- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
N 3/2-4 від 11.04.2002
Про вдосконалення інтеграційних процесів військової і цивільної освіти та їх вплив на патріотичне виховання молоді
Заслухавши і обговоривши доповідь Заступника начальника департаменту вищої освіти - начальника відділу військової освіти Згурського О.В. та співдоповідь Першого заступника начальника Головного управління кадрової політики Міністерства оборони України генерал-майора Науменка М.І. з питання "Про вдосконалення інтеграційних процесів військової і цивільної освіти та їх вплив на патріотичне виховання молоді", колегія відзначає наступне.
Відповідно до Державної програми реформування та розвитку Збройних Сил України на період до 2005 року система підготовки офіцерських кадрів має бути раціональною, ефективною, економічно доцільною та демократичною. Функціонування такої системи можливе лише за умов використання багатого науково-педагогічного потенціалу вищої школи України шляхом інтеграції військової і цивільної освіти.
Система допризовної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів, підготовка призовників з військово-технічних спеціальностей у професійно-технічних навчальних закладах, підготовка студентів у вищих навчальних закладах за програмою офіцерів запасу позитивно впливає на патріотичне виховання молоді. Значно розширено перелік вищих навчальних закладів, студенти яких можуть проходити військову підготовку за програмами офіцерів запасу (Постанова Кабінету Міністрів України від 26.07.2001
N 866).
Існуюча мережа навчальних закладів Міністерства оборони України включає вищі військові навчальні заклади, військові заклади освіти, інтегровані з цивільними вищими навчальними закладами, та військові навчальні підрозділи вищих навчальних закладів.
Позитивним результатом організаційно-структурної інтеграції стала можливість підвищення якості фундаментальної підготовки військових фахівців за рахунок потужного кадрового, науково-методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу цивільними вищими навчальними закладами.
У напрямі подальшої інтеграції військової та цивільної освіти пропонується повне включення військових навчальних закладів до складу потужних цивільних університетів та академій, поширити навчання військових фахівців за схемами: "студент-курсант" або "студент", що дозволить приймати у вищі військові навчальні заклади не тільки випускників загальноосвітніх навчальних закладів, а і фахівців з базовою вищою освітою "бакалавр".
Таким чином, існуюча система військової освіти є складовою державної системи освіти та має резерв для подальшого поглиблення організаційно-структурної та освітньо-наукової інтеграції.
................Перейти до повного тексту