- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА
СПОРТУ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт"
Заслухавши інформацію заступника директора департаменту загальної середньої та дошкільної освіти - начальника відділу дошкільної та початкової освіти Панасюк Т. В. та ознайомившись з доповідною запискою департаменту загальної середньої та дошкільної освіти "Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт", колегія
УХВАЛЮЄ:
1. Доповідну записку департаменту загальної середньої та дошкільної освіти "Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" взяти до відома.
2. Схвалити програму розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" і рекомендувати надати їй гриф "Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України".
3. Міністерству освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити впровадження програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" у навчально-виховний процес дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності з 2012/13 навчального року.
4. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) підготувати та надати Державному інформаційно-виробничому підприємству видавництву "Педагогічна преса" інформацію щодо авторського колективу програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" та її активних впроваджувачів.
5. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) спільно з Державною службою інтелектуальної власності (Паладій М.В.) опрацювати питання щодо отримання свідоцтва про реєстрацію авторських прав на програму розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт".
6. Контроль за виконанням рішення колегії покласти на заступника міністра Жебровського Б.М.
Голова колегії, Міністр |
Д.В. Табачник |
Додаток
ДОПОВІДНА ЗАПИСКА
"Про підсумки апробації програми розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт"
Програму розроблено відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти України з метою більш повного програмного забезпечення різних форм здобуття дітьми старшого дошкільного віку якісної обов'язкової дошкільної освіти та створення їм рівних стартових можливостей перед вступом до школи.
Програма ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, інтегрованого, компетентісного, діяльнісного підходів до розвитку, виховання і навчання дошкільників, тісної взаємодії навчального закладу і родини у формуванні основ їхньої елементарної життєвої компетентності перед вступом до школи. Вона пропонує орієнтири змістового наповнення освітньої роботи з п'яти-, шестирічними дітьми в умовах повного і короткотривалого, в тому числі сезонного, перебування вихованців у дошкільних навчальних закладах різних типів і форм власності, а також у родинах, групах, центрах підготовки до школи при загальноосвітніх і позашкільних навчальних закладах, при здійсненні соціально-педагогічного патронату. Документ націлює педагогів і батьків на комплексну реалізацію пріоритетних завдань фізичного, пізнавального, мовленнєвого, художньо-естетичного розвитку старших дошкільників, подаючи у контексті цієї розвивальної роботи також завдання соціально-морального, емоційно-ціннісного, креативного розвитку. Окремий акцент зроблено на ігровій діяльності як провідній для усього дошкільного дитинства та завданнях організації різних видів і форм трудової діяльності старших дошкільників.
Програма розвитку дітей старшого дошкільного віку "Впевнений старт" складається із вступу, основної частини і додатків.
У вступі мотивовано актуальність програми, визначено засади її укладання, передбачено можливість диференціювання обсягів освітніх завдань з урахуванням різної періодичності й тривалості охоплення дітей організованими освітніми впливами при тій чи іншій формі здобуття дошкільної освіти.
Основна частина програми вміщує характеристику психологічного віку, покладену в основу виробленої системи освітніх завдань: окреслює соціальну ситуацію розвитку старших дошкільників, гру як провідну діяльність дітей цього віку та його основні новоутворення. Кожний наступний розділ програмового змісту визначає комплекс освітніх завдань за провідними лініями розвитку дитячої особистості та з питань ігрової, трудової діяльності, а також показники розвитку дітей. Він супроводжується порадами батькам щодо організації педагогічної взаємодії з дітьми у родинах, дотримання яких забезпечить неперервність освітнього впливу на дітей.
................Перейти до повного тексту