідання не може бути обмежений у праві на отримання від Комісії усної чи письмової інформації про результати розгляду питання щодо нього.
3.2.5. Всі засідання Комісії фіксуються протокольно.
3.3. Порядок вирішення питань Комісією
3.3.1. Рішення Комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість від присутніх на засіданні членів Комісії.
3.3.2. За наявності окремої думки член Комісії викладає її у письмовій формі і додає до рішення, про що головуючий повідомляє на засіданні, але зміст окремої думки виголошенню на засіданні не підлягає.
3.3.3. За результатом розгляду питань, віднесених до повноважень Комісії, Комісія ухвалює висновок або рішення.
3.4. Колегіальність розгляду питань
3.4.1. Розгляд та вирішення питань на засіданнях і прийняття рішень проводяться Комісією колегіально.
3.4.2. Рішення приймаються тільки тими членами Комісії, які брали участь у розгляді питання на засіданні Комісії.
3.5. Рівноправність членів Комісії під час розгляду питань
3.5.1. Всі члени Комісії під час розгляду питань та прийняття рішень на засіданні Комісії є рівноправними.
3.5.2. Головуючий на засіданні не обмежує членів Комісії у можливості ставити запитання учасникам засідань, не може знімати поставлені членами Комісії запитання, коментувати їх.
3.5.3. До голосування з питань порядку денного Комісія приступає лише після того, як усі члени Комісії реалізували своє право на запитання до учасників засідання та висловлення думки.
................Перейти до повного тексту