- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
30.01.2010 N 11/4-10.14/874-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць, митниць
Про класифікацію багатоцільових моторних транспортних засобів
З метою впорядкування питання класифікації моторних транспортних засобів, керуючись положенням статті
312 Митного кодексу України, та у зв'язку зі змінами, внесеними в Пояснення до Гармонізованої системи опису та кодування товарів (ГС) та Комбінованої номенклатури Європейського Союзу (КН), які стосуються підходів до класифікації багатоцільових транспортних засобів і набуттям чинності наказу Державної митної служби України від 19.01.2010
N 27, "Про внесення змін до наказу Державної митної служби України від 31.01.2004 N 68", повідомляємо наступне.
В листі надаються роз'яснення щодо тлумачення термінів і понять, використовуваних в
УКТЗЕД, Поясненнях до УКТЗЕД, ДСТУ 2885-94 і в додатку 7 до "Зведеної резолюції про конструкцію транспортних засобів" Правил ЕЄК ООН, які є додатком до
Женевської угоди 1958 року (Закон України від 10.02.2000
N 1448) (далі - Правила).
Моторні транспортні засоби (далі - МТЗ) за призначенням поділяються на такі основні групи: пасажирські, вантажні, спеціальні. Проте, деякі види МТЗ, які зазвичай мають повну масу не більш як 5 тон, можуть бути багатоцільовими транспортними засобами (multipurpose vehicles англійською, або vehicules polyvalents - французькою), які класифікуються у товарній позиції 8703 або 8704 в залежності від конструктивних особливостей транспортного засобу.
У відповідності до Правил, багатоцільовими транспортними засобами вважаються транспортні засоби, які можуть в одному відділенні кузова без внесення конструктивних змін перевозити як пасажирів так і багаж або вантаж.
"Конструктивними змінами", згідно з Правилами, вважаються такі зміни конструкції салону автомобіля, які здійснені шляхом виконання спеціальних операцій, наприклад, розрізання, зварювання, свердлення, та які не передбачені конструкцією автомобіля розробленою заводом-виробником.
Кузов, випущений заводом виробником для конкретної моделі* моторного транспортного засобу (кузови типу легкових автомобілів, кузови типу фургон), конструктивно виробляється в одному варіанті та обов'язково має місця для кріплення сидінь (наприклад отвори, направляючі або спеціальні пристосування для встановлення сидінь). Такі місця, отвори і пристосування які можуть бути використані для кріплення або встановлення сидінь, вважаються "доступними".
---------------
* модель МТЗ відображає асортиментний ряд моторних транспортних засобів, що випускаються тим чи іншим виробником. Модель автомобіля є об'єктом промислової власності.
"Недоступними" вважаються місця, отвори, пристосування для встановлення сидінь, які саме завод-виробник обладнує таким чином, щоб запобігти їх використанню, наприклад, шляхом заварювання, наварювання на них стикових накладок або встановлення подібних нерухомих деталей (елементів, які не можуть бути зняті за допомогою звичайних інструментів, наприклад, викрутки чи ключів).
У відповідності до Правил, у разі наявності в МТЗ доступних місць, отворів, пристосувань для встановлення сидінь, такі МТЗ не вважаються вантажними.
МТЗ випущений заводом-виробником у відповідності до товарознавчої класифікації у вантажному варіанті шляхом закриття доступних місць для кріплення сидінь будь-якими матеріалами, які знімаються за допомогою звичайних інструментів, вважається вантажопасажирським або пасажирським.
Метою товарознавчої класифікації є визначення характеристик МТЗ і чинників забезпечення цих характеристик, які обумовлюють споживчу вартість МТЗ. Товарознавча класифікація не пов'язана з класифікацією товарів згідно з ГС та
УКТЗЕД.
Одним з основних елементів автомобіля є кузов. Кузови автомобілів можуть бути 1-, 2-, 3-х об'ємні. Кузов 1-об'ємний складається з об'єднаних в одне ціле пасажирського відділення і відділень для двигуна та багажу. Кузов 2-об'ємний складається з двох об'ємів: один - для двигуна, другий - для розміщення пасажирів і багажу. Кузов 3-об'ємний складається з трьох об'ємів: один для двигуна, другий - для розміщення пасажирів, третій для багажу.
МТЗ з 2-х або 3-х об'ємними кузовами легкових автомобілів, класифікуються згідно з вимогами
УКТЗЕД у товарній позиції 8703, наприклад:
1.
седан (sedan/saloon) - 3-об'ємний пасажирський кузов з двома або чотирма (шістьма) боковими дверима, що має два або три ряди повнорозмірних сидінь з відокремленим від пасажирського салону багажним відділенням;
2.
хетчбек (hatchback) - 2-об'ємний пасажирський кузов, що має один, або два ряди сидінь, двоє або четверо бокових дверей, салон об'єднаний з багажником, кришка (двері) якого відкривається вгору та має короткий плавний задній звис. Задні сидіння складаються. Простір пасажирського салону при складених задніх сидіннях може бути використаний для перевезення багажу або вантажу;
3.
універсал, інша назва: вантажопасажирський кузов автомобіля типу фургон (іноземними мовами: station wagon, estate car, break, combi, kombi, giardinera) - 2-об'ємний кузов з подовженим заднім звисом, який може мати до 4-х рядів сидінь; задні двері відкриваються вгору або набік, постійне відділення для багажу не відокремлено від пасажирського салону стаціонарною перегородкою; задні сидіння складаються; простір пасажирського салону при складених задніх сидіннях може бути використаний для перевезення багажу або вантажу. Існує модифікація, коли передня частина кузова похила як і задня і універсал виготовлений як 1-об'ємний кузов, наприклад, МТЗ "Рено-Еспас" або "Міцубісі-Спейс Гір";
4.
купе (coupe) - 2-, або 3-об'ємний пасажирський кузов з одним або двома рядами сидінь, двома дверима скороченою колісною базою та стисненими посадочними розмірами задніх сидінь;
На базі кузовів, зазначених вище, існують комбіновані типи кузовів легкових автомобілів, наприклад, ландо, лімузин, фаетон-універсал тощо. МТЗ, побудовані на основі цих комбінованих кузовів, також відносяться до товарної позиції 8703.
МТЗ з 1-об'ємним закритим автомобільним кузовом типу фургон виготовляються з короткою, середньої довжини та довгою колісною базою, з каркасними або несучим кузовом, з різною висотою кузова. За конструкцією капоту МТЗ бувають з капотом, без капоту або напівкапотними.
В залежності від конструктивних особливостей внутрішнього простору МТЗ типу фургон можуть бути виготовлені заводом-виробником у наступних модифікаціях, а саме: призначені для перевезення пасажирів (пасажирські); призначені для перевезення вантажів (вантажні); призначені для перевезення пасажирів і вантажів (багатоцільові транспортні засоби).
Пасажирські МТЗ типу фургон в залежності від кількості місць для сидіння класифікуються в товарній позиції 8702 або 8703 (автобуси, мікроавтобуси). Такі транспортні засоби типу фургон завжди мають вікна в бокових панелях, сидіння для пасажирів, внутрішнє оздоблення салону притаманне для салонів, призначених для перевезення пасажирів.
Вантажні МТЗ типу фургон класифікуються у товарній позиції 8704. Надаємо приклади класичних вантажних
МТЗ типу фургон:
Конструктивні ознаки багатоцільових транспортних засобів з кузовом типу фургон, які враховуються при класифікації в товарній позиції 8703 або 8704 наводяться у Поясненнях до відповідних товарних позицій.
................Перейти до повного тексту