- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Лист
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Л И С Т
22.01.2005 N 25/4-14-36/601-ЕП |
Начальникам регіональних
митниць, митниць
До відома та використання в роботі, недопущення ухилення від оподаткування направляємо Методичні рекомендації щодо контролю правильності визначення митної вартості транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України.
Лист Держмитслужби України від 27.12.01
N 3/14-6059-ЕП вважати таким, що втратив чинність.
Заступник Голови Служби | А.Д.Войцещук |
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Департамент податків та тарифного регулювання
Управління контролю визначення митної вартості
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо контролю правильності визначення митної вартості транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України
Ці Методичні рекомендації розроблено на підставі чинного законодавства України. Методичні рекомендації призначені для застосування посадовими особами митних органів під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості при митному оформленні транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, для забезпечення справляння в повному обсязі встановлених податків та зборів (обов'язкових платежів).
У цих Методичних рекомендаціях терміни вживаються в такому значенні:
транспортний засіб (далі - ТЗ), що переміщується через митний кордон України як товар - автотранспортний засіб, що класифікується за одним із кодів за
УКТЗЕД: 8701, 8702, 8703, 8704, 8705;
базова комплектація ТЗ - комплектність ТЗ із складовими частинами, обладнанням, варіантами їх виконання, яка передбачена виробником для випуску найдешевшої моделі ТЗ найширшого вжитку з найменшим числом споживчих властивостей;
додаткова комплектація ТЗ - додаткове оснащення ТЗ не передбаченими базовою комплектністю складниками з варіантами їх виконання, що підвищують його споживчі та технічні якості;
виробник ТЗ - фізична або юридична особа, що відповідає за перетворення складових частин ТЗ в єдине працездатне ціле, тобто за складання ТЗ і однозначність його ідентифікаційного номера;
декларант - юридична чи фізична особа, яка здійснює декларування ТЗ, що переміщуються через митний кордон України;
ідентифікація - установлення відповідності характеристик, ознак певного ТЗ (тип, модель, версія, рік виготовлення, робочий об'єм двигуна, комплектність, тощо) даним виробника;
номерні вузли - кузови, шасі, інші вузли, на які при здійсненні митного оформлення видаються посвідчення на реєстрацію в органах Державної автомобільної інспекції Міністерства внутрішніх справ України або в інших реєстраційних органах, і при заміні яких реєстраційними органами в технічних паспортах (свідоцтвах про реєстрацію) робиться відповідна відмітка;
митна вартість товарів - це заявлена декларантом або визначена митним органом вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, яка обчислюється на момент перетинання товарами митного кордону України відповідно до положень Митного кодексу України від 11.07.02
N 92-IV.
об'єм двигуна (робочий) - сума робочих об'ємів циліндрів двигуна з кривошипно-шатунним механізмом, які витісняються поршнями під час їхнього руху від крайнього верхнього до крайнього нижнього положень;
переобладнання - зміна типу або марки ТЗ, його призначення або параметрів конструкції шляхом установлення кабіни, кузова або їх деталей, спеціального обладнання й агрегатів, не передбачених нормативно-технічною документацією на цей ТЗ;
VIN-код (Vehicle Identification Number) - ідентифікаційний номер транспортного засобу, який являє собою структуроване поєднання літеро-цифрових позначень, присвоюється виробником транспортного засобу з метою його ідентифікації.
1. Загальні положення
Положення цих Методичних рекомендацій базуються на нормах:
Митного Кодексу України від 11.07.02
N 92-IV;
Закону України від 07.12.00
N 2134-III "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання ринку автомобілів в Україні";
Закону України від 13.09.01
N 2681-III "Про порядок ввезення (пересилання) в Україну, митного оформлення й оподаткування особистих речей, товарів та транспортних засобів, що ввозяться (пересилаються) громадянами на митну територію України";
постанови Кабінету Міністрів України від 28.08.03 р.
N 1375 "Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України", із змінами та доповненнями;
наказу Держмитслужби України від 13.10.2003 р.
N 685 "Про затвердження Порядку роботи відділу контролю митної вартості регіональної митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури митниці при вирішенні питань визначення митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.03 за N 969/8290;
наказу Держмитслужби України від 12.10.01
N 664 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю та митного оформлення окремих транспортних засобів, що ввозяться громадянами на митну територію України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.11.01 за N 949/6140;
наказу Держмитслужби України від 14.10.02
N 561 "Про затвердження Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів із застосуванням вантажної митної декларації" в редакції наказу Держмитслужби України від 21.10.03
N 715 "Про внесення змін та доповнень до Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів та інших предметів із застосуванням вантажної митної декларації";
а також з урахуванням принципів Методики товарознавчої експертизи та оцінки дорожніх транспортних засобів, затвердженої наказом Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.03
N 142/5/2092.
Митне оформлення ТЗ проводиться відповідно до технологічної схеми митного оформлення, яка визначається Держмитслужбою України. При цьому митний огляд ТЗ та номерних вузлів до нього проводиться відповідно до встановленого порядку (накази Держмитслужби України від 21.10.2003
N 715, від 12.10.2001
N 664.
Ідентифікація ТЗ здійснюється зі складанням Акта про проведення митного огляду транспортного засобу. З метою фіксації результатів митного огляду та чинників, які впливають на визначення митної вартості, необхідно проводити фотографування ТЗ. Фотографії обов'язково засвідчуються особистою номерною печаткою уповноваженої особи митного органу, що здійснює митний огляд цього ТЗ.
Митна вартість ТЗ заявляється декларантом, або визначається митним органом у відповідності до положень
Митного Кодексу України та діючої нормативно-правової бази. Контроль правильності визначення митної вартості проводиться уповноваженою особою митного органу з метою забезпечення повноти справляння обов'язкових платежів під час митного оформлення.
Визначення митної вартості здійснюється шляхом послідовного застосування методів визначення митної вартості у відповідності до положень статті 266, або, якщо ТЗ ввозиться громадянами, відповідно до положень статті
249 Митного кодексу України.
Первинною основою для визначення митної вартості ТЗ, у відповідності до положень
МК України, є контрактна ціна, тобто ціна, яка фактично сплачена або підлягає сплаті за ТЗ на момент перетину ним митного кордону України з урахуванням певних конкретних елементів, що формують частину вартості для митних цілей, якщо ці витрати мали місце, але не включені до вартості, яка підлягає сплаті. Заявлена митна вартість ТЗ і подані декларантом відомості про її визначення мають базуватися на достовірній, документально підтвердженій інформації, що подається у кількісному виразі.
У разі відсутності даних, що підтверджують правильність визначення декларантом митної вартості ТЗ, або за наявності обґрунтованих сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей, митний орган самостійно визначає митну вартість, послідовно застосовуючи методи визначення митної вартості, на підставі наявних у нього відомостей, у тому числі цінової інформації щодо ідентичних чи подібних ТЗ, з проведенням, у разі необхідності, відповідного коригування. З цією метою, митним органом може використовуватись інформація, яка міститься в базі даних Держмитслужби України, каталогах і довідниках видавництва провідних країн-експортерів, а також, в разі потреби, інформація, отримана від організацій, які мають повноваження на проведення товарознавчої експертизи ТЗ.
При контролі визначення митної вартості ТЗ використовувати тільки інформацію, що міститься в базі даних Держмитслужби України, можливо лише за умови, що ця інформація дає змогу враховувати всі фактори, що мали вплив на визначення митної вартості ТЗ.
Провідними країнами-експортерами ТЗ є:
Німеччина - для ТЗ європейських і японських виробників ТЗ;
США - для ТЗ американського ринку автомобілів;
Російська Федерація - для ТЗ виробництва країн - членів СНД.
Під ТЗ виробництва країн СНД слід розуміти ті, що розроблені й виготовлені у країнах СНД та країнах колишнього СРСР. Інші ТЗ відносяться до ТЗ іноземного виробництва.
Митна вартість ТЗ, які переміщуються через митний кордон України громадянами, визначається на загальних підставах: заяви власника за умови надання підтверджуючих документів (товарних чеків, купчих тощо), які можна ідентифікувати з наявними ТЗ.
2. Ідентифікація ТЗ
Визначення типу, моделі, версії ТЗ, року його виготовлення, комплектності, повної маси, об'єму двигуна, тощо здійснюється на основі даних виробника. Визначальним при цьому є VIN-код.
Зміст VIN-коду визначається за Міжнародним стандартом ISO 3779-1983, гармонізованим з державним стандартом України ДСТУ 3524-97 обов'язкового застосування в Україні.
VIN-код містить 17 символів, умовно розділених на 3 частини, та складається з міжнародного коду виробника (перші три символи), описової частини (четвертий - дев'ятий символи) і розпізнавальної частини (десятий - сімнадцятий символи).
Міжнародний код виробника визначає географічну зону, код країни та виробника ТЗ. Якщо виробник виготовляє менше ніж 500 ТЗ на рік, то третій символ VIN-коду - "9", а виробник визначається з урахуванням наступних трьох символів.
Міжнародним стандартом ISO 3779-1983 передбачено використання арабських цифр і великих букв латинського алфавіту, за винятком букв " I ", " О ", " Q ", як символів VIN-коду.
VIN-коди можуть наноситися на незнімні деталі кузова або шасі та спеціальні номерні таблички (шильдики).
Країни, які не визнали Міжнародний стандарт ISO 3779-1983 або визнали його з обмеженнями, можуть кодувати номери кузова або шасі відмінно від рекомендацій цього стандарту.
Інформацію про місця розташування VIN-кодів і розшифровка позначень їх частин для ТЗ виробництва США, країн Європи, Японії, Азії наведено у відповідному довіднику, інформація про який міститься у пункті 1 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.
При механічних і корозійних пошкодженнях, знищенні VIN-коду, заводських табличок, номера двигуна ТЗ тощо, ідентифікація та контроль правильності визначення митної вартості ТЗ, що ввозиться на митну територію України, здійснюються після проведення експертного дослідження цих VIN-коду й номера для встановлення їх автентичності.
Дослідження проводяться експертними організаціями, які мають відповідні повноваження, що засвідчені у відповідності до діючого законодавства.
3. Контроль визначення моделі ТЗ
Контроль правильності визначення моделі ТЗ проводиться на основі міжнародного коду виробника й описової частини VIN-коду, а також реєстраційних документів країни, з якої ввозиться цей ТЗ.
3.1. Визначення моделі на основі VIN-коду здійснюється наступним чином:
1) визначається виробник ТЗ та країна його виробництва на підставі кодів, які містяться у міжнародному коді виробника;
2) з описової частини VIN-коду визначаються коди модельного року виробництва (крім автомобілів "Ford", у описової частини VIN-коду яких міститься інформація про місяць та календарний рік виробництва, зокрема, для автомобілів "Ford" європейського виробництва 11-та й 12-та позиції VIN-коду відповідають року і місяцю виробництва ТЗ), типу ТЗ, його конструкції, типу кузова, типу двигуна, конструкції приводу, робочого об'єму двигуна тощо.
Джерелом інформації при ідентифікації ТЗ є довідники, каталоги та програмні продукти, інформацію про які наведено у пунктах 1, 3 та 4 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.
Визначення моделі ТЗ також може бути проведено на основі програмних продуктів "Расшифровка кодов VIN 2.05" (НАМИ. Росія) та "VINAssist" (США).
Позначки у вигляді символів "XL", "GL", "SL" "SRDT" тощо, що наносяться (прикріплюються) на панелі кузовів ТЗ, означають їх моделі й модифікації та можуть сприяти ідентифікації ТЗ, але не є визначальними у зв'язку з можливістю їх заміни.
3.2. Визначення моделей легкових і вантажних ТЗ малої вантажопідйомності, що були в користуванні і ввозяться на митну територію України з Німеччини, може проводитися на основі даних німецького технічного паспорта (Fahrzeugbrief) і каталогів, інформацію про які наведено у пунктах 2, 5 та 6 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій.
4. Контроль правильності визначення року виготовлення ТЗ
4.1. За рік виготовлення ТЗ приймається календарна дата його виготовлення (день, місяць, рік). Якщо календарну дату виготовлення визначити неможливо, то за основу приймається модельний рік виготовлення, визначений за його ідентифікаційним номером (VIN-кодом) з урахуванням календарної дати першої реєстрації ТЗ (день, місяць, рік).
Датою першої реєстрації ТЗ, який перебував у користуванні (зокрема, який ввозиться на митну територію України), є дата, що зазначена у спеціальній графі технічного паспорта (свідоцтва про реєстрацію або свідоцтва про власність), наприклад, у паспорті німецького зразка, або дата видачі технічного паспорта (свідоцтва про реєстрацію) (див. Додаток 7).
У разі відсутності даних про календарну дату першої реєстрації, або виникнення сумнівів щодо їх достовірності, під час оцінки за дату виготовлення приймається 1 січня встановленого модельного року.
Міжнародним стандартом ISO 3779-1983 рекомендовано при кодуванні модельного року виробництва ТЗ використання символів, які наводяться в додатку 2 до цих Методичних рекомендацій.
Дані про відповідність вказівної частини VIN-коду модельному або календарному року виробництва ТЗ наводяться в збірниках "Європа", "Азія", "Америка" і відповідній програмі "Розшифровка кодів VIN 2.05" (НАМИ, Росія), або з даних заводу виробника.
Дані про рік виробництва ТЗ відповідно до вказівної частини його VIN-коду можуть бути отримані з ресурсів мережі Інтернет або з безпосередніх даних заводів-виробників чи їх офіційних представників. Дані про рік виробництва ТЗ, отримані з ресурсів мережі Інтернет, повинні бути роздруковані із зазначенням дати отримання інформації та абсолютної URL-адреси.
4.2. Визначення року виробництва ТЗ за датами виготовлення його окремих деталей і номерних вузлів неприпустиме через можливість їх заміни під час експлуатації або через можливі значні розбіжності між датами їх виготовлення та датою складання ТЗ. Ці дати можуть носити інформативний характер тільки в комплексі, якщо дата виготовлення окремих деталей, номерних вузлів маркується у вигляді:
дня, місяця й року (наприклад, для ременів безпеки, їх фіксаторів);
або тижня й року на шинах, амортизаторах капотів і кришок багажників, клемах акумулятора;
або календарного дня й року на амортизаторах капотів і кришок багажників;
року виготовлення або останніх цифр цього року на двигунах, підшипниках;
місяця й року виготовлення на склі, колісних дисках, амортизаційних стійках підвісок;
місяця, кварталу й року виготовлення на склі деяких виробників (наприклад, на склі фірми "Hordis");
кварталу й року виготовлення на склі деяких виробників (наприклад, на склі фірми "Sekurit").
Місяць виготовлення може зазначатися прописом (на ременях безпеки) або цифрами (на окремих ременях безпеки, колісних дисках, амортизаційних стійках), або у вигляді умовного літерного позначення, прийнятого заводом-виробником (на амортизаційних стійках, склі окремих виробників), або у вигляді умовних позначень - крапок, похилих рисок на склі.
Рік виготовлення деталей та номерних вузлів може наноситися повністю або однією останньою, чи двома останніми цифрами року.
4.3. В разі неможливості визначення року виготовлення ТЗ, або виникнення обгрунтованих сумнівів щодо правильності його визначення, працівникам митних органів, які проводять ідентифікацію ТЗ, доцільно звертатися до експертних організацій, які мають відповідні повноваження на проведення експертиз із зазначеного питання.
5. Контроль правильності визначення робочого об'єму двигуна ТЗ
5.1. Робочий об'єм двигуна може бути визначено на підставі описової частини VIN-коду, номеру двигуна, коду двигуна на блоці циліндрів, а також шляхом безпосереднього виміру об'єму масла чи повітря, що витісняються з одного циліндра і проведення відповідних розрахунків в лабораторних умовах Науково-дослідних інститутів (НДІ) судових експертиз за спеціально розробленими методиками.
5.2. Коди типу двигуна та робочого об'єму двигуна містяться в описовій частині VIN-коду.
Дані про відповідність символів VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азіатського виробництва об'єму двигуна зазначаються у періодичних довідниках, інформація про які міститься у пункті 7 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій. Позиції VIN-коду ТЗ американського, європейського чи азіатського виробництва можуть бути визначені за допомогою програми "AutoVIN" (Україна).
5.3. Номер двигуна наноситься в передбаченому виробником місці, але його наявність обов'язкова на блоці циліндрів двигуна.
В окремих випадках код моделі двигуна зазначається окремо від його номера на блоці циліндрів і наноситься на заводську табличку.
Робочий об'єм двигуна легкового, вантажного ТЗ і автобуса визначається на основі даних про модель двигуна, які містяться в коді двигуна, і, як правило, зазначаються на початку номера двигуна.
Дані про відповідність коду моделі двигуна його об'єму наводяться в довідниках, інформація про які міститься у пункті 1 та 2 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій, а також в програмному продукті ІОЦ СЕУ "Каталог двигунів".
6. Контроль правильності розрахунку митної вартості ТЗ, що ввозяться на митну територію України
6.1. При контролі правильності визначення митної вартості ТЗ, що ввозиться на митну територію України, враховуються наступні показники:
С = Сср х (1 +- Гк/100 +- Дз/100) +- Сдод +- Вд,
Сср = Сд х К
де: С - митна вартість ТЗ, що ввозиться на митну територію України;
Сср - середня ціна ТЗ, що ввозиться на митну територію України, у країні придбання чи в країнах-експортерах;
Сд - ціна ТЗ, що був у користуванні, відповідного строку експлуатації згідно із довідковою документацією, що відображає ціни ТЗ у країні придбання, або у провідних країнах-експортерах;
Гк - коефіцієнт коригування ринкової вартості ТЗ за величиною пробігу, %
Дз - коефіцієнт збільшення або зменшення вартості, що залежить від умов зберігання, експлуатації тощо (значення показника Дз наведено в додатку 5 до цих Методичних рекомендацій), %;
Сдод - збільшення або зменшення вартості ТЗ, зумовлене його комплектацією, наявністю аварійних пошкоджень чи заміною деталей;
K - коефіцієнт коригування вартості ТЗ у країні придбання до його вартості в провідних країнах-експортерах. Для ТЗ, що ввозиться з країн Західної Європи, США й Росії (ТЗ виробництва країн-членів СНД), - значення приймаються рівними 1.0. Для ТЗ, що ввозяться з країн Ближнього Сходу, Туреччини та країн Тихоокеанського регіону значення коефіцієнта приймаються рівними 0.8;
Вд - витрати на транспортування, навантажування, вивантажування, перевантажування, страхування до пункту перетину митного кордону України, комісійні й брокерські витрати, плата за використання об'єктів інтелектуальної власності, які належать до цього ТЗ і яка повинна бути оплачена імпортером прямо чи побічно як умова його ввезення (вивезення) (Вд не розраховується, якщо ТЗ перетинає митний кордон України своїм ходом).
Джерелами інформації значень Сд для легкових, позашляхових, вантажних ТЗ малої вантажопідйомності (до 3,5 тонн) і мікроавтобусів, що ввозяться на митну територію України, є:
для ТЗ американського ринку - довідники "Used Car Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довідники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробників і ТЗ японських виробників, що експлуатуються в Європі, - довідники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Німеччина) та довідники "Super schwacke" видавництва "Eurotax" (Швейцарія);
для ТЗ виробництва країн-членів СНД - довідник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росія).
Джерелами інформації значень Сд для вантажних автомобілів великої вантажопідйомності (понад 3,5 тонн), причіпного складу, мікроавтобусів, що ввозяться на митну територію України, є:
для ТЗ американського ринку - довідники "Travel Trailer Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США) та довідники "N.A.D.A." (США);
для ТЗ європейських виробників і ТЗ японських виробників, що експлуатуються в Європі, - довідники "Lastkraftwagen/Transporter" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Німеччина), довідники "Nutzfahrzeuge" видавництва "Eurotax" (Швейцарія), довідники "Red Book" видавництва "CAP Motor Research" (Англія), довідники "Trailer Tax" видавництва "Eurotax" (Швейцарія);
для ТЗ виробництва країн-членів СНД довідник "Отпускные цены на автотранспортные средства, трактора, автомобильные и тракторные двигатели, мотоциклы, краны" НАМИ (Росія).
Джерелами інформації значень Сд для мототехніки, що ввозиться на митну територію України є:
для ТЗ американського ринку - довідники "Motorcycle Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США);
для ТЗ європейських виробників і ТЗ японських виробників, що експлуатуються в Європі, - довідники "PKW-Spezial" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Німеччина), довідники "PKW-Zweirad" видавництва "DAT-Marktspiegel" (Німеччина), довідники "Zweirad" видавництва "Eurotax" (Швейцарія).
Джерелами інформації значень Сд для сільськогосподарської, будівельної техніки американських, європейських і японських автовиробників, що експлуатувалась у Європі та ввозиться на митну територію України є довідники "Landmaschinen" видавництва "Eurotax" (Швейцарія).
6.3. При виборі значення Сд за довідковою літературою, потрібно враховувати значення, що відповідають вартості ТЗ при прийнятті їх на реалізацію спеціалізованими організаціями в країні їх придбання або провідних країнах-експортерах. Таке значення є мінімально можливим для цього ТЗ.
Використання довідкової літератури передбачає посилання на конкретні її сторінки, а також наявність в особи, яка здійснює розрахунок вартості ТЗ і його складових частин на підставі зарубіжних джерел інформації, перекладу тексту інструкції про правильність її застосування.
Пояснення до деяких довідників та каталогів, що містять дані, потрібні для розрахунку митної вартості ТЗ, наведено в додатку 3 до цих Методичних рекомендацій.
При визначенні вартості ТЗ, що були в експлуатації та нових ТЗ допускається використання ресурсів мережі Інтернет, з обов'язковим роздрукуванням отриманої інформації, та зазначенням дати її отримання й абсолютної URL-адреси.
Коефіцієнт коригування вартості ТЗ залежно від величини його пробігу Гк розраховується з урахуванням фактичного й нормативного пробігів на основі рекомендацій, наведених у довіднику, який застосовується як джерело даних про вартість ТЗ. При цьому, в разі коригування за пробігом митної вартості сідельних тягачів, доцільно застосовувати інформацію "ДП" (довге плече). Також при визначенні бази оподаткування є потреба контролювати цілісність та справність спідометру. При встановленні пробігу, який більше аніж у 2 рази перевищує нормативний, доцільно проводити експертизу для встановлення реального пробігу.
Показник Гк не розраховується для причіпного складу, будівельної та сільськогосподарської техніки.
6.4. Якщо ТЗ ввозиться з країни, що не є провідною країною-експортером, то пріоритет надається довідковим даним, які відображають вартість цього ТЗ у країні його придбання.
У цьому разі значення коефіцієнта К дорівнює 1.0, а коригування відповідно до величини пробігу Гк проводиться за інформацією довідників, які відображають ринкову ціну ТЗ у даній країні .
Аналогічний підхід застосовується й у тому разі, коли ТЗ вивозиться з країни-експортера, якщо цей ТЗ не є характерним товаром для її експорту (наприклад, при ввезенні з Росії на митну територію України ТЗ західноєвропейського виробництва).
6.5. Якщо при вивезенні ТЗ із країни-експортера передбачено виплату податку на додану вартість, то це враховується при обчисленні величини Сд тільки за умови подання декларантом відповідного документа, що підтверджує факт відшкодування цього податку.
6.6. Середня ціна автобусів, спеціальних і спеціалізованих ТЗ, причіпного складу, будівельної та сільськогосподарської техніки, що ввозяться на митну територію України, визначається за такою формулою:
Сср = Цн х (Г/ 100) х К,
де: Цн - ціна нового ТЗ у країні придбання або провідних країнах-експортерах, згідно з довідковою літературою;
Г - процентний показник середньої ринкової вартості ТЗ.
Процентний показник середньої ринкової вартості ТЗ є змінною величиною, яка залежить від строку експлуатації та являє собою розрахункову процентну складову вартості ТЗ, що був в експлуатації, відносно вартості нового ТЗ.
Показник Г визначається для ТЗ при їх нормативному пробігу, відповідно до нижченаведеної формули і не враховує дійсного технічного стану ТЗ:
Цсп х 100
Г = -----------,
Цн
де Цсп - ціна Тз, який був у користуванні, з урахуванням строку його експлуатації.
Усереднені значення показника Г для ТЗ категорій, зазначених у цьому підпункті, наведено в додатку 4 до цих Методичних рекомендацій.
7. Контроль правильності розрахунку вартості ТЗ, що ввозяться на митну територію України, в залежності від їх технічного стану й умов експлуатації
Контроль правильності розрахунку вартості ТЗ, що ввозяться на митну територію України, здійснюється з урахуванням нижченаведених положень, незалежно від країни придбання ТЗ.
7.1. Підставою для збільшення (зменшення) вартості ТЗ, що ввозиться на митну територію України, в залежності від умов його експлуатації в країні придбання, є документальне підтвердження таких умов, наприклад, відображення в реєстраційних документах декількох власників ТЗ, факту експлуатації ТЗ в умовах швидкої допомоги, таксі тощо.
Підставою також можуть бути результати інструментального контролю ТЗ в умовах НДІ судових експертиз або контролю за допомогою приладів, що є в розпорядженні експерта-автотоварознавця, наприклад, установлення слідів відновлювального ремонту.
7.2. Коригування вартості ТЗ залежно від умов його зберігання, експлуатації тощо (Дз) проводиться на основі даних, наведених у додатку 5 до цих Методичних рекомендацій.
Особливостями цього коригування для ТЗ, що ввозяться на митну територію України, є наступні:
не здійснюється зниження вартості ТЗ внаслідок не проходження технічного огляду;
не здійснюється зниження вартості ТЗ внаслідок його інтенсивної експлуатації;
не здійснюється зниження вартості ТЗ внаслідок його забарвлення в кольори, що не користуються попитом;
сумарне значення проценту зниження вартості ТЗ внаслідок його корозійних пошкоджень, які наведені у додатку 5 до цих Методичних рекомендацій, не може перевищувати 15%.
8. Контроль правильності розрахунку вартості ТЗ в залежності від наявності додаткової комплектації, або її відсутності
8.1. Джерелом інформації базової комплектації ТЗ є дані заводу-виробника. Ці дані наведено в довідниках, інформація про які міститься в пунктах 8, 9 та 10 додатку 1 до цих Методичних рекомендацій. У електронному вигляді дані базової комплектації ТЗ наводяться в програмних продуктах компанії "ADAC" (Німеччина), DERGROSSE DAT (Німеччина).
Розрахунок вартості ТЗ здійснюється з урахуванням додаткової комплектації, або її відсутності. При цьому визначається перелік додаткового обладнання (чи його відсутність) та здійснюється коригування вартості ТЗ за допомогою таблиці, що наведена в каталогах "Super Schwake" "Code-Numern und Zuschlage fur Ausstattungen".
Комплектація ТЗ може бути вказана в угоді купівлі-продажу (купчій) ТЗ, рахунках-фактурах (інвойсах) та/або в технічному паспорті.
8.2. Наявність додаткової комплектації (або її відсутність) зазначається уповноваженою особою митного органу, яка здійснювала огляд ТЗ та його ідентифікацію в Акті про проведення митного огляду транспортного засобу.
З метою визначення вартості ТЗ наявність додаткової комплектації порівнюється з наявністю обладнання базової моделі ТЗ (базова комплектація).
Додаткове збільшення (зменшення) вартості ТЗ, що ввозиться на митну територію України, в залежності від його комплектності, оновлення деталей, аварійних пошкоджень (С дод), визначається за формулою:
Сдод = Св1 + Св2 - (Свр +ВТВ),
де: Св1 - збільшення вартості ТЗ при оновленні (заміні) його деталей;
Св2- збільшення вартості внаслідок установлення додаткового обладнання ТЗ;
Свр - вартість необхідного відновного ремонту;
ВТВ - втрата товарної вартості ТЗ (розраховується у відповідності до п. 8.5 наказу Міністерства юстиції України та Фонду державного майна України від 24.11.2003 р.
N 142/5/2092).
8.3. Підставою для зниження вартості ТЗ внаслідок його аварійного пошкодження або розукомплектування, є обов'язкове підтвердження даного факту в супровідних документах під час перетину митного кордону України (документах на придбання ТЗ, або довідці поліції про дорожньо-транспортну пригоду (далі - ДТП) при переміщенні його до митного кордону України), в сукупності із зафіксованими даними технічного стану ТЗ в Акті про проведення митного огляду транспортного засобу.
При проведенні зазначеного розрахунку, обов'язковою умовою є наявність фотографій пошкодженого ТЗ, які на зворотному боці засвідчуються особовою номерною печаткою уповноваженої особи митного органу, що здійснює митне оформлення цього ТЗ.
У разі відсутності однієї з зазначених у цьому пункті умов, показник вартості необхідного відновного ремонту (Свр) не розраховується.
8.4. Збільшення вартості ТЗ у разі заміни його деталей на нові (Св1) здійснюється тільки за наявності відповідних даних, зафіксованих в реєстраційних або інших супровідних документах.
Величина Св1 визначається за формулою:
m
Св1 = S Цi [(Гi - Г) / 100],
i=1
де: S - знак суми;
Ці - ціна і-ї заміненої деталі, вузла чи агрегату;
Гі - процентний показник середньої ринкової вартості i-ї заміненої деталі, агрегату, вузла на момент перетину митного кордону України;
m - кількість замінених деталей.
Вартість додаткового обладнання ТЗ в залежності від його наявності або відсутності може бути врахована тільки після порівняльного аналізу опцій, що є на ТЗ і тих, які передбачені базовою комплектацією. При цьому необхідно визначити дату його установки на ТЗ.
Розрахунок вартості додаткового обладнання (Св2) здійснюється на підставі рекомендацій, викладених в довідковій літературі, що є джерелом визначення вартості ТЗ.
У разі відсутності в довідковій літературі рекомендацій щодо коригування вартості ТЗ в залежності від його фактичної комплектації, вартість ТЗ коригується за формулою:
Св2 = Цоб х 0,92Т,
де: Цоб - ціна нового обладнання;
Т - термін експлуатації установленого обладнання.
У разі, якщо немає можливості визначити дату установки додаткового обладнання, розрахунок його вартості проводиться з урахуванням строку експлуатації, який дорівнює строку експлуатації ТЗ. У даному випадку під строком експлуатації розуміється період часу з моменту виготовлення ТЗ до заданого моменту, а для встановленого додаткового обладнання - дата його установки на ТЗ.
9. Контроль правильності розрахунку митної вартості пошкодженого ТЗ
При визначенні митної вартості ТЗ можливість зниження вартості в результаті ДТП враховується лише у випадках, якщо така ДТП відбулась до моменту перетину митного кордону України, і при цьому є відповідний опис пошкоджених деталей у Акті про проведення митного огляду транспортного засобу, та за наявності висновку експертних організацій, які мають повноваження на проведення автотоварознавчих експертиз.
При визначенні митної вартості ТЗ, представленого в аварійному або розукомплектованому стані, його вартість може бути зменшена на вартість відновлювального ремонту і втрату товарної вартості (Свр + ВТВ). При цьому вартість ремонтних робіт, які мають бути проведені на території України, від вартості ТЗ не віднімається.
Додаток 1
до Методичних рекомендацій
щодо контролю правильності
визначення митної вартості
транспортних засобів,
що переміщуються через
митний кордон України
ПЕРЕЛІК
довідкової літератури
1. Прохоров-Лукин Г.В. Установление фактических данных об автомобилях методами криминалистических экспертиз, - К, 2000;
2. Каталог двигунів. СЕУ, Донецьк. ІВЦ СЕУ;
3. Збірники "Європа", "Азія", "Америка". НАМИ. Росія;
4. Періодичний довідник "Auto-ident": "EUROTAX", Швейцарія;
5. Періодичний довідник "Super schwacke": "EUROTAX", Швейцарія;
6. Періодичні довідники "PKW-Spezial" DAT Marktspiegel, Німеччина;
7. Періодичні довідники "Auto market report", "Kelley Blue Book", "Mitchell", "N.A.D.A.", США;
8. Періодичні автомобільні каталоги видавництва "За рулем", Росія;
9. Періодичні довідники "Typenerkennung", "Sonderausstattungen": "EUROTAX", Швейцарія;
10. Періодичний довідник "Бюллетень автотовароведа" ДНДІСЕ; ІВЦ СЕУ.
Додаток 2
до Методичних рекомендацій
щодо контролю правильності
визначення митної вартості
транспортних засобів,
що переміщуються через
митний кордон України
ВИЗНАЧЕННЯ
модельного року виготовлення ТЗ за описовою частиною VIN-коду
Рік виробниц- тва |
Сим- вол |
Рік виробниц- тва |
Сим- вол |
Рік виробниц- тва |
Сим- вол |
Рік виробниц- тва |
Сим- вол |
1971 |
1 |
1981 |
B |
1991 |
M |
2001 |
1 |
1972 |
2 |
1982 |
C |
1992 |
N |
2002 |
2 |
1973 |
3 |
1983 |
D |
1993 |
P |
2003 |
3 |
1974 |
4 |
1984 |
E |
1994 |
R |
2004 |
4 |
1975 |
5 |
1985 |
F |
1995 |
S |
2005 |
5 |
1976 |
6 |
1986 |
G |
1996 |
T |
2006 |
6 |
1977 |
7 |
1987 |
H |
1997 |
V |
2007 |
7 |
1978 |
8 |
1988 |
J |
1998 |
W |
2008 |
8 |
1979 |
9 |
1989 |
K |
1999 |
X |
2009 |
9 |
1980 |
A |
1990 |
L |
2000 |
Y |
2010 |
A |
Додаток 3
до Методичних рекомендацій
щодо контролю правильності
визначення митної вартості
транспортних засобів,
що переміщуються через
митний кордон України
ПОЯСНЕННЯ
до деяких довідників та каталогів
1. Дані, які наводяться в довіднику "Pkw-Spezial" видавництва "DAT" (Німеччина):
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|1 | |2 | |3 | |4 | |5 | |6 | |7 | |8 | |9 | |10 |
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
-----------------------------------------------------------------------------------------------
|Erst-zul.|Typ/model |TSN|cm3/kW/PS |Neupries|o.USt|Ein-kauf|Ver-kauf|Жkm in Tsd|Sonder-ausst.|
| | | | |m.USt | | | | | |
|---------+----------------------------------------------------------+----------+-------------|
| |Alfa 33 G-KAT (907) 65-97 kW / 89-132 PS / 4 Zyl. | | |
|---------+----------------------------------------------------------+----------+-------------|
|94 |Lim 5, 1.4|611|1351/65/89|23900 |20783|4250 |6050 |91 q3 |D1l1 |
| |IE L | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Умовні позначення:
1 - рік виробництва ТЗ;
2 - модель ТЗ, тип кузова, кількість дверей;
3 - код типу (моделі) ТЗ;
4 - об'єм двигуна, потужність у кіловатах та кінських силах, кількість циліндрів;
5 - ціна нового ТЗ із урахуванням податку в Німеччині;
6 - ціна нового ТЗ без урахування податку в Німеччині;
7 - ціна пропозиції для придбання ТЗ відповідного року із урахуванням податку в Німеччині;
8 - ціна пропозиції для продажу ТЗ із урахування податку в Німеччині;
9 - середньорічний пробіг у тисячах кілометрів, показник коригування за величиною пробігу для даного довідника;
10 - позначення коригування ТЗ залежно від його комплектації.
2. Дані, які наводяться в довіднику "Official Guide" видавництва "Kelley Blue Book Auto market report" (США):
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|1 | |2 | |3 | |4 | |5 | |6 | |7 | |8 | |9 | |10 |
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
1991 FORD
-----------------------------------------------------------------------------------------
|Body Type |VIN |Wt. |List |Whls. |Sug. Rest |
|---------------------------------------------------------------------------------------|
|FORD Mustang-4 Cyl. W.B. 100.5I; 2.3 Liter |
|---------------------------------------------------------------------------------------|
|LX Sedan 2D |P40M |2634 |12321 |4425 |7000 |
-----------------------------------------------------------------------------------------
Умовні позначення :
1 - рік виробництва ТЗ;
2 - завод-виробник;
3 - модель ТЗ, кількість циліндрів, тип кузова, кількість дверей;
4 - код типу (моделі) ТЗ (частина VIN-коду);
5 - роздрібна ціна в США нового ТЗ, оснащеного відповідно до наведеної в довіднику таблиці оснащення;
6 - ціна пропозиції для придбання ТЗ із урахування податку в США;
7 - ціна пропозиції для продажу ТЗ із урахуванням податку в США;
8 - база ТЗ, дюйми;
9 - об'єм двигуна ТЗ;
10 - споряджена маса ТЗ.
3. Дані, що наводяться в довіднику "Red Book" видавництва "CAP Motor Research" (Англія):
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|1 | |2 | |3 | |4 | |5 | |6 | |7 | |8 | |9 | |10 |
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
FORD
-----------------------------------------------------------------------------------------
|Model |ID |Date |Cost |CAP |Year &|Miles|CAP |Average |Poor. |
| | |Intro|New |Retail|Letter|000ys|Clean| | |
|---------------------------------------------------------------------------------------|
|NEW TRANSIT 150 DIESEL |
|---------------------------------------------------------------------------------------|
|SWB Van 2496cc-3200kg GVW|1689|Sept |13595|8095 |1994 M|25 50|6825 |6125 5356|5175 |
|Oval grille, rear air | |94 | |7175 | |80 |5925 |4550 |4425 |
|vents | | | |6325 | | |5075 | |3675 |
-----------------------------------------------------------------------------------------
Умовні позначення:
1 - опис ТЗ (комплектація, потужність двигуна, повна маса тощо);
2 - ідентифікаційний номер (його частина);
3 - дата впровадження змін у модель;
4 - орієнтовна вартість нового ТЗ у фунтах стерлінгів;
5 - дійсна роздрібна вартість ТЗ, яка базується на дослідженнях національного ринку (ціна пропозиції для продажу) у фунтах стерлінгів в залежності від пробігу;
6 - дата першої реєстрації цієї моделі ТЗ у Англії;
7 - варіації розрахункового пробігу ТЗ;
8 - роздрібна вартість ТЗ у чистому, справному стані у фунтах стерлінгів;
9 - роздрібна вартість ТЗ у середньому в чистому стані без механічних несправностей, але за необхідності проведення невеликих за обсягом ремонтних робіт у фунтах стерлінгів;
10 - роздрібна вартість ТЗ у незадовільному технічному стані у фунтах стерлінгів.
4. Дані, що наводяться в довіднику "Super schwacke" видавництва "EUROTAX" (Швейцарія)
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|3 | |2 | |1 | |43 | |54 | |654 | |765 | |8288| |92 | |10 |
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
------------------------------------------------------------------------------------------------------
|OPEL (D) |00 |99 |98 |97 |96 |95 |94 |93 |92 |91 |90 |
|------------------------+------------------------+--------------------------------------------------|
|Zafira Katalysator T98 |Ccm |Kw/PS |Motor |Zylinder |VK/TK |HK / NA|MK / WK|EDV |Code |
|Monocab | | | | | | | | | |
|------------------------+------------------------+--------------------------------------------------|
|Жkm |6.3|20400|39600|56400 |72000|87600 |103200 |118800 |134400|150000|165600|181200|
| | | | | | | | | | | | | |
|------------------------+------------------------+--------------------------------------------------|
|Zafira 1.6 16V |1598 |74/100|O/S |4-R |15/19 |15/D |5/- |1041 |0078 |
|------------------------+------------------------+--------+-----------------------------------------|
|Kombi/5 |EK |24650|22000|- |- |- |- |- |- |- |- |- |
|--------------------+---+-----+-----+------+-----+--------+------+------+-------+-----+------+------|
|35530 30629 18166 |VK |29000|25900|- |- |- |- |- |- |- |- |- |
|15661 | | | | | | | | | | | | |
|--------------------+---+-----+-----+------+-----+--------+------+------+-------+-----+------+------|
|0035.373 |NP |35530|34900|- |- |- |- |- |- |- |- |- |
|----------------------------------------------------------------------------------------------------|
|195/65/R 15T Serie: ab 1/1999: (2)02, 07(4), 08, 12, 19(50), 28, 35(7), 55, 58(2), 65, 87, 89 |
------------------------------------------------------------------------------------------------------
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
|1116| |127 | |13 | |14 | |15 | |16 | |17 | |18 |
------ ------ ------ ------ ------ ------ ------ ------
Умовні позначення:
1 - завод-виробник;
2 - заводське позначення типу ТЗ;
3 - модель ТЗ;
4 - категорія за величиною пробігу ТЗ;
5 - об'єм двигуна, см3;
6 - потужність в кіловатах/кінських силах;
7 - тип двигуна (О - бензиновий, D - дизельний, К - роторно-поршневий) /тип палива (N - бензин нормаль, S - бензин супер, D - дизельне паливо);
8 - кількість та розміщення циліндрів;
9 - рік виробництва ТЗ;
10 - нормативний пробіг для відповідного року;
11 - код заводу-виробника й код моделі ТЗ;
12 - типорозмір шин;
13 - ціна нового ТЗ у німецьких марках і євро з урахуванням (жирним шрифтом) і без урахування податку;
14 - тип кузова, кількість дверей;
15 - ціна нового ТЗ у німецьких марках з урахуванням податку в рік виробництва ТЗ;
16 - VK - середня вартість продажу ТЗ відповідного року комерційними структурами із урахуванням податку в німецьких марках;
17 - ЕК - середня закупівельна вартість ТЗ відповідного року комерційними структурами з урахування податку в німецьких марках;
18 - перелік кодів додаткового обладнання цієї моделі ТЗ.
Додаток 4
до Методичних рекомендацій
щодо контролю правильності
визначення митної вартості
транспортних засобів,
що переміщуються через
митний кордон України
ЗНАЧЕННЯ
процентного показника середньої ринкової вартості ТЗ (Г) та обладнання, що ввозяться на митну територію України
72
Вид ТЗ |
Строк експлуатації, роки |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Шасі вантажних автомобілів |
61 |
45 |
35 |
28 |
23 |
18 |
14 |
11 |
10 |
10 |
Спеціальне обладнання для вантажних автомобілів |
66 |
55 |
45 |
36 |
28 |
20 |
14 |
10 |
7 |
5 |
Бортові платформи |
60 |
43 |
30 |
20 |
15 |
10 |
7 |
6 |
5 |
4 |
Алюмінієвий або фанерний тент на платформі |
65 |
55 |
46 |
38 |
30 |
23 |
15 |
9 |
5 |
5 |
Бортові платформи: жаровні, рефрижератори й холодильні установки високої потужності |
65 |
55 |
46 |
38 |
30 |
23 |
15 |
9 |
5 |
5 |
Додаткові рами для вантажних автомобілів далекого сполучення |
60 |
41 |
28 |
20 |
14 |
10 |
7 |
5 |
4 |
4 |
Автомобіль-самоскид з ковшовою платформою |
65 |
50 |
36 |
25 |
15 |
9 |
6 |
5 |
4 |
4 |
Самоскид з розвантаженням на три сторони |
64 |
51 |
38 |
27 |
17 |
10 |
6 |
5 |
4 |
4 |
Контейнер з водовідштовхувальним покриттям |
70 |
61 |
52 |
44 |
37 |
30 |
24 |
18 |
13 |
9 |
Автоцистерна |
62 |
50 |
40 |
31 |
24 |
18 |
13 |
9 |
6 |
4 |
Автобетонозмішувач |
67 |
55 |
45 |
37 |
30 |
24 |
19 |
14 |
10 |
6 |
Бортова платформа з автобетононасосом |
70 |
58 |
47 |
38 |
30 |
23 |
18 |
14 |
11 |
9 |
Сміттєвіз |
70 |
60 |
50 |
42 |
34 |
27 |
20 |
14 |
9 |
6 |
Брудозбиральний, підмітально-збиральний, асенізаційний автомобіль |
74 |
63 |
53 |
44 |
37 |
30 |
24 |
19 |
14 |
10 |
Пожежний автомобіль |
79 |
74 |
69 |
64 |
59 |
54 |
50 |
46 |
42 |
38 |
Вантажні автомобілі комунального та сільськогосподарського призначення |
74 |
60 |
49 |
41 |
33 |
27 |
22 |
18 |
15 |
13 |
Вантажні автомобілі лісозаготівельного призначення |
69 |
54 |
41 |
31 |
21 |
14 |
11 |
10 |
10 |
10 |
Навісне обладнання для різних видів вантажних автомобілів |
70 |
60 |
50 |
40 |
35 |
30 |
25 |
20 |
15 |
10 |
Автокемпінги |
76 |
66 |
57 |
50 |
45 |
40 |
36 |
32 |
29 |
26 |
Бавовнозбиральні комбайни (та інші, що були в використуванні) |
70 |
60 |
50 |
40 |
30 |
20 |
10 |
5 |
|
|
Міжміські автобуси |
75 |
65 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Маршрутні автобуси |
70 |
58 |
48 |
38 |
30 |
22 |
15 |
10 |
7 |
5 |
Вантажопідйомний кран зі стрілою |
65 |
52 |
41 |
33 |
26 |
20 |
15 |
11 |
8 |
6 |
Холодильні установки |
66 |
52 |
40 |
30 |
23 |
17 |
12 |
8 |
5 |
4 |
Причеп/напівпричепи з бортовою платформою |
70 |
60 |
50 |
41 |
33 |
25 |
19 |
14 |
10 |
7 |
Причепи/напівпричепи з алюмінієвими або фанерними тентами на платформах |
71 |
60 |
50 |
41 |
33 |
26 |
20 |
15 |
11 |
7 |
Причепи, напівпричепи із сушилками, рефрижераторами й холодильними установками високої потужності |
71 |
60 |
50 |
41 |
33 |
26 |
20 |
14 |
10 |
7 |
Самоскидні причепи, напівпричепи, напівпричепи з розвантаженням платформи назад |
70 |
60 |
50 |
41 |
33 |
26 |
20 |
14 |
10 |
7 |
Причепи, напівпричепи для транспорту зі змінною вантажною платформою та контейнером |
71 |
60 |
50 |
41 |
33 |
26 |
20 |
15 |
12 |
10 |
Автобетонозмішувач - сідельний причіп/напівпричіп |
67 |
55 |
45 |
37 |
30 |
24 |
19 |
14 |
10 |
6 |
Причіп - сідельний напівпричіп з алюмінієвим кузовом- цистерною |
70 |
59 |
50 |
42 |
34 |
27 |
20 |
14 |
9 |
6 |
Причеп - сідельний напівпричіп з кузовом-цистерною з неіржавіючої хромонікелевої сталі72 |
62 |
54 |
47 |
40 |
34 |
28 |
22 |
17 |
13 |
|
Причіп або фургон для житла |
74 |
65 |
57 |
50 |
43 |
37 |
31 |
26 |
21 |
17 |
................Перейти до повного тексту