1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Лист


ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Центральне митне управління лабораторних
досліджень та експертної роботи
Л И С Т
06.02.2008 N 29/1-11.1/681-ЕП
Начальникам регіональних
митниць, митниць
( Лист втратив чинність на підставі Листа Державної митної служби N 11/2-10.16/2769-ЕП від 21.02.2011 )
Щодо класифікації згідно з УКТЗЕД автомобілів-самоскидів
З метою подальшого впорядкування питання класифікації автомобілів-самоскидів, що відносяться до товарної позиції 8704 згідно з УКТЗЕД, керуючись положенням статті 312 Митного кодексу України та згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2002 р. N 1863 "Про затвердження Порядку ведення Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності" повідомляємо наступне.
Автомобілі-самоскиди в залежності від компоновки шасі, проходимості, за параметрами осьового навантаження, та зовнішніх габаритів поділяються на: дорожні, тобто які можуть рухатись по дорогах загального користування; підвищеної проходимості, рух яких допускається по дорогах загального користування та у кар'єрах; позашляхові, які можуть рухатись лише поза межами доріг загального користування, тобто призначені для використання на бездоріжжі.
Автомобілі-самоскиди товарної підпозиції 8704 10 за УКТЗЕД призначені для використання на бездоріжжі (поза межами доріг загального користування), а саме: для вивезення породи з місць відкритої розробки корисних копален у кар'єрах; для вивезення вугілля, руди, породи у шахтах, рудниках, тунелях; для перевезення будівельних матеріалів - піску, гравію та інших матеріалів при будівництві доріг, аеропортів, портів тощо.
Рух таких автомобілів - самоскидів по дорогах загального користування заборонений, внаслідок масово-габаритних або швидкісних обмежень, конструктивних особливостей. Ці самоскиди використовують для транспортування вантажу на невелику відстань.
Автомобілі-самоскиди, розраховані для роботи у відкритих кар'єрах, оснащені кузовами ковшового типу і не мають бортів, що відкриваються. Роль заднього борта виконує піднята задня частина кузова, можливий варіант коли все дно кузова піднято вверх. Кузов самоскида виконаний з міцного сталевого листа. Передня частина кузова самоскида висунута над кабіною водія для захисту кабіни від каміння. В деяких випадках кабіна водія може складати лише половину ширини самоскида.
Автомобілі-самоскиди, розраховані для роботи у шахтах, рудниках або тунелях, з кузовами з нижнім розвантаженням, можуть не мати кабіни або висунутої вперед захисної частини кузова.
У конструкції самоскидів, призначених для використання на бездоріжжі, зазвичай, не використовують листові ресори для амортизації, тобто відсутня залежна підвіска осей (axle suspension). Ці самоскиди мають жорстке шасі-раму або шасі з шарнірно-зчленованою рамою. Гідропневматична або комбінована підвіска незалежних осей забезпечує комфортні умови руху автомобіля у складних дорожніх умовах, оскільки під час наїзду колес автомобіля на перешкоду, автомобіль-самоскид не втрачає контакт з дорогою, зберігаючи рівновагу. Потужні багатодискові гальма забезпечують високу надійність та стабільність експлуатації автомобіля поза межами доріг загального користування.
На автомобілях-самоскидах, призначених для використання на бездоріжжі встановлюють спеціальні шини для руху по ґрунту. Завдяки міцній конструкції співвідношення власної маси (без урахування маси вантажу) до корисного навантаження не перевищує 1 до 1,6 (наприклад, автомобіль із власною масою 10 тонн може перевозити не більш як 16 тонн вантажу). Для запобігання прилипанню або змерзанню сипкого вантажу, кузов може мати підігрів вихлопними газами.

................
Перейти до повного тексту